Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 422
83 588
113
Previous experience of our soldiers with the MADR radar...


Due to the fact that the entire project was delayed by several years by the supplier and some kits have not yet been fully handed over to the 26th Command, Control and Reconnaissance Regiment, the comprehensive achievement of the capabilities of the 26th pVŘPz is also delayed. For example, by the end of 2025, full operational capability (FOC) was to be achieved according to Capability Targets after a several-year cycle of preparation and training. To eliminate the risk that the AČR will not be able to meet its obligations, measures were taken to achieve at least the initial operational capabilities according to the Capability Targets by the end of 2025. For the 26th Command, Control and Reconnaissance Regiment, this is a difficult task given that the preparation period was reduced to a minimum compared to the approved Operational Preparation Plan. In addition to completing the introduction of these radars and their deployment in the regiment's equipment, training has already begun, which will continue intensively in 2025 in cooperation with other units and units of the Czech Air Force.

For the 26th Command, Control and Reconnaissance Regiment, the year 2024 was a year of testing, verification and completion of full-fledged integration into many VzS systems, that is, the AČR within the framework of many exercises, such as FECL (Federated Cloud, NaPoSy exercise, Clear Sky). As part of the exercise of the National Reinforcement System, which took place in Bechyn, the ability to timely and accurately provide data to the fire means of the 25th Anti-Aircraft Missile Regiment was verified.

In 2025, it is assumed that the 3D radar EL/M-2084 MMR will be deployed in live fire with the 25th Anti-Aircraft Missile Regiment as part of the BALT 2025 exercise. To achieve the mentioned IOC, equipment has already been allocated and members of the 262nd Radio Technical Battalion have already been allocated as part of the so-called task groups. The phase of matching the crews is now underway. In general, with the introduction of new technology, there must also be a change in approach and thinking, which is the most difficult challenge not only for the 26th Command, Control and Reconnaissance Regiment
.

madr_02.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 876
98 851
113
A CSG és az EAS vegyesvállalatot kritika éri Görögországban – kenőpénzek és porszívózások egy kétes cseh cégtől

A Csehszlovák Csoport (CSG) érdeklődik a görög állami tulajdonú Hellenic Defense Systems sa (EAS) cég iránt, amely nagy kaliberű lőszereket gyárt. Azonban komoly problémákkal és gyanúkkal néz szembe, amelyekre tavasz óta nemcsak a helyi média, hanem a görög parlament és kormány is fókuszál.

 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 715
133 537
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 876
98 851
113
Elvileg egy évvel. (Cserébe addigra van nekik egy teljes zászlóalj a4 )
A kérdés az, hogy ez a szallitásban hány év, ha a svédeknek egy mostani rendelés 2028 és 2031 közt érkezik.
Az F35 viszi a dellát.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Újra drágul a milliárdos F-35-ös vásárlás❗️Még egy év sem telt el a túlárazott, 300 milliárd feletti F-35-ös repülőgépek vásárlásáról szóló szerződés megkötése után – tájékoztatta ma a honvédelmi miniszter kormány, hogy drágul a vásárlás és még az sem biztos, hogy hány tízmilliárddal ❗️ Figyelmeztettünk erre a helyzetre és a média hallgat.

Annyi azért, hogy aki fikázza, az a korábbi és talán kormányváltás után a jövőbeli védelmi miniszter.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 876
98 851
113
Ez még érdekes. Nem tudom van-e összefüggés.

Március végén távozik a Honvédelmi Minisztériumtól Blanka Cupáková, a gazdasági részleg vezető igazgatója. Erről az Ekonomický deník weboldal számolt be, amely szerint nem hivatalos információk szerint Cupákovát beosztottjának, Richard Víteknek kellene leváltania.

Cupáková 2023 januárja óta a Honvédelmi Minisztérium gazdasági részlegének főigazgatója, távozását Simona Cigánková, a tárca sajtóosztályának munkatársa erősítette meg. "Igen, Blanka Cupáková asszony úgy döntött, hogy idén március végén kilép a Honvédelmi Minisztériumból" - mondta a szerver szóvivője.


