Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

Semmi csoda nincs benne. Ő nekik van hozzá könnyű iparuk.
A kérdés az, hogy egy ilyen technológia megéri-e, illetve mennyire lesz tartós.
Mert szerintem rejtés szempontjából halál mindegy, hogy raszterezett a minta rajta, vagy homogén foltos.
Ráadásul a raszterezés esetén sokkal nehezebb tartani a referenciaszíneket.
 
A kérdés az, hogy egy ilyen technológia megéri-e, illetve mennyire lesz tartós.
Mert szerintem rejtés szempontjából halál mindegy, hogy raszterezett a minta rajta, vagy homogén foltos.
Ráadásul a raszterezés esetén sokkal nehezebb tartani a referenciaszíneket.
Alapanyagfüggő. De majd megoldják ha akarják.
 
Černochová védelmi miniszter: Prioritás a 7. gépesített dandár megfelelő technikával és létszámmal való feltöltése/felszerelése


Černochová honvédelmi miniszter látogatása a 7. gépesített dandárnál.

DSC01300.jpg
DSC01370.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Az 50 milliárdos páncélos vásárlás bizonytalan. Černochová jogi elemzést akar

https://www.idnes.cz/zpravy/nato/bv...a-pasove-obrnence.A220107_134005_zpr_nato_inc

Továbbra is kérdéses, hogy a hadsereg számára 210 új lánctalpas harcjárművet vásárlása 50 milliárd koronáért. A védelmi minisztérium még nem döntött a cseh történelem legnagyobb fegyverrendelésének sorsáról, és jogi elemzést készít a következő lépésekről.

"Egyértelmű jogi elemzésre van szükségem arról, hogy ez mit jelent a Cseh Köztársaság és a hadsereg számára, hogy melyik változatban kerülhet szóba" - mondta Jana Černochová védelmi miniszter pénteken a 7. gépesített dandárnál Hranice-ban tett látogatásán.

A szakértői bizottság november elején megállapította, hogy mindhárom pályázó ajánlata nem felelt meg minden követelménynek, tovább nem értékelhető.

Černochová felhívta a figyelmet, hogy a pályázaton csak az árajánlatokat zárták ki. A jelentkezőket ezek nem kötik. Ezért nem lehet megbecsülni, hogy végül mennyibe kerülhet a modern páncélzat beszerzése.

"Nem tudom, hogy az új páncélosok jelenleg 90 vagy 80 milliárd vagy 50, esetleg 40 milliárdba kerülnének" -
mondta. Kiemelte ugyanakkor, hogy az alapanyagok és a különféle felszerelések, alkatrészek hiánya miatt emelkednek az árak, ezért az új katonai felszerelések drágulására lehet számítani.

"A pénzügyminiszterrel abban állapodtam meg, hogy ha a szerződés 2022 végéig megvalósulhat, akkor a keretet meghaladó összeget kapok" - mondta Černochová, hozzátéve, ennek is szerepelnie kell a kormányhatározatban.

Több változat is lehetséges. A pályázat törlésétől annak valamilyen formában történő folytatásáig. Černochová ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a pályázatra jelentkező cégek mindegyike jelentős – több tíz-százmillió korona – forrást fektetett már be.

"Ha most rossz döntést hozunk az útkereszteződésben, az sok pénzébe kerülhet Csehországnak a bírósági eljárásokban" - figyelmeztetett Černochová, hozzátéve, hogy hivatalba lépése után nem tud röviddel dönteni a pályázatról.

"Ehhez több időre van szükségem, és természetesen szükségem van neves ügyvédi irodák véleményére" - tette hozzá.

Az eredeti megbízás szerint a gyártóknak három kulcsfontosságú területen kellett sikereket elérniük. Az elsődleges, hogy az ár nem haladhatja meg az 51,6 milliárd koronát. A végső értékelésben az ár legfeljebb 55 százalékos, a műszaki paraméterek 20 százalékos, az egyéb paraméterek, köztük a hazai fegyveripar érintettsége 15 százalékos súlyú lehet.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Aladeen and Szittya

Az 50 milliárdos páncélos vásárlás bizonytalan. Černochová jogi elemzést akar

https://www.idnes.cz/zpravy/nato/bv...a-pasove-obrnence.A220107_134005_zpr_nato_inc

Továbbra is kérdéses, hogy a hadsereg számára 210 új lánctalpas harcjárművet vásárlása 50 milliárd koronáért. A védelmi minisztérium még nem döntött a cseh történelem legnagyobb fegyverrendelésének sorsáról, és jogi elemzést készít a következő lépésekről.

"Egyértelmű jogi elemzésre van szükségem arról, hogy ez mit jelent a Cseh Köztársaság és a hadsereg számára, hogy melyik változatban kerülhet szóba" - mondta Jana Černochová védelmi miniszter pénteken a 7. gépesített dandárnál Hranice-ban tett látogatásán.

A szakértői bizottság november elején megállapította, hogy mindhárom pályázó ajánlata nem felelt meg minden követelménynek, tovább nem értékelhető.

Černochová felhívta a figyelmet, hogy a pályázaton csak az árajánlatokat zárták ki. A jelentkezőket ezek nem kötik. Ezért nem lehet megbecsülni, hogy végül mennyibe kerülhet a modern páncélzat beszerzése.

"Nem tudom, hogy az új páncélosok jelenleg 90 vagy 80 milliárd vagy 50, esetleg 40 milliárdba kerülnének" - mondta. Kiemelte ugyanakkor, hogy az alapanyagok és a különféle felszerelések, alkatrészek hiánya miatt emelkednek az árak, ezért az új katonai felszerelések drágulására lehet számítani.

"A pénzügyminiszterrel abban állapodtam meg, hogy ha a szerződés 2022 végéig megvalósulhat, akkor a keretet meghaladó összeget kapok" - mondta Černochová, hozzátéve, ennek is szerepelnie kell a kormányhatározatban.

Több változat is lehetséges. A pályázat törlésétől annak valamilyen formában történő folytatásáig. Černochová ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a pályázatra jelentkező cégek mindegyike jelentős – több tíz-százmillió korona – forrást fektetett már be.

"Ha most rossz döntést hozunk az útkereszteződésben, az sok pénzébe kerülhet Csehországnak a bírósági eljárásokban" - figyelmeztetett Černochová, hozzátéve, hogy hivatalba lépése után nem tud röviddel dönteni a pályázatról.
Ezért xar a nyilvanos tender ezért nem tudnak 6 éve dönteni. Már most a bírósági ítéletektől félnek. Mivel ez geopolitikai döntés is és az nincs bent a pályázati szempontok között.
 
Itt az elfogadott kormányprogram:

"The government has approved its program statement. In the field of defense, he wants a modern, actionable and stable army. It envisages continuing modernization and increasing the country's defense spending to reach 2% of GDP in the 2025 budget."

Részletek a védelemi fejezetből (Google fordítóval):

Az ország védelme az állam alapvető feladata. Biztonság nélkül nincs stabilitás, és stabilitás nélkül nincs jólét. A romló biztonsági környezet miatt befektetésre van szükség hazánk védelmében. Csehország védelmének alapja a NATO-tagság. Azon fogunk dolgozni, hogy országunk erős hadsereggel rendelkezzen területe és nemzeti érdekeinek kollektív védelmére. Érvényes és megbecsült szövetségesnek kell lennünk az Észak-atlanti Szövetségen belül, teljesítve kötelezettségeit, különösen a védelem finanszírozása és a katonai képességek kiépítése terén. Dolgozunk azon, hogy a NATO a katonai akciókon túlmenően továbbra is fenntartsa a politikai kohéziót és a Nyugat egyesülésének képességét a külső fenyegetések ellen. Tovább fejlesztjük és erősítjük a transzatlanti kapcsolatot.Az Európai Unió védelmi ambíciói nem versenyezhetnek az észak-atlanti szövetséggel, hanem konzisztensnek kell lenniük.

Nemcsak a fegyveres erők, hanem a hazai védelmi és biztonsági ipar fejlesztéséről, korszerűsítéséről is gondoskodunk. Sürgetni fogjuk a kutatás-fejlesztésbe, valamint a válsághelyzetekben a lakosság felkészültségének fejlesztésébe történő nagyobb befektetést. Nem engedjük meg a nem demokratikus államoknak, hogy hozzáférjenek Csehország kulcsfontosságú infrastruktúrájához.

Modern, cselekvőképes és stabil hadsereg

  • Az ország védelmi kiadásait a szövetségi vállalásainknak megfelelően növeljük, hogy már a 2025-ös költségvetésben elérjék a GDP 2 százalékát, s szorgalmazzuk, hogy a védelmi kiadások minimum ilyen szintje legyen törvényileg rögzítve.
  • 2022 végéig jogalkotási javaslatot terjesztünk elő a hadsereg hosszú távú stabil és hatékony finanszírozásának rendszerére és modernizálására, „védelmi alap” formájában.
  • Egyszerűsíteni fogjuk az akvizíciós folyamatot. A legfontosabb modernizációs projektek elindulnak vagy befejeződnek.
  • 2023-ig frissítjük a stratégiai dokumentumokat (például a Cseh Köztársaság Védelmi Stratégiáját, a Cseh Hadsereg 2030-as felépítésének koncepcióját és mások).
  • 2023-ig benyújtjuk a Kbt. módosítását a honvédelmi beszerzések sajátosságaira vonatkozóan.
  • Megerősítjük a védelmi és biztonságtudományi és kutatási projektek finanszírozását, és befektetünk a modern technológiákba olyan területeken, mint a kibervédelem és az autonóm fegyverrendszerek (például a robotika és a mesterséges intelligencia).
  • Támogatjuk a cseh védelmi ipar bevonását az Európai Védelmi Alapból és a NATO Innovációs Alapból finanszírozott projektekbe.
  • Törekedni fogunk a katonák és a szolgálat teljesítésének minőségi feltételeinek biztosítására, a toborzási célok teljesítésére.
  • 2022 végéig alkotmánymódosítást terjesztünk elő, amely alapján a kormány végrehajthatóbb döntést hozhat katonák küldéséről például Csehország állampolgárainak felszabadítására, vagy külföldi műveletekre a NATO rendkívüli készültségén belül. erők.
  • 2022 közepéig benyújtjuk a 2023-as és 2024-es időszakra szóló mandátumtervezetet fegyveres erők külföldi missziókra és műveletekre történő küldésére. Hadseregünk Csehországon kívüli telepítése összhangban lesz meghatározott külpolitikai érdekeinkkel. A prioritás a kollektív védelem és stabilitás biztosítása az észak-atlanti szövetség keleti és déli határain, a terrorizmus elleni küzdelem és a migráció kezelése ott, ahol az ered (például Afrika szubszaharai térségében).

  • Arra összpontosítunk, hogy erősítsük az állam és a társadalom hibrid fenyegetésekkel szembeni ellenálló képességét, és elmélyítsük az együttműködést a szövetségesekkel ezen a területen.
  • 2023-ig jogszabály-javaslatokat terjesztünk elő a kritikus infrastruktúra-védelem, a válságkészültség és a válságkezelés területén, hogy a hazai biztonsági és védelmi ipar szorosabban bekapcsolódhasson a válságfelkészülésbe. Ellenállóképességét más eszközökkel is erősítjük, ideértve az állam és a magánszektor közötti válságkezelési gyakorlatokat is.
  • 2022-től megteremtjük a feltételeket egy biztonságos és hatékony kommunikációs platform kiépítéséhez, amely biztonságosan összekapcsolja az államigazgatást és a kritikus infrastruktúrát. Ez a platform biztonságos, szabványos és auditálható megoldást kínál majd, amely figyelembe veszi a kibertér biztonságát és védelmét, beleértve az ellátási lánc biztonságát is.
  • Támogatjuk a hazai termelési kapacitások és know-how fejlesztését a Cseh Köztársaság fegyveres és biztonsági erői felszereléséhez, fegyverzetéhez és szolgáltatásaihoz. Megköveteljük a cseh ipar aktív részvételét a külföldi akvizíciókban, képességeinknek megfelelően. Módosítjuk a jogszabályokat, hogy növeljük a cseh biztonsági és védelmi iparnak nyújtott termékek és szolgáltatások exportjának támogatását, beleértve a garanciákhoz, a finanszírozáshoz és a kormányzati és állami értékesítéshez nyújtott támogatást.

