Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

Nah, a csehekkel felejtsük el az együttműködést Gripen ügyben is.
Ez a szitu, ez a választások után sem fog valtozni. Túl nagy a kispártok zsaroló potrnciálja és a konstans kormányválság kódolva van a választási rendszerbe.

Ahoj!
Nagyon megvaltozott a velemenyed veluk szemben az utobbi napokban, hetekben. :p :D

Termeszetesen nem a szakembereikkel van a problema, a politika az ami elcsesz mindent - mint mindig.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and Pogány
A megjegyzesem arra vonatkozott, hogy meg a bejelentes bejelenteset is bejelentik, mikozben 5 ev alatt keptelenek voltak egyaltalan egy tendert lezavarni.



Mert nem voltunk vele tisztaban, hogy nalunk sokkal hatekonyabban folyik peldaul a pancelos tender: eldontottuk, hogy az egesz nemet rendszert atvesszuk es jon vele a 2A7+ es Punktum! :D


Hat, a nem tul acelos kerekes Pandurokon kivul max a nekunk eleve kicsi C-295 ugrik be, mint uj beszerzes, tudomasom szerint minden masuk meg mindig szovjet ocskavas...?

A hadiiparuk kicsit tul van itt ajnarozva valamiert... ezidaig egyetlen epkezlab modernizalast sem volta kepesek osszehozni, hiaba megy az Omnipol-VOP-AV-Aura stb futtatasa, a hatterben ugyanaz a par gyaregyseg meg par tucat tervezo team all, semmi tobb.

Persze, az is sokkal tobb mint ami nalunk maradt, nem vitas, de ez eleg gyorsan valtozni fog, mondjuk szerintem max 5 even belul kb komolyabb hadiipari output lesz nalunk, mint barkinel CEU regioban, a lengyeleket kiveve (de nekik is szinte kizarolag sajat hadsereguk tartja el oket.)

A kezifegyver stb az ragyogo kivetel, az biztosan remek, de az meg onmagaban nem hadiipar, hanem max fegyvergyartas. :)



Huh? Botranyos hiruk van perpillanat, a nemeteknek tele van veluk a tokuk, az europai cegeknek detto (egyedul a GDLSnek nem, de az meg mar amerikai erdekeltseg.) Pont az ellenkezoje annak, amilyen hirneve lett a magyar HMnek.
Én rendszeresen bújom a Cseh oldalakat. Ez egy igen helytálló kis " elemzés ".
Ők keserűen csak " szovjet haditechnikai múzeumnak " aposztrofálják magukat. Sokszor mostanában kicsit irigykedve tesznek utalásokat arra ami itthon zajlik.
Annyit hozzá tennék,amit kihagytál,és ékes kivétel,az a 3D radar rendszerek. Ezekben igen jók mostanság!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Mindenféle fegyverexport jelentésekből megpróbáltam összeszedni a cseh fegyverbeszerzéseket is 1994-től...

