CV90 / Combat Vehicle 90 (Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
25 046
49 653
113
Nem tudom ide való-e, de az ukránok szerint k. jó a Barracuda-álcázó rendszer, ami nálunk is van/lesz:
Annyira lenyomja a jármű hú képét hogy járó motor mellett is úgy tűnik mintha egy kihűlt elhagyott roncs lenne. Az egy CV90-es parancsnok szerint 70%-ban ennek köszönhetik a túlélő képességüket...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
25 046
49 653
113
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 804
91 533
113
Integris selected by BAE Systems Hägglunds to provide ballistic protection for CV90 IFVs...

BAE Systems has recently selected Integris Composites as their partner for the ballistic protection for two European customer nations.

 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 829
7 478
113

A HUGE Nordic-Baltic-Dutch CV90 Deal In The Works (Without Latvia...)​


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 423
39 130
113
Ezt is megértük:
Előbb került SPIKE a CV90-esre, mint a Lynxre.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
ez így ebben a formában nem igaz
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 696
67 392
113
Orosz kézen lévő CV9040-es bemutatása:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Alapvetően elégedettek a géppel. A páncélzatát kifejezetten jónak tartják.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
25 046
49 653
113
Észtország keresi a CV90 váltótípusát. 2014-ben használtan vették őket és már életük vége felé járnak...

 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 423
39 130
113

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 801
17 062
113
Észtország keresi a CV90 váltótípusát. 2014-ben használtan vették őket és már életük vége felé járnak...

Javaslom nekik a Lynxünket, a maga 30 mmm-es gépágyújával.
/Ezeknek is elment az eszük. Az észt CV90-esek 35 mm-es gépágyúval vannak felszerelve.
Fel lehet újítani és modernizálni bármit, ami nem repül/
 
  • Vicces
Reactions: Aladeen

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 537
143 124
113
Észtország keresi a CV90 váltótípusát. 2014-ben használtan vették őket és már életük vége felé járnak...

2025. Júniusában adták ki a nyilatkozatot közös cv90 beszerzésre a többi északi országgal. Le van maradva az oldal.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
30 098
106 317
113
A BAE System rekord CV90-es megrendelések előestéjén áll


Szeptember 12-én, a londoni védelmi és biztonsági felszerelések nemzetközi kiállítását (DSEI 2025, szeptember 9-12.) kísérő sajtótájékoztatón Peter Nygren, a BAE Systems Hägglunds üzletfejlesztési igazgatója bejelentette a CV90-es repülőgép várható rekordmennyiségű megrendelését.


Peter Nygren, a BAE Systems Hägglunds üzletfejlesztési igazgatója bejelentette, hogy a vállalat, a BAE Systems svéd leányvállalata, hamarosan rekordösszegű szerződést tervez kötni CV90-es gyalogos harcjárművek és ezen platformon alapuló egyéb járművek szállítására. A tervezett ütemterv szerint a CV90-esek hat programpartner-nemzetnek történő szállításáról szóló szerződést már jövő év júniusában aláírhatják. Júniusban szándéknyilatkozatot írtak alá Brüsszelben, amelyben Svédország, Finnország, Norvégia, Litvánia, Észtország és Hollandia az aláírók. A megrendelés várhatóan rekordösszegű lesz. Míg eddig körülbelül 1300 CV90-est szállítottak ki minden felhasználónak minden verzióban (és további több százat rendeltek), ezúttal egy egyszeri megrendelésről van szó további 600 járműre. A járműveket hasonló szabvány szerint kell leszállítani, bár jelenleg is folynak a tárgyalások a közös konfiguráció felszerelésével és a lehetséges különbségekkel kapcsolatos számos kérdésről. Egyelőre egy ilyen nagyságrendű megrendelés csak egy lehetőség, mivel a júniusi szándéknyilatkozat befejezése és vezetői szerződéssé alakítása a nemzetközi tárgyalások sikerétől függ. Nygren szerint a cég néhány héten belül kaphat ajánlatkérést a program potenciális résztvevőitől. Hozzátette, hogy még nem biztos, hogy Hollandia és Észtország részt vesz-e a programban.

Nygren nem pontosította, hogy melyik verzióra gondolt. Az elmúlt években Mk IIIC és Mk IV alvázzal szerelt járműveket rendeltek. A jármű ára, és így a szerződés értéke is, a megállapodott konfigurációtól függ. A rekordmegrendelésre számítva a BAE Systems Hägglunds körülbelül 300 millió dollárnak megfelelő összeget fektet be a termelési kapacitás bővítésébe, amelynek kétharmadát már elköltötték. A cél az, hogy 2026-tól elérjék az évi 250 jármű gyártási kapacitását, ami ötszörös növekedést jelent 2020-hoz képest. A jövőben a termelési kapacitás további bővítése is lehetséges, akár évi 350 járművel is, ha a kereslet további beruházásokat indokol. Például 2026 végén egy harmadik gyártósor indul a vállalat örnsköldsviki üzemében, és a vállalat folyamatosan további alvállalkozókat keres a programhoz (természetesen elsősorban azokban az országokban, amelyek a vásárlás mellett döntenek). A cég egyelőre a jelenlegi megrendelések teljesítésére és a nemzetközi megállapodás keretében várhatóan megkötendő szerződésre kíván összpontosítani, bár más érdeklődők, például Brazília is megjelennek.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 537
143 124
113
A BAE System rekord CV90-es megrendelések előestéjén áll


Szeptember 12-én, a londoni védelmi és biztonsági felszerelések nemzetközi kiállítását (DSEI 2025, szeptember 9-12.) kísérő sajtótájékoztatón Peter Nygren, a BAE Systems Hägglunds üzletfejlesztési igazgatója bejelentette a CV90-es repülőgép várható rekordmennyiségű megrendelését.


Peter Nygren, a BAE Systems Hägglunds üzletfejlesztési igazgatója bejelentette, hogy a vállalat, a BAE Systems svéd leányvállalata, hamarosan rekordösszegű szerződést tervez kötni CV90-es gyalogos harcjárművek és ezen platformon alapuló egyéb járművek szállítására. A tervezett ütemterv szerint a CV90-esek hat programpartner-nemzetnek történő szállításáról szóló szerződést már jövő év júniusában aláírhatják. Júniusban szándéknyilatkozatot írtak alá Brüsszelben, amelyben Svédország, Finnország, Norvégia, Litvánia, Észtország és Hollandia az aláírók. A megrendelés várhatóan rekordösszegű lesz. Míg eddig körülbelül 1300 CV90-est szállítottak ki minden felhasználónak minden verzióban (és további több százat rendeltek), ezúttal egy egyszeri megrendelésről van szó további 600 járműre. A járműveket hasonló szabvány szerint kell leszállítani, bár jelenleg is folynak a tárgyalások a közös konfiguráció felszerelésével és a lehetséges különbségekkel kapcsolatos számos kérdésről. Egyelőre egy ilyen nagyságrendű megrendelés csak egy lehetőség, mivel a júniusi szándéknyilatkozat befejezése és vezetői szerződéssé alakítása a nemzetközi tárgyalások sikerétől függ. Nygren szerint a cég néhány héten belül kaphat ajánlatkérést a program potenciális résztvevőitől. Hozzátette, hogy még nem biztos, hogy Hollandia és Észtország részt vesz-e a programban.

Nygren nem pontosította, hogy melyik verzióra gondolt. Az elmúlt években Mk IIIC és Mk IV alvázzal szerelt járműveket rendeltek. A jármű ára, és így a szerződés értéke is, a megállapodott konfigurációtól függ. A rekordmegrendelésre számítva a BAE Systems Hägglunds körülbelül 300 millió dollárnak megfelelő összeget fektet be a termelési kapacitás bővítésébe, amelynek kétharmadát már elköltötték. A cél az, hogy 2026-tól elérjék az évi 250 jármű gyártási kapacitását, ami ötszörös növekedést jelent 2020-hoz képest. A jövőben a termelési kapacitás további bővítése is lehetséges, akár évi 350 járművel is, ha a kereslet további beruházásokat indokol. Például 2026 végén egy harmadik gyártósor indul a vállalat örnsköldsviki üzemében, és a vállalat folyamatosan további alvállalkozókat keres a programhoz (természetesen elsősorban azokban az országokban, amelyek a vásárlás mellett döntenek). A cég egyelőre a jelenlegi megrendelések teljesítésére és a nemzetközi megállapodás keretében várhatóan megkötendő szerződésre kíván összpontosítani, bár más érdeklődők, például Brazília is megjelennek.
Ez is SAFE-es projekt.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
5 894
19 467
113
Elvileg a safe program unios elven mukodik egy elő szerződés cimen ami majdnem egy teljes szerződés azonban a benne levő pontokat meg lehet módosítani egy bizonyos keretek belül.
Pl vennenek 300db lynxet a romanok a safe-el meg kotik erre a gyorsan leirt keret rendszer alapjan irodott unios eloirasok szerinti elo szerzodest egy maximalis osszeggel, aztan ido kozben romania csak 246db ot szeretne venni es a kulonbozetet ami ebbol felszabadul a szerzodes belul at rakhatjak a infra pontba.

De ha ettol az elo szerzodestol ellal barmelyik fel akkor az unios gyakorlat szerint elesik ettol a penztol es vissza szall felhasznalhato keretkent mas allam szamara.

Ez egy normál unios hitel, nem tobb es nem kevesebb sztenderdnek mondhato.