Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

Így van. Egy pillanat alatt átviszik a németek, átvisszük közösen a torony gyártását egy olyan országba, ahol akarnak is venni valamit. Mondjuk járműtestet, amire rátehetik. Pont ezért vagyok kiakadva az utóbbi cikkek nyomán, hogy nem is annyit kéne rendelni, hanem kevesebbet, nem is akkora kellene leszállítani, hanem majd csak egy évtized múlva.
Jövőre brutálisan hazavágták a katonai költségvetést az eredetileg tervezett emelés helyett. Vajon a francia ágyút és az izraeli légvédelmet fogják csúsztatni, ami aláírás előtt áll vagy egy IFV-t, ahol a győztest sem hirdették ki?
A franciakkal is megy a huzavona. Erthetoen nagyon nem akarnak tuszul esni nekik, legalabb a loszereket maguk akarjak gyartani.

Az izraeliekkel meg meg sem allapodtak, egyelore alkudoznak, mint kivalasztott szallitoval, de azzal szerintem nem lesz problema, legalabbis penzugyi, mert az nagyon kell nekik, nincs modern legvedelmuk nekik sem, csak ok a NASAMS helyett az izraelit valasztottak szerintem foleg a gyartasi-ipari egyuttmukodesi lehetoseg miatt, de olcsobb is lesz allitolag ($500M korul raketakkal.)
 
Cseh láncos úszó szállító játrmű Indoneziának.
Még nem tuti, 120 milliárd HUF körüli üzlet.

kapa_2.jpg



6237.jpg
 
A LOM PRAHA sp és az AERO Vodochody stratégiai együttműködésről szóló megállapodást írt alá

A szerződésben kölcsönös együttműködést deklarálnak az L-39C szubszonikus sugárhajtású kiképző repülőgépek üzemidejének meghosszabbításában, annak lehetőségét, hogy az ipari együttműködés keretében az LOM Prágára bízzák az AI-25TL sugárhajtóművek L-39-es javítását és az L-39NG repülőgépek bevezetését a pilóta képzési rendszerbe a Repülési Képzési Központban.

Egyedülálló betekintés a Pardubicei Taktikai Szimulációs Központ kulisszái mögé (I. rész)

68ab97b5d29a5a311e131837ee426e2c.png

aba9db519ba97c64d96e3f47253f2f6f.jpg

fd473353bf8e8a19fb460d971808e50a.jpg
 
"A gyakorlaton személyesen vettek részt Magyarország, Svédország és a Cseh Köztársaság Légierőjének parancsnokai."

Ha jól értem a Gugli ferdítőt, volt egy kiképzés, ahol nem Gripen gépet gyakoroltak vagy nagyobb valószínűséggel nem a központ által birtokolt változatok gépeit gyakorolták, szimulátoron tanulgatták. És megint együtt szerepel Hazánk, Csehország és Svédország neve.

"vendégként pedig a brazil légierő pilótái vettek részt. A képzés részeként 16 pilóta képzett egyszerre (8x TSC-ben és 8x FLSC-ben)."

Vendég művészek Brazíliából?
 
"A gyakorlaton személyesen vettek részt Magyarország, Svédország és a Cseh Köztársaság Légierőjének parancsnokai."

Ha jól értem a Gugli ferdítőt, volt egy kiképzés, ahol nem Gripen gépet gyakoroltak vagy nagyobb valószínűséggel nem a központ által birtokolt változatok gépeit gyakorolták, szimulátoron tanulgatták. És megint együtt szerepel Hazánk, Csehország és Svédország neve.

"vendégként pedig a brazil légierő pilótái vettek részt. A képzés részeként 16 pilóta képzett egyszerre (8x TSC-ben és 8x FLSC-ben)."

Vendég művészek Brazíliából?
Akkor ez most f35, ef, kfir, vagy albatros drón??? Teljesen összezavarodtam.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
Akkor ez most f35, ef, kfir, vagy albatros drón??? Teljesen összezavarodtam.

Kammm erre kapásból rávágná, hogy E és egy törtvonal után tenne egy F-et.
De konkrét típus nem derült ki belőle. Ez apró elszólás lehetett, ahol elbüszkélkedett a központ nemzetközi sikerével és mondott egy példát a nagyon közel múltból, amikor Svédországból ideiglenesen olyan jelet kapott a szimulátor, amely gép típus nincs benne az adatbázisába.
Mivel a cseh és a magyar flotta jelenlegi gépei benne vannak, ráadásul külföldi tanulók miatt bele kellett tenni az F-16-ot is, így ezeket nem kívülről streamelnék nekik. Külön kiemelném, hogy azt mondta, hogy a svéd, magyar és cseh légierő parancsnokai voltak a tanfolyamon képzésen.

