Csatahajók - múltja, jelene és esetleges jövője

Szerintetek lesznek-e újra csatahajó osztályba tartozó hadihajók?


  • Összes szavazó
    166
1908-as kép a száguldó HMS Inflexible csatacirkálóról.

283294358_10226742749731498_5738096617288812123_n.jpg
 
Olvastad?
Vmit nem értek: a szerző említi, hogy
'A vonatkozó dokumentumok alapján úgy tűnik, az o-m hajók sebességét nem mérések, hanem a csavarok fordulatszáma alapján állapították meg.' -ezzel sugallva, hogy ez vagy téves eljárás vagy máshol nem így történt.
Én úgy tudom, hogy pl a RN-nél a 2.vh-ban is revolutions -t adtak meg, nem konkrét sebességet.
Gondolom, akkor más htengerészeteknél is hasonló volt.
 
Enélkül meg lehetett sülni a hajón gondolom.
Egy rohadt nagy acéltest, amit fűtött a Nap. Még, ha a test el is vezette a hő egy részét a vízbe, a hajótesten, a gépészetnek a hője is ottan volt azért...
Ahogy mondod…RN hajók észak-atlanti, -tengeri viszonyokra lettek tervezve…beleértve a szellőzést is…a modernek mondható KGV osztály egységeinek próbáltak javítani ilyentén képességeit 1944-es Csendesre átvezénylésük előtt…
Nem sok sikerrel.

US NAVY hajóknál se lehetett szempont tervezéskor….

Bár gondolom ezt mindenki tudja itt.
 
Ahogy mondod…RN hajók észak-atlanti, -tengeri viszonyokra lettek tervezve…beleértve a szellőzést is…a modernek mondható KGV osztály egységeinek próbáltak javítani ilyentén képességeit 1944-es Csendesre átvezénylésük előtt…
Nem sok sikerrel.

US NAVY hajóknál se lehetett szempont tervezéskor….

Bár gondolom ezt mindenki tudja itt.
Ez egy jól eltoszott ügy volt.
Végülis elég kicsit a valószínűsége, hogy a Brit Birodalom fő pillérének egységei esetleg mérsékelt égövön kívül is
megfordulnak majd.... o_O
 
Ez egy jól eltoszott ügy volt.
Végülis elég kicsit a valószínűsége, hogy a Brit Birodalom fő pillérének egységei esetleg mérsékelt égövön kívül is
megfordulnak majd.... o_O
Igen is meg nem is.
Fisher reformját követően a főellenség és hadszíntér is ki lett jelölve….
S ez nagyon nem is változott a RN látványos II.vh-t követő hanyatlásáig.
Kapitális hajók kivezénylése I.vh-ban is egyszer történt meg.
A II.vh-ban a PoW és Repulse átirányítás erősen megkérdőjelezhető(Churchill keze is benne volt), ugyanez igaz a 1944-es különítményre.
Békében úgy voltak vele belefér, mikor a gyarmatokra kirándultak eleve kisebb létszámú legénységgel.

Mediterrán térség másik kérdés.
Ott jobbára QE osztály egységei voltak.
 
Igen is meg nem is.
Fisher reformját követően a főellenség és hadszíntér is ki lett jelölve….
S ez nagyon nem is változott a RN látványos II.vh-t követő hanyatlásáig.
Kapitális hajók kivezénylése I.vh-ban is egyszer történt meg.
A II.vh-ban a PoW és Repulse átirányítás erősen megkérdőjelezhető(Churchill keze is benne volt), ugyanez igaz a 1944-es különítményre.
Békében úgy voltak vele belefér, mikor a gyarmatokra kirándultak eleve kisebb létszámú legénységgel.

Mediterrán térség másik kérdés.
Ott jobbára QE osztály egységei voltak.
Azért ez nem így megy, hogy a hajó tervezésekor már kiderül, hogy hol lesz kizárólag állomásoztatva.
Egy olyan birodalomnak, akinek vannak területei a Bahamáktól, Dél-Afrikán keresztül Ausztráliáig, Hong Kong- ig,
gondolnia kell ilyen alap dolgokra. Békeidőben nem csak cirkálók mutatták meg a lobogót, hanem capital shipek is.
 
