Cseh helikopter beszerzési program

A cseh pilóták befejezték első repüléseiket az új UH-1Y Venom és AH-1Z Viper gépeken...
prvni-let-na-zulu-6.jpg
prvni-let-na-zulu-2.jpg
prvni-let-na-zulu-12.jpg

crew-chief-13.jpg
10_3036.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and fishbed
„A földi berendezések és anyagok megérkezése az Egyesült Államokból kézzelfogható bizonyítéka annak, hogy a H1 projekt a végső fázisába lép. Ezzel az első szállítással egyre közelebb kerülünk a Venomok és Viperák bevezetéséhez a Cseh Köztársaság hadseregének fegyverzetébe...

A Náměšt nad Oslavou-i helikopterbázison már szorgalmasan készülnek az első AH-1Z és UH-1Y helikopter jövő évi fogadására. Például jelenleg készül a H-1 helikopterplatform teljesen új szimulációs központjának épülete a fő repüléselektronikai javítóhangár mögött. Ezt az épületet a földi személyzet és a H-1 helikopterpilóták katonai képzésének biztosítására szánják az FTD (Flight Training Device) szimulátoron, beleértve a megfelelő létesítményeket. Így az AH-1Z Viper repülésoktató berendezéssel, beleértve a Joint Mission Planning System állomást és a Computer-Based Training rendszert használó szimulált repülési képzés komplex támogatását közvetlenül a Náměšt nad Oslavou-i 22. helikopteres légibázis területén biztosítják.

news_1816_namest_simulator_09.jpg
news_1806_md11f_pardubice_04.jpg
 
WASHINGTON, May 3, 2023

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Czech Republic of AH-1Z and UH-1Y Refurbishment/Modernization and related equipment for an estimated value of up to $650 million. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of the Czech Republic has requested to buy equipment and services to refurbish six (6) AH-1Z and two (2) UH-1Y Excess Defense Article (EDA) helicopters.

This equipment and services will include: twenty-two (22) T-700 GE 401C engines (16 installed, 6 spares); fourteen (14) Honeywell Embedded Global Positioning System Inertial Navigation Systems (EGIs) w/Precise Positioning Service (PPS) (8 installed, 6 spares); four (4) M240 machine guns; and twenty-four (24) ARC-210 COMSEC radios. Also included is communication equipment; electronic warfare systems; support equipment; spare engine containers; flight training devices; Composite Maintenance trainer; spare and repair parts; tools and test equipment; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistics and program support. The estimated total value is $650 million.

This proposed sale will support the foreign policy and national security of the United States by helping to improve the security of a NATO partner that is an important force for ensuring peace and stability in Europe.

The proposed sale will improve the Czech Republic’s ability to develop and maintain a strong and ready self-defense capability. The Czech Republic will have no difficulty absorbing these defense articles and services into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and services will not alter the basic military balance in the region.

The principal contractors will be Bell Helicopter, Textron, Fort Worth, TX, and General Electric Company, Lynn, MA. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.

Implementation of the proposed sale will require multiple trips by U.S. Government and contractor representatives to participate in program and technical reviews plus training and maintenance support in-country, on a temporary basis, for a period of sixty (60) months. It will also require three (3) contractor representatives to reside-in country for a period of two (2) years to support this program.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements.
 
  • Hűha
Reactions: Törölt tag

En a mai napig nem ertem, mit akarnak ezekkel a specialisan Marines expeditionary celokra tartott minihelikkel... az Apache valami 2-3 tonnaval tobbet bir elvinni, onmagaban egy repulo erod, jobban pancelozott, es folyamatosan upgradelik az avionikat meg elektronikat is rajta; ezek a kicsik max gyorsabbak, de annak akkor lenne ertelme, ha a csehek is gyors beavatkozas, majd pucolasra tartanak valamifele gyarmati haborukhoz. Arban meg ezen a szinten tokmindegy.
 
En a mai napig nem ertem, mit akarnak ezekkel a specialisan Marines expeditionary celokra tartott minihelikkel... az Apache valami 2-3 tonnaval tobbet bir elvinni, onmagaban egy repulo erod, jobban pancelozott, es folyamatosan upgradelik az avionikat meg elektronikat is rajta; ezek a kicsik max gyorsabbak, de annak akkor lenne ertelme, ha a csehek is gyors beavatkozas, majd pucolasra tartanak valamifele gyarmati haborukhoz. Arban meg ezen a szinten tokmindegy.
Igazság szerint a standard fegyverterheléssük pont ugyan az:
sitemgr_photo_5706.webp

A különbség a 2 helikopter között az emelletti hatótávolság, meg a páncélozottság.
Előbbire kevéssé van szüksége a cseheknek, míg utóbbi manapság már nem igazán számít.
Ugyebár az Apache arra van felkészítve hogy a 23mm-es lövedékeket (ZSU) kibírja a legfontosabb részein (rotor bekötés, pilóta fülke). Azonban ettől még simán leszedik, csak nő személyzet túlélési esélye. Meg ugyebár manapság már mindenki feljebb ment űrméretben is.
Szóval az Apache nem jelent akkora elönyt, mint amennyivel (sokkal) drágább. És nem csak megvenni. Az H-1-es család sokkal kedvezőbb üzemeltetési költségekkel jár. Ráadásul a család tagjai nagyban azonos alkatrészbázissal üzemelnek.
Ez meg a teljes flottára van nagyon jó hatással. Ezért érdemes különben odafigyelni a USMC fegyverrendszereire, mert ők voltak mindig is a Pentagon "templom egere", és emellett mindig is a leghatékonyabbak maradtak.
Tehát ha ők valamit rendszeresítenek, akkor az valószínűleg kimondottan jó ár/harcértékkel bír. Ok, van mostanában jópár nagyon célhardverük (F-35B, Osprey) amelyik a kezdeti fázisban döbbenet üzemeltetési kihívásokat jelentett, de szerencsére a helyzet javult ezen a téren.
A H1-es platform meg nekik nagyon bevált, és nem véletlenül ragaszkodnak hozzájuk évtizedek óta.

A SuperAV járműcsalád pont emiatt maradt nekem a látóteremben. Annak idején ugye a Patria AMV tengerállóvá tett verzióját győzte le. Főleg azzal, hogy jóval nagyobb lett a deszanttere, valamint jó volt az ára.
Ha pedig azt is figyelembe vesszük, hogy végül - a jelek szerint bevált a típus, mert utánrendelték - az olasz technikát rendberaktak -, akkor azt mondanam, hogy ott is egy jó ár/értékkel tudnak dolgozni a piacon.
És nem is a 8x8 az amire főleg nekünk oda lehetne figyelni, hanem a 6x6-os Guarani. Amit - mint tudjuk - a brazilok licenceben gyártanak is.

Emiatt érdekes nekem a mostanában egyre intenzívebbé váló olasz-magyar katonadiplomáciai kapcsolat.
Ok, hogy a pilótaképzéssel összebútorozunk, de lehet ebben több is. Legalább alternatíva szintjén.

De hogy visszatérjek az AH-1-re:
A cseheknek kicsit más volt az igényük a jóval fiatalabb Mi-171-esek megmaradásával, amiket maguk szervizeltek. Ígyhát számomra teljesen érthető választást csináltak a H-1-es platform beszerzésével.
Az persze más kérdés, hogy most utólag nagyon megszívták ezt a trade-in üzletet. De mivel náluk a harciheli volt az egyik fő igény (az ő Hindjeik már jó régóta leálltak), így az olcsó H-1 család tökéletes választás volt nekik.
Nekik meg a jelen helyzet szerint a Chinook egy "must have" kategória. Nem az a kérdés, hogy kell-e nekik, hanem hogy mikor rendelik meg.
Mi kompromisszumokkal ki tudjuk váltani a H225M-mel. Nekik meg nem lesz más választásuk.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Igazság szerint a standard fegyverterheléssük pont ugyan az:
sitemgr_photo_5706.webp