Következtetések:
1, Háttérben egyeztetés zajlik a magyar és a cseh pilóták között, hogy milyen új géptípust szeretnének kipróbálni esetleges rendszeresítés céljából. Az első jó hír az, hogy közös megoldásban gondolkodunk, valszeg AV gyár szerepet kap ebben. És a beszerzés orientációja lehet Svédország.
2, Brazíliából is jött egy "vendég", de ő nem kapott olyan nagy szerepet. Ez utalhat arra is, hogy megnéztük szimulátoron az E képességeit elég alaposan és dél-amerikai barátunk röviden megmutatta az F típust, mert pár darabot olyanból is akarunk.
__________________

Ez volt egy hipotézis. Lehetséges viszont hogy a jelenlegi gépek up-grade ügyében néztek meg valamit. És az is lehetséges, hogy a svéd központ rendelkezik az F-35-ös szimulátor képességével és azt streamelték nekik, de akkor nem világos, hogy oda miért tettek volna F-35 szimulátort, ha az ország be sem vezeti. Thempest is nézhettünk, bár abból demonstrátor sincs, szóval fura lenne szimulátorra leprogramozni.
Bármi lehetséges, de a legnagyobb esélyét annak látom, hogy a legjobb pilótáink nagyjából képet kaptak arról, hogy milyen lesz az E és z F kezelhetősége és harci képessége. És a csehekkel közösen döntünk majd a hogyan továbbról.
 
"A gyakorlaton személyesen vettek részt Magyarország, Svédország és a Cseh Köztársaság Légierőjének parancsnokai."

Ha jól értem a Gugli ferdítőt, volt egy kiképzés, ahol nem Gripen gépet gyakoroltak vagy nagyobb valószínűséggel nem a központ által birtokolt változatok gépeit gyakorolták, szimulátoron tanulgatták. És megint együtt szerepel Hazánk, Csehország és Svédország neve.

"vendégként pedig a brazil légierő pilótái vettek részt. A képzés részeként 16 pilóta képzett egyszerre (8x TSC-ben és 8x FLSC-ben)."

Vendég művészek Brazíliából?

"A Taktikai Szimulációs Központ lehetővé teszi a csatlakozást más, ezzel a szabvánnyal felszerelt szimulátorokhoz a HLA / DIS protokoll segítségével. Ez a kapcsolat a GUG csoport (Gripen Users Group) által szervezett nemzetközi képzési héten valósult meg 2014-ben. Megosztott kiképzést folytattak két taktikai szimulációs központ között, Csehországban a TSC-ben és Svédországban az FLSC-ben (Flight Simulation Center). A gyakorlaton személyesen vettek részt Magyarország, Svédország és a Cseh Köztársaság Légierőjének parancsnokai. A kiképzési héten közös kiképzést tartottak a svéd, a cseh, a thai és a magyar légierő pilótáinak részvételével, vendégként pedig a brazil légierő pilótái vettek részt. A képzés részeként 16 pilóta képzett egyszerre (8x TSC-ben és 8x FLSC-ben).

A szimulátorok újrakonfigurálhatók, ami azt jelenti, hogy az üzemben tartó megváltoztathatja a pilóta által irányított szimulált repülőgép típusát az SW beállítások és a repülőgép vezérlőelemeinek mechanikus cseréje (HOTAS vagy motorvezérlő kar és repülőgép vezérlőkar) segítségével. A taktikai szimulátor nem helyettesíti teljes mértékben a repülési szimulátort, hanem taktikai csoportos kiképzésre való, és ennek megfelelnek mind a szimulált repülőgépek képességei, mind pedig a fejlett szimulációs eszközök képességei a kiképzési feladatok előkészítésére, végrehajtására és értékelésére. Jelenleg pilóta által vezérelt entitásokként szimulálni lehet Jas-39 Gripen, L-159 ALCA és L-39 Albatros, beleértve a megfelelő vezérlő elemeket (HOTAS). Ezenkívül lehetőség van ellenőrzött entitásként szimulálni, és az F-16, MiG-29 és Su-27 repülőgépeket, a külső megjelenés és a szimulált teljesítmény (repülési paraméterek és felszerelés) megfelel a szimulált repülőgépeknek, de a JAS-39 Gripen repülőgép személyre szabott pilótafülkéjével."