Igen is meg nem is.
Fisher reformját követően a főellenség és hadszíntér is ki lett jelölve….
S ez nagyon nem is változott a RN látványos II.vh-t követő hanyatlásáig.
Kapitális hajók kivezénylése I.vh-ban is egyszer történt meg.
A II.vh-ban a PoW és Repulse átirányítás erősen megkérdőjelezhető(Churchill keze is benne volt), ugyanez igaz a 1944-es különítményre.
Békében úgy voltak vele belefér, mikor a gyarmatokra kirándultak eleve kisebb létszámú legénységgel.

Mediterrán térség másik kérdés.
Ott jobbára QE osztály egységei voltak.
Valami dereng, hogy pár éve a Type 45-ösöknél is előjött hasonló probléma.
Azért ez nem így megy, hogy a hajó tervezésekor már kiderül, hogy hol lesz kizárólag állomásoztatva.
Egy olyan birodalomnak, akinek vannak területei a Bahamáktól, Dél-Afrikán keresztül Ausztráliáig, Hong Kong- ig,
gondolnia kell ilyen alap dolgokra. Békeidőben nem csak cirkálók mutatták meg a lobogót, hanem capital shipek is.
Pedig előfordult. A sorhajók hőskorában (19. század végére gondolok) voltak osztályok, amiket kimondottan a Földközire terveztek, akkoriban ott volt a hangsúly.
 
Valami dereng, hogy pár éve a Type 45-ösöknél is előjött hasonló probléma.

Pedig előfordult. A sorhajók hőskorában (19. század végére gondolok) voltak osztályok, amiket kimondottan a Földközire terveztek, akkoriban ott volt a hangsúly.
Melyikre gondolsz?
 
Azért ez nem így megy, hogy a hajó tervezésekor már kiderül, hogy hol lesz kizárólag állomásoztatva.
Egy olyan birodalomnak, akinek vannak területei a Bahamáktól, Dél-Afrikán keresztül Ausztráliáig, Hong Kong- ig,
gondolnia kell ilyen alap dolgokra. Békeidőben nem csak cirkálók mutatták meg a lobogót, hanem capital shipek is.

Azért foglalkoztak vele.
Rodney osztályon a legénység elhelyezése nagyot javult és megjelent a tágas, nagyobb méretű felépítmény(nappali tiszti, altiszti kabinok méretei is nőtt).
KGV osztály(+Vanguard) is így épült.
A korszerűsítések kapcsán is számoltak vele lásd Warspite.
A szellőzés utólagos kapacitás bővítés,
A korai és meglepő módon a későbbi brit egységek elektromos hálózata és kapacitása elég végesnek tűnik.
A ponyvát kikötőben vagy kikötői menetben hagytak fent elméletben akkor azért pont lehetett is volna felesleges kapacitás a rendszerben csak hát nem volt amit hajtson….
Nyílt vízen meg úgy is fúj a szél…(h mire elég?).
 
Azért foglalkoztak vele.
Rodney osztályon a legénység elhelyezése nagyot javult és megjelent a tágas, nagyobb méretű felépítmény(nappali tiszti, altiszti kabinok méretei is nőtt).
KGV osztály(+Vanguard) is így épült.
A korszerűsítések kapcsán is számoltak vele lásd Warspite.
A szellőzés utólagos kapacitás bővítés,
A korai és meglepő módon a későbbi brit egységek elektromos hálózata és kapacitása elég végesnek tűnik.
A ponyvát kikötőben vagy kikötői menetben hagytak fent elméletben akkor azért pont lehetett is volna felesleges kapacitás a rendszerben csak hát nem volt amit hajtson….
Nyílt vízen meg úgy is fúj a szél…(h mire elég?).
+kikötőben bevett gyakorlat volt, hogy a legénység fedélzeten töltse az éjszakát