Cupáková 2000 óta dolgozik a Honvédelmi Minisztériumban. František Šulca védelmi miniszter első helyettese és Petr Vančura államtitkár után ő Jana Černochová (ODS) védelmi miniszter legközelebbi munkatársa – írja az Ekonomický deník. Nemcsak az osztály gazdasági működéséért felel, hanem a minisztérium megbízásából vezette az F-35-ös repülőgépek beszerzésének feltételeiről szóló tárgyalásokat is.


24 F-35A Lightning II repülőgép beszerzését 2023 szeptemberében hagyta jóvá a kormány, amit tavaly januárban egy memorandum aláírása is megerősített. Csehország 106 milliárd koronát fizet a vadászgépekért, a kapcsolódó felszerelésért, a kiképzésért, a lőszerért és az életciklus-biztosításért, további 44 milliárd koronát főként az infrastruktúrára, az üzemanyagra, a személyzet képzésére és az áfára fordítanak. Összesen 150 milliárd koronát ( 2.470 mrd HUF) fizetnek értük, ami a cseh hadsereg legdrágább beszerzése. A Honvédelmi Minisztérium 322 milliárd koronára becsüli az F-35-ös vadászrepülőgépek beszerzésének és üzemeltetésének költségét élettartamuk végére, 2069-re.

 
  • Tetszik
Reactions: dzsoniboj

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 422
83 588
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Újra drágul a milliárdos F-35-ös vásárlás❗️Még egy év sem telt el a túlárazott, 300 milliárd feletti F-35-ös repülőgépek vásárlásáról szóló szerződés megkötése után – tájékoztatta ma a honvédelmi miniszter kormány, hogy drágul a vásárlás és még az sem biztos, hogy hány tízmilliárddal ❗️ Figyelmeztettünk erre a helyzetre és a média hallgat.

Annyi azért, hogy aki fikázza, az a korábbi és talán kormányváltás után a jövőbeli védelmi miniszter.
Vagyis most épp ellenzéki és azt csinálja amit egy ellenzék mindig szokott...
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 321
14 094
113
Pavel: Öt éven belül a GDP három százalékára növelhetjük a védelmi kiadásokat

 
  • Tetszik
Reactions: Kávé

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 204
9 487
113
A cseh védelmi minisztérium költségvetési korlátok miatt elhalaszthatja a Leopard 2A8 harckocsik beszerzését
Ez már tudható volt, de még azért van reményük, halasztott fizetés, barter, hiszen ott is építenének akár németeknek, akár másoknak német harcjárművet stb. Kelet-Europa légierőnek nem való F-35A.. irgalmatlan pénz, amerikai ellenőrzés és minimális fegyverzet. A csehek a Bell Helikopterekkel is rossz helyre költöttek európai gépek helyett. (ráadásul mintkét típus gyártása meg is szünt, tehát alkatrész utánpótlás lesz és ennyi..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Kávé

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 422
83 588
113
A Cseh Köztársaság Védelmi Minisztériuma elengedhetetlennek tartja az Állami Számvevőszék elnökének kijelentéseinek kommentálását, egyes állításainak jobb magyarázatát, ill. megfelelő kontextusba helyezését...

It is important to mention that this dynamic trend, when since 2015 the department's investment budget has increased almost fifteenfold, is managed with practically the same number of professional staff. In order to achieve and maintain this stabilized state, it was necessary to make many internal changes, which, however, are already producing visible results, especially in the area of implementation of strategic and important projects.

The SAO's statement that the Ministry of Defense had 3.5 billion kroner available for the modernization of the engineering force between 2010 and 2022 is also misleading in the presented context.

Another thing that the president of the SAO criticizes is the purchase of pontoon bridges, which will not have sufficient load capacity for the new tanks.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 422
83 588
113
Salary increase for all soldiers

The increase in the service tariff from January 1, 2025 applies to all professional soldiers and active reserves. The lowest net income of a freedman immediately after joining the unit is now 34 042 crowns. Let's emphasize once again that this is a net income - in order to get such an amount in civilian life, they would have to offer you a starting gross salary of approx. 43 000 crowns. Straight out of school, with zero experience. Of course higher ranks take more.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 876
98 851
113
A Cseh Köztársaság Védelmi Minisztériuma elengedhetetlennek tartja az Állami Számvevőszék elnökének kijelentéseinek kommentálását, egyes állításainak jobb magyarázatát, ill. megfelelő kontextusba helyezését...

It is important to mention that this dynamic trend, when since 2015 the department's investment budget has increased almost fifteenfold, is managed with practically the same number of professional staff. In order to achieve and maintain this stabilized state, it was necessary to make many internal changes, which, however, are already producing visible results, especially in the area of implementation of strategic and important projects.

The SAO's statement that the Ministry of Defense had 3.5 billion kroner available for the modernization of the engineering force between 2010 and 2022 is also misleading in the presented context.

Another thing that the president of the SAO criticizes is the purchase of pontoon bridges, which will not have sufficient load capacity for the new tanks.

Beteszem az eredeti interjút is, amit a csek Állami Számvevőszék elnöke adott, amire reagál a minisztérium.


Végzetes hibák vannak a Honvédelmi Minisztérium beszerzési rendszerében – mondja a Állami Számvevőszék vezetője

Csaknem felével nőtt a Honvédelmi Minisztérium költségvetése 2021-hez képest, Csehország így csaknem húsz év után először lépheti át a katonai kiadások GDP-arányos kétszázalékos küszöbét. „Nagyon ambiciózusak a tervek” – mondja Miloslav Kala, a Legfőbb Számvevőszék elnöke a Radiožurnálnak adott interjújában. Szerinte ezek teljesítése érdekében a Honvédelmi Minisztérium "a nagy projektekre koncentrál, és néhány részletet kihagy".

Utóellenőrzésnek hívjuk, és mindent megnézünk, amit ígértek nekünk. A munkahelyemen úgy hívom, hogy a papír bármit elbír, ezért jó ránézni. Tizenegy ilyen intézkedést vizsgáltunk meg, négy egyáltalán nem, a másik kettő pedig csak részben teljesült.

Mit mond? Arról, hogy a védelem legnagyobb baja általában, nem akarom, hogy a minisztériumok vagy a honvédség a folyamatok megtervezése, majd azok követése, teljesítése.

A Honvédelmi Minisztérium nem specifikus a többi minisztériumhoz képest?
Azt mondanám, hogy nem, ez egy ilyen általános betegség.

Ambiciózus tervek
Inkább azon gondolkodtam, hogy a seregvásárlások sajátosak-e másokhoz képest. Főleg azért, mert a technológia nagyon gyorsan fejlődik. Így a katonák megtervezhetik, mire lenne szükségük, de aztán történik valami, például az ukrajnai háború, és egyszer csak azt látják, hogy valami másra van még szükségük. És akkor meg kell változtatni. Ugyanakkor ezeket a vásárlásokat több évre előre tervezik.
ezzel egyetértek. De el kell mondani, hogy 2021-ben 84 milliárd korona volt a Honvédelmi Minisztérium költségvetése, 2025-ben pedig 154 milliárd koronának kell lennie.

Ha elképzelek egy nagyvállalatot, amely úgy dönt, hogy négy-öt éven belül megduplázza eladásait vagy gazdasági mutatóit, az óriási feladatnak tartom. Arról pedig nemigen hallani, hogy a Honvédelmi Minisztériumban alapvető szervezeti változások történnének, készülnének rá.

Az az érzésem, hogy nagy a bátorságuk és az akaratuk ezt teljesíteni ( a GDP két százalékát a védelemre fordítják – a szerkesztő megjegyzése ), de persze egy ilyen nagy feladat, ami előttük és ránk, mint Csehországra áll, minden bizonnyal. nem könnyű.

Ez elvezet bennünket az ellenőrzési tevékenységünkhöz. Ellenőrizzük, hogyan sikerül megvalósítaniuk terveiket és mindazokat a stratégiai dokumentumokat, amelyeket futószalagon is jóváhagynak, és amelyekben a honvédség, a minisztérium véleménye, de az ország képessége is van egy ilyen dolog megvalósítására. tükröződik benne.

Szerintem itt van egy elásott kutya, hogy innen kellene indulnia. Megmondani magunknak, hogy pontosan mit akarunk elérni. Reálisan becsülték meg, hogy mennyi idő alatt tudjuk ezt elérni.


És akkor azt is felismerni, hogy ha tankokat vásárolunk, akkor szükségünk lesz néhány garázsra, javítóműhelyre, alkatrészre és tartálykocsikra is, akik majd vezethetik őket. Nevezetesen, még mindig szükségük lesz lőszerre és sok más dologra.

Tehát az a kockázat, amit az ellenőrzési tevékenység során felmérünk, hogy a tervek nagyon ambiciózusak, és ezek teljesítéséhez nagy megrendelésekre van szüksége a minisztériumnak. Sok pénzt kell rá költeniük, és most ezt nagy idézőjelekkel mondom, kevés munka. Tehát a nagy projektekre összpontosítanak, és talán hiányoznak néhány részlet.

Tehát ön szerint a védelmi minisztérium több milliárd dolláros tank- és vadászgép-vásárlásra koncentrál, és nem foglalkozik azzal, hogy hol fognak parkolni, és ki szolgál majd rajtuk? Ezt még a honvédség járműtechnikai vizsgálatán
is felfedeztük , ahol néhány szerződést megkötöttek, azokat végrehajtották, de a nyomon követési lépések nem következtek be.


A piacnak megfelelő ár
Mint már jelezte, 2023 és 2024 között 40 milliárd koronával nőtt a Honvédelmi Minisztérium költségvetése. Milyen kockázatokkal jár egy ilyen nagy növekedés rövid időn belül?
A kockázat az volt, hogy nem tettük el a NATO-val kapcsolatos kötelezettségvállalásunkat, miszerint a GDP két százalékát védelmünkre fordítjuk. Szóval jó, hogy azt mondtuk, hogy elkezdjük teljesíteni. Ebből az következik, hogy egyszerre sok pénzt kell kiadnunk, és az emelkedés túl magas.

Másrészt látjuk államháztartásunk helyzetét, a hiány elég nagy, pedig a kormány igyekszik a maastrichti kritérium három százaléka alá hozni ( feltételek, amelyeket egy EU-tagállamnak teljesítenie kell ahhoz, hogy elfogadja). az euró, mint pénzneme - piros ), tehát nyilvánvaló, hogy ez egy hatalmas adósság, amit generálunk, és azt mondhatjuk, hogy a katonaság pénznövekedése ennek része.

Szeretném hangsúlyozni, hogy ezzel nem vagyunk egyedül. Ugyanez a helyzet
Franciaországban, amelynek adóssága szerintem a GDP hat százaléka, de Nagy-Britanniában súlyos a helyzet, ahol öt százalék felett van. Tehát ha megnézzük, egész Európának vagy Európa nagyobb részeinek nagy problémái vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 876
98 851
113
Beteszem az eredeti interjút is, amit a csek Állami Számvevőszék elnöke adott, amire reagál a minisztérium.


Végzetes hibák vannak a Honvédelmi Minisztérium beszerzési rendszerében – mondja a Állami Számvevőszék vezetője

Csaknem felével nőtt a Honvédelmi Minisztérium költségvetése 2021-hez képest,
Csehország így csaknem húsz év után először lépheti át a katonai kiadások GDP-arányos kétszázalékos küszöbét. „Nagyon ambiciózusak a tervek” – mondja Miloslav Kala, a Legfőbb Számvevőszék elnöke a Radiožurnálnak adott interjújában. Szerinte ezek teljesítése érdekében a Honvédelmi Minisztérium "a nagy projektekre koncentrál, és néhány részletet kihagy".

Utóellenőrzésnek hívjuk, és mindent megnézünk, amit ígértek nekünk. A munkahelyemen úgy hívom, hogy a papír bármit elbír, ezért jó ránézni. Tizenegy ilyen intézkedést vizsgáltunk meg, négy egyáltalán nem, a másik kettő pedig csak részben teljesült.

