Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

Nah, vissszakapta a cseh hadsereg az elvont pénze masodik felét is.
Elvileg az IFV tender és a tüzérségi eszközök beszerzése folytatódna, de az utolsó pillanatban ha minden igaz lett egy magyar erdekeltségű feltétel. 4 L-39NG beszerzése. Állitolag a magyar és orosz(!!!) lobbi nyomására. Nekem összeesküvéselmélet szaga van, főleg a ruszki szállnak, de figyeljük.

Aki beszéli a nyelvet az eredeti szöveget lefordíthatna a gugli kicsit zavaros.

Némileg paradox módon, a védelmi költségvetés csökkentésére irányuló nyomással egy időben a KSČM elnöke a kormány tervezett és a múltban már elutasította négy L-39NG vásárlását Aero Vodochody-tól a pardubicei Repülési Képzési Központ számára. Az Észak-atlanti Szövetség kritikája és a populista retorika ellenére, miszerint a hadseregnek nem "van szüksége" új ágyúkra, hanem a mentősök megsegítésére (amit nagyon intenzíven tesz), a kommunistáknak fontos a cseh katonai pilóták, azaz a szövetséges pilóták képzettségi szintje használja a CLV szolgáltatásokat. Több mint érdekes lesz megnézni, mi áll valójában ennek a nyomásnak a hátterében, és vajon kapcsolódik-e valamilyen módon az új többségi tulajdonos, Aero Vodochody orosz kapcsolataihoz, ahol Tombor magyar finanszírozó 51% -a tart az Omnipol mellett.

Poněkud paradoxně současně s tlakem na snížení obranného rozpočtu plédoval předseda KSČM za vládou neplánovaný a v minulosti již odmítnutý nákup čtyř L-39NG z Aero Vodochody pro Centrum leteckého výcviku v Pardubicích. Přes kritiku Severoatlantické aliance a populistickou rétoriku o tom, že armáda "nepotřebuje" nová děla, ale má pomáhat zdravotníkům (což ve skutečnosti dělá velmi intenzívně), komunistům záleží na úrovni výcviku českých vojenských pilotů, potažmo pilotů spojeneckých států, které by služeb CLV využily. Bude více než zajímavé sledovat, co ve skutečnosti za tímto tlakem je a zda nějakým způsobem souvisí s ruskými kontakty nového většinového vlastníka Aero Vodochody, kde vedle Omnipolu drží 51 % maďarský finančník Tombor.

 
Nah, vissszakapta a cseh hadsereg az elvont pénze masodik felét is.
Elvileg az IFV tender és a tüzérségi eszközök beszerzése folytatódna, de az utolsó pillanatban ha minden igaz lett egy magyar erdekeltségű feltétel. 4 L-39NG beszerzése. Állitolag a magyar és orosz(!!!) lobbi nyomására. Nekem összeesküvéselmélet szaga van, főleg a ruszki szállnak, de figyeljük.

Aki beszéli a nyelvet az eredeti szöveget lefordíthatna a gugli kicsit zavaros.

Némileg paradox módon, a védelmi költségvetés csökkentésére irányuló nyomással egy időben a KSČM elnöke a kormány tervezett és a múltban már elutasította négy L-39NG vásárlását Aero Vodochody-tól a pardubicei Repülési Képzési Központ számára. Az Észak-atlanti Szövetség kritikája és a populista retorika ellenére, miszerint a hadseregnek nem "van szüksége" új ágyúkra, hanem a mentősök megsegítésére (amit nagyon intenzíven tesz), a kommunistáknak fontos a cseh katonai pilóták, azaz a szövetséges pilóták képzettségi szintje használja a CLV szolgáltatásokat. Több mint érdekes lesz megnézni, mi áll valójában ennek a nyomásnak a hátterében, és vajon kapcsolódik-e valamilyen módon az új többségi tulajdonos, Aero Vodochody orosz kapcsolataihoz, ahol Tombor magyar finanszírozó 51% -a tart az Omnipol mellett.

Poněkud paradoxně současně s tlakem na snížení obranného rozpočtu plédoval předseda KSČM za vládou neplánovaný a v minulosti již odmítnutý nákup čtyř L-39NG z Aero Vodochody pro Centrum leteckého výcviku v Pardubicích. Přes kritiku Severoatlantické aliance a populistickou rétoriku o tom, že armáda "nepotřebuje" nová děla, ale má pomáhat zdravotníkům (což ve skutečnosti dělá velmi intenzívně), komunistům záleží na úrovni výcviku českých vojenských pilotů, potažmo pilotů spojeneckých států, které by služeb CLV využily. Bude více než zajímavé sledovat, co ve skutečnosti za tímto tlakem je a zda nějakým způsobem souvisí s ruskými kontakty nového většinového vlastníka Aero Vodochody, kde vedle Omnipolu drží 51 % maďarský finančník Tombor.

@PavolR letudja fordítani szerintem.
 