Felkészült polgárok

  • Tovább növeljük az aktív tartalékos rendszer vonzerejét. 2023-ig értékeljük a meglévő rendszert, és módosításokat javasolunk. Támogatjuk az aktív tartalékos hallgatók szolgálatát és az aktív tartalékosok hivatásos hadseregbe való átállását.
  • Azon fogunk dolgozni, hogy szisztematikusan felkészítsük az állampolgárokat a válsághelyzetekre, különös tekintettel a fiatal generációra.
  • Megőrizzük a legális fegyverbirtokosok jogait. A kormány 2023 közepéig jóváhagyja azokat a szabályozásokat, amelyek a Cseh Köztársaság belső rendjét vagy biztonságát érintő bizonyos esetekben betartják a fegyverek kezeléséről szóló törvényt, amely lövészképzési rendszer létrehozását irányozza elő a Cseh Köztársaság biztosítását szolgáló feladatok ellátására. védelem.
  • Méltó feltételeket biztosítunk a segítséghez és támogatáshoz mind a második világháborús, mind a modern veteránok számára.
  • Megfelelően gondozzuk az imahelyeket és a hadisírokat nemcsak a területünkön, hanem külföldön is.
  • A honvédelem fontosságának polgári tudatosítása és a nemzeti érzelmek fejlesztése szempontjából különösen fontos a katonai hagyományok ápolása, építése, a megemlékezés a fontos hősökről és tetteikről. Ezért gondot fordítunk a nemzet emlékére, és kellő komolysággal emlékeztetünk a fontos mérföldkövekre és hagyományokra.

Külügyek
  • Minden szinten a lehető legszorosabb baráti kapcsolatokat alakítjuk ki szomszédainkkal és stratégiai partnereinkkel az EU-n belül.
  • A Visegrádi Csoportban való együttműködés minden szinten része lesz kapcsolatainknak.
  • Előmozdítjuk az intenzív cseh-német kapcsolatokat a kölcsönös együttműködés teljes spektrumában, és elmélyítjük a stratégiai párbeszédet.
  • Előmozdítjuk a lehető legszorosabb transzatlanti kapcsolatot, és szoros kapcsolatot alakítunk ki az Egyesült Államokkal, mind kétoldalú, mind többoldalú formátumban.
  • Továbbra is jó kapcsolatokat fogunk kialakítani az Egyesült Királysággal, nemcsak gazdasági és biztonsági, hanem kulturális, tudományos, oktatási és egyéb területeken is.
  • Hagyományos stratégiai partnerségeket fogunk kialakítani Izraellel, különösen a biztonság, a tudomány, a kutatás és az innováció területén.
  • Továbbra is elmélyítjük az együttműködést az indo-csendes-óceáni térség demokratikus partnereivel (például India, Japán, a Koreai Köztársaság, Tajvan és mások)
  • ...
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Itt az elfogadott kormányprogram:

"The government has approved its program statement. In the field of defense, he wants a modern, actionable and stable army. It envisages continuing modernization and increasing the country's defense spending to reach 2% of GDP in the 2025 budget."

Részletek a védelemi fejezetből (Google fordítóval):

Az ország védelme az állam alapvető feladata. Biztonság nélkül nincs stabilitás, és stabilitás nélkül nincs jólét. A romló biztonsági környezet miatt befektetésre van szükség hazánk védelmében. Csehország védelmének alapja a NATO-tagság. Azon fogunk dolgozni, hogy országunk erős hadsereggel rendelkezzen területe és nemzeti érdekeinek kollektív védelmére. Érvényes és megbecsült szövetségesnek kell lennünk az Észak-atlanti Szövetségen belül, teljesítve kötelezettségeit, különösen a védelem finanszírozása és a katonai képességek kiépítése terén. Dolgozunk azon, hogy a NATO a katonai akciókon túlmenően továbbra is fenntartsa a politikai kohéziót és a Nyugat egyesülésének képességét a külső fenyegetések ellen. Tovább fejlesztjük és erősítjük a transzatlanti kapcsolatot.Az Európai Unió védelmi ambíciói nem versenyezhetnek az észak-atlanti szövetséggel, hanem konzisztensnek kell lenniük.