A brazilok 2013 végén választották ki a Gripent és 2014 végén írták alá a szerződést, ezért kerültek bele 2014-ben a Gripen Users Group-ba. Ennek volt valamilyen közös gyakorlata akkor Svédországban (?).

Össze lehet kapcsolni a cseh taktikai szimulátort más szimulátorokkal, pl. a svédországival. De a cseh szimulátor nem helyettesíti az olyan Gripen típus szimulátort, mint ami Kecskeméten is van. Taktikai szimulátoros képzésre a svédekhez szoktak kiutazni a magyar pilóták. A csehek ezek szerint megoldják ezt is otthon.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and kamm
En angolra tettem at es vilagos, hogy szimplan networked mode volt a sved es a cseh centerek kozott, az is 2014-ben - gondolom, mielott megrendeltek a brazilok a sajat csomagukat.
Kammm erre kapásból rávágná, hogy E és egy törtvonal után tenne egy F-et.
De konkrét típus nem derült ki belőle. Ez apró elszólás lehetett, ahol elbüszkélkedett a központ nemzetközi sikerével és mondott egy példát a nagyon közel múltból, amikor Svédországból ideiglenesen olyan jelet kapott a szimulátor, amely gép típus nincs benne az adatbázisába.
Mivel a cseh és a magyar flotta jelenlegi gépei benne vannak, ráadásul külföldi tanulók miatt bele kellett tenni az F-16-ot is, így ezeket nem kívülről streamelnék nekik. Külön kiemelném, hogy azt mondta, hogy a svéd, magyar és cseh légierő parancsnokai voltak a tanfolyamon képzésen.

Következtetések:
1, Háttérben egyeztetés zajlik a magyar és a cseh pilóták között, hogy milyen új géptípust szeretnének kipróbálni esetleges rendszeresítés céljából. Az első jó hír az, hogy közös megoldásban gondolkodunk, valszeg AV gyár szerepet kap ebben. És a beszerzés orientációja lehet Svédország.
2, Brazíliából is jött egy "vendég", de ő nem kapott olyan nagy szerepet. Ez utalhat arra is, hogy megnéztük szimulátoron az E képességeit elég alaposan és dél-amerikai barátunk röviden megmutatta az F típust, mert pár darabot olyanból is akarunk.
__________________

Ez volt egy hipotézis. Lehetséges viszont hogy a jelenlegi gépek up-grade ügyében néztek meg valamit. És az is lehetséges, hogy a svéd központ rendelkezik az F-35-ös szimulátor képességével és azt streamelték nekik, de akkor nem világos, hogy oda miért tettek volna F-35 szimulátort, ha az ország be sem vezeti. Thempest is nézhettünk, bár abból demonstrátor sincs, szóval fura lenne szimulátorra leprogramozni.
Bármi lehetséges, de a legnagyobb esélyét annak látom, hogy a legjobb pilótáink nagyjából képet kaptak arról, hogy milyen lesz az E és z F kezelhetősége és harci képessége. És a csehekkel közösen döntünk majd a hogyan továbbról.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
"A Taktikai Szimulációs Központ lehetővé teszi a csatlakozást más, ezzel a szabvánnyal felszerelt szimulátorokhoz a HLA / DIS protokoll segítségével. Ez a kapcsolat a GUG csoport (Gripen Users Group) által szervezett nemzetközi képzési héten valósult meg 2014-ben. Megosztott kiképzést folytattak két taktikai szimulációs központ között, Csehországban a TSC-ben és Svédországban az FLSC-ben (Flight Simulation Center). A gyakorlaton személyesen vettek részt Magyarország, Svédország és a Cseh Köztársaság Légierőjének parancsnokai. A kiképzési héten közös kiképzést tartottak a svéd, a cseh, a thai és a magyar légierő pilótáinak részvételével, vendégként pedig a brazil légierő pilótái vettek részt. A képzés részeként 16 pilóta képzett egyszerre (8x TSC-ben és 8x FLSC-ben).

