Még ennek ellenére is az egyik legszebb BB voltA Littorio légvédelmi fegyverzetének java: 90 mm-es lövegek és 37 mm-es gépágyúk.
![]()

Még ennek ellenére is az egyik legszebb BB voltA Littorio légvédelmi fegyverzetének java: 90 mm-es lövegek és 37 mm-es gépágyúk.
![]()
A képet honnan lőtték? Ki mert kiállni nem zárt helyre fotózni?USS New Jersey
a híres-hírhedt Cobra tájfunban '44. Dec17.
![]()
Ezeknek a felpakolt AAA-knek alig volt értelme.Még ennek ellenére is az egyik legszebb BB volt![]()
a hullámzásból ítélve ez nem a legdurvább rész volt már/mégA képet honnan lőtték? Ki mert kiállni nem zárt helyre fotózni?
Kikötőben.A képet honnan lőtték? Ki mert kiállni nem zárt helyre fotózni?
Ezek voltak a topp gépágyúk akkoriban. Persze, hogy felrakták őket.Ezeknek a felpakolt AAA-knek alig volt értelme.
A képet honnan lőtték? Ki mert kiállni nem zárt helyre fotózni?
Hoppá, visszavonva. Tippre egy másik hajó valamelyik megfigyelő fedélzetéről a felépítményen. Azokon mindig volt személyzet.Kikötőben.
A képet honnan lőtték? Ki mert kiállni nem zárt helyre fotózni?
Neeem. Oda aztán nemA csatahajó mögött látható horizonthelyzet alapján ezt a képet kb olyan magasról lőtték, mint egy csatahajó parancsnoki hídja, vagy egy hordozó fedélzete. Oda azért már nem csapnak fel úgy a hullámok.
Láncokkal vannak a fedélzethez rögzítve.Az elsö képen a torony a dölésiránnyal szemben van forgatva. Ez vihar alatt lehetetlen. Inkâbb havarire utal.
A mâsodik kèpen a repülögép hordozó nagyot döl. Mögötte a csatahajó egyenesen halad. Ez nem vihar...
Az utolsó képen csak azon csodâlkozom, hogyy ekkora dölèsnèl nem csúszik az összes repülögép a vizbe.![]()
Már miért lenne lehetetlen?Az elsö képen a torony a dölésiránnyal szemben van forgatva. Ez vihar alatt lehetetlen. Inkâbb havarire utal.
A mâsodik kèpen a repülögép hordozó nagyot döl. Mögötte a csatahajó egyenesen halad. Ez nem vihar...
Az utolsó képen csak azon csodâlkozom, hogyy ekkora dölèsnèl nem csúszik az összes repülögép a vizbe.![]()
Nyilván voltak óvintézkedések. De azokon a platformokon mindig volt személyzet, a körülményektől függetlenül. Sőt, igazából még ma is ott vannak.Meg a szél viszont igen, az is le tudná fújni az ember, ha nincs kikötve.
Csak a pontosság kedvéért, nem a metacentrikus magasság a relevánsabb inkább?Egy csatahajó messze nem dülöngélt ennyire még tájfunban sem. Jóval alacsonyabban volt a súlypontja, a tervezés egyik alap pillére volt, hogy minél stabilabb legyen.
Vidámak lehettek az étkezések… már aki bírt enni…Számomra mindig megfoghatatlan lesz, hogy a USS Langley hogy bírta ki: több, mint 70fokos dőlés :/
Ez amúgy roppant bosszantó egy trópusi ciklon volt 260km/h -s széllel többek között.
Okozott: 790 halálos áldozatot, 146db -os repülőgép veszteséget, 11 hajót nagyjavítani kellett
- USS Hull: with 70% fuel aboard, capsized and sank with 202 men drowned (62 survivors)[2]
- USS Monaghan: capsized and sank with 256 men drowned (six survivors)[2]
- USS Spence: rudder jammed hard to starboard, capsized, and sank with 317 men drowned (23 survivors) after hoses parted while attempting to refuel from New Jersey because they had also disobeyed orders directly from Admiral Halsey to ballast down.[2] The fuel tanks had to be deballasted (emptied of sea water) to accept needed fuel. The ship had insufficient fuel to weather the storm. This was the common problem shared by all the so-called "little boys" (destroyers, destroyer escorts, etc.)
- USS Cowpens: hangar door torn open and RADAR, 20mm gun sponson, whaleboat, jeeps, tractors, kerry crane, and eight aircraft lost overboard. One sailor (ship's air officer Robert Price) lost.[2]
- USS Monterey: hangar deck fire killed three men and caused evacuation of boiler rooms requiring repairs at Bremerton Navy yard[2][11]
- USS Langley: damaged[2]
- USS Cabot: damaged[12]
- USS San Jacinto: hangar deck planes broke loose and destroyed air intakes, vent ducts and sprinkling system causing widespread flooding.[2] Damage repaired by USS Hector[13]
- USS Altamaha: hangar deck crane and aircraft broke loose and broke fire mains[2]
- USS Anzio: required major repair[2]
- USS Nehenta Bay: damaged[12]
- USS Cape Esperance: flight deck fire required major repair[2]
- USS Kwajalein: lost steering control[2]
- USS Iowa: propeller shaft bent and lost a seaplane
- USS Baltimore: required major repair[2]
- USS Miami: required major repair[2]
- USS Dewey: lost steering control, RADAR, the forward stack, and all power when salt water shorted main electrical switchboard[2]
- USS Aylwin: required major repair[2]
- USS Buchanan: required major repair[2]
- USS Dyson: required major repair[2]
- USS Hickox: required major repair[2]
- USS Maddox: damaged[12]
- USS Benham: required major repair[2]
- USS Donaldson: required major repair[2]
- USS Melvin R. Nawman: required major repair[2]
- USS Tabberer: lost foremast[14]
- USS Waterman: damaged[12]
- USS Nantahala: damaged[12]
- USS Jicarilla: damaged[12]
- USS Shasta: damaged—"one deck collapsed,
Tájfunban szinte biztos vagyok benne, hogy minden hajóparancsnok behozza a külső megfigyelőállások személyzetét.Nyilván voltak óvintézkedések. De azokon a platformokon mindig volt személyzet, a körülményektől függetlenül. Sőt, igazából még ma is ott vannak.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..