CV90 / Combat Vehicle 90 (Svédország)

Nem tudom ide való-e, de az ukránok szerint k. jó a Barracuda-álcázó rendszer, ami nálunk is van/lesz:
Annyira lenyomja a jármű hú képét hogy járó motor mellett is úgy tűnik mintha egy kihűlt elhagyott roncs lenne. Az egy CV90-es parancsnok szerint 70%-ban ennek köszönhetik a túlélő képességüket...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Integris selected by BAE Systems Hägglunds to provide ballistic protection for CV90 IFVs...

BAE Systems has recently selected Integris Composites as their partner for the ballistic protection for two European customer nations.

 

A HUGE Nordic-Baltic-Dutch CV90 Deal In The Works (Without Latvia...)​


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ezt is megértük:
Előbb került SPIKE a CV90-esre, mint a Lynxre.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
ez így ebben a formában nem igaz
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Orosz kézen lévő CV9040-es bemutatása:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Alapvetően elégedettek a géppel. A páncélzatát kifejezetten jónak tartják.
 
Észtország keresi a CV90 váltótípusát. 2014-ben használtan vették őket és már életük vége felé járnak...

 
Észtország keresi a CV90 váltótípusát. 2014-ben használtan vették őket és már életük vége felé járnak...

Javaslom nekik a Lynxünket, a maga 30 mmm-es gépágyújával.
/Ezeknek is elment az eszük. Az észt CV90-esek 35 mm-es gépágyúval vannak felszerelve.
Fel lehet újítani és modernizálni bármit, ami nem repül/
 
  • Vicces
Reactions: Aladeen
Észtország keresi a CV90 váltótípusát. 2014-ben használtan vették őket és már életük vége felé járnak...

2025. Júniusában adták ki a nyilatkozatot közös cv90 beszerzésre a többi északi országgal. Le van maradva az oldal.
 
A BAE System rekord CV90-es megrendelések előestéjén áll


Szeptember 12-én, a londoni védelmi és biztonsági felszerelések nemzetközi kiállítását (DSEI 2025, szeptember 9-12.) kísérő sajtótájékoztatón Peter Nygren, a BAE Systems Hägglunds üzletfejlesztési igazgatója bejelentette a CV90-es repülőgép várható rekordmennyiségű megrendelését.


Peter Nygren, a BAE Systems Hägglunds üzletfejlesztési igazgatója bejelentette, hogy a vállalat, a BAE Systems svéd leányvállalata, hamarosan rekordösszegű szerződést tervez kötni CV90-es gyalogos harcjárművek és ezen platformon alapuló egyéb járművek szállítására. A tervezett ütemterv szerint a CV90-esek hat programpartner-nemzetnek történő szállításáról szóló szerződést már jövő év júniusában aláírhatják. Júniusban szándéknyilatkozatot írtak alá Brüsszelben, amelyben Svédország, Finnország, Norvégia, Litvánia, Észtország és Hollandia az aláírók. A megrendelés várhatóan rekordösszegű lesz. Míg eddig körülbelül 1300 CV90-est szállítottak ki minden felhasználónak minden verzióban (és további több százat rendeltek), ezúttal egy egyszeri megrendelésről van szó további 600 járműre. A járműveket hasonló szabvány szerint kell leszállítani, bár jelenleg is folynak a tárgyalások a közös konfiguráció felszerelésével és a lehetséges különbségekkel kapcsolatos számos kérdésről. Egyelőre egy ilyen nagyságrendű megrendelés csak egy lehetőség, mivel a júniusi szándéknyilatkozat befejezése és vezetői szerződéssé alakítása a nemzetközi tárgyalások sikerétől függ. Nygren szerint a cég néhány héten belül kaphat ajánlatkérést a program potenciális résztvevőitől. Hozzátette, hogy még nem biztos, hogy Hollandia és Észtország részt vesz-e a programban.

Nygren nem pontosította, hogy melyik verzióra gondolt. Az elmúlt években Mk IIIC és Mk IV alvázzal szerelt járműveket rendeltek. A jármű ára, és így a szerződés értéke is, a megállapodott konfigurációtól függ. A rekordmegrendelésre számítva a BAE Systems Hägglunds körülbelül 300 millió dollárnak megfelelő összeget fektet be a termelési kapacitás bővítésébe, amelynek kétharmadát már elköltötték. A cél az, hogy 2026-tól elérjék az évi 250 jármű gyártási kapacitását, ami ötszörös növekedést jelent 2020-hoz képest. A jövőben a termelési kapacitás további bővítése is lehetséges, akár évi 350 járművel is, ha a kereslet további beruházásokat indokol. Például 2026 végén egy harmadik gyártósor indul a vállalat örnsköldsviki üzemében, és a vállalat folyamatosan további alvállalkozókat keres a programhoz (természetesen elsősorban azokban az országokban, amelyek a vásárlás mellett döntenek). A cég egyelőre a jelenlegi megrendelések teljesítésére és a nemzetközi megállapodás keretében várhatóan megkötendő szerződésre kíván összpontosítani, bár más érdeklődők, például Brazília is megjelennek.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7
A BAE System rekord CV90-es megrendelések előestéjén áll