Nah, vissszakapta a cseh hadsereg az elvont pénze masodik felét is.
Elvileg az IFV tender és a tüzérségi eszközök beszerzése folytatódna, de az utolsó pillanatban ha minden igaz lett egy magyar erdekeltségű feltétel. 4 L-39NG beszerzése. Állitolag a magyar és orosz(!!!) lobbi nyomására. Nekem összeesküvéselmélet szaga van, főleg a ruszki szállnak, de figyeljük.

Aki beszéli a nyelvet az eredeti szöveget lefordíthatna a gugli kicsit zavaros.

Némileg paradox módon, a védelmi költségvetés csökkentésére irányuló nyomással egy időben a KSČM elnöke a kormány tervezett és a múltban már elutasította négy L-39NG vásárlását Aero Vodochody-tól a pardubicei Repülési Képzési Központ számára. Az Észak-atlanti Szövetség kritikája és a populista retorika ellenére, miszerint a hadseregnek nem "van szüksége" új ágyúkra, hanem a mentősök megsegítésére (amit nagyon intenzíven tesz), a kommunistáknak fontos a cseh katonai pilóták, azaz a szövetséges pilóták képzettségi szintje használja a CLV szolgáltatásokat. Több mint érdekes lesz megnézni, mi áll valójában ennek a nyomásnak a hátterében, és vajon kapcsolódik-e valamilyen módon az új többségi tulajdonos, Aero Vodochody orosz kapcsolataihoz, ahol Tombor magyar finanszírozó 51% -a tart az Omnipol mellett.

Poněkud paradoxně současně s tlakem na snížení obranného rozpočtu plédoval předseda KSČM za vládou neplánovaný a v minulosti již odmítnutý nákup čtyř L-39NG z Aero Vodochody pro Centrum leteckého výcviku v Pardubicích. Přes kritiku Severoatlantické aliance a populistickou rétoriku o tom, že armáda "nepotřebuje" nová děla, ale má pomáhat zdravotníkům (což ve skutečnosti dělá velmi intenzívně), komunistům záleží na úrovni výcviku českých vojenských pilotů, potažmo pilotů spojeneckých států, které by služeb CLV využily. Bude více než zajímavé sledovat, co ve skutečnosti za tímto tlakem je a zda nějakým způsobem souvisí s ruskými kontakty nového většinového vlastníka Aero Vodochody, kde vedle Omnipolu drží 51 % maďarský finančník Tombor.

Némileg paradox módon, a védelmi költségvetés csökkentésére irányuló nyomással egy időben a KSČM elnöke megszólalt a kormány által tervezett és a múltban már elutasított négy L-39NG vásárlása érdekében az Aero Vodochody-tól a pardubicei Repülési Képzési Központ számára. Az Észak-Atlanti Szövetség kritikája és a populista retorikája ellenére, miszerint a hadseregnek "nincsen szüksége" új ágyúkra, hanem a mentősök megsegítésére (amit az igazából nagyon intenzíven tesz), a kommunistáknak fontos a cseh katonai pilóták képzettségi szintje, ahogyan a szövetséges pilótáké is, akik használnának a Repülési Képzési Központ* szolgáltatásait. Több mint érdekes lesz figyelni, hogy mi áll valójában ennek a nyomásnak a hátterében, és vajon kapcsolódik-e valamilyen módon az Aero Vodochody új többségi tulajdonos, az Omnipol mellett 51%-kal rendelkezo Tombor magyar pénzember, orosz kapcsolataihoz.

* inkább szetírtam a rovidítést
 
Némileg paradox módon, a védelmi költségvetés csökkentésére irányuló nyomással egy időben a KSČM elnöke megszólalt a kormány által tervezett és a múltban már elutasított négy L-39NG vásárlása érdekében az Aero Vodochody-tól a pardubicei Repülési Képzési Központ számára. Az Észak-Atlanti Szövetség kritikája és a populista retorikája ellenére, miszerint a hadseregnek "nincsen szüksége" új ágyúkra, hanem a mentősök megsegítésére (amit az igazából nagyon intenzíven tesz), a kommunistáknak fontos a cseh katonai pilóták képzettségi szintje, ahogyan a szövetséges pilótáké is, akik használnának a Repülési Képzési Központ* szolgáltatásait. Több mint érdekes lesz figyelni, hogy mi áll valójában ennek a nyomásnak a hátterében, és vajon kapcsolódik-e valamilyen módon az Aero Vodochody új többségi tulajdonos, az Omnipol mellett 51%-kal rendelkezo Tombor magyar pénzember, orosz kapcsolataihoz.

* inkább szetírtam a rovidítést
Köszi. Érdekes fordulat.
 
RETIA ReGUARD: the first Czech fully digital 3D radar with fully electronic beam deflection.

6086.jpg
 
Az ottani komcsik (nem szocik) egyértelműen Putyin beépített emberei, ezért fúrják a nyugati haditechn. beszerzéseket és a NATO erősítését. Ha már vmire költeni kell, akkor legyen exszovjet-csehszlovák technika. Persze ők sem az ideológiából élnek.

Mindenesetre ez az L-39NG nyomatás lehet nekünk sem jön rosszul. Az Lynx együttműködést meg megoldjuk a szlovákokkal.
 
Namazé. :D
Csak minek nekik annyi.
Ott van a cikkben. Az összes Land Rover és UAZ erre lesz váltva. (összesen 1370db)
Igazság szerint egyre több helyen van az, hogy a látszólag kommersz terepjárók bemennek a kőkemény ütős-vágós terepjárók "területére" is.
Háát ha összeadod a MH itthoni G Merci, Uaz, Vitara (Ok tudom, az futkosós autó) állományát, akkor itt is több fog összejönni - szerintem. Valahogy ők nem nagyon érzik a páncélozás fontosságát ezen kategóriában. Pedig szerintem ebből az 1200-ból fog olyan helyre is jutni, ami nálunk már bőven páncélozott lesz (vagy pl. az amerikaiaknál JLTV). Egy példa: Náluk a NBC felderítő járművek a max. 7t-s Iveco LMV-k (max. STANAG lvl. 3/2a). Nálunk meg valamelyik török 4x4 lesz (valószínűleg a Gidrán) a maga max. STANAG 4/4a védettségével.
 
Ott van a cikkben. Az összes Land Rover és UAZ erre lesz váltva. (összesen 1370db)
Igazság szerint egyre több helyen van az, hogy a látszólag kommersz terepjárók bemennek a kőkemény ütős-vágós terepjárók "területére" is.
Háát ha összeadod a MH itthoni G Merci, Uaz, Vitara (Ok tudom, az futkosós autó) állományát, akkor itt is több fog összejönni - szerintem. Valahogy ők nem nagyon érzik a páncélozás fontosságát ezen kategóriában. Pedig szerintem ebből az 1200-ból fog olyan helyre is jutni, ami nálunk már bőven páncélozott lesz (vagy pl. az amerikaiaknál JLTV). Egy példa: Náluk a NBC felderítő járművek a max. 7t-s Iveco LMV-k (max. STANAG lvl. 3/2a). Nálunk meg valamelyik török 4x4 lesz (valószínűleg a Gidrán) a maga max. STANAG 4/4a védettségével.
Hát pont ez az.
Magunkkal vetettem össze.
A vitara helyett túl drága. Abból nekünk kb 5-600 van?
Arra amire vették ésszerű/megfelelő.

Uaz nem hiszem, hogy számottevő.
Merci ok.

De semmilyen válságövezetbe nem vinnék ilyen járművet. Pont a páncélozatlansága okán. Max táboron belülre.

Na akkor marad nálunk a határ migránskergetés, amire ideális.
De arra nekünk sem kell 1200.
Nekik meg 0.

Szóval ezért sokallom, mert a velünk való összevetésben kb az jön ki, hogy minden nagyobb laktanyánkban(győr/pápa/tata/bp/kecsó/szolnok/debrecen/hódmező/szentes) ott sorakozik 100db és még a kisebb helyörségek közt is szétdobhatnánk 200at. o_O
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and polyfag
Uaz nem hiszem, hogy számottevő.
Ezt nem értem.
A vitara helyett túl drága. Abból nekünk kb 5-600 van?
Ez csak nézőpont kérdése. A fejlett világban nem úgy megy ám, hogy van egy tisztaszoba, meg egy amit "használnak".
Nem mellesleg ezek a Hiluxok akkor is tovább fognak tartani ha szaladgálós autónak és terepre is használják őket, mint a mi Vitaráink. Ezzel nem akarom a Vitarákat lenézni, mert cserében olcsóbbak. Ez egyszerűen más nézőpont.
 
Ezt nem értem.

Ez csak nézőpont kérdése. A fejlett világban nem úgy megy ám, hogy van egy tisztaszoba, meg egy amit "használnak".
Nem mellesleg ezek a Hiluxok akkor is tovább fognak tartani ha szaladgálós autónak és terepre is használják őket, mint a mi Vitaráink. Ezzel nem akarom a Vitarákat lenézni, mert cserében olcsóbbak. Ez egyszerűen más nézőpont.
Uaz ami van darabszámban az már nem hinném, hogy jelentős, azok hadrafoghatósága meg még annyira kérdéses.

Az egyértelmű, hogy az okosabb ha leszűkítik a típusok számát.
Sógorom hadkiegen van.
Van egy vitarájuk/egy land roverjük/egy hiluxuk meg egy uraljuk. :D
Szerencsére uazuk nincs. :rolleyes:
 
A cseheknek milyen Hirtenberger aknavetője van?

Most írtak ki egy gyorsított meghívásos közbeszerzést Hirtenbereger aknavetők alkatrészeire...
"Sada příslušenství pro minomet Hirtenberger"