Nemcsak a fegyveres erők, hanem a hazai védelmi és biztonsági ipar fejlesztéséről, korszerűsítéséről is gondoskodunk. Sürgetni fogjuk a kutatás-fejlesztésbe, valamint a válsághelyzetekben a lakosság felkészültségének fejlesztésébe történő nagyobb befektetést. Nem engedjük meg a nem demokratikus államoknak, hogy hozzáférjenek Csehország kulcsfontosságú infrastruktúrájához.

Modern, cselekvőképes és stabil hadsereg

  • Az ország védelmi kiadásait a szövetségi vállalásainknak megfelelően növeljük, hogy már a 2025-ös költségvetésben elérjék a GDP 2 százalékát, s szorgalmazzuk, hogy a védelmi kiadások minimum ilyen szintje legyen törvényileg rögzítve.
  • 2022 végéig jogalkotási javaslatot terjesztünk elő a hadsereg hosszú távú stabil és hatékony finanszírozásának rendszerére és modernizálására, „védelmi alap” formájában.
  • Egyszerűsíteni fogjuk az akvizíciós folyamatot. A legfontosabb modernizációs projektek elindulnak vagy befejeződnek.
  • 2023-ig frissítjük a stratégiai dokumentumokat (például a Cseh Köztársaság Védelmi Stratégiáját, a Cseh Hadsereg 2030-as felépítésének koncepcióját és mások).
  • 2023-ig benyújtjuk a Kbt. módosítását a honvédelmi beszerzések sajátosságaira vonatkozóan.
  • Megerősítjük a védelmi és biztonságtudományi és kutatási projektek finanszírozását, és befektetünk a modern technológiákba olyan területeken, mint a kibervédelem és az autonóm fegyverrendszerek (például a robotika és a mesterséges intelligencia).
  • Támogatjuk a cseh védelmi ipar bevonását az Európai Védelmi Alapból és a NATO Innovációs Alapból finanszírozott projektekbe.
  • Törekedni fogunk a katonák és a szolgálat teljesítésének minőségi feltételeinek biztosítására, a toborzási célok teljesítésére.
  • 2022 végéig alkotmánymódosítást terjesztünk elő, amely alapján a kormány végrehajthatóbb döntést hozhat katonák küldéséről például Csehország állampolgárainak felszabadítására, vagy külföldi műveletekre a NATO rendkívüli készültségén belül. erők.
  • 2022 közepéig benyújtjuk a 2023-as és 2024-es időszakra szóló mandátumtervezetet fegyveres erők külföldi missziókra és műveletekre történő küldésére. Hadseregünk Csehországon kívüli telepítése összhangban lesz meghatározott külpolitikai érdekeinkkel. A prioritás a kollektív védelem és stabilitás biztosítása az észak-atlanti szövetség keleti és déli határain, a terrorizmus elleni küzdelem és a migráció kezelése ott, ahol az ered (például Afrika szubszaharai térségében).

  • Arra összpontosítunk, hogy erősítsük az állam és a társadalom hibrid fenyegetésekkel szembeni ellenálló képességét, és elmélyítsük az együttműködést a szövetségesekkel ezen a területen.
  • 2023-ig jogszabály-javaslatokat terjesztünk elő a kritikus infrastruktúra-védelem, a válságkészültség és a válságkezelés területén, hogy a hazai biztonsági és védelmi ipar szorosabban bekapcsolódhasson a válságfelkészülésbe. Ellenállóképességét más eszközökkel is erősítjük, ideértve az állam és a magánszektor közötti válságkezelési gyakorlatokat is.
  • 2022-től megteremtjük a feltételeket egy biztonságos és hatékony kommunikációs platform kiépítéséhez, amely biztonságosan összekapcsolja az államigazgatást és a kritikus infrastruktúrát. Ez a platform biztonságos, szabványos és auditálható megoldást kínál majd, amely figyelembe veszi a kibertér biztonságát és védelmét, beleértve az ellátási lánc biztonságát is.
  • Támogatjuk a hazai termelési kapacitások és know-how fejlesztését a Cseh Köztársaság fegyveres és biztonsági erői felszereléséhez, fegyverzetéhez és szolgáltatásaihoz. Megköveteljük a cseh ipar aktív részvételét a külföldi akvizíciókban, képességeinknek megfelelően. Módosítjuk a jogszabályokat, hogy növeljük a cseh biztonsági és védelmi iparnak nyújtott termékek és szolgáltatások exportjának támogatását, beleértve a garanciákhoz, a finanszírozáshoz és a kormányzati és állami értékesítéshez nyújtott támogatást.