Mit mond? Arról, hogy a védelem legnagyobb baja általában, nem akarom, hogy a minisztériumok vagy a honvédség a folyamatok megtervezése, majd azok követése, teljesítése.

A Honvédelmi Minisztérium nem specifikus a többi minisztériumhoz képest?
Azt mondanám, hogy nem, ez egy ilyen általános betegség.

Ambiciózus tervek
Inkább azon gondolkodtam, hogy a seregvásárlások sajátosak-e másokhoz képest. Főleg azért, mert a technológia nagyon gyorsan fejlődik. Így a katonák megtervezhetik, mire lenne szükségük, de aztán történik valami, például az ukrajnai háború, és egyszer csak azt látják, hogy valami másra van még szükségük. És akkor meg kell változtatni. Ugyanakkor ezeket a vásárlásokat több évre előre tervezik.
ezzel egyetértek. De el kell mondani, hogy 2021-ben 84 milliárd korona volt a Honvédelmi Minisztérium költségvetése, 2025-ben pedig 154 milliárd koronának kell lennie.

Ha elképzelek egy nagyvállalatot, amely úgy dönt, hogy négy-öt éven belül megduplázza eladásait vagy gazdasági mutatóit, az óriási feladatnak tartom. Arról pedig nemigen hallani, hogy a Honvédelmi Minisztériumban alapvető szervezeti változások történnének, készülnének rá.

Az az érzésem, hogy nagy a bátorságuk és az akaratuk ezt teljesíteni ( a GDP két százalékát a védelemre fordítják – a szerkesztő megjegyzése ), de persze egy ilyen nagy feladat, ami előttük és ránk, mint Csehországra áll, minden bizonnyal. nem könnyű.

Ez elvezet bennünket az ellenőrzési tevékenységünkhöz. Ellenőrizzük, hogyan sikerül megvalósítaniuk terveiket és mindazokat a stratégiai dokumentumokat, amelyeket futószalagon is jóváhagynak, és amelyekben a honvédség, a minisztérium véleménye, de az ország képessége is van egy ilyen dolog megvalósítására. tükröződik benne.

Szerintem itt van egy elásott kutya, hogy innen kellene indulnia. Megmondani magunknak, hogy pontosan mit akarunk elérni. Reálisan becsülték meg, hogy mennyi idő alatt tudjuk ezt elérni.


És akkor azt is felismerni, hogy ha tankokat vásárolunk, akkor szükségünk lesz néhány garázsra, javítóműhelyre, alkatrészre és tartálykocsikra is, akik majd vezethetik őket. Nevezetesen, még mindig szükségük lesz lőszerre és sok más dologra.

Tehát az a kockázat, amit az ellenőrzési tevékenység során felmérünk, hogy a tervek nagyon ambiciózusak, és ezek teljesítéséhez nagy megrendelésekre van szüksége a minisztériumnak. Sok pénzt kell rá költeniük, és most ezt nagy idézőjelekkel mondom, kevés munka. Tehát a nagy projektekre összpontosítanak, és talán hiányoznak néhány részlet.

Tehát ön szerint a védelmi minisztérium több milliárd dolláros tank- és vadászgép-vásárlásra koncentrál, és nem foglalkozik azzal, hogy hol fognak parkolni, és ki szolgál majd rajtuk? Ezt még a honvédség járműtechnikai vizsgálatán
is felfedeztük , ahol néhány szerződést megkötöttek, azokat végrehajtották, de a nyomon követési lépések nem következtek be.


A piacnak megfelelő ár
Mint már jelezte, 2023 és 2024 között 40 milliárd koronával nőtt a Honvédelmi Minisztérium költségvetése. Milyen kockázatokkal jár egy ilyen nagy növekedés rövid időn belül?
A kockázat az volt, hogy nem tettük el a NATO-val kapcsolatos kötelezettségvállalásunkat, miszerint a GDP két százalékát védelmünkre fordítjuk. Szóval jó, hogy azt mondtuk, hogy elkezdjük teljesíteni. Ebből az következik, hogy egyszerre sok pénzt kell kiadnunk, és az emelkedés túl magas.

