Csatahajók - múltja, jelene és esetleges jövője

Szerintetek lesznek-e újra csatahajó osztályba tartozó hadihajók?


  • Összes szavazó
    166
Szerintem nem lehet a tornyot olyan gyorsan forgatni, hogy a hullâmzâs ellensúlyozâsâhoz segitsen.
 
Számomra mindig megfoghatatlan lesz, hogy a USS Langley hogy bírta ki: több, mint 70fokos dőlés :/

Ez amúgy roppant bosszantó egy trópusi ciklon volt 260km/h -s széllel többek között.
Okozott: 790 halálos áldozatot, 146db -os repülőgép veszteséget, 11 hajót nagyjavítani kellett
Hihetetlen...:(
Talân ki kellett volna kerülni?
 
Rombolón lehetett vidám. :)
Egyszer Dél-Francisorszâgban egy kis szigeten a vilâgitótoronyról nèztük a vihart. Egy arra haladó francia romboló csavarjai tendszeresen kint voltak a vizböl.
Aztân feladta a hullâmok elleni haladâst.
Lejobban annak örültem, hogy idöben elértük a vitorlâssal a kikötöt elözö este.
 
Mi lehetett az ellenféllel?
Az amcsik 1943-tól áttértek a Task Force formáció(k)ra és azok logisztikával megtámogatott, folyamatos mélytengeri/nyílt vízi alkalmazására.
Értsd hosszú hadműveleteket vezettek anélkül, h kikötőbe visszatértek volna.

Japánok maradtak a kikötőből operálás mellett, nem csak szervezeti hanem logisztikai okokból (egyik tényező amcsi tengok tevékenysége)44-re állandó volt az üzemanyag hiány, ezért kerültek a főerők pl.: Szingapúrba.
 
USS Pennsylvania új 14" -es lövegtriójának beemelése
1945.Apr.
ocssjrpd5d891.jpg
 
Csak a pontosság kedvéért, nem a metacentrikus magasság a relevánsabb inkább?
Ha jól emlékszem, akkor igen, de játszottak az értékekkel, amennyire tudtak. A bólintó mozgásuk volt általában komolyabb, az oldalirányú dülöngélésük kisebb. A képen pl, amit betettél, a New Jersey a ciklus második felében tart, az orr által felkanalozott, hátradobott víz épp eláztatja az első tornyot, a tat picit belemerül a hullámokba.
A tévedés jogát fenntartom. :D
 
  • Tetszik
Reactions: Filter
Ha jól emlékszem, akkor igen, de játszottak az értékekkel, amennyire tudtak. A bólintó mozgásuk volt általában komolyabb, az oldalirányú dülöngélésük kisebb. A képen pl, amit betettél, a New Jersey a ciklus második felében tart, az orr által felkanalozott, hátradobott víz épp eláztatja az első tornyot, a tat picit belemerül a hullámokba.
A tévedés jogát fenntartom. :D
Elvileg. Aztán, hogy tájfunban hogy jönnek-mennek a hullámok, sajnos/szerencsére még nem tapasztaltam :D
 
Angol nyelvű cikk az Iowa-osztályú "csata-hordozókról", a 80-as években tervezett átépítésről. Eltávolították volna a hátsó 406 mm-es tornyot, az egész tat egy óriási felépítményt kapott volna egy repülő fedélzettel, síugró sáncokkal, lifttel és hangárral AV-8B Harrier repülőgépeknek és helikoptereknek. Ezen kívül tervezték Mk 41-es VLS cellák beépítését, szerény 320 db-ot, amikből Tomahawk CM, légvédelmi SM család és az Army Tactical Missile System (MGM-140 ATACMS, nem is tudtam, hogy tervezték a Mk 41-es indíthatóságát). Rövidebb időre 800 tengerészgyalogost is a fedélzetre tudtak volna venni, SEAL kommandók bevetését is tervezték.
A legkomolyabb terv a hajók közepéig kitolta volna ezt az új felépítményt, a két kéményt is összevonták volna egy masszívabba, a VLS-t elhagyták volna, cserébe catobar hordozó kapacitást építettek volna ki, tehát katapultos indítás, fékekábeles megállítás.
A tervekből semmi sem valósult meg, túl drága (és időigényes) lett volna.

 
A legkomolyabb terv a hajók közepéig kitolta volna ezt az új felépítményt, a két kéményt is összevonták volna egy masszívabba, a VLS-t elhagyták volna, cserébe catobar hordozó kapacitást építettek volna ki, tehát katapultos indítás, fékekábeles megállítás.

A látványtervek alapján egyből az a Leslie Nielsenes beszólás jutott eszembe hogy

Vigyázz, kééé..... mény.