Felkészült polgárok

  • Tovább növeljük az aktív tartalékos rendszer vonzerejét. 2023-ig értékeljük a meglévő rendszert, és módosításokat javasolunk. Támogatjuk az aktív tartalékos hallgatók szolgálatát és az aktív tartalékosok hivatásos hadseregbe való átállását.
  • Azon fogunk dolgozni, hogy szisztematikusan felkészítsük az állampolgárokat a válsághelyzetekre, különös tekintettel a fiatal generációra.
  • Megőrizzük a legális fegyverbirtokosok jogait. A kormány 2023 közepéig jóváhagyja azokat a szabályozásokat, amelyek a Cseh Köztársaság belső rendjét vagy biztonságát érintő bizonyos esetekben betartják a fegyverek kezeléséről szóló törvényt, amely lövészképzési rendszer létrehozását irányozza elő a Cseh Köztársaság biztosítását szolgáló feladatok ellátására. védelem.
  • Méltó feltételeket biztosítunk a segítséghez és támogatáshoz mind a második világháborús, mind a modern veteránok számára.
  • Megfelelően gondozzuk az imahelyeket és a hadisírokat nemcsak a területünkön, hanem külföldön is.
  • A honvédelem fontosságának polgári tudatosítása és a nemzeti érzelmek fejlesztése szempontjából különösen fontos a katonai hagyományok ápolása, építése, a megemlékezés a fontos hősökről és tetteikről. Ezért gondot fordítunk a nemzet emlékére, és kellő komolysággal emlékeztetünk a fontos mérföldkövekre és hagyományokra.

Külügyek
  • Minden szinten a lehető legszorosabb baráti kapcsolatokat alakítjuk ki szomszédainkkal és stratégiai partnereinkkel az EU-n belül.
  • A Visegrádi Csoportban való együttműködés minden szinten része lesz kapcsolatainknak.
  • Előmozdítjuk az intenzív cseh-német kapcsolatokat a kölcsönös együttműködés teljes spektrumában, és elmélyítjük a stratégiai párbeszédet.
  • Előmozdítjuk a lehető legszorosabb transzatlanti kapcsolatot, és szoros kapcsolatot alakítunk ki az Egyesült Államokkal, mind kétoldalú, mind többoldalú formátumban.
  • Továbbra is jó kapcsolatokat fogunk kialakítani az Egyesült Királysággal, nemcsak gazdasági és biztonsági, hanem kulturális, tudományos, oktatási és egyéb területeken is.
  • Hagyományos stratégiai partnerségeket fogunk kialakítani Izraellel, különösen a biztonság, a tudomány, a kutatás és az innováció területén.
  • Továbbra is elmélyítjük az együttműködést az indo-csendes-óceáni térség demokratikus partnereivel (például India, Japán, a Koreai Köztársaság, Tajvan és mások)
  • ...
Szóval ezek is ügyesen ígértek egy adagot a jövőre nézve, majd a ciklus felétől inkább a választásra készülnek majd, aztán kezdődhet elölről. :D
 
Szóval ezek is ügyesen ígértek egy adagot a jövőre nézve, majd a ciklus felétől inkább a választásra készülnek majd, aztán kezdődhet elölről. :D
Mint bármelyik másik kormány, bármelyik másik országban is... és a ciklus végén majd kiértékeljük, mire jutottak.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Tanulhatna a magyar valaszto a cseh valasztasbol - az anti Babis(Orban) program nem eleg, kezdenek rajonni hogy a mostaniak meg rosszabbak mint a regiek.
 
Itt az elfogadott kormányprogram:

"The government has approved its program statement. In the field of defense, he wants a modern, actionable and stable army. It envisages continuing modernization and increasing the country's defense spending to reach 2% of GDP in the 2025 budget."