MegrendelveDarabszámTípusFunkcióBeérkezett
199410EL/M-2140Ground surv radar1995-1997
199472F-124Turbofan for L-1592000-2003
199511W-3 SokolHelicopter1996-1997
199770GrifoCombat ac radar for L-1592000-2004
1998809M114 ShturmAnti-tank missile1999-2000
1998819M113 Konkurs/AT-5Anti-tank missile1998-2000
2000209M114 ShturmAnti-tank missile2000
20022RAT-31DLAir search radar2005-2006
20027Mi-24V/Mi-35Combat helicopter2003
200236Condor CV-12Diesel engine for T-722003-2006
2002100AIM-9M SidewinderSRAAM2002-2005
200410Mi-24V/Mi-35Combat helicopter2005-2006
200416Mi-8MT/Mi-17Transport helicopter2005
20043ARTHURArty locating radar2006-2007
200414JAS-39C Gripenaircraft2005
200490RBS-70Portable SAM2005-2007
200524AIM-120C AMRAAMBVRAAM2008
200512FGM-148 JavelinAnti-tank missile2006
20074Dingo-2APC2008
20074LMVAPV2008
200817Dingo-2APC2008
200815LMVAPV2008
200815ProtectorAPC turret For LMV APV2008
2009107Pandur-2APC2009-2013
2009500Spike-MR/LRAnti-tank missile2012-2013
200990LMVAPV2010-2013
200990ProtectorAPC turret For LMV APV2010-2013
20094C-295Transport aircraft2011
201410ScanEagleUAV2015
201650FGM-148 JavelinAnti-tank missile2018
2016?JDAMGuided bomb
201720Pandur-2APC2019-2020
20174LiteningAircraft EO system2018
20174Enstrom-480Light helicopter2018
201880LMVAPV2020
201880RBS-70Portable SAM2019
201962TITUSAPC
20198EL/M-2084Air search radar
20192C-295Transport aircraft
20194AH-1Z ViperCombat helicopter
20198UH-1YHelicopter
2020150I-DerbyBVRAAM/SAM
2020150Python-5BVRAAM
20204SPYDER-SRSAM system

(A lista nem biztos hogy teljes és a darabszámok nem biztos hogy jók, mert elég ellentmondásosak a források.)


Kimaradtak az utasszállító gépek...

20062A319Aircraft2007

Ha valakinek még eszébe jut valami, írja le.
 
Cseh-francia TITUS 6x6-os páncélozott szállítójármű.
Csehország 62 darabot vásárolt belőle hadserege számára 303millió dollárért.
A Tatra alapra épített 23 tonnás,7,55 méter hosszú, 2,55 méter széles és 2,73 méter jármű a Nexter Systems terméke, melyet még 2013-ban mutattak be.A járműbe a parancsnok, az irányzó és a vezető mellett 10 felfegyverzett lövészkatona fér el.
Czech_Republic_has_awarded_a_contract_to_supply_62_TITUS_6x6_armored_vehicles_925_001.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Cseh-francia TITUS 6x6-os páncélozott szállítójármű.
Csehország 62 darabot vásárolt belőle hadserege számára 303millió dollárért.
A Tatra alapra épített 23 tonnás,7,55 méter hosszú, 2,55 méter széles és 2,73 méter jármű a Nexter Systems terméke, melyet még 2013-ban mutattak be.A járműbe a parancsnok, az irányzó és a vezető mellett 10 felfegyverzett lövészkatona fér el.
Czech_Republic_has_awarded_a_contract_to_supply_62_TITUS_6x6_armored_vehicles_925_001.jpg
Nem vitatkozásként írom,csak épp ez a típus az,amit a Cseh fórumozók szét trollkodtak,jelzem okkal!
Nevezetesen a légkondicionáló rendszer ormótlan elhelyezését,amelynek meg kell felelnie nemcsak a külső környezet, hanem a jármű belsejében lévő elektronikus berendezések által kibocsátott hőkibocsájtás visszahűtésének. A tetejére rakták,majdhogynem a vezetőfülke felett van,ventilátorral menetiránnyal szemben,minden takarás nélkül, ami így gyakorlatilag szinte azonnal magába szippant,portól a faleveleken át minden szart. És valljuk be,hogy valóban ordító hiba.
Ez a fentebb említett malőr csak egy szösszenet,és igazolja kamm fórumtárs ide vetett kis elemzését....
A TITUS is egy példa arra hogy saját iparuk,nem sok mindent tud hozzátenni a Tatra alvázon kívül. Ennyire mi is képesek vagyunk. A motor Cummins,a páncélzat a francia Nexter Systems terméke,ráadásul csak stanag 3-3A. Az elektronika részben német Fischer. Szóval legóznak ők is rendesen.
Ezzel nincs baj,csak jó ezzel tisztában lenni.
Megjegyzem a TITUS elődjét a Tatrapan 6x6-ot nemes egyszerűséggel SELEJT-nek minősített egy veterán katona,fórumtársaival nagy egyetértésben,és idézem " A Tatrapan csak jól néz ki, sajnos egyetlen igazi felhasználása a filmiparban van. ..."
Idézem kamm nagyon helytálló mondatát " A hadiiparuk kicsit tul van itt ajnarozva valamiert... ezidaig egyetlen epkezlab modernizalast sem volta kepesek osszehozni, hiaba megy az Omnipol-VOP-AV-Aura stb futtatasa, a hatterben ugyanaz a par gyaregyseg meg par tucat tervezo team all, semmi tobb. "
Annyit tennék csak hozzá,hogy nagyon jó a Cseh marketing,de nem tudnak ők többet nálunk sokkal.
A már bejelentett fejlesztéseinkkel,nagyon gyorsan,itt a térséghez viszonyítva kvantum ugrást teszünk. Mindenki csak a hátunkat nézheti.
 
Nagyon megvaltozott a velemenyed veluk szemben az utobbi napokban, hetekben. :p :D

Termeszetesen nem a szakembereikkel van a problema, a politika az ami elcsesz mindent - mint mindig.
Hát én igyekszek optimista lenni. De az IFV tendert tavaly le akarták zárni, lassan március vége és a teszteknek sincs időpontjuk. Papi (Papperger, RM) utalt is rá, hogy talán jövőre eldöntik, mi lesz, talán még a szlivakok is előbb..

Nah, ugyanezt a tökölést képzeld el a Gripennél, ami mégtöbb pénz.Hozzájuk kössük magunk?? Hagyjuk....
 
Nem vitatkozásként írom,csak épp ez a típus az,amit a Cseh fórumozók szét trollkodtak,jelzem okkal!
Nevezetesen a légkondicionáló rendszer ormótlan elhelyezését,amelynek meg kell felelnie nemcsak a külső környezet, hanem a jármű belsejében lévő elektronikus berendezések által kibocsátott hőkibocsájtás visszahűtésének. A tetejére rakták,majdhogynem a vezetőfülke felett van,ventilátorral menetiránnyal szemben,minden takarás nélkül, ami így gyakorlatilag szinte azonnal magába szippant,portól a faleveleken át minden szart. És valljuk be,hogy valóban ordító hiba.
Ez a fentebb említett malőr csak egy szösszenet,és igazolja kamm fórumtárs ide vetett kis elemzését....
A TITUS is egy példa arra hogy saját iparuk,nem sok mindent tud hozzátenni a Tatra alvázon kívül. Ennyire mi is képesek vagyunk. A motor Cummins,a páncélzat a francia Nexter Systems terméke,ráadásul csak stanag 3-3A. Az elektronika részben német Fischer. Szóval legóznak ők is rendesen.
Ezzel nincs baj,csak jó ezzel tisztában lenni.

Mi is "széttrollkodtunk" itt minden hazai beszerzést a H145M-től, a Lynx-en át a Leo 2A4-ig. Okkal vagy ok nélkül, de leginkább információ hiányában.
A TITUS-t nem a francia Nexter tervezte és csak az alváz cseh? Így ez a félresikerült megoldás nem inkább a francia mérnökök munkáját "dicséri"?
 
Mi is "széttrollkodtunk" itt minden hazai beszerzést a H145M-től, a Lynx-en át a Leo 2A4-ig. Okkal vagy ok nélkül, de leginkább információ hiányában.
A TITUS-t nem a francia Nexter tervezte és csak az alváz cseh? Így ez a félresikerült megoldás nem inkább a francia mérnökök munkáját "dicséri"?
Cseh oldalak azt írják hogy az alváz TATRA. Miután azt készre szerelik az amcsi motorral,utána ki viszik a Nexterhez,és ott felpáncélozzák. Aztán visszahozzák,és a Fischerrel felműszerezik,tesztelik.
Tiszta agyrém ez a logisztika... De ezt ők írják,nem én találtam ki. :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999
Cseh oldalak azt írják hogy az alváz TATRA. Miután azt készre szerelik az amcsi motorral,utána ki viszik a Nexterhez,és ott felpáncélozzák.
Mert a cseh fórumozó is hülye. Nézd már a francik Pandurt is gyártanak?
Tatra_Defense_Vehicle_unveils_first_Titus_Command_and_Control_vehicle_4.jpg