Másrészt látjuk államháztartásunk helyzetét, a hiány elég nagy, pedig a kormány igyekszik a maastrichti kritérium három százaléka alá hozni ( feltételek, amelyeket egy EU-tagállamnak teljesítenie kell ahhoz, hogy elfogadja). az euró, mint pénzneme - piros ), tehát nyilvánvaló, hogy ez egy hatalmas adósság, amit generálunk, és azt mondhatjuk, hogy a katonaság pénznövekedése ennek része.

Szeretném hangsúlyozni, hogy ezzel nem vagyunk egyedül. Ugyanez a helyzet Franciaországban, amelynek adóssága szerintem a GDP hat százaléka, de Nagy-Britanniában súlyos a helyzet, ahol öt százalék felett van. Tehát ha megnézzük, egész Európának vagy Európa nagyobb részeinek nagy problémái vannak.
Fiskális fegyelemnek hívjuk, de nem fegyelem. Sokkal inkább arról van szó, hogy a jelenlegi gazdaság képtelen fizetni minden fokozatosan felmerülő igényt és kötelezettséget.
Nem azt kérem, hogy ne teljesítsük a NATO-val kapcsolatos kötelezettségvállalásunkat, de az egyik kockázat az, hogy képesek vagyunk finanszírozni egy ilyen erőteljes növekedést.

Az ellenzéki képviselők gyakori kritikája a Honvédelmi Minisztériummal szemben, hogy nem tud ekkora költségvetést elkölteni. Černochová miniszter a parlamenti bizottságban erre úgy reagált, hogy a hivatal lehívhatja a költségvetést, de lehet, hogy számos cég nem teljesíti azt, amit ígér, ezért elhalasztanak bizonyos kifizetéseket, és akkor lesz el nem költött pénz a költségvetésben. költségvetés.
Bármely cégnek, amelynek drasztikusan növelnie kellene költségvetését vagy eladásait, szintén problémái vannak. Amit jelenleg a védelemmel terhelnék, az az, hogy át kell építeni a szerkezetátalakítást, hogy készen álljon ezeknek a folyamatoknak a kezelésére.

Ha komolyan gondoljuk a GDP két százalékának vállalását, és remélem igen, akkor az ilyen magas költségvetések a jövőben is állandóak lesznek. Ezután szakszerűen kell eljárni, és a teljes folyamatot kezelni kell, nem csak a beszerzést, hanem az azt követőt is.

Igaz, hogy a cégek ezt nem tudják kezelni. Másrészt nem csak a cseh cégekről van szó. Itt a nemzetközi piacról beszélünk, és tudjuk, hogy bizonyos projekteket, mint például a radarokat és hasonlókat fejlett országokból szállítják, és nagy gondot okoz, hogy átmenjenek ezeken a teszteken, és persze akkor a fizetés késik.

Nincs okom megvédeni őket, vagy túl szimpatikusnak lennem ezzel kapcsolatban. Arra kell törekedni, hogy az egész projekt jól megtervezett, szerződésesen biztosított legyen, ideértve a feltételek be nem tartása miatti bírság érvényesítését is, majd megfelelően és a szerződésben meghatározott időpontokban haladjon tovább.

Szerkezetátalakítás alatt a minisztériumban a közbeszerzésekért felelős osztály bővítését érti?
Első körben nem bővíteném, hanem áramvonalasítanám. Ilyen például a Legfelsőbb Számvevőszék régi székházának bérbeadása, ahol nem voltunk túl elégedettek. A minisztérium talán háromszoros lakbért volt hajlandó fizetni ahhoz képest, amit mi fizettünk..

Ugyanakkor minden szerződésünk és minden adatunk megtalálható az interneten és a weboldalunkon. Ezután több találkozón is itt voltunk, ahol elmondtuk nekik, hogy van ez. Így aztán abbahagyták a dolgot.

De az a képesség, hogy a piacnak megfelelő áron próbáljam megszerezni, amire szükségem van, szerintem ez a nagy dolog. Valójában a minisztériumnak most semmi mást nem kellene tennie, csak foglalkoznia kell vele.