A különbség a 2 helikopter között az emelletti hatótávolság, meg a páncélozottság.
Előbbire kevéssé van szüksége a cseheknek, míg utóbbi manapság már nem igazán számít.
Ugyebár az Apache arra van felkészítve hogy a 23mm-es lövedékeket (ZSU) kibírja a legfontosabb részein (rotor bekötés, pilóta fülke). Azonban ettől még simán leszedik, csak nő személyzet túlélési esélye. Meg ugyebár manapság már mindenki feljebb ment űrméretben is.
Szóval az Apache nem jelent akkora elönyt, mint amennyivel (sokkal) drágább. És nem csak megvenni. Az H-1-es család sokkal kedvezőbb üzemeltetési költségekkel jár. Ráadásul a család tagjai nagyban azonos alkatrészbázissal üzemelnek.
Ez meg a teljes flottára van nagyon jó hatással. Ezért érdemes különben odafigyelni a USMC fegyverrendszereire, mert ők voltak mindig is a Pentagon "templom egere", és emellett mindig is a leghatékonyabbak maradtak.
Tehát ha ők valamit rendszeresítenek, akkor az valószínűleg kimondottan jó ár/harcértékkel bír. Ok, van mostanában jópár nagyon célhardverük (F-35B, Osprey) amelyik a kezdeti fázisban döbbenet üzemeltetési kihívásokat jelentett, de szerencsére a helyzet javult ezen a téren.
A H1-es platform meg nekik nagyon bevált, és nem véletlenül ragaszkodnak hozzájuk évtizedek óta.

A SuperAV járműcsalád pont emiatt maradt nekem a látóteremben. Annak idején ugye a Patria AMV tengerállóvá tett verzióját győzte le. Főleg azzal, hogy jóval nagyobb lett a deszanttere, valamint jó volt az ára.
Ha pedig azt is figyelembe vesszük, hogy végül - a jelek szerint bevált a típus, mert utánrendelték - az olasz technikát rendberaktak -, akkor azt mondanam, hogy ott is egy jó ár/értékkel tudnak dolgozni a piacon.
És nem is a 8x8 az amire főleg nekünk oda lehetne figyelni, hanem a 6x6-os Guarani. Amit - mint tudjuk - a brazilok licenceben gyártanak is.

Emiatt érdekes nekem a mostanában egyre intenzívebbé váló olasz-magyar katonadiplomáciai kapcsolat.
Ok, hogy a pilótaképzéssel összebútorozunk, de lehet ebben több is. Legalább alternatíva szintjén.

De hogy visszatérjek az AH-1-re:
A cseheknek kicsit más volt az igényük a jóval fiatalabb Mi-171-esek megmaradásával, amiket maguk szervizeltek. Ígyhát számomra teljesen érthető választást csináltak a H-1-es platform beszerzésével.
Az persze más kérdés, hogy most utólag nagyon megszívták ezt a trade-in üzletet. De mivel náluk a harciheli volt az egyik fő igény (az ő Hindjeik már jó régóta leálltak), így az olcsó H-1 család tökéletes választás volt nekik.
Nekik meg a jelen helyzet szerint a Chinook egy "must have" kategória. Nem az a kérdés, hogy kell-e nekik, hanem hogy mikor rendelik meg.
Mi kompromisszumokkal ki tudjuk váltani a H225M-mel. Nekik meg nem lesz más választásuk.

"az ő Hindjeik már jó régóta leálltak" - csehekre gondolsz? Tavaly még repülték, nagyjavításról kikerült gép is volt, idén még demókat is repülnek
 
"az ő Hindjeik már jó régóta leálltak" - csehekre gondolsz? Tavaly még repülték, nagyjavításról kikerült gép is volt, idén még demókat is repülnek
Bocs, összekevertem a szlovákokkal, de a végeredmény ugyan az. Az alkatrészek már nem elérhetőek nekik belátható időn belül.