Szeptember 12-én, a londoni védelmi és biztonsági felszerelések nemzetközi kiállítását (DSEI 2025, szeptember 9-12.) kísérő sajtótájékoztatón Peter Nygren, a BAE Systems Hägglunds üzletfejlesztési igazgatója bejelentette a CV90-es repülőgép várható rekordmennyiségű megrendelését.


Peter Nygren, a BAE Systems Hägglunds üzletfejlesztési igazgatója bejelentette, hogy a vállalat, a BAE Systems svéd leányvállalata, hamarosan rekordösszegű szerződést tervez kötni CV90-es gyalogos harcjárművek és ezen platformon alapuló egyéb járművek szállítására. A tervezett ütemterv szerint a CV90-esek hat programpartner-nemzetnek történő szállításáról szóló szerződést már jövő év júniusában aláírhatják. Júniusban szándéknyilatkozatot írtak alá Brüsszelben, amelyben Svédország, Finnország, Norvégia, Litvánia, Észtország és Hollandia az aláírók. A megrendelés várhatóan rekordösszegű lesz. Míg eddig körülbelül 1300 CV90-est szállítottak ki minden felhasználónak minden verzióban (és további több százat rendeltek), ezúttal egy egyszeri megrendelésről van szó további 600 járműre. A járműveket hasonló szabvány szerint kell leszállítani, bár jelenleg is folynak a tárgyalások a közös konfiguráció felszerelésével és a lehetséges különbségekkel kapcsolatos számos kérdésről. Egyelőre egy ilyen nagyságrendű megrendelés csak egy lehetőség, mivel a júniusi szándéknyilatkozat befejezése és vezetői szerződéssé alakítása a nemzetközi tárgyalások sikerétől függ. Nygren szerint a cég néhány héten belül kaphat ajánlatkérést a program potenciális résztvevőitől. Hozzátette, hogy még nem biztos, hogy Hollandia és Észtország részt vesz-e a programban.

Nygren nem pontosította, hogy melyik verzióra gondolt. Az elmúlt években Mk IIIC és Mk IV alvázzal szerelt járműveket rendeltek. A jármű ára, és így a szerződés értéke is, a megállapodott konfigurációtól függ. A rekordmegrendelésre számítva a BAE Systems Hägglunds körülbelül 300 millió dollárnak megfelelő összeget fektet be a termelési kapacitás bővítésébe, amelynek kétharmadát már elköltötték. A cél az, hogy 2026-tól elérjék az évi 250 jármű gyártási kapacitását, ami ötszörös növekedést jelent 2020-hoz képest. A jövőben a termelési kapacitás további bővítése is lehetséges, akár évi 350 járművel is, ha a kereslet további beruházásokat indokol. Például 2026 végén egy harmadik gyártósor indul a vállalat örnsköldsviki üzemében, és a vállalat folyamatosan további alvállalkozókat keres a programhoz (természetesen elsősorban azokban az országokban, amelyek a vásárlás mellett döntenek). A cég egyelőre a jelenlegi megrendelések teljesítésére és a nemzetközi megállapodás keretében várhatóan megkötendő szerződésre kíván összpontosítani, bár más érdeklődők, például Brazília is megjelennek.
Ez is SAFE-es projekt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Elvileg a safe program unios elven mukodik egy elő szerződés cimen ami majdnem egy teljes szerződés azonban a benne levő pontokat meg lehet módosítani egy bizonyos keretek belül.
Pl vennenek 300db lynxet a romanok a safe-el meg kotik erre a gyorsan leirt keret rendszer alapjan irodott unios eloirasok szerinti elo szerzodest egy maximalis osszeggel, aztan ido kozben romania csak 246db ot szeretne venni es a kulonbozetet ami ebbol felszabadul a szerzodes belul at rakhatjak a infra pontba.

De ha ettol az elo szerzodestol ellal barmelyik fel akkor az unios gyakorlat szerint elesik ettol a penztol es vissza szall felhasznalhato keretkent mas allam szamara.

Ez egy normál unios hitel, nem tobb es nem kevesebb sztenderdnek mondhato.