Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 154
83 030
113
A Smartwings ismét leszállt az Antarktiszon

November 11-én, pénteken, a délutáni órákban a Smartwings légitársaság OK-SWA lajstromjelű Boeing 737-8 típusú repülőgépe leszállt az Antarktisz északi csücskében található Troll repülőtéren. Ez a hazai légitársaság idei harmadik járata az Antarktiszra.

A földgolyó déli csücskébe tartó járatot az Aircontact bérelte, hogy a norvégiai Oslóból (Norvég Sarki Intézet) és a németországi Brémából (Alfred Wegener Intézet) érkező kutatókat az ottani bázisra és vissza szállítsa.

Januárban szállt le először egy Boeing 737-8-as repülőgép az Antarktiszon, és a Smartwings volt a világon az első légitársaság, amely ilyen típusú repülőgéppel szállt le ott.

1668581591_sw_antarktida5-jpg.jpg
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 699
17 390
113
Itt valaki nagyon hibázott;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Szomorú
Reactions: fishbed and BJani

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 517
4 071
113
Itt valaki nagyon hibázott;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ahhoz képest még szerencsésen meg is úszták... Ha nem a jobb szárny találja el a 40 tonnás tűzoltót, hanem a törzs, akkor nem éli túl mindenki a gépen, az biztos.
Így "csak" két halott meg egy súlyosan sérült tűzoltó az áldozat, plusz egy 5 éves A320neo, meg maga a tűzoltóautó...
A hírek szerint a tüzeseknek nem volt engedélyük a pályára hajtani. :( Az Airbusnak volt felszállási engedélye.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 693
13 207
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"...A The Aviation Herald szakoldal azt írja, a pilóták 125 csomós, azaz 231 km/h-s sebességnél megszakították a felszállást, de már nem tudták elkerülni az ütközést a tűzoltók járműjével, még úgy sem, hogy annak sofőrje szintén kitérő manőverbe kezdett..."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 699
17 390
113
Többször is volt alkalmam repülni a Malév gépeivel, a Dash 8-el és a 737-el, még nem sokkal a cég feleszámolása előtt is. Volt egy hangulata Magyarként, de az is igaz, hogy a végére kicsit gagyi lett a színvonal is, leginkább csak a jó reptéri slotok/indulás miatt választottam már csak. A 737-en még 2010 után is az egyik hátso poggyász tartóban lévő VHS magnóról adták az utastájékoztatást, amit a kazettát berakva a Stewardess indított. :)
Az egyik utolsó 737-t még évekig láttam a Dublini reptéren.. A gépek festése meg mai szemmel is megállná a helyét, nagyon eltalált jó desing lett.
RIP Malév
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 855
67 391
113
Ide teszem be a Tu-144-es katasztrófája miatt. Amatőr 8mm-es film, hang nélkül.
Érdekessége, hogy látszik rajta az a Mirage gép, amire pár éve kezdtek az oroszok hivatkozni, hogy a bemutatót repülő gép útját keresztezhette. Ami különös, mert előtte szó se volt soha erről az "extra" gépről a levegőben és az oroszok is csak kb 15 évvel ezelőtt álltak elő a sztorijával, amit a franciák azóta is tagadnak. De itt egy pillanatra látszik, hogy abban az irányban van a levegőben, kb a felhőalap alatt nem sokkal, amerre a pár pillanattal később a levegőben kettétört 144-es tartott. És a lezuhanás után megint felbukkan, de már valamivel alacsonyabban.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(További érdekesség még a variaszárnyú Mirage G bemutatórepülése is)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 693
13 207
113
Ide teszem be a Tu-144-es katasztrófája miatt. Amatőr 8mm-es film, hang nélkül.
Érdekessége, hogy látszik rajta az a Mirage gép, amire pár éve kezdtek az oroszok hivatkozni, hogy a bemutatót repülő gép útját keresztezhette. Ami különös, mert előtte szó se volt soha erről az "extra" gépről a levegőben és az oroszok is csak kb 15 évvel ezelőtt álltak elő a sztorijával, amit a franciák azóta is tagadnak. De itt egy pillanatra látszik, hogy abban az irányban van a levegőben, kb a felhőalap alatt nem sokkal, amerre a pár pillanattal később a levegőben kettétört 144-es tartott. És a lezuhanás után megint felbukkan, de már valamivel alacsonyabban.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(További érdekesség még a variaszárnyú Mirage G bemutatórepülése is)
Nahát nekem meg határozottan úgy rémlik, hogy még az ismeretterjesztő tv csatornák ( Spektrum, stb.) hőskorában (úgy Kr. u 2000 előtt) láttam - mi több fel is vettem egy dokumentumfilmet VHS-re, ami a Tu-144 fejlesztésről, (kémkedés stb.) katasztrófájáról szólt.
A filmesek megkérdeztek egy idősebb francia urat, hogy mennyi felelősségük volt a katasztrófában, amire az úr sértődötten félbeszakította a riportot - de aztán visszajött, s ragaszkodott a francia állam álláspontjához...
Videólejátszóm már nincs, de a kazetta még valahol megvan!

Hozzáértő remélem, hogy megtudná állapítani, hogy ez a tartalom mikori keltezésű:
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 855
67 391
113
Civil repülés biztonsága, de ugye a Szovjetúnióban olyan, hogy civil, meg repülés, együtt nemigen volt. Avagy a belügyi terrorelhárító alakulatok demonstrációs oktatófilmje, hogyan kell elhárítani egy - a Szovjetúnióban természetesen ismeretlen - utasgép elleni terrorfenyegetést:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Amennyire én tudom, ahányszor ezzel a szovjetek élesben is próbálkoztak, ott utas nem járt jól.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 576
26 587
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 693
13 207
113
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 675
26 906
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 844
9 784
113
Legördült a gyártósorról az utolsó 747-es, már nem készül több....


Ezen meglepődtem. Ezután nem marad nagygépe a Boeingnek. Gondolhatják esetleg azt, hogy már nincs rá szükség, mert inkább a több, de alacsonabb sűrűségű útvonal vna ma már. De idővel lehet hogy visszafordul ez a trend. Repülést inkább csak nagyobb távolságokra fognak használni, középtávra már vonatot. És kevesebb, de sűrűbb repülési vonalak lesznek. Ahhoz meg a nagyobb gépek passzolnak. Persze ehhez jópár év, több évtized is kell, mire kialakul. Ha úgy alakul.