B-58 Hustler (Convair, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 786
8 388
113
B-58_Hustler_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 464
142
63
Most bukkantam rá, nem gondoltam volna hogy agyilag ilyen elszállt volt a tudóstársadalom a 60-as években. Medvéket katapultáltak szuperszonikus sebességnél.

8d3678848ee709dff0ee29a2bce51eaa.jpg


 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
M

molnibalage

Guest
Alapvetően másról szól az interjú, de igencsak pislogok egy részén.
http://www.codeonemagazine.com/article.html?item_id=37

The lightweight fighter brought a new perspective to maximum speed and acceleration. Everyone wanted airplanes to go Mach 2 to 2.5. No one asked why.

I had the opportunity one time when we were working on the supersonic transport to track all the supersonic flight time on the B-58. We had over one hundred B-58s flying, and the most supersonic flight time on any one airplane was seven hours. Seven hours. This was less than five percent of the total flight time. The entire fleet had a total of only 200 hours supersonic.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 073
113
Alapvetően másról szól az interjú, de igencsak pislogok egy részén.
http://www.codeonemagazine.com/article.html?item_id=37

The lightweight fighter brought a new perspective to maximum speed and acceleration. Everyone wanted airplanes to go Mach 2 to 2.5. No one asked why.

I had the opportunity one time when we were working on the supersonic transport to track all the supersonic flight time on the B-58. We had over one hundred B-58s flying, and the most supersonic flight time on any one airplane was seven hours. Seven hours. This was less than five percent of the total flight time. The entire fleet had a total of only 200 hours supersonic.
A B-58-as csak a codeonemagazine szempontjából releváns, hiszen Convair termék volt. De nagyon kevés ideig használták és igen szűk feladatkörben.
A B-58-ashoz képest akkor már inkább érdekes kérdés a negyven éves B-1B, vagy a Tu-22M3-as és Tu-160-asok szuperszonikus kihasználtsága.
Ezek közül a B-1B az, amelyik papíron “éppen hogy” szuperszonikus, míg a két orosz masinának úgy a lényegi kialakítása, mind az elvi paraméterei alapján (a Vmax közelebb van a Mach 2-höz, mint a Mach 1-hez) sokszor és sokáig “illene” hangsebesség felett repülnie.
A B-58-ast is Mach 2-re tervezték, de maga a megépült és rendszerbe is állított flotta nem nagyon találta meg a helyét és feladatkörét és vált csak rövid epizodistává a katonai repülés történetében. És ezen a sorozatos meghibásodások sem segítettek. Ennél fogva nyilván relatíve kevés szuperszonikus rezsimre adódhatott lehetőség.
Kíváncsi lennék ugyanakkor a Mirage IV-esekre is.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A B-58-as csak a codeonemagazine szempontjából releváns, hiszen Convair termék volt. De nagyon kevés ideig használták és igen szűk feladatkörben.
A B-58-ashoz képest akkor már inkább érdekes kérdés a negyven éves B-1B, vagy a Tu-22M3-as és Tu-160-asok szuperszonikus kihasználtsága.
Ezek közül a B-1B az, amelyik papíron “éppen hogy” szuperszonikus, míg a két orosz masinának úgy a lényegi kialakítása, mind az elvi paraméterei alapján (a Vmax közelebb van a Mach 2-höz, mint a Mach 1-hez) sokszor és sokáig “illene” hangsebesség felett repülnie.
A B-58-ast is Mach 2-re tervezték, de maga a megépült és rendszerbe is állított flotta nem nagyon találta meg a helyét és feladatkörét és vált csak rövid epizodistává a katonai repülés történetében. És ezen a sorozatos meghibásodások sem segítettek. Ennél fogva nyilván relatíve kevés szuperszonikus rezsimre adódhatott lehetőség.
Kíváncsi lennék ugyanakkor a Mirage IV-esekre is.
A Mirage-IVeseket elég sokáig hadrendben tartották.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 073
113
Mondjuk ez a Mirage IV itt épp Mach 2.2-vel hajt végre ugrást 50 ezer láb fölé.

De itt már nem bombázó feladatkörben repült és ez lehet, hogy csak egy berepülés.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed