Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Semmi csoda nincs benne. Ő nekik van hozzá könnyű iparuk.
A kérdés az, hogy egy ilyen technológia megéri-e, illetve mennyire lesz tartós.
Mert szerintem rejtés szempontjából halál mindegy, hogy raszterezett a minta rajta, vagy homogén foltos.
Ráadásul a raszterezés esetén sokkal nehezebb tartani a referenciaszíneket.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 067
130 072
113
A kérdés az, hogy egy ilyen technológia megéri-e, illetve mennyire lesz tartós.
Mert szerintem rejtés szempontjából halál mindegy, hogy raszterezett a minta rajta, vagy homogén foltos.
Ráadásul a raszterezés esetén sokkal nehezebb tartani a referenciaszíneket.
Alapanyagfüggő. De majd megoldják ha akarják.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 082
80 880
113
Černochová védelmi miniszter: Prioritás a 7. gépesített dandár megfelelő technikával és létszámmal való feltöltése/felszerelése


Černochová honvédelmi miniszter látogatása a 7. gépesített dandárnál.

DSC01300.jpg
DSC01370.jpg


 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113

Az 50 milliárdos páncélos vásárlás bizonytalan. Černochová jogi elemzést akar

https://www.idnes.cz/zpravy/nato/bv...a-pasove-obrnence.A220107_134005_zpr_nato_inc

Továbbra is kérdéses, hogy a hadsereg számára 210 új lánctalpas harcjárművet vásárlása 50 milliárd koronáért. A védelmi minisztérium még nem döntött a cseh történelem legnagyobb fegyverrendelésének sorsáról, és jogi elemzést készít a következő lépésekről.

"Egyértelmű jogi elemzésre van szükségem arról, hogy ez mit jelent a Cseh Köztársaság és a hadsereg számára, hogy melyik változatban kerülhet szóba" - mondta Jana Černochová védelmi miniszter pénteken a 7. gépesített dandárnál Hranice-ban tett látogatásán.

A szakértői bizottság november elején megállapította, hogy mindhárom pályázó ajánlata nem felelt meg minden követelménynek, tovább nem értékelhető.

Černochová felhívta a figyelmet, hogy a pályázaton csak az árajánlatokat zárták ki. A jelentkezőket ezek nem kötik. Ezért nem lehet megbecsülni, hogy végül mennyibe kerülhet a modern páncélzat beszerzése.

"Nem tudom, hogy az új páncélosok jelenleg 90 vagy 80 milliárd vagy 50, esetleg 40 milliárdba kerülnének" -
mondta. Kiemelte ugyanakkor, hogy az alapanyagok és a különféle felszerelések, alkatrészek hiánya miatt emelkednek az árak, ezért az új katonai felszerelések drágulására lehet számítani.

"A pénzügyminiszterrel abban állapodtam meg, hogy ha a szerződés 2022 végéig megvalósulhat, akkor a keretet meghaladó összeget kapok" - mondta Černochová, hozzátéve, ennek is szerepelnie kell a kormányhatározatban.

Több változat is lehetséges. A pályázat törlésétől annak valamilyen formában történő folytatásáig. Černochová ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a pályázatra jelentkező cégek mindegyike jelentős – több tíz-százmillió korona – forrást fektetett már be.

"Ha most rossz döntést hozunk az útkereszteződésben, az sok pénzébe kerülhet Csehországnak a bírósági eljárásokban" - figyelmeztetett Černochová, hozzátéve, hogy hivatalba lépése után nem tud röviddel dönteni a pályázatról.

"Ehhez több időre van szükségem, és természetesen szükségem van neves ügyvédi irodák véleményére" - tette hozzá.

Az eredeti megbízás szerint a gyártóknak három kulcsfontosságú területen kellett sikereket elérniük. Az elsődleges, hogy az ár nem haladhatja meg az 51,6 milliárd koronát. A végső értékelésben az ár legfeljebb 55 százalékos, a műszaki paraméterek 20 százalékos, az egyéb paraméterek, köztük a hazai fegyveripar érintettsége 15 százalékos súlyú lehet.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Aladeen and Szittya

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 324
96 649
113

Az 50 milliárdos páncélos vásárlás bizonytalan. Černochová jogi elemzést akar

https://www.idnes.cz/zpravy/nato/bv...a-pasove-obrnence.A220107_134005_zpr_nato_inc

Továbbra is kérdéses, hogy a hadsereg számára 210 új lánctalpas harcjárművet vásárlása 50 milliárd koronáért. A védelmi minisztérium még nem döntött a cseh történelem legnagyobb fegyverrendelésének sorsáról, és jogi elemzést készít a következő lépésekről.

"Egyértelmű jogi elemzésre van szükségem arról, hogy ez mit jelent a Cseh Köztársaság és a hadsereg számára, hogy melyik változatban kerülhet szóba" - mondta Jana Černochová védelmi miniszter pénteken a 7. gépesített dandárnál Hranice-ban tett látogatásán.

A szakértői bizottság november elején megállapította, hogy mindhárom pályázó ajánlata nem felelt meg minden követelménynek, tovább nem értékelhető.

Černochová felhívta a figyelmet, hogy a pályázaton csak az árajánlatokat zárták ki. A jelentkezőket ezek nem kötik. Ezért nem lehet megbecsülni, hogy végül mennyibe kerülhet a modern páncélzat beszerzése.

"Nem tudom, hogy az új páncélosok jelenleg 90 vagy 80 milliárd vagy 50, esetleg 40 milliárdba kerülnének" - mondta. Kiemelte ugyanakkor, hogy az alapanyagok és a különféle felszerelések, alkatrészek hiánya miatt emelkednek az árak, ezért az új katonai felszerelések drágulására lehet számítani.

"A pénzügyminiszterrel abban állapodtam meg, hogy ha a szerződés 2022 végéig megvalósulhat, akkor a keretet meghaladó összeget kapok" - mondta Černochová, hozzátéve, ennek is szerepelnie kell a kormányhatározatban.

Több változat is lehetséges. A pályázat törlésétől annak valamilyen formában történő folytatásáig. Černochová ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a pályázatra jelentkező cégek mindegyike jelentős – több tíz-százmillió korona – forrást fektetett már be.

"Ha most rossz döntést hozunk az útkereszteződésben, az sok pénzébe kerülhet Csehországnak a bírósági eljárásokban" - figyelmeztetett Černochová, hozzátéve, hogy hivatalba lépése után nem tud röviddel dönteni a pályázatról.
Ezért xar a nyilvanos tender ezért nem tudnak 6 éve dönteni. Már most a bírósági ítéletektől félnek. Mivel ez geopolitikai döntés is és az nincs bent a pályázati szempontok között.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 082
80 880
113
Itt az elfogadott kormányprogram:

"The government has approved its program statement. In the field of defense, he wants a modern, actionable and stable army. It envisages continuing modernization and increasing the country's defense spending to reach 2% of GDP in the 2025 budget."

Részletek a védelemi fejezetből (Google fordítóval):

Az ország védelme az állam alapvető feladata. Biztonság nélkül nincs stabilitás, és stabilitás nélkül nincs jólét. A romló biztonsági környezet miatt befektetésre van szükség hazánk védelmében. Csehország védelmének alapja a NATO-tagság. Azon fogunk dolgozni, hogy országunk erős hadsereggel rendelkezzen területe és nemzeti érdekeinek kollektív védelmére. Érvényes és megbecsült szövetségesnek kell lennünk az Észak-atlanti Szövetségen belül, teljesítve kötelezettségeit, különösen a védelem finanszírozása és a katonai képességek kiépítése terén. Dolgozunk azon, hogy a NATO a katonai akciókon túlmenően továbbra is fenntartsa a politikai kohéziót és a Nyugat egyesülésének képességét a külső fenyegetések ellen. Tovább fejlesztjük és erősítjük a transzatlanti kapcsolatot.Az Európai Unió védelmi ambíciói nem versenyezhetnek az észak-atlanti szövetséggel, hanem konzisztensnek kell lenniük.

Nemcsak a fegyveres erők, hanem a hazai védelmi és biztonsági ipar fejlesztéséről, korszerűsítéséről is gondoskodunk. Sürgetni fogjuk a kutatás-fejlesztésbe, valamint a válsághelyzetekben a lakosság felkészültségének fejlesztésébe történő nagyobb befektetést. Nem engedjük meg a nem demokratikus államoknak, hogy hozzáférjenek Csehország kulcsfontosságú infrastruktúrájához.

Modern, cselekvőképes és stabil hadsereg

  • Az ország védelmi kiadásait a szövetségi vállalásainknak megfelelően növeljük, hogy már a 2025-ös költségvetésben elérjék a GDP 2 százalékát, s szorgalmazzuk, hogy a védelmi kiadások minimum ilyen szintje legyen törvényileg rögzítve.
  • 2022 végéig jogalkotási javaslatot terjesztünk elő a hadsereg hosszú távú stabil és hatékony finanszírozásának rendszerére és modernizálására, „védelmi alap” formájában.
  • Egyszerűsíteni fogjuk az akvizíciós folyamatot. A legfontosabb modernizációs projektek elindulnak vagy befejeződnek.
  • 2023-ig frissítjük a stratégiai dokumentumokat (például a Cseh Köztársaság Védelmi Stratégiáját, a Cseh Hadsereg 2030-as felépítésének koncepcióját és mások).
  • 2023-ig benyújtjuk a Kbt. módosítását a honvédelmi beszerzések sajátosságaira vonatkozóan.
  • Megerősítjük a védelmi és biztonságtudományi és kutatási projektek finanszírozását, és befektetünk a modern technológiákba olyan területeken, mint a kibervédelem és az autonóm fegyverrendszerek (például a robotika és a mesterséges intelligencia).
  • Támogatjuk a cseh védelmi ipar bevonását az Európai Védelmi Alapból és a NATO Innovációs Alapból finanszírozott projektekbe.
  • Törekedni fogunk a katonák és a szolgálat teljesítésének minőségi feltételeinek biztosítására, a toborzási célok teljesítésére.
  • 2022 végéig alkotmánymódosítást terjesztünk elő, amely alapján a kormány végrehajthatóbb döntést hozhat katonák küldéséről például Csehország állampolgárainak felszabadítására, vagy külföldi műveletekre a NATO rendkívüli készültségén belül. erők.
  • 2022 közepéig benyújtjuk a 2023-as és 2024-es időszakra szóló mandátumtervezetet fegyveres erők külföldi missziókra és műveletekre történő küldésére. Hadseregünk Csehországon kívüli telepítése összhangban lesz meghatározott külpolitikai érdekeinkkel. A prioritás a kollektív védelem és stabilitás biztosítása az észak-atlanti szövetség keleti és déli határain, a terrorizmus elleni küzdelem és a migráció kezelése ott, ahol az ered (például Afrika szubszaharai térségében).

  • Arra összpontosítunk, hogy erősítsük az állam és a társadalom hibrid fenyegetésekkel szembeni ellenálló képességét, és elmélyítsük az együttműködést a szövetségesekkel ezen a területen.
  • 2023-ig jogszabály-javaslatokat terjesztünk elő a kritikus infrastruktúra-védelem, a válságkészültség és a válságkezelés területén, hogy a hazai biztonsági és védelmi ipar szorosabban bekapcsolódhasson a válságfelkészülésbe. Ellenállóképességét más eszközökkel is erősítjük, ideértve az állam és a magánszektor közötti válságkezelési gyakorlatokat is.
  • 2022-től megteremtjük a feltételeket egy biztonságos és hatékony kommunikációs platform kiépítéséhez, amely biztonságosan összekapcsolja az államigazgatást és a kritikus infrastruktúrát. Ez a platform biztonságos, szabványos és auditálható megoldást kínál majd, amely figyelembe veszi a kibertér biztonságát és védelmét, beleértve az ellátási lánc biztonságát is.
  • Támogatjuk a hazai termelési kapacitások és know-how fejlesztését a Cseh Köztársaság fegyveres és biztonsági erői felszereléséhez, fegyverzetéhez és szolgáltatásaihoz. Megköveteljük a cseh ipar aktív részvételét a külföldi akvizíciókban, képességeinknek megfelelően. Módosítjuk a jogszabályokat, hogy növeljük a cseh biztonsági és védelmi iparnak nyújtott termékek és szolgáltatások exportjának támogatását, beleértve a garanciákhoz, a finanszírozáshoz és a kormányzati és állami értékesítéshez nyújtott támogatást.

