Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 064
113
Jak-42-es prototípusa, még egyenes szárnyakkal és egy érdekes, ám meg nem valósult továbbgondolás:


uceo53py6wf41.jpg
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 333
13 680
113
https://24.hu/belfold/2021/07/22/budaors-repuloter-zaj-kamaraerdo-erdodulo/

Ok, napi agyhalál, ízléses cikk körítéssel. Tüntetés a Budaörsi repülőtér ellen.

Kinn voltunk aznap, jó meleg volt, a Flycoop meg nemes egyszerűséggel négykor bezárta a kaput és elmentek haza, hogy azok meg ott kinn kapják be, tüntessenek. És igazuk volt.

  1. Egy dolog, hogy a történet a szokásos, beköltözik az évszázada ott működő reptér mellé a tömeg, mert olcsó a telek (mert ott a reptér és zaj van...), aztán indul a nyavajgás, hogy jééé... itt a reptér és zaj van...
  2. Másik, hogy tényleg módosítottak a forgalmi körön - 27-es (belváros) irányba felszállva pl. az út fölé kiérve (vagy olyan 30 feet magasan) máris fordulhatsz ki balra, hogy ne a frissen odaépült lakóparknak zajongj. Ami igen kedves tőlünk, hiszen így kifordulunk a felszállóirányban elterülő szántó fölül, ami azért hasznos, mert a motor rendszerint ilyenkor döglik be, ha be akar (felszállóteljesítmény úgye a legnagyobb terhelés),
  3. "Példátlan és arcpirító, amit megengednek maguknak azok a pilóták, akik nap mint nap semmibe véve a szabályokat teszik tönkre a környéken élők életét" - na ez a fasz a krém az egész bandában, kibaszottul betartunk minden szabályt, de pl. a felszálláskor ezek a gépek (többség C-152 meg hasonló ragadozók...) nem igazán tudnak emelkedni (főleg nem ilyen melegben), leszálláskor meg adott 3 fokos siklópályán jössz be, mert úgy kell és amúgy is azt kell megtanulni.
  4. A hatóságok leszarják a panaszaitokat, mert nagyon jól tudják, hogy az egész arra megy ki, hogy pénzt húzzatok ki a reptérből, ahogy Ferihegyen is rendszeresen eljátszák, meg mindenhol. Az itt üzemelő gépek mind viszonylag csendesek, egy kocsiban ülve sem hallod őket. 63 dB... városban a körúton többet mérek...
  5. Ám a többség a lakók szerint nem az előírt 300 méteres vagy afölötti magasságban repül, hanem emelkedési és süllyedési gyakorlatokat végez, és néha már a házak, fák tetejét súrolva erőlködik, teljes gázon pörgetve a motort. - Anyád Nr. 2. Egyrészt az iskolakör magassága 1700 feet, kivéve persze a climb meg a descent az adott falon. Az emelkedési/süllyedési gyakorlást nem tudom értelmezni, a fák tetejét súrolva max gáz meg vagy egy vészhelyzetiből (pont fölül) bejöve elcseszte a leszállást, vagy egy sima átstart. Mindkettő része a kiképzésnek.
  6. Na igen, innen jön az egész lényege - ki lehet tiltani a pilótaképzést, de aztán nem lesz, aki elvigyen 5000 Forintért Londonba babáim... ennyi erővel az autóvezető tanulók se gyakoroljanak a forgalomban, nem?
Kedvencem amúgy, hogy azon a környéken is (sok újgazdag meg rongyrázós) rakás tuning kipufogós kocsi meg jókora motor rohangál, bőven 100dB fölött, de az nem bántja a helyi vájtfülűeket, csak a kisgépek.
Ahha.
 
M

molnibalage

Guest
https://24.hu/belfold/2021/07/22/budaors-repuloter-zaj-kamaraerdo-erdodulo/

Ok, napi agyhalál, ízléses cikk körítéssel. Tüntetés a Budaörsi repülőtér ellen.

