1908-as kép a száguldó HMS Inflexible csatacirkálóról.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Olvastad?Korfu hadművelet 3.
A korábbiakban ismertetett előzmények után került sor az első csoport kifutására Polából, 1918 június nyolcadikán délután. A csoportot Horthy zászlóshajója, a Viribus Unitis vezette, melynek parancsnoka Janko Vukovic de Podkapelski sorhajókapitány volt. A másik csatahajó Horthy korábbi hajója, a…htenger.blog.hu
1923. Már.10.
Panama Csatorna
USS California és West Wirginia
Kell is a trópusokonJól felponyváztak…
Enélkül meg lehetett sülni a hajón gondolom.Jól felponyváztak…
Ahogy mondod…RN hajók észak-atlanti, -tengeri viszonyokra lettek tervezve…beleértve a szellőzést is…a modernek mondható KGV osztály egységeinek próbáltak javítani ilyentén képességeit 1944-es Csendesre átvezénylésük előtt…Enélkül meg lehetett sülni a hajón gondolom.
Egy rohadt nagy acéltest, amit fűtött a Nap. Még, ha a test el is vezette a hő egy részét a vízbe, a hajótesten, a gépészetnek a hője is ottan volt azért...
Ez egy jól eltoszott ügy volt.Ahogy mondod…RN hajók észak-atlanti, -tengeri viszonyokra lettek tervezve…beleértve a szellőzést is…a modernek mondható KGV osztály egységeinek próbáltak javítani ilyentén képességeit 1944-es Csendesre átvezénylésük előtt…
Nem sok sikerrel.
US NAVY hajóknál se lehetett szempont tervezéskor….
Bár gondolom ezt mindenki tudja itt.
A szovjet tengók is szenvedtek a karibi vizeken...Ez egy jól eltoszott ügy volt.
Végülis elég kicsit a valószínűsége, hogy a Brit Birodalom fő pillérének egységei esetleg mérsékelt égövön kívül is
megfordulnak majd....
Ok.A szovjet tengók is szenvedtek a karibi vizeken...
Igen is meg nem is.Ez egy jól eltoszott ügy volt.
Végülis elég kicsit a valószínűsége, hogy a Brit Birodalom fő pillérének egységei esetleg mérsékelt égövön kívül is
megfordulnak majd....
Azért ez nem így megy, hogy a hajó tervezésekor már kiderül, hogy hol lesz kizárólag állomásoztatva.Igen is meg nem is.
Fisher reformját követően a főellenség és hadszíntér is ki lett jelölve….
S ez nagyon nem is változott a RN látványos II.vh-t követő hanyatlásáig.
Kapitális hajók kivezénylése I.vh-ban is egyszer történt meg.
A II.vh-ban a PoW és Repulse átirányítás erősen megkérdőjelezhető(Churchill keze is benne volt), ugyanez igaz a 1944-es különítményre.
Békében úgy voltak vele belefér, mikor a gyarmatokra kirándultak eleve kisebb létszámú legénységgel.
Mediterrán térség másik kérdés.
Ott jobbára QE osztály egységei voltak.
Valami dereng, hogy pár éve a Type 45-ösöknél is előjött hasonló probléma.Igen is meg nem is.
Fisher reformját követően a főellenség és hadszíntér is ki lett jelölve….
S ez nagyon nem is változott a RN látványos II.vh-t követő hanyatlásáig.
Kapitális hajók kivezénylése I.vh-ban is egyszer történt meg.
A II.vh-ban a PoW és Repulse átirányítás erősen megkérdőjelezhető(Churchill keze is benne volt), ugyanez igaz a 1944-es különítményre.
Békében úgy voltak vele belefér, mikor a gyarmatokra kirándultak eleve kisebb létszámú legénységgel.
Mediterrán térség másik kérdés.
Ott jobbára QE osztály egységei voltak.
Pedig előfordult. A sorhajók hőskorában (19. század végére gondolok) voltak osztályok, amiket kimondottan a Földközire terveztek, akkoriban ott volt a hangsúly.Azért ez nem így megy, hogy a hajó tervezésekor már kiderül, hogy hol lesz kizárólag állomásoztatva.
Egy olyan birodalomnak, akinek vannak területei a Bahamáktól, Dél-Afrikán keresztül Ausztráliáig, Hong Kong- ig,
gondolnia kell ilyen alap dolgokra. Békeidőben nem csak cirkálók mutatták meg a lobogót, hanem capital shipek is.
Melyikre gondolsz?Valami dereng, hogy pár éve a Type 45-ösöknél is előjött hasonló probléma.
Pedig előfordult. A sorhajók hőskorában (19. század végére gondolok) voltak osztályok, amiket kimondottan a Földközire terveztek, akkoriban ott volt a hangsúly.
Azért ez nem így megy, hogy a hajó tervezésekor már kiderül, hogy hol lesz kizárólag állomásoztatva.
Egy olyan birodalomnak, akinek vannak területei a Bahamáktól, Dél-Afrikán keresztül Ausztráliáig, Hong Kong- ig,
gondolnia kell ilyen alap dolgokra. Békeidőben nem csak cirkálók mutatták meg a lobogót, hanem capital shipek is.
+kikötőben bevett gyakorlat volt, hogy a legénység fedélzeten töltse az éjszakátAzért foglalkoztak vele.
Rodney osztályon a legénység elhelyezése nagyot javult és megjelent a tágas, nagyobb méretű felépítmény(nappali tiszti, altiszti kabinok méretei is nőtt).
KGV osztály(+Vanguard) is így épült.
A korszerűsítések kapcsán is számoltak vele lásd Warspite.
A szellőzés utólagos kapacitás bővítés,
A korai és meglepő módon a későbbi brit egységek elektromos hálózata és kapacitása elég végesnek tűnik.
A ponyvát kikötőben vagy kikötői menetben hagytak fent elméletben akkor azért pont lehetett is volna felesleges kapacitás a rendszerben csak hát nem volt amit hajtson….
Nyílt vízen meg úgy is fúj a szél…(h mire elég?).