Felkészült polgárok

  • Tovább növeljük az aktív tartalékos rendszer vonzerejét. 2023-ig értékeljük a meglévő rendszert, és módosításokat javasolunk. Támogatjuk az aktív tartalékos hallgatók szolgálatát és az aktív tartalékosok hivatásos hadseregbe való átállását.
  • Azon fogunk dolgozni, hogy szisztematikusan felkészítsük az állampolgárokat a válsághelyzetekre, különös tekintettel a fiatal generációra.
  • Megőrizzük a legális fegyverbirtokosok jogait. A kormány 2023 közepéig jóváhagyja azokat a szabályozásokat, amelyek a Cseh Köztársaság belső rendjét vagy biztonságát érintő bizonyos esetekben betartják a fegyverek kezeléséről szóló törvényt, amely lövészképzési rendszer létrehozását irányozza elő a Cseh Köztársaság biztosítását szolgáló feladatok ellátására. védelem.
  • Méltó feltételeket biztosítunk a segítséghez és támogatáshoz mind a második világháborús, mind a modern veteránok számára.
  • Megfelelően gondozzuk az imahelyeket és a hadisírokat nemcsak a területünkön, hanem külföldön is.
  • A honvédelem fontosságának polgári tudatosítása és a nemzeti érzelmek fejlesztése szempontjából különösen fontos a katonai hagyományok ápolása, építése, a megemlékezés a fontos hősökről és tetteikről. Ezért gondot fordítunk a nemzet emlékére, és kellő komolysággal emlékeztetünk a fontos mérföldkövekre és hagyományokra.

Külügyek
  • Minden szinten a lehető legszorosabb baráti kapcsolatokat alakítjuk ki szomszédainkkal és stratégiai partnereinkkel az EU-n belül.
  • A Visegrádi Csoportban való együttműködés minden szinten része lesz kapcsolatainknak.
  • Előmozdítjuk az intenzív cseh-német kapcsolatokat a kölcsönös együttműködés teljes spektrumában, és elmélyítjük a stratégiai párbeszédet.
  • Előmozdítjuk a lehető legszorosabb transzatlanti kapcsolatot, és szoros kapcsolatot alakítunk ki az Egyesült Államokkal, mind kétoldalú, mind többoldalú formátumban.
  • Továbbra is jó kapcsolatokat fogunk kialakítani az Egyesült Királysággal, nemcsak gazdasági és biztonsági, hanem kulturális, tudományos, oktatási és egyéb területeken is.
  • Hagyományos stratégiai partnerségeket fogunk kialakítani Izraellel, különösen a biztonság, a tudomány, a kutatás és az innováció területén.
  • Továbbra is elmélyítjük az együttműködést az indo-csendes-óceáni térség demokratikus partnereivel (például India, Japán, a Koreai Köztársaság, Tajvan és mások)
  • ...
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 671
71 917
113
Itt az elfogadott kormányprogram:

"The government has approved its program statement. In the field of defense, he wants a modern, actionable and stable army. It envisages continuing modernization and increasing the country's defense spending to reach 2% of GDP in the 2025 budget."

Részletek a védelemi fejezetből (Google fordítóval):

Az ország védelme az állam alapvető feladata. Biztonság nélkül nincs stabilitás, és stabilitás nélkül nincs jólét. A romló biztonsági környezet miatt befektetésre van szükség hazánk védelmében. Csehország védelmének alapja a NATO-tagság. Azon fogunk dolgozni, hogy országunk erős hadsereggel rendelkezzen területe és nemzeti érdekeinek kollektív védelmére. Érvényes és megbecsült szövetségesnek kell lennünk az Észak-atlanti Szövetségen belül, teljesítve kötelezettségeit, különösen a védelem finanszírozása és a katonai képességek kiépítése terén. Dolgozunk azon, hogy a NATO a katonai akciókon túlmenően továbbra is fenntartsa a politikai kohéziót és a Nyugat egyesülésének képességét a külső fenyegetések ellen. Tovább fejlesztjük és erősítjük a transzatlanti kapcsolatot.Az Európai Unió védelmi ambíciói nem versenyezhetnek az észak-atlanti szövetséggel, hanem konzisztensnek kell lenniük.

Nemcsak a fegyveres erők, hanem a hazai védelmi és biztonsági ipar fejlesztéséről, korszerűsítéséről is gondoskodunk. Sürgetni fogjuk a kutatás-fejlesztésbe, valamint a válsághelyzetekben a lakosság felkészültségének fejlesztésébe történő nagyobb befektetést. Nem engedjük meg a nem demokratikus államoknak, hogy hozzáférjenek Csehország kulcsfontosságú infrastruktúrájához.

Modern, cselekvőképes és stabil hadsereg

  • Az ország védelmi kiadásait a szövetségi vállalásainknak megfelelően növeljük, hogy már a 2025-ös költségvetésben elérjék a GDP 2 százalékát, s szorgalmazzuk, hogy a védelmi kiadások minimum ilyen szintje legyen törvényileg rögzítve.
  • 2022 végéig jogalkotási javaslatot terjesztünk elő a hadsereg hosszú távú stabil és hatékony finanszírozásának rendszerére és modernizálására, „védelmi alap” formájában.
  • Egyszerűsíteni fogjuk az akvizíciós folyamatot. A legfontosabb modernizációs projektek elindulnak vagy befejeződnek.
  • 2023-ig frissítjük a stratégiai dokumentumokat (például a Cseh Köztársaság Védelmi Stratégiáját, a Cseh Hadsereg 2030-as felépítésének koncepcióját és mások).
  • 2023-ig benyújtjuk a Kbt. módosítását a honvédelmi beszerzések sajátosságaira vonatkozóan.
  • Megerősítjük a védelmi és biztonságtudományi és kutatási projektek finanszírozását, és befektetünk a modern technológiákba olyan területeken, mint a kibervédelem és az autonóm fegyverrendszerek (például a robotika és a mesterséges intelligencia).
  • Támogatjuk a cseh védelmi ipar bevonását az Európai Védelmi Alapból és a NATO Innovációs Alapból finanszírozott projektekbe.
  • Törekedni fogunk a katonák és a szolgálat teljesítésének minőségi feltételeinek biztosítására, a toborzási célok teljesítésére.
  • 2022 végéig alkotmánymódosítást terjesztünk elő, amely alapján a kormány végrehajthatóbb döntést hozhat katonák küldéséről például Csehország állampolgárainak felszabadítására, vagy külföldi műveletekre a NATO rendkívüli készültségén belül. erők.
  • 2022 közepéig benyújtjuk a 2023-as és 2024-es időszakra szóló mandátumtervezetet fegyveres erők külföldi missziókra és műveletekre történő küldésére. Hadseregünk Csehországon kívüli telepítése összhangban lesz meghatározott külpolitikai érdekeinkkel. A prioritás a kollektív védelem és stabilitás biztosítása az észak-atlanti szövetség keleti és déli határain, a terrorizmus elleni küzdelem és a migráció kezelése ott, ahol az ered (például Afrika szubszaharai térségében).

  • Arra összpontosítunk, hogy erősítsük az állam és a társadalom hibrid fenyegetésekkel szembeni ellenálló képességét, és elmélyítsük az együttműködést a szövetségesekkel ezen a területen.
  • 2023-ig jogszabály-javaslatokat terjesztünk elő a kritikus infrastruktúra-védelem, a válságkészültség és a válságkezelés területén, hogy a hazai biztonsági és védelmi ipar szorosabban bekapcsolódhasson a válságfelkészülésbe. Ellenállóképességét más eszközökkel is erősítjük, ideértve az állam és a magánszektor közötti válságkezelési gyakorlatokat is.
  • 2022-től megteremtjük a feltételeket egy biztonságos és hatékony kommunikációs platform kiépítéséhez, amely biztonságosan összekapcsolja az államigazgatást és a kritikus infrastruktúrát. Ez a platform biztonságos, szabványos és auditálható megoldást kínál majd, amely figyelembe veszi a kibertér biztonságát és védelmét, beleértve az ellátási lánc biztonságát is.
  • Támogatjuk a hazai termelési kapacitások és know-how fejlesztését a Cseh Köztársaság fegyveres és biztonsági erői felszereléséhez, fegyverzetéhez és szolgáltatásaihoz. Megköveteljük a cseh ipar aktív részvételét a külföldi akvizíciókban, képességeinknek megfelelően. Módosítjuk a jogszabályokat, hogy növeljük a cseh biztonsági és védelmi iparnak nyújtott termékek és szolgáltatások exportjának támogatását, beleértve a garanciákhoz, a finanszírozáshoz és a kormányzati és állami értékesítéshez nyújtott támogatást.

