Csatahajók - múltja, jelene és esetleges jövője

Szerintetek lesznek-e újra csatahajó osztályba tartozó hadihajók?


  • Összes szavazó
    166
Egy hordozón kétségtelenül nagy előny az alacsony le/felszálló sebesség és a jó kezelhetőség. De az idő túlhaladta őket, a britek is szíves örömest állították szolgálatba a sokkal korszerűbb ami tengerészeti gépeket.
Mondjuk egy F4U-k által kísért egység már komoly feladat lett volna a Fókának is.

Pont fordítva, a korszerűbb Vindicatorokat váltották le 41 novemberében Swordfishekkel!
 
Pont fordítva, a korszerűbb Vindicatorokat váltották le 41 novemberében Swordfishekkel!
A kisméretű kísérő anyahajókon nem volt elégséges a teljesítménye, azért cserélték le Swordfish-ekre, amik nyilvánvalóan könnyebben üzemeltek azokról.

De én a későbbi gépekre gondoltam: F6F, TBF és főleg az F4U. A Corsair-ből több mint 2000 db-ot kaptak!
Érdekes, most olvasom, hogy az anyahajó íves pályán történő megközelítésével kivitelezett leszállást és a megemelt pilótaülést a buborék kabinfedéllel is az angolok fejlesztették ki és ezek szerint innen vették át az amik. E miatt az angolok korábban használták őket ténylegesen fedélzetről.
 
A kisméretű kísérő anyahajókon nem volt elégséges a teljesítménye, azért cserélték le Swordfish-ekre, amik nyilvánvalóan könnyebben üzemeltek azokról.

És aztán 1944-ig használták azokat a Swordfisheket helyettük! És igen, a korszerűbb és generációs ugrást jelentő torpedóvetőket soha nem rakták élvonalbeli hordozó fedélzetére a negyvenes évek elején és inkább kivonták őket, mintsem, hogy ezt meglépjék. Fel sem merült bennük Midway-ig, hogy probléma lehet a torpedóvetők sebessége, szal ezt a gondolatot elvárni a németektől már merész lenne!
 
És aztán 1944-ig használták azokat a Swordfisheket helyettük! És igen, a korszerűbb és generációs ugrást jelentő torpedóvetőket soha nem rakták élvonalbeli hordozó fedélzetére a negyvenes évek elején és inkább kivonták őket, mintsem, hogy ezt meglépjék. Fel sem merült bennük Midway-ig, hogy probléma lehet a torpedóvetők sebessége, szal ezt a gondolatot elvárni a németektől már merész lenne!
Ha nincs ellenfél, nincs túl nagy szükséged a fejlesztésre. Hidd el, ha Me-109T-vel - vagy akár csak Fi-167-el - kellett volna szembenézni, majd gyorsan eltűntek volna az érintett hajókról a Swordfish-ek. Konvojt kísérni elégséges volt a "Mari néni" is. Minden fejlesztést a szükség hajt.
 
A kisméretű kísérő anyahajókon nem volt elégséges a teljesítménye, azért cserélték le Swordfish-ekre, amik nyilvánvalóan könnyebben üzemeltek azokról.

De én a későbbi gépekre gondoltam: F6F, TBF és főleg az F4U. A Corsair-ből több mint 2000 db-ot kaptak!
Érdekes, most olvasom, hogy az anyahajó íves pályán történő megközelítésével kivitelezett leszállást és a megemelt pilótaülést a buborék kabinfedéllel is az angolok fejlesztették ki és ezek szerint innen vették át az amik. E miatt az angolok korábban használták őket ténylegesen fedélzetről.
Csak nem te vagy Laci bácsi az Index Fórumból?
 
Ha nincs ellenfél, nincs túl nagy szükséged a fejlesztésre. Hidd el, ha Me-109T-vel - vagy akár csak Fi-167-el - kellett volna szembenézni, majd gyorsan eltűntek volna az érintett hajókról a Swordfish-ek. Konvojt kísérni elégséges volt a "Mari néni" is. Minden fejlesztést a szükség hajt.

Még erről se lennék meggyőződve. A Swordfish igen jól sikerült konstrukció volt, ne feledjük radarral, éjszakai hordozó-alapú bevetés képésségével, rugalmassággal és ugye az említett kezelhetőség.
Me mondjuk a TBD nek se lett volna több esélye vadászfedezet nélkül (lásd Midway) mint a szatyroknak.
 
Még erről se lennék meggyőződve. A Swordfish igen jól sikerült konstrukció volt, ne feledjük radarral, éjszakai hordozó-alapú bevetés képésségével, rugalmassággal és ugye az említett kezelhetőség.
Me mondjuk a TBD nek se lett volna több esélye vadászfedezet nélkül (lásd Midway) mint a szatyroknak.
Hóóóóóóóóóóóóóó.... Azt hiszem keverni tetszik a szezont a fazonnal. A tengók és hajók felderítésére szolgáltó lokátor az nem éjszakai torpedó tűzvezetésre van...
 
Hóóóóóóóóóóóóóó.... Azt hiszem keverni tetszik a szezont a fazonnal. A tengók és hajók felderítésére szolgáltó lokátor az nem éjszakai torpedó tűzvezetésre van...

Gyííííí! :)
Attól hogy nem tűzvezető, "csak" felderítő, a vakok között a félszemű a király.
(Hm, ez a vakos hasonlat egész találó lett szerintem.)
Javíts ki, ha tévednék, de ilyen képessége másnak talán 44 elejéig hordozóról nem volt - és akkor is az USAnak lett.
(És akkor a tapasztalatokat, a rutint, a kiképzést nem is emlegetném.)
 
DZ1oHZrXUAEwUJN.jpg

1953 március, Gibraltár. HMS Vanguard csatahajó, mellette pedig 5 Royal Navy anyahajó: HMS Implacable és Eagle, feljebb pedig a HMS Theseus, Indomitable és Indefatigable.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az utolsó brit csatahajó.
Érdekes felvételek, hosszan mutatják a bontását.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and arbalest