Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 966
13 946
113
Bozóttűz oltási feladat végrehajtása közben lezuhant egy B737-300-as Ausztrália nyugati részén. Mindkét pilóta saját lábán hagyta el a helyszínt:

Ez maradt a gépből;
Screenshot-2023-02-07-17-37-58.png

Screenshot-2023-02-07-17-37-40.png

737-crash-firefighter2.jpg

A gép sajnos nagyon kiégett, de az még így is látszik, hogy a roncs relatíve egyben van nem szóródtak szét nagy területen. Valószínűleg a becsapódás energiája az alacsony magasságú repülés miatt nem volt olyan nagy...
De még így se semmi, hogy lábon hagyta el a két pilóta a gépet.
 
  • Hűha
Reactions: fishbed

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 966
13 946
113
Csak azért színes, hogy lássák hova megy?
Ennek utánna kellett nézzek, mert én se tudtam... de azt írják, hogy nyilván optikailag is számít a szín, de ez valami kemikália, több fajtája van főbb komponens az Ammónium foszfát ami a vízzel ellentétben nem párolog el, és így amit beterit hosszabb távon megőrzi a gyulladástól..


Találtam egy jobb képet a lezuhant és még ki nem égett gépről..
itt meg látszik, hogy a pilóta fülke tök jól egybearadt, pedig jellemzően ez az egyik első ami letörik..
IMG-20230207-184601.jpg
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 204
67 076
113
Joghatóság hiányára hivatkozva elutasította helyi idő szerint csütörtökön az illetékes bíróság Texasban az áldozatok hozzátartozóinak azt a kérését, hogy nyissák újra a Boeing ellen a 737 MAX típusú repülőgépek katasztrófája miatt indított eljárást, és vizsgálják felül az ügyben született vádalkut.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/255056/
 
  • Szomorú
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 966
13 946
113
ua-1722-maui-fr24-track.jpeg

Egy eddig nem jelentett decemberi incidens során a United 777 gépe a felszállás után nem sokkal zuhanásba kezdett amiből a pilóták egy 2.7G manőverrel húzták ki a gépet...

Csak elképzelni tudom mit érezhettek az utasok. Van már legalabb vagy10eve, hogy egy AerLingus A319-el szálltunk le este Dublinban, olyan oldalszélben, hogy az ablakból látszódott a pálya annyira "csálén" repülve közelítette meg a pilóta. Na ott akkor volt pár rövid zuhanás, amikor csak egy-egy pillanatra sulytalanságot érzékeli az ember..
Nem vagyok beszari alak, sokat repültem, de akkor én is majd befostam!

Szóval "Fasza" lehetett az utasoknak a zuhanás, majd a 2.7G!
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 070
9 190
113

Kicsit macerás útja lehetett ezen járat utasainak. Egy Atlanta - Chicago járat, ami az erős széllökések miatt kitérő reptérre kellett mennie. Ez a közeli Milwaukee volt. Landolást követő 1 órán belül útra kéltek ismét Chicago felé, ahol 3 próbálkozásból sem sikerült landolni, így visszatértek Milwaukee-ba. Végól 4 órával későbbi újrapróbálkozáskor már nem szóét közbe az időjárás.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 377
8 564
113

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 703
93
Lemaradtam róla :(
1400mm-vel utána lőttem, de akkor már magasan volt a Pilis felett.
Sajnos nincs ADS-B-je, így a Flightradaron csak jóval a felszállás után jelent meg, a földi mozgása nem látszott.
Bár amúgy sem volt nálam gép, tegnap egy E-4-es robogott át fölöttem, amíg egy brüsszeli csokiboltban válogattam :)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 164
60 913
113
Sajnos nincs ADS-B-je, így a Flightradaron csak jóval a felszállás után jelent meg, a földi mozgása nem látszott.
Bár amúgy sem volt nálam gép, tegnap egy E-4-es robogott át fölöttem, amíg egy brüsszeli csokiboltban válogattam :)
Adsb-n ott volt, csak későn eszméltem. Hang alapján azt hittem, katonai gép. Megmondom őszintén, a Tu-154M még a relatíve halkabb szovjet típusok közé tartozik.
Bezzeg régen a maléves Tu-154B-2, a 134-esek, vagy a néha felénk járó Il-86-osok teljesen átlagos zajnak számítottak, ahogy a B737-200-asok és a 727-esek is.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 703
93
Adsb-n ott volt, csak későn eszméltem. Hang alapján azt hittem, katonai gép. Megmondom őszintén, a Tu-154M még a relatíve halkabb szovjet típusok közé tartozik.
Bezzeg régen a maléves Tu-154B-2, a 134-esek, vagy a néha felénk járó Il-86-osok teljesen átlagos zajnak számítottak, ahogy a B737-200-asok és a 727-esek is.
Mármint maga a gép nem ADS-B képes, csak Mode-S transzpondere van.