Volocopter? Lilium? Vertical Aerospace? Előbbi kettő már eléggé előrehaladott, és most már inkább a fázisban vannak, amikor a befektetők nem látják bennük a jövőt és fizetésképtelenné válnak. A Vertical Aerospace még egyben van, de ők csak most kezdik a tesztelést.Íme a kínai automata repülő taxik.
Ezalatt mi mivel is vagyunk elfoglalva európában?
EHang is valószínűleg ugyanígy fogja végezni, hacsak nem tud az akkumulátortechnológia terén áttörést elérni, vagy egy tényleg profitábilis vállalkozást összehozni a légitaxikkal. Ha valamelyik összejön, akkor le fogják körözni Európát.
Akinek meg lenne tőkéje egy ilyen projektet folytatni itt a kontinensen (Airbus CityAirbus), az inkább szünetelteti azt, mert most jobban megéri inkább helikoptergyártással foglalkozni. Például Kínában civil helikoptergyártás alig van, egyedül az AVIC létezik, aminek pl. a turbinás gépek terén 7%-os piaci részesedése van, míg az Airbusnak 34%, aztán ott van még a Leonardo is. Szóval ezzel van most elfoglalva Európa.