A szimulátorok újrakonfigurálhatók, ami azt jelenti, hogy az üzemben tartó megváltoztathatja a pilóta által irányított szimulált repülőgép típusát az SW beállítások és a repülőgép vezérlőelemeinek mechanikus cseréje (HOTAS vagy motorvezérlő kar és repülőgép vezérlőkar) segítségével. A taktikai szimulátor nem helyettesíti teljes mértékben a repülési szimulátort, hanem taktikai csoportos kiképzésre való, és ennek megfelelnek mind a szimulált repülőgépek képességei, mind pedig a fejlett szimulációs eszközök képességei a kiképzési feladatok előkészítésére, végrehajtására és értékelésére. Jelenleg pilóta által vezérelt entitásokként szimulálni lehet Jas-39 Gripen, L-159 ALCA és L-39 Albatros, beleértve a megfelelő vezérlő elemeket (HOTAS). Ezenkívül lehetőség van ellenőrzött entitásként szimulálni, és az F-16, MiG-29 és Su-27 repülőgépeket, a külső megjelenés és a szimulált teljesítmény (repülési paraméterek és felszerelés) megfelel a szimulált repülőgépeknek, de a JAS-39 Gripen repülőgép személyre szabott pilótafülkéjével."



A brazilok 2013 végén választották ki a Gripent és 2014 végén írták alá a szerződést, ezért kerültek bele 2014-ben a Gripen Users Group-ba. Ennek volt valamilyen közös gyakorlata akkor Svédországban (?).

Össze lehet kapcsolni a cseh taktikai szimulátort más szimulátorokkal, pl. a svédországival. De a cseh szimulátor nem helyettesíti az olyan Gripen típus szimulátort, mint ami Kecskeméten is van. Taktikai szimulátoros képzésre a svédekhez szoktak kiutazni a magyar pilóták. A csehek ezek szerint megoldják ezt is otthon.
Igy van, bar gyanitom, egy 'tunneled' TIDLS trukkel lehetseges lenne egymassal (co-op) reptetni a magyar gyakorlatozokat meg mas nepek Gripenjeik, de gondolom pont ettol taktikai a taktikai szimulator, valoszinuleg dragabb is.

Viszont most lefogadom, hogy a meglevo is upgradelve lesz majd az ujakkal egyidoben... :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
Kammm erre kapásból rávágná, hogy E és egy törtvonal után tenne egy F-et.
De konkrét típus nem derült ki belőle. Ez apró elszólás lehetett, ahol elbüszkélkedett a központ nemzetközi sikerével és mondott egy példát a nagyon közel múltból, amikor Svédországból ideiglenesen olyan jelet kapott a szimulátor, amely gép típus nincs benne az adatbázisába.
Mivel a cseh és a magyar flotta jelenlegi gépei benne vannak, ráadásul külföldi tanulók miatt bele kellett tenni az F-16-ot is, így ezeket nem kívülről streamelnék nekik. Külön kiemelném, hogy azt mondta, hogy a svéd, magyar és cseh légierő parancsnokai voltak a tanfolyamon képzésen.

Következtetések:
1, Háttérben egyeztetés zajlik a magyar és a cseh pilóták között, hogy milyen új géptípust szeretnének kipróbálni esetleges rendszeresítés céljából. Az első jó hír az, hogy közös megoldásban gondolkodunk, valszeg AV gyár szerepet kap ebben. És a beszerzés orientációja lehet Svédország.
2, Brazíliából is jött egy "vendég", de ő nem kapott olyan nagy szerepet. Ez utalhat arra is, hogy megnéztük szimulátoron az E képességeit elég alaposan és dél-amerikai barátunk röviden megmutatta az F típust, mert pár darabot olyanból is akarunk.
__________________

Ez volt egy hipotézis. Lehetséges viszont hogy a jelenlegi gépek up-grade ügyében néztek meg valamit. És az is lehetséges, hogy a svéd központ rendelkezik az F-35-ös szimulátor képességével és azt streamelték nekik, de akkor nem világos, hogy oda miért tettek volna F-35 szimulátort, ha az ország be sem vezeti. Thempest is nézhettünk, bár abból demonstrátor sincs, szóval fura lenne szimulátorra leprogramozni.
Bármi lehetséges, de a legnagyobb esélyét annak látom, hogy a legjobb pilótáink nagyjából képet kaptak arról, hogy milyen lesz az E és z F kezelhetősége és harci képessége. És a csehekkel közösen döntünk majd a hogyan továbbról.
Szarkazmus volt a részemről. Számomra egyértelmű e/f beszerzést jelent.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon