Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Ezt senki sem vitatja, és nem mond ellent annak, amit fentebb leírtam. - Én csak a "cukros" csodavárásra, és a COVID utáni jóslatokra reagáltam 1 olyan időszakban, amikor a legvagányabb jós is inkább csöndben marad...

Nocsak, megis kinek kellene csendben maradnia, mint josnak? :D

Motley Fool: Airbus Turns Cash Positive as Boeing Keeps Flailing.
https://www.fool.com/investing/2020/11/02/airbus-turns-cash-positive-as-boeing-keeps-flailin/
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 525
16 436
113
Ezt senki sem vitatja, és nem mond ellent annak, amit fentebb leírtam. - Én csak a "cukros" csodavárásra, és a COVID utáni jóslatokra reagáltam 1 olyan időszakban, amikor a legvagányabb jós is inkább csöndben marad...
Az egész légi közlekedés, meglepő módon még a légi árúszállítás is megérzi ezt az időszakot, de ahhoz nem kell jóstehetség, hogy a Boeingnek jött csak igazán rosszúl.
A 737Max kapcsán már így is rengeteget buktak, nem beszélve a meghiúsult Embraer bevásárlást, amivel a hazai piacukon vesztenek teret pont az Airbussszal (A220) szemben. De a már legyártott csak visszamondott Maxok értékesítése sem igazán halad. És ez csak a jéghegy csúcsa. Gyárátszervezések, leépítések, minőségi problémák, a 777csúszása, stb.
 
K

kamm

Guest
Az egész légi közlekedés, meglepő módon még a légi árúszállítás is megérzi ezt az időszakot, de ahhoz nem kell jóstehetség, hogy a Boeingnek jött csak igazán rosszúl.
A 737Max kapcsán már így is rengeteget buktak, nem beszélve a meghiúsult Embraer bevásárlást, amivel a hazai piacukon vesztenek teret pont az Airbussszal (A220) szemben. De a már legyártott csak visszamondott Maxok értékesítése sem igazán halad. És ez csak a jéghegy csúcsa. Gyárátszervezések, leépítések, minőségi problémák, a 777csúszása, stb.

Nezd meg a DW dokufilmet, amint linkeltem feljebb - sokkal durvabb dolgok mennek tiz eve a Boeingnel. Konkretan a megszolalo ex-Boeingosok attol tartanak, most (10-12 ev utan) jonnek majd elo a substandard hekkelesek a 787-eseken is...
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 525
16 436
113
Nezd meg a DW dokufilmet, amint linkeltem feljebb - sokkal durvabb dolgok mennek tiz eve a Boeingnel. Konkretan a megszolalo ex-Boeingosok attol tartanak, most (10-12 ev utan) jonnek majd elo a substandard hekkelesek a 787-eseken is...
Már láttam, nem rossz bár érdemi ujdonság nincs benne amit ne tudtunk volna már a hírekből.
Persze engem is elgondolkodtatott a dolog, és alighanem megnézem majd milyen gépre veszek majd jegyet, főleg hogy a múltban gyakran utaztam Ryanair-el, akiknél lesz majd a Maxból bőven. Azért szerencsére vannak alternatívák.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 452
15 827
113
Nezd meg a DW dokufilmet, amint linkeltem feljebb - sokkal durvabb dolgok mennek tiz eve a Boeingnel. Konkretan a megszolalo ex-Boeingosok attol tartanak, most (10-12 ev utan) jonnek majd elo a substandard hekkelesek a 787-eseken is...

Főleg olyan dolgokra kell számítani, ami minden cégnél előjön, ahol a managementben a részvényesek kiszolgálói kerülnek többségben a szakemberekkel (mérnökök, piackutatók, stb...) szemben. Lásd más területen - pl. Blizzard a játékok piacán.

A Boeingnél pl. több volt kolegám is dolgozik - mesélik konkrétan olyan banda rakja össze a gépeket, akiket a sarki autószerelő is elhajtana. Csakhogy ők keveset kérnek. A minőségbiztosítás is áramvonalasítva van, gyakorlatilag minden részfolyamatot a bevételmaximalizálásnak rendeltek alá, totálisan másodlagossá téve mundjuk a minőséget. Persze a még megmaradt értelmes mérnöki csapat küzd ez ellen és ők tartják egybe az egészet - de egyre több fronton veszítenek, ennek volt a csúcsa a Max.
Megjegyzem ez az airbusnál is megjelenik egyre hangsúlyosabban (rengeteg migránst arabot/niggert felvesznek szárnyat szegecselni, mert hoznak olyan papírt hazulról, hogy ők B1 szerelők, de szegecspisztolyt még ne fogtak...), de még nem az a szint. A Boeing gépeit jórészt mexikóiak rakták össze, olyan management alatt, amit nem érdekel mit alkotnak, csak pénzt hozzon. Ha a vibrátorgyártás több pénzt hozott volna, akkor nagy dildók szánkáznának az égen - ez most a mentalitás. És ez a mentalitás nyírja ki az egész ipari világot, nem csak a repülőipart.
 
M

molnibalage

Guest
Főleg olyan dolgokra kell számítani, ami minden cégnél előjön, ahol a managementben a részvényesek kiszolgálói kerülnek többségben a szakemberekkel (mérnökök, piackutatók, stb...) szemben. Lásd más területen - pl. Blizzard a játékok piacán.

A Boeingnél pl. több volt kolegám is dolgozik - mesélik konkrétan olyan banda rakja össze a gépeket, akiket a sarki autószerelő is elhajtana. Csakhogy ők keveset kérnek. A minőségbiztosítás is áramvonalasítva van, gyakorlatilag minden részfolyamatot a bevételmaximalizálásnak rendeltek alá, totálisan másodlagossá téve mundjuk a minőséget. Persze a még megmaradt értelmes mérnöki csapat küzd ez ellen és ők tartják egybe az egészet - de egyre több fronton veszítenek, ennek volt a csúcsa a Max.
Megjegyzem ez az airbusnál is megjelenik egyre hangsúlyosabban (rengeteg migránst arabot/niggert felvesznek szárnyat szegecselni, mert hoznak olyan papírt hazulról, hogy ők B1 szerelők, de szegecspisztolyt még ne fogtak...), de még nem az a szint. A Boeing gépeit jórészt mexikóiak rakták össze, olyan management alatt, amit nem érdekel mit alkotnak, csak pénzt hozzon. Ha a vibrátorgyártás több pénzt hozott volna, akkor nagy dildók szánkáznának az égen - ez most a mentalitás. És ez a mentalitás nyírja ki az egész ipari világot, nem csak a repülőipart.
És, amikor eljutunk oda, hogy mindenki olcsó szart gyárt, akkor ebből mi lesz a kiút?
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 525
16 436
113
Főleg olyan dolgokra kell számítani, ami minden cégnél előjön, ahol a managementben a részvényesek kiszolgálói kerülnek többségben a szakemberekkel (mérnökök, piackutatók, stb...) szemben. Lásd más területen - pl. Blizzard a játékok piacán.

A Boeingnél pl. több volt kolegám is dolgozik - mesélik konkrétan olyan banda rakja össze a gépeket, akiket a sarki autószerelő is elhajtana. Csakhogy ők keveset kérnek. A minőségbiztosítás is áramvonalasítva van, gyakorlatilag minden részfolyamatot a bevételmaximalizálásnak rendeltek alá, totálisan másodlagossá téve mundjuk a minőséget. Persze a még megmaradt értelmes mérnöki csapat küzd ez ellen és ők tartják egybe az egészet - de egyre több fronton veszítenek, ennek volt a csúcsa a Max.
Megjegyzem ez az airbusnál is megjelenik egyre hangsúlyosabban (rengeteg migránst arabot/niggert felvesznek szárnyat szegecselni, mert hoznak olyan papírt hazulról, hogy ők B1 szerelők, de szegecspisztolyt még ne fogtak...), de még nem az a szint. A Boeing gépeit jórészt mexikóiak rakták össze, olyan management alatt, amit nem érdekel mit alkotnak, csak pénzt hozzon. Ha a vibrátorgyártás több pénzt hozott volna, akkor nagy dildók szánkáznának az égen - ez most a mentalitás. És ez a mentalitás nyírja ki az egész ipari világot, nem csak a repülőipart.
Nem vonom kétségbe az ismerőseid tapasztalatait, főleg a 737max kapcsán napvilágot látott információk függvényében, de nem hinném hogy a nagy északi gyáraikban, Renton, Észak Karolina, stb. Jelentős mennyiségű mexikói munkás dolgozna, ilyenformán a gépek jelentős részét se ők rakják össze. De a minőségii problémák létező dolgok, csak sokkal inkább kapcsolódik az alkalmazott munka, minőségellenőrzéshez, és a vezetési morálhoz.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 452
15 827
113
És, amikor eljutunk oda, hogy mindenki olcsó szart gyárt, akkor ebből mi lesz a kiút?

