Civil repüléssel kapcsolatos témák

Ep_-rGuVEAA7OYd
 
Sajnos regisztráció nélkül PC-n a képeket nem lehet nézegethetőre nagyítani, cserébe ezeket mobilon ki lehet silabizálni ezen a régi fórumon.
Ami típusokat/projekteket eddig nézegettem a fórumon, elég sok, általam még nem látott kép/ábra megtalálható ezen az oldalon az adott típusról/tervről.

Így csodálkoztam ma rá a Tu-144-re:


Bár ez a civil topik, de ezért csak ezért nem keresek más topikot a két linkhez:

Tupoljev projektek (de vannak külön típusspecifikusak is):


Ezeket az ábrákat meg sehol máshol nem láttam (az oldal alsó kb. harmadán):

 
Ugye ez csak filmes hülyeség? Semmi értelme nem lenne oda tenni ilyet...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Besza-behu,erre otthon milyen szabályozás vonatkozik,el lehet vele repülni parizelért a falu másik végére a boltba?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ugye ez csak filmes hülyeség? Semmi értelme nem lenne oda tenni ilyet...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Persze, hiszen gondold csak el:
-A gépeket pressure refueling-el töltjük, így tökmindegy hol van, felül/alul, mindegy. A pumpa benyomatja az üzemanyagot (amúgy sok gépen van továbbra is gravitációs feltöltési lehetőség);
-ennélfogva, mivel a tömlő amúgy is nehéz és a gép igen nagy, alulra szokás tenni a töltőcsonkot. A tankolónak így könnyebb dolga van, mikor felteszi a csonkot (pilótának ehhez nincs joga, ez a tankolócég kiképzett operátorának feladata);
-alapból nem tenném ilyen közel a hajtóműhöz, egyrészt mert sérülékeny a naccel, másrészt meg lehet hot refuelt végezni, ami ugye nem lenne így egészséges...
-egyébként a tanksapka sem ilyen;
-és alapból a forma aki vezeti a gépet látnia kellett volna valamelyik DOORS visszajelzést - amint egy szerelőnyílás nyitva van, világít a panelja.

Besza-behu,erre otthon milyen szabályozás vonatkozik,el lehet vele repülni parizelért a falu másik végére a boltba?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ugyanaz van vele, mint a drónokkal volt, az ICAO/FAA/EASA még csak most dolgozta ki azokra a szabályozást, pedig milyen régóta elterjedtek. Vagyis idő, mire kitalálják, mit lehet ezzel tenni.
Amint elterjed, biztosan lesz rájuk megfelelő szabályozás.

Csakhogy ez neccesebb, mert ez ember vezette cucc, így itt a personal licensing (jogosítás) is képbe kerül, ráadásul ehhez képzés is kell, vagyis ATO-k kellenek, kell rádió rá, ha nem G osztályú légterekben akarnak repkedni vele, éjszaka is mehet vagy csak VFR (látvarepülés), stb.... Ugyanez lesz a városokba tervezett drón-taxikkal.
A kedvükért nem fogják (nem lehet) a teljes pilótaképzési rendszert lebutítani. Mert akkor egy ilyen szarra jogsit szerezni egyszerűbb legyen mint egy utasgépre? Onnantól mi indokolja a merevszárnyú/helikopter szakszó drákói feltételeit? Mikor ezekkel százszor életveszélyesebb repkedni, a kissebb separation és a műszeres környezet hiánya miatt? Egyáltalán hogy állapítasz meg rá minimumokat (obstacle clearance, minimum enroute altitude, stb...)?
 
Persze, hiszen gondold csak el:
-A gépeket pressure refueling-el töltjük, így tökmindegy hol van, felül/alul, mindegy. A pumpa benyomatja az üzemanyagot (amúgy sok gépen van továbbra is gravitációs feltöltési lehetőség);
-ennélfogva, mivel a tömlő amúgy is nehéz és a gép igen nagy, alulra szokás tenni a töltőcsonkot. A tankolónak így könnyebb dolga van, mikor felteszi a csonkot (pilótának ehhez nincs joga, ez a tankolócég kiképzett operátorának feladata);
-alapból nem tenném ilyen közel a hajtóműhöz, egyrészt mert sérülékeny a naccel, másrészt meg lehet hot refuelt végezni, ami ugye nem lenne így egészséges...
-egyébként a tanksapka sem ilyen;
-és alapból a forma aki vezeti a gépet látnia kellett volna valamelyik DOORS visszajelzést - amint egy szerelőnyílás nyitva van, világít a panelja.