Felkészült polgárok

  • Tovább növeljük az aktív tartalékos rendszer vonzerejét. 2023-ig értékeljük a meglévő rendszert, és módosításokat javasolunk. Támogatjuk az aktív tartalékos hallgatók szolgálatát és az aktív tartalékosok hivatásos hadseregbe való átállását.
  • Azon fogunk dolgozni, hogy szisztematikusan felkészítsük az állampolgárokat a válsághelyzetekre, különös tekintettel a fiatal generációra.
  • Megőrizzük a legális fegyverbirtokosok jogait. A kormány 2023 közepéig jóváhagyja azokat a szabályozásokat, amelyek a Cseh Köztársaság belső rendjét vagy biztonságát érintő bizonyos esetekben betartják a fegyverek kezeléséről szóló törvényt, amely lövészképzési rendszer létrehozását irányozza elő a Cseh Köztársaság biztosítását szolgáló feladatok ellátására. védelem.
  • Méltó feltételeket biztosítunk a segítséghez és támogatáshoz mind a második világháborús, mind a modern veteránok számára.
  • Megfelelően gondozzuk az imahelyeket és a hadisírokat nemcsak a területünkön, hanem külföldön is.
  • A honvédelem fontosságának polgári tudatosítása és a nemzeti érzelmek fejlesztése szempontjából különösen fontos a katonai hagyományok ápolása, építése, a megemlékezés a fontos hősökről és tetteikről. Ezért gondot fordítunk a nemzet emlékére, és kellő komolysággal emlékeztetünk a fontos mérföldkövekre és hagyományokra.

Külügyek
  • Minden szinten a lehető legszorosabb baráti kapcsolatokat alakítjuk ki szomszédainkkal és stratégiai partnereinkkel az EU-n belül.
  • A Visegrádi Csoportban való együttműködés minden szinten része lesz kapcsolatainknak.
  • Előmozdítjuk az intenzív cseh-német kapcsolatokat a kölcsönös együttműködés teljes spektrumában, és elmélyítjük a stratégiai párbeszédet.
  • Előmozdítjuk a lehető legszorosabb transzatlanti kapcsolatot, és szoros kapcsolatot alakítunk ki az Egyesült Államokkal, mind kétoldalú, mind többoldalú formátumban.
  • Továbbra is jó kapcsolatokat fogunk kialakítani az Egyesült Királysággal, nemcsak gazdasági és biztonsági, hanem kulturális, tudományos, oktatási és egyéb területeken is.
  • Hagyományos stratégiai partnerségeket fogunk kialakítani Izraellel, különösen a biztonság, a tudomány, a kutatás és az innováció területén.
  • Továbbra is elmélyítjük az együttműködést az indo-csendes-óceáni térség demokratikus partnereivel (például India, Japán, a Koreai Köztársaság, Tajvan és mások)
  • ...
Szóval ezek is ügyesen ígértek egy adagot a jövőre nézve, majd a ciklus felétől inkább a választásra készülnek majd, aztán kezdődhet elölről. :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 082
80 880
113
Szóval ezek is ügyesen ígértek egy adagot a jövőre nézve, majd a ciklus felétől inkább a választásra készülnek majd, aztán kezdődhet elölről. :D
Mint bármelyik másik kormány, bármelyik másik országban is... és a ciklus végén majd kiértékeljük, mire jutottak.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 269
13 840
113

Tanulhatna a magyar valaszto a cseh valasztasbol - az anti Babis(Orban) program nem eleg, kezdenek rajonni hogy a mostaniak meg rosszabbak mint a regiek.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 082
80 880
113
Itt az elfogadott kormányprogram:

"The government has approved its program statement. In the field of defense, he wants a modern, actionable and stable army. It envisages continuing modernization and increasing the country's defense spending to reach 2% of GDP in the 2025 budget."