Emlékezz, annó az Atari hogy vitte csődbe a játékipart (Great Crash), pont ugyanezekkel a módszerekkel. Ugyanez vár erre az iparra is.
Úgy értem ez mindenképpen kinézett, mert pl. ok, hogy biztonság, de mára némelyik szabályozás annyira nevetséges lett, hogy az már akadályozza a működést és a fejlődést. És egyre jönnek az újabbak, mert az FAA/EASA dolgozóinak valahogy bizonytíniuk kell, hogy nem a semmiért ülnek ott jó pénzért - így jönnek az egyre újabb baromságok, kezdve a personal licensing egyre drákóibb tételeitől a túltolt safety requrimentekig.
Átestünk már a ló túloldalára sok területen, míg máshol meg a pénz alá van rendelve minden. Egyre groteszkebb a szétcsúszás az iparban, a rossz szélsőségek felé.

Nem vonom kétségbe az ismerőseid tapasztalatait, főleg a 737max kapcsán napvilágot látott információk függvényében, de nem hinném hogy a nagy északi gyáraikban, Renton, Észak Karolina, stb. Jelentős mennyiségű mexikói munkás dolgozna, ilyenformán a gépek jelentős részét se ők rakják össze. De a minőségii problémák létező dolgok, csak sokkal inkább kapcsolódik az alkalmazott munka, minőségellenőrzéshez, és a vezetési morálhoz.

Mindenhol vannak ezekből - és északon is az olcsót veszik fel, legyen az bárki, főleg sebezhető (mert az nem dumál a szakszervezetnek). Évtizedekkel ezelőtt a repülőipar a mérnöki elit szinonímája volt, csak az űrhajózás előzte meg - ma meg olyan híg az egész, hogy az félelmetes. Az óradíj dönt felvételnél, nem a szaktudás, meg a helyi management. Jó példa erre, hogy van olyan Boeing gyár, ahonnan bizonyos vevő át sem vesz 787-est...
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 918
5 407
113
Nem vonom kétségbe az ismerőseid tapasztalatait, főleg a 737max kapcsán napvilágot látott információk függvényében, de nem hinném hogy a nagy északi gyáraikban, Renton, Észak Karolina, stb. Jelentős mennyiségű mexikói munkás dolgozna, ilyenformán a gépek jelentős részét se ők rakják össze. De a minőségii problémák létező dolgok, csak sokkal inkább kapcsolódik az alkalmazott munka, minőségellenőrzéshez, és a vezetési morálhoz.

Itt is találsz már Balatonnál, Győrben bőven ukrán és ázsiai munkást.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 525
16 436
113
K

kamm

Guest
Ezt eleve szerződésben kikötik?

Ez mar regen is ment.

Sajnos várható volt. Mindenesetre az bizakodásra adhat okot, hogy készpénzben jól áll a cég. És mivel a szektor minden szereplője egyaránt visszaesett, hosszútávon még jól is jöhet ki a Wizz. A megrendelt gépeket nem mondák vissza, Indul a dubai diszkont, a piac legfiatalabb flottáját üzemeletik, a legalacsonyabb a költségrátájuk.

Keves arrogansabb feju cegvezetot ismerek, mint Varadi :D - valahol okkal az, tegyuk hozza...
 
K

kamm

Guest
Nem vonom kétségbe az ismerőseid tapasztalatait, főleg a 737max kapcsán napvilágot látott információk függvényében, de nem hinném hogy a nagy északi gyáraikban, Renton, Észak Karolina, stb. Jelentős mennyiségű mexikói munkás dolgozna, ilyenformán a gépek jelentős részét se ők rakják össze. De a minőségii problémák létező dolgok, csak sokkal inkább kapcsolódik az alkalmazott munka, minőségellenőrzéshez, és a vezetési morálhoz.

Az egesz orszagban vannak spanyolok, minden naciobol. Meg fenn eszakon is, ezrevel, tizezrevel.
A spanyolajkuak a legnagyobb nyelvi csoport Amerikaban mar evek ota (erdekesseg viszont, hogy ha orszagokra bontjuk, akkor a nemet szarmazasuak viszik gazdagon az etnikai palmat, mar vagy 100 eve.).