Ugyanaz van vele, mint a drónokkal volt, az ICAO/FAA/EASA még csak most dolgozta ki azokra a szabályozást, pedig milyen régóta elterjedtek. Vagyis idő, mire kitalálják, mit lehet ezzel tenni.
Amint elterjed, biztosan lesz rájuk megfelelő szabályozás.

Csakhogy ez neccesebb, mert ez ember vezette cucc, így itt a personal licensing (jogosítás) is képbe kerül, ráadásul ehhez képzés is kell, vagyis ATO-k kellenek, kell rádió rá, ha nem G osztályú légterekben akarnak repkedni vele, éjszaka is mehet vagy csak VFR (látvarepülés), stb.... Ugyanez lesz a városokba tervezett drón-taxikkal.
A kedvükért nem fogják (nem lehet) a teljes pilótaképzési rendszert lebutítani. Mert akkor egy ilyen szarra jogsit szerezni egyszerűbb legyen mint egy utasgépre? Onnantól mi indokolja a merevszárnyú/helikopter szakszó drákói feltételeit? Mikor ezekkel százszor életveszélyesebb repkedni, a kissebb separation és a műszeres környezet hiánya miatt? Egyáltalán hogy állapítasz meg rá minimumokat (obstacle clearance, minimum enroute altitude, stb...)?
A közeli jövő úgyis az, hogy te csak utas leszel, a gépet meg a Gugli vezeti. Vagy a gyár mesterséges okossága.
 
Sajnos regisztráció nélkül PC-n a képeket nem lehet nézegethetőre nagyítani, cserébe ezeket mobilon ki lehet silabizálni ezen a régi fórumon.
Ami típusokat/projekteket eddig nézegettem a fórumon, elég sok, általam még nem látott kép/ábra megtalálható ezen az oldalon az adott típusról/tervről.

Így csodálkoztam ma rá a Tu-144-re:


Bár ez a civil topik, de ezért csak ezért nem keresek más topikot a két linkhez:

Tupoljev projektek (de vannak külön típusspecifikusak is):


Ezeket az ábrákat meg sehol máshol nem láttam (az oldal alsó kb. harmadán):

Ezek amerikai rémálmok voltak kevés vagy semmi valóságalappal.
 
Besza-behu,erre otthon milyen szabályozás vonatkozik,el lehet vele repülni parizelért a falu másik végére a boltba?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Én motorernyővel gondoltam a gyárba járni.
 
Sajnos regisztráció nélkül PC-n a képeket nem lehet nézegethetőre nagyítani, cserébe ezeket mobilon ki lehet silabizálni ezen a régi fórumon.
Ami típusokat/projekteket eddig nézegettem a fórumon, elég sok, általam még nem látott kép/ábra megtalálható ezen az oldalon az adott típusról/tervről.

Így csodálkoztam ma rá a Tu-144-re:


Bár ez a civil topik, de ezért csak ezért nem keresek más topikot a két linkhez:

Tupoljev projektek (de vannak külön típusspecifikusak is):


Ezeket az ábrákat meg sehol máshol nem láttam (az oldal alsó kb. harmadán):


Ezek amerikai rémálmok voltak kevés vagy semmi valóságalappal.


Öööö...ezek szovjet tervek voltak, ezen az "ősrégi" orosz oldalon láttam pl. A Mjasziscsev projekteket először:

Ezek meg pl. Tupoljev tervek, de szerintem ezt az oldalt te ismered:

Az M-56-os ""végső"" verziójáról azt írja a testpilot.ru:
"...Площадь крыла самолета-носителя определялась в 450 м2, взлетная масса - в 220 тонн, масса пустого самолета - 63,35 тонны, весовая отдача по топливу достигала 68,4%.
Был построен натурный макет нового самолета, а также летающие радиоуправляемые модели бомбардировщика, которые продемонстрировали хорошую устойчивость и управляемость самолета..."

Fordítóval:
"...A hordozó repülőgép szárnyterületét 450 m2-en határozták meg, a felszállási súly 220 tonna, a repülőgép üres tömege 63,35 tonna, az üzemanyag-súly-hatékonyság elérte a 68,4% -ot. Megépült az új repülőgép teljes méretű modellje, valamint repülő rádióvezérelt bombázó modellek, amelyek jó stabilitást és irányíthatóságot mutattak a repülőgépen..."

Nyilván rengeteg álom fogalmazódott meg szerte a világon, s bár jóval kevesebb, de még így is sok fémből soha meg nem valósuló teljes méretű famakett, de én azt gyanítom, hogy speciel azokkal a projektekkel dolgoztak attól eleget; alapos számítások( nem kb.60-70 tonna, hanem 63,35), szélcsatornamodellek stb.

Bár meg nem valósultak, de álomtól többek voltak.
S a linkelt koncepciók ezúttal nem amerikaiak voltak.