Kinn voltunk aznap, jó meleg volt, a Flycoop meg nemes egyszerűséggel négykor bezárta a kaput és elmentek haza, hogy azok meg ott kinn kapják be, tüntessenek. És igazuk volt.

  1. Egy dolog, hogy a történet a szokásos, beköltözik az évszázada ott működő reptér mellé a tömeg, mert olcsó a telek (mert ott a reptér és zaj van...), aztán indul a nyavajgás, hogy jééé... itt a reptér és zaj van...
  2. Másik, hogy tényleg módosítottak a forgalmi körön - 27-es (belváros) irányba felszállva pl. az út fölé kiérve (vagy olyan 30 feet magasan) máris fordulhatsz ki balra, hogy ne a frissen odaépült lakóparknak zajongj. Ami igen kedves tőlünk, hiszen így kifordulunk a felszállóirányban elterülő szántó fölül, ami azért hasznos, mert a motor rendszerint ilyenkor döglik be, ha be akar (felszállóteljesítmény úgye a legnagyobb terhelés),
  3. "Példátlan és arcpirító, amit megengednek maguknak azok a pilóták, akik nap mint nap semmibe véve a szabályokat teszik tönkre a környéken élők életét" - na ez a fasz a krém az egész bandában, kibaszottul betartunk minden szabályt, de pl. a felszálláskor ezek a gépek (többség C-152 meg hasonló ragadozók...) nem igazán tudnak emelkedni (főleg nem ilyen melegben), leszálláskor meg adott 3 fokos siklópályán jössz be, mert úgy kell és amúgy is azt kell megtanulni.
  4. A hatóságok leszarják a panaszaitokat, mert nagyon jól tudják, hogy az egész arra megy ki, hogy pénzt húzzatok ki a reptérből, ahogy Ferihegyen is rendszeresen eljátszák, meg mindenhol. Az itt üzemelő gépek mind viszonylag csendesek, egy kocsiban ülve sem hallod őket. 63 dB... városban a körúton többet mérek...
  5. Ám a többség a lakók szerint nem az előírt 300 méteres vagy afölötti magasságban repül, hanem emelkedési és süllyedési gyakorlatokat végez, és néha már a házak, fák tetejét súrolva erőlködik, teljes gázon pörgetve a motort. - Anyád Nr. 2. Egyrészt az iskolakör magassága 1700 feet, kivéve persze a climb meg a descent az adott falon. Az emelkedési/süllyedési gyakorlást nem tudom értelmezni, a fák tetejét súrolva max gáz meg vagy egy vészhelyzetiből (pont fölül) bejöve elcseszte a leszállást, vagy egy sima átstart. Mindkettő része a kiképzésnek.
  6. Na igen, innen jön az egész lényege - ki lehet tiltani a pilótaképzést, de aztán nem lesz, aki elvigyen 5000 Forintért Londonba babáim... ennyi erővel az autóvezető tanulók se gyakoroljanak a forgalomban, nem?
Kedvencem amúgy, hogy azon a környéken is (sok újgazdag meg rongyrázós) rakás tuning kipufogós kocsi meg jókora motor rohangál, bőven 100dB fölött, de az nem bántja a helyi vájtfülűeket, csak a kisgépek.
Ahha.
Egytől egyik kretének.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and BJani