A tetejére rakták,majdhogynem a vezetőfülke felett van,ventilátorral menetiránnyal szemben,minden takarás nélkül, ami így gyakorlatilag szinte azonnal magába szippant,portól a faleveleken át minden szart. És valljuk be,hogy valóban ordító hiba.
Na a cseh fórumozok között is sok műszaki beállítottságú ember lehet. Az ott a meleg levegőt tolja kifelé, mögötte egy hűtőradiátor van. Sanszosan a túloldal, vagy az alja nyitott valamilyen szinten, hogy ami bejut az ki is menjen.
Kerestem egy normális méretű képet, nézd meg mekkora rés van a ventilátor egység meg a mögötte lévő doboz között, ráadásnak szemből rácsozva is van.
titus_2021_1b.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Mert a cseh fórumozó is hülye. Nézd már a francik Pandurt is gyártanak?
Tatra_Defense_Vehicle_unveils_first_Titus_Command_and_Control_vehicle_4.jpg



Na a cseh fórumozok között is sok műszaki beállítottságú ember lehet. Az ott a meleg levegőt tolja kifelé, mögötte egy hűtőradiátor van. Sanszosan a túloldal, vagy az alja nyitott valamilyen szinten, hogy ami bejut az ki is menjen.
Kerestem egy normális méretű képet, nézd meg mekkora rés van a ventilátor egység meg a mögötte lévő doboz között, ráadásnak szemből rácsozva is van.
titus_2021_1b.jpg
Ne legyèl màr olyan nagyon okos. A folyamatot ( logoisztika ) nem a fórumozók talàltàk ki,azok tènyek. A Pandur az egy màsik törtènet. A venti elhelyezèse meg ha fúj ha szív akkor is teljesen nonszensz. Erdőbe ne nagyon menj vele mert az első erősebb àg vagy fa,gyakorlatilag hasznàlhatatlannà teszi.
 
Ne legyèl màr olyan nagyon okos. A folyamatot ( logoisztika ) nem a fórumozók talàltàk ki,azok tènyek.

Legyél már egy picit okosabb!
Érted mi a gond ezzel az állítással, ha a Tatra gyárban a Pandur mellett ott a bódé?
Cseh oldalak azt írják hogy az alváz TATRA. Miután azt készre szerelik az amcsi motorral,utána ki viszik a Nexterhez,és ott felpáncélozzák.

A Pandur az egy màsik törtènet. A venti elhelyezèse meg ha fúj ha szív akkor is teljesen nonszensz. Erdőbe ne nagyon menj vele mert az első erősebb àg vagy fa,gyakorlatilag hasznàlhatatlannà teszi.

És láttak már a kedves cseh komáid APC tetején RCWS-t? Azt nem szedi le az első komolyabb ág? Egyébként tudod hova szokták tenni azt a ventit jellemzően? Tudod mi szokott vele előfordulni?
Komolyan néha úgy érzem, hogy rohadt felesleges ide írogatni műszaki megoldásokról meg számszerűsíthető értékekről, mert egyre kevesebb ember jár ide, akit ez érdekel, ami egy haditechnikai fórumon eléggé elszomorító.
De nem gond, mantrázzad tovább nyugodtan te is, hogy cseh hadiipar nem is létezik, mi meg hasítunk mint a fene. Na csá.
 

Miért utasította el Védelmi Bizottság az IFV-k vásárlásának ütemtervét?

 
  • Tetszik
Reactions: Pogány