Részletek a védelemi fejezetből (Google fordítóval):

Az ország védelme az állam alapvető feladata. Biztonság nélkül nincs stabilitás, és stabilitás nélkül nincs jólét. A romló biztonsági környezet miatt befektetésre van szükség hazánk védelmében. Csehország védelmének alapja a NATO-tagság. Azon fogunk dolgozni, hogy országunk erős hadsereggel rendelkezzen területe és nemzeti érdekeinek kollektív védelmére. Érvényes és megbecsült szövetségesnek kell lennünk az Észak-atlanti Szövetségen belül, teljesítve kötelezettségeit, különösen a védelem finanszírozása és a katonai képességek kiépítése terén. Dolgozunk azon, hogy a NATO a katonai akciókon túlmenően továbbra is fenntartsa a politikai kohéziót és a Nyugat egyesülésének képességét a külső fenyegetések ellen. Tovább fejlesztjük és erősítjük a transzatlanti kapcsolatot.Az Európai Unió védelmi ambíciói nem versenyezhetnek az észak-atlanti szövetséggel, hanem konzisztensnek kell lenniük.

Nemcsak a fegyveres erők, hanem a hazai védelmi és biztonsági ipar fejlesztéséről, korszerűsítéséről is gondoskodunk. Sürgetni fogjuk a kutatás-fejlesztésbe, valamint a válsághelyzetekben a lakosság felkészültségének fejlesztésébe történő nagyobb befektetést. Nem engedjük meg a nem demokratikus államoknak, hogy hozzáférjenek Csehország kulcsfontosságú infrastruktúrájához.

Modern, cselekvőképes és stabil hadsereg

  • Az ország védelmi kiadásait a szövetségi vállalásainknak megfelelően növeljük, hogy már a 2025-ös költségvetésben elérjék a GDP 2 százalékát, s szorgalmazzuk, hogy a védelmi kiadások minimum ilyen szintje legyen törvényileg rögzítve.
  • 2022 végéig jogalkotási javaslatot terjesztünk elő a hadsereg hosszú távú stabil és hatékony finanszírozásának rendszerére és modernizálására, „védelmi alap” formájában.
  • Egyszerűsíteni fogjuk az akvizíciós folyamatot. A legfontosabb modernizációs projektek elindulnak vagy befejeződnek.
  • 2023-ig frissítjük a stratégiai dokumentumokat (például a Cseh Köztársaság Védelmi Stratégiáját, a Cseh Hadsereg 2030-as felépítésének koncepcióját és mások).
  • 2023-ig benyújtjuk a Kbt. módosítását a honvédelmi beszerzések sajátosságaira vonatkozóan.
  • Megerősítjük a védelmi és biztonságtudományi és kutatási projektek finanszírozását, és befektetünk a modern technológiákba olyan területeken, mint a kibervédelem és az autonóm fegyverrendszerek (például a robotika és a mesterséges intelligencia).
  • Támogatjuk a cseh védelmi ipar bevonását az Európai Védelmi Alapból és a NATO Innovációs Alapból finanszírozott projektekbe.
  • Törekedni fogunk a katonák és a szolgálat teljesítésének minőségi feltételeinek biztosítására, a toborzási célok teljesítésére.
  • 2022 végéig alkotmánymódosítást terjesztünk elő, amely alapján a kormány végrehajthatóbb döntést hozhat katonák küldéséről például Csehország állampolgárainak felszabadítására, vagy külföldi műveletekre a NATO rendkívüli készültségén belül. erők.
  • 2022 közepéig benyújtjuk a 2023-as és 2024-es időszakra szóló mandátumtervezetet fegyveres erők külföldi missziókra és műveletekre történő küldésére. Hadseregünk Csehországon kívüli telepítése összhangban lesz meghatározott külpolitikai érdekeinkkel. A prioritás a kollektív védelem és stabilitás biztosítása az észak-atlanti szövetség keleti és déli határain, a terrorizmus elleni küzdelem és a migráció kezelése ott, ahol az ered (például Afrika szubszaharai térségében).

  • Arra összpontosítunk, hogy erősítsük az állam és a társadalom hibrid fenyegetésekkel szembeni ellenálló képességét, és elmélyítsük az együttműködést a szövetségesekkel ezen a területen.
  • 2023-ig jogszabály-javaslatokat terjesztünk elő a kritikus infrastruktúra-védelem, a válságkészültség és a válságkezelés területén, hogy a hazai biztonsági és védelmi ipar szorosabban bekapcsolódhasson a válságfelkészülésbe. Ellenállóképességét más eszközökkel is erősítjük, ideértve az állam és a magánszektor közötti válságkezelési gyakorlatokat is.
  • 2022-től megteremtjük a feltételeket egy biztonságos és hatékony kommunikációs platform kiépítéséhez, amely biztonságosan összekapcsolja az államigazgatást és a kritikus infrastruktúrát. Ez a platform biztonságos, szabványos és auditálható megoldást kínál majd, amely figyelembe veszi a kibertér biztonságát és védelmét, beleértve az ellátási lánc biztonságát is.
  • Támogatjuk a hazai termelési kapacitások és know-how fejlesztését a Cseh Köztársaság fegyveres és biztonsági erői felszereléséhez, fegyverzetéhez és szolgáltatásaihoz. Megköveteljük a cseh ipar aktív részvételét a külföldi akvizíciókban, képességeinknek megfelelően. Módosítjuk a jogszabályokat, hogy növeljük a cseh biztonsági és védelmi iparnak nyújtott termékek és szolgáltatások exportjának támogatását, beleértve a garanciákhoz, a finanszírozáshoz és a kormányzati és állami értékesítéshez nyújtott támogatást.

Felkészült polgárok

  • Tovább növeljük az aktív tartalékos rendszer vonzerejét. 2023-ig értékeljük a meglévő rendszert, és módosításokat javasolunk. Támogatjuk az aktív tartalékos hallgatók szolgálatát és az aktív tartalékosok hivatásos hadseregbe való átállását.
  • Azon fogunk dolgozni, hogy szisztematikusan felkészítsük az állampolgárokat a válsághelyzetekre, különös tekintettel a fiatal generációra.
  • Megőrizzük a legális fegyverbirtokosok jogait. A kormány 2023 közepéig jóváhagyja azokat a szabályozásokat, amelyek a Cseh Köztársaság belső rendjét vagy biztonságát érintő bizonyos esetekben betartják a fegyverek kezeléséről szóló törvényt, amely lövészképzési rendszer létrehozását irányozza elő a Cseh Köztársaság biztosítását szolgáló feladatok ellátására. védelem.
  • Méltó feltételeket biztosítunk a segítséghez és támogatáshoz mind a második világháborús, mind a modern veteránok számára.
  • Megfelelően gondozzuk az imahelyeket és a hadisírokat nemcsak a területünkön, hanem külföldön is.
  • A honvédelem fontosságának polgári tudatosítása és a nemzeti érzelmek fejlesztése szempontjából különösen fontos a katonai hagyományok ápolása, építése, a megemlékezés a fontos hősökről és tetteikről. Ezért gondot fordítunk a nemzet emlékére, és kellő komolysággal emlékeztetünk a fontos mérföldkövekre és hagyományokra.

Külügyek
  • Minden szinten a lehető legszorosabb baráti kapcsolatokat alakítjuk ki szomszédainkkal és stratégiai partnereinkkel az EU-n belül.
  • A Visegrádi Csoportban való együttműködés minden szinten része lesz kapcsolatainknak.
  • Előmozdítjuk az intenzív cseh-német kapcsolatokat a kölcsönös együttműködés teljes spektrumában, és elmélyítjük a stratégiai párbeszédet.
  • Előmozdítjuk a lehető legszorosabb transzatlanti kapcsolatot, és szoros kapcsolatot alakítunk ki az Egyesült Államokkal, mind kétoldalú, mind többoldalú formátumban.
  • Továbbra is jó kapcsolatokat fogunk kialakítani az Egyesült Királysággal, nemcsak gazdasági és biztonsági, hanem kulturális, tudományos, oktatási és egyéb területeken is.
  • Hagyományos stratégiai partnerségeket fogunk kialakítani Izraellel, különösen a biztonság, a tudomány, a kutatás és az innováció területén.
  • Továbbra is elmélyítjük az együttműködést az indo-csendes-óceáni térség demokratikus partnereivel (például India, Japán, a Koreai Köztársaság, Tajvan és mások)
  • ...

A kormány programnyilatkozatának elemzése