Részletek a védelemi fejezetből (Google fordítóval):

Az ország védelme az állam alapvető feladata. Biztonság nélkül nincs stabilitás, és stabilitás nélkül nincs jólét. A romló biztonsági környezet miatt befektetésre van szükség hazánk védelmében. Csehország védelmének alapja a NATO-tagság. Azon fogunk dolgozni, hogy országunk erős hadsereggel rendelkezzen területe és nemzeti érdekeinek kollektív védelmére. Érvényes és megbecsült szövetségesnek kell lennünk az Észak-atlanti Szövetségen belül, teljesítve kötelezettségeit, különösen a védelem finanszírozása és a katonai képességek kiépítése terén. Dolgozunk azon, hogy a NATO a katonai akciókon túlmenően továbbra is fenntartsa a politikai kohéziót és a Nyugat egyesülésének képességét a külső fenyegetések ellen. Tovább fejlesztjük és erősítjük a transzatlanti kapcsolatot.Az Európai Unió védelmi ambíciói nem versenyezhetnek az észak-atlanti szövetséggel, hanem konzisztensnek kell lenniük.

Nemcsak a fegyveres erők, hanem a hazai védelmi és biztonsági ipar fejlesztéséről, korszerűsítéséről is gondoskodunk. Sürgetni fogjuk a kutatás-fejlesztésbe, valamint a válsághelyzetekben a lakosság felkészültségének fejlesztésébe történő nagyobb befektetést. Nem engedjük meg a nem demokratikus államoknak, hogy hozzáférjenek Csehország kulcsfontosságú infrastruktúrájához.

Modern, cselekvőképes és stabil hadsereg

  • Az ország védelmi kiadásait a szövetségi vállalásainknak megfelelően növeljük, hogy már a 2025-ös költségvetésben elérjék a GDP 2 százalékát, s szorgalmazzuk, hogy a védelmi kiadások minimum ilyen szintje legyen törvényileg rögzítve.
  • 2022 végéig jogalkotási javaslatot terjesztünk elő a hadsereg hosszú távú stabil és hatékony finanszírozásának rendszerére és modernizálására, „védelmi alap” formájában.
  • Egyszerűsíteni fogjuk az akvizíciós folyamatot. A legfontosabb modernizációs projektek elindulnak vagy befejeződnek.
  • 2023-ig frissítjük a stratégiai dokumentumokat (például a Cseh Köztársaság Védelmi Stratégiáját, a Cseh Hadsereg 2030-as felépítésének koncepcióját és mások).
  • 2023-ig benyújtjuk a Kbt. módosítását a honvédelmi beszerzések sajátosságaira vonatkozóan.
  • Megerősítjük a védelmi és biztonságtudományi és kutatási projektek finanszírozását, és befektetünk a modern technológiákba olyan területeken, mint a kibervédelem és az autonóm fegyverrendszerek (például a robotika és a mesterséges intelligencia).
  • Támogatjuk a cseh védelmi ipar bevonását az Európai Védelmi Alapból és a NATO Innovációs Alapból finanszírozott projektekbe.
  • Törekedni fogunk a katonák és a szolgálat teljesítésének minőségi feltételeinek biztosítására, a toborzási célok teljesítésére.
  • 2022 végéig alkotmánymódosítást terjesztünk elő, amely alapján a kormány végrehajthatóbb döntést hozhat katonák küldéséről például Csehország állampolgárainak felszabadítására, vagy külföldi műveletekre a NATO rendkívüli készültségén belül. erők.
  • 2022 közepéig benyújtjuk a 2023-as és 2024-es időszakra szóló mandátumtervezetet fegyveres erők külföldi missziókra és műveletekre történő küldésére. Hadseregünk Csehországon kívüli telepítése összhangban lesz meghatározott külpolitikai érdekeinkkel. A prioritás a kollektív védelem és stabilitás biztosítása az észak-atlanti szövetség keleti és déli határain, a terrorizmus elleni küzdelem és a migráció kezelése ott, ahol az ered (például Afrika szubszaharai térségében).