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 064
113
Évről évre megy ez a perverz vadászat a budaörsi repülőtér ellen.
A hangadó kemény mag már a MÉM RSz utáni időkben, a kilencvenes és kétezres évekbeli pangás idején költözött az olcsó telekáras környékre és azóta visong, mióta a reptér újra kezdi megtalálni magát.
Na persze az An-2-eseknél, Ka-26-osoknál, vagy Zlineknél jóval halkabb gépekkel.
Hanem ez a háborúsdi egy veretes öngól.
Ugyanis a repülőtérnek van egy katonai funkciója is, azaz ha van civil repülés, ha nincs, azt a repteret üzemkészen kell tartani.
Ha nincs a Flycoop, akkor a környékbeli önkormányzatoknak kell fizetni az üzembentartás költségeit…
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 333
13 680
113
Évről évre megy ez a perverz vadászat a budaörsi repülőtér ellen.
A hangadó kemény mag már a MÉM RSz utáni időkben, a kilencvenes és kétezres évekbeli pangás idején költözött az olcsó telekáras környékre és azóta visong, mióta a reptér újra kezdi megtalálni magát.
Na persze az An-2-eseknél, Ka-26-osoknál, vagy Zlineknél jóval halkabb gépekkel.
Hanem ez a háborúsdi egy veretes öngól.
Ugyanis a repülőtérnek van egy katonai funkciója is, azaz ha van civil repülés, ha nincs, azt a repteret üzemkészen kell tartani.
Ha nincs a Flycoop, akkor a környékbeli önkormányzatoknak kell fizetni az üzembentartás költségeit…

És a legszebb, hogy a reptér műemlékvédelem alatt áll, vagyis hozzá sem nyúlhatnak már csak amiatt sem. A telek kéne nekik, milliárdokat érne, ha lakóparkot csinálhatnának belőle.

Az pedig, hogy a Flycoop üzemeltette, kimondottan jó hatással volt a reptérre, ugyanis elkezdték helyreállítani. Egyrészt megcsinálták a pályát, iletve a főépületnek is nekiestek, végre emberi a WC, stb... ráadásul helyre vannak állítva az eredeti, korhű állapotok.

Ja igen, ez egy másik csodás történet - mikor forgatták a Spectralt, a hülye filmesek szétcseszték a körépületben a freskókat - amiből lett is kibaszott nagy balhé, mert ugye műemléknek minősülnek (szét vannak most is szaggatva, szomorú látvány). Na azóta egy filmes be nem teheti a lábát a reptérre, pedig előtte majd minden hétvégén ott forgattak a jelmezesek. A bevéteért a tisztelt előző üzemeltető kiadta ezeknek a nyomorultaknak, most legalább a reptér kezdi visszaszerezni valódi arculatát és nem rombolják tovább.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 064
113
ha nyerek a lottón, veszek egy Learjet 24-est. Ez lényegében egy privát vadászgép volt, korlátozott műrepülő képességekkel. 50 ezer lábig fel tudott menni, de nem is csoda, hiszen a hajtóművei még az egyáramú J85-ösök voltak, az F-5-ösből, csak utánégető nélkül:


Emlékszem, hogy a kilencvenes években még Ferihegyen lehetett ilyeneket látni, nem is keveset. Nagyon "vadászgépes" volt a felszállásuk.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 410
3 672
113
ha nyerek a lottón, veszek egy Learjet 24-est. Ez lényegében egy privát vadászgép volt, korlátozott műrepülő képességekkel. 50 ezer lábig fel tudott menni
Ha elég jó az a lottó nyeremény, vehetsz újabbat is, mert mindegyik Learjetnek FL510 az engedélyezett csúcsmagassága, és még a haverok is jobban beleférnek. ;)
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
Egy Aerospool WT10 Advantic szlovák gyártmányú kisrepülőgép helyi idő szerint 13.35-kor Ukrajnában Ivano-Frankivszk régióban egy lakóházra zuhant.


aviakatastrofa-na-prikarpate-67_main.jpeg

A baleset helyszíne Ivano-Frankivszkban. Fotó: Strana

A pilóta a kolomjai kisrepülőtér társigazgatója, az 1962-ben született Tabaniuk Ihor Petrovics volt.

A baleset Szeparivci faluban, a Sevcsenko utca 25. szám alatt történt. A pilóta és három utasa, mindannyian amerikai állampolgárok, meghaltak a balesetben.

Az előzetes adatok szerint a balesetet vagy a biztonsági szabályok pilóta általi megszegése, vagy a repülőgép meghibásodása okozhatta.




photo_2021-07-28_15-28-29.jpg

photo_2021-07-28_15-29-32.jpg
photo_2021-07-28_15-28-30(1).jpg
photo_2021-07-28_15-29-32_(3)(1).jpg