És miért nem lehetséges?
Erre nem tudok válaszolni, de még egyszer mondom, a bérlet volt a bizonyíték. Hasonlóan a mérnökhadsereg ( az ellenőrzés a 2018–2022 közötti időszakra terjedt ki – a szerkesztő megjegyzése ). Ott körülbelül hárommilliárdos költségvetésük volt. Kilenc százalékát elhasználták, és az általuk vásárolt pontonhidak kapacitása kisebb volt, mint a megvásárolni kívánt tankoké.

Így veszünk (ponton)hidakat, amelyeken nem fognak átmenni a tankok. Ez ismét annak a demonstrációja, hogy végzetes hibák vannak a rendszerben. És valójában nem tudom elképzelni, hogyan folytathatnánk a háborút, ha nem tudjuk átvinni azt a tankot egy vízfolyáson.

Ön, mint Legfelsőbb Számvevőszék, hogyan látja azt a helyzetet, amikor felszerelést, például új gyalogsági harcjárműveket szereznek be, de a szolgáltatási szerződést, amely esetleg magasabb értéke is lehet a beszerzésnél, csak utólag tárgyalják?
Ezt már régóta követjük. Már a pandúrok ( páncélos szállítók - a szerk. megjegyzése ), amelyeket nagyon régen vásároltak, így amikor elromlott, két évig javították és nem működtek.


A minisztériumnak nem volt alkatrésze, nem volt javítása és így tovább. Ezt már régóta kritizáljuk. Számunkra a beszerzési folyamat nem áll meg önmagában.

Azt állítjuk, hogy az életciklus-értékelési módszert kell alkalmazni, tehát nem csak arról van szó, hogy valamit megvegyünk, hanem azt is, hogy üzemben tartsuk, és a technológia harcra készen álljon.

A minisztériumiak, amikor megmagyarázták, miért nem írták alá azonnal a szervizszerződést, azt mondták, hogy mindegy, kész lesz, mire megérkezik az első gép...

Ez szerintem tévedés . Amikor olyan időpontban tárgyalok a jármű szállítójával, amikor vásárolni szeretnék valamit, sokkal erősebb helyzetben vagyok a dolgok megtárgyalásához. Szóval ez hiba számomra. soha nem tennék ilyet. És úgy gondolom, hogy ezen a téren változtatni kellene a gyakorlaton.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 876
98 851
113
A cikk lényege

Az ÁSZ által feltárt hibákra hozott intézkedések felé csak részben, de inkább egyáltalán nem teljesül, ígéret marad

A megnövekedett beszerzések tervezése, nyomonkövetése nem megfelelő.
Pl. ha tankot veszel, ahhoz kell infrastruktúra, alkatrész, lőszer, személyzet is.

A GDP 2%-a (nem egyedül önmagában, de hozzájárul) lyukat üt(het) költégvetésen növeli a hiányt és eladosodáshoz vezethet a jelenlegi gazdasági helyzetben.

Nem köti el a minisztérium az éves költségvetését. Ennek van külső oka is. A nemzetközi cégek termékei, pl. radarok, nem mennek át a cseh teszteken, ezért halasztott fizetés van.

A minisztérium háromszoros áron bérli az ingatlanjait, ahhoz képest. amit az ÁSZ reálisnak tart

Nem átgondolt új pontonhíd beszerzés. Nem bírja el a tankokat.

Az IFV beszerzését is kritizálta. A szervíz és szolgáltatási szerződést nem kötötték meg, csak a vasak beszerzését. Így utólag már kiszolgáltatott helyzetben tárgyal a céggel a minisztérium. A vásárlás előtt még jobb alkukat lehet kötni.

A Pandurok javításához nem volt alkatrész. Így ami elromlott két évig javítás alatt állt.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Kávé

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 876
98 851
113
Itt meg a cikkben hivatkozott ÁSZ utóellenőrzés tavaly szeptemberből.


A Honvédelmi Minisztériumnak nem sikerült maradéktalanul kijavítania a korábbi ÁSZ ellenőrzések hiányosságait. A 11 intézkedésből négy egyáltalán nem, a másik kettő pedig csak részben teljesült
..
Minisztérium pl. még nem vezetett be olyan felszerelés-rendelési és -elosztási rendszert, amely egyszerűsítené és felgyorsítaná annak kiadását a katonaság valamennyi tagja számára; nem is vásárolt elegendő készletet bizonyos típusú felszerelésekből. Továbbá nem teljesítette a tankok előírt üzemképességét, és nem biztosított megfelelő alkatrészellátást a javításukhoz. A katonai telephelyek felújítása, korszerűsítése nem a tervek szerint halad, és fennáll annak a veszélye, hogy a Honvédelmi Minisztériumnak nem lesz ideje megépíteni a vásárolt haditechnikai eszközöket.
...
Mára kiderült, hogy bár a Honvédelmi Minisztérium fokozatosan növelte az eszközbeszerzés keretét, a megemelt összegnek megfelelő eszközkészletet nem vásárolt. Csaknem 1,4 milliárd maradt kihasználatlanul. CZK A készletállapot áttekintéséből a vezérlők pl. megállapította, hogy a minisztériumból ez év márciusában még mindig hiányzott a felszerelések 19%-a, például nyári cipők, fényvisszaverő kabátok, tűzálló téli overallok, vészmellények stb.
....
páncélozott technológiáról, az SAO-ról megállapította, hogy a Honvédelmi Minisztérium nem biztosította kellőképpen ezen berendezések javítását és karbantartását, nem biztosította az alkatrészellátást, így nem biztosította a harckocsik megfelelő üzemképességét. Az ÁSZ mostani ellenőrzése kimutatta, hogy bár a Honvédelmi Minisztérium kismértékben megerősítette saját javítási kapacitását, az eszközök karbantartására és javítására szánt források hatékonyságának növelése érdekében lényeges projekteket nem valósított meg. Hét évvel 2032-re halasztották a jaroměř-i multifunkcionális csarnok építését, amelyet a meglévő és újonnan bevezetett katonai felszerelések komplex javítására használnak. És mi a helyzet a pótalkatrészekkel és a harckocsi üzemképességével? A Honvédelmi Minisztérium nem teljesítette a harckocsik előírt üzemképességét, és nem biztosította a kellő alkatrészellátást. A 2019-2023-as ellenőrzött időszakban nem kötött külön szerződést a tankjavításhoz szükséges alkatrészek szállítására saját javítási kapacitásain belül.
..
Konkrétan 11 kiemelt katonai helyszín helyreállítása és korszerűsítése nem az idő- és pénzügyi terv szerint halad. A Honvédelmi Minisztérium eddig hozzávetőleg kétmilliárd koronát fektetett be a kampuszok korszerűsítésének és felújításának első ütemébe, ami a tervezett 14 milliárdnak mindössze 14,5%-a. CZK
Mivel pedig a befektetési akciók idővel eltolódk, az ÁSZ szerint valószínűleg tovább romlik az ingatlanok állapota, többletkiadások lesznek a helyreállításukkal, korszerűsítésükkel, és emiatt pazarló forrásköltésekkel. ÁSZ pl. jelentős kockázatot azonosított, hogy a HM-nek nem lesz ideje garázsokat és kapcsolódó technológiákat építeni az újonnan vásárolt fegyverekhez. Bár a munkálatok első darabjait már 2026-ban kell átadni, az ellenőrzés befejezésekor sem korszerűsítés, sem kapcsolódó építkezés nem zajlott a kihelyezésükre szánt területen.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 321
14 094
113
Ez már tudható volt, de még azért van reményük, halasztott fizetés, barter, hiszen ott is építenének akár németeknek, akár másoknak német harcjárművet stb. Kelet-Europa légierőnek nem való F-35A.. irgalmatlan pénz, amerikai ellenőrzés és minimális fegyverzet. A csehek a Bell Helikopterekkel is rossz helyre költöttek európai gépek helyett. (ráadásul mintkét típus gyártása meg is szünt, tehát alkatrész utánpótlás lesz és ennyi..
Skizofren az egesz. Egyreszt nincs penz semmire, masreszt meg 3%-ra emelnek a vedelmi kiadasokat. Eldonthetnek vegre hogy mit is hazudnak mert a ketto egyszerre nem hiheto.