  • Arra összpontosítunk, hogy erősítsük az állam és a társadalom hibrid fenyegetésekkel szembeni ellenálló képességét, és elmélyítsük az együttműködést a szövetségesekkel ezen a területen.
  • 2023-ig jogszabály-javaslatokat terjesztünk elő a kritikus infrastruktúra-védelem, a válságkészültség és a válságkezelés területén, hogy a hazai biztonsági és védelmi ipar szorosabban bekapcsolódhasson a válságfelkészülésbe. Ellenállóképességét más eszközökkel is erősítjük, ideértve az állam és a magánszektor közötti válságkezelési gyakorlatokat is.
  • 2022-től megteremtjük a feltételeket egy biztonságos és hatékony kommunikációs platform kiépítéséhez, amely biztonságosan összekapcsolja az államigazgatást és a kritikus infrastruktúrát. Ez a platform biztonságos, szabványos és auditálható megoldást kínál majd, amely figyelembe veszi a kibertér biztonságát és védelmét, beleértve az ellátási lánc biztonságát is.
  • Támogatjuk a hazai termelési kapacitások és know-how fejlesztését a Cseh Köztársaság fegyveres és biztonsági erői felszereléséhez, fegyverzetéhez és szolgáltatásaihoz. Megköveteljük a cseh ipar aktív részvételét a külföldi akvizíciókban, képességeinknek megfelelően. Módosítjuk a jogszabályokat, hogy növeljük a cseh biztonsági és védelmi iparnak nyújtott termékek és szolgáltatások exportjának támogatását, beleértve a garanciákhoz, a finanszírozáshoz és a kormányzati és állami értékesítéshez nyújtott támogatást.

Felkészült polgárok

  • Tovább növeljük az aktív tartalékos rendszer vonzerejét. 2023-ig értékeljük a meglévő rendszert, és módosításokat javasolunk. Támogatjuk az aktív tartalékos hallgatók szolgálatát és az aktív tartalékosok hivatásos hadseregbe való átállását.
  • Azon fogunk dolgozni, hogy szisztematikusan felkészítsük az állampolgárokat a válsághelyzetekre, különös tekintettel a fiatal generációra.
  • Megőrizzük a legális fegyverbirtokosok jogait. A kormány 2023 közepéig jóváhagyja azokat a szabályozásokat, amelyek a Cseh Köztársaság belső rendjét vagy biztonságát érintő bizonyos esetekben betartják a fegyverek kezeléséről szóló törvényt, amely lövészképzési rendszer létrehozását irányozza elő a Cseh Köztársaság biztosítását szolgáló feladatok ellátására. védelem.
  • Méltó feltételeket biztosítunk a segítséghez és támogatáshoz mind a második világháborús, mind a modern veteránok számára.
  • Megfelelően gondozzuk az imahelyeket és a hadisírokat nemcsak a területünkön, hanem külföldön is.
  • A honvédelem fontosságának polgári tudatosítása és a nemzeti érzelmek fejlesztése szempontjából különösen fontos a katonai hagyományok ápolása, építése, a megemlékezés a fontos hősökről és tetteikről. Ezért gondot fordítunk a nemzet emlékére, és kellő komolysággal emlékeztetünk a fontos mérföldkövekre és hagyományokra.

Külügyek
  • Minden szinten a lehető legszorosabb baráti kapcsolatokat alakítjuk ki szomszédainkkal és stratégiai partnereinkkel az EU-n belül.
  • A Visegrádi Csoportban való együttműködés minden szinten része lesz kapcsolatainknak.
  • Előmozdítjuk az intenzív cseh-német kapcsolatokat a kölcsönös együttműködés teljes spektrumában, és elmélyítjük a stratégiai párbeszédet.
  • Előmozdítjuk a lehető legszorosabb transzatlanti kapcsolatot, és szoros kapcsolatot alakítunk ki az Egyesült Államokkal, mind kétoldalú, mind többoldalú formátumban.
  • Továbbra is jó kapcsolatokat fogunk kialakítani az Egyesült Királysággal, nemcsak gazdasági és biztonsági, hanem kulturális, tudományos, oktatási és egyéb területeken is.
  • Hagyományos stratégiai partnerségeket fogunk kialakítani Izraellel, különösen a biztonság, a tudomány, a kutatás és az innováció területén.
  • Továbbra is elmélyítjük az együttműködést az indo-csendes-óceáni térség demokratikus partnereivel (például India, Japán, a Koreai Köztársaság, Tajvan és mások)
  • ...

A kormány programnyilatkozatának elemzése