Dacia Duster Army

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 642
888
113
Mondjuk a hegyvidékre lehet, hogy bőven jó, no meg a felderítőknek, mert aki a Kárpátokba nehéz páncélosokat küld az idióta.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 268
13 651
113
Belbiztonsági feladatokra jó szerintem, határt figyelni, meg obiektumvédelemre.
A géppuskát le lehetne szerelni és az érzékelőkat rajta hagyni. A kényelmes meleg járműből mégiscsak kényelmesebb infrával figyelni a határt.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 642
888
113
dudi:

Nézd meg a 2 domborzati térképet. Ott 700m volt (durván) a legmagasabb pont, a Kárpátok azért picit magasabb, sok helyen a folyó völgyében kell menni, amit a hegyoldalakról simán belőnek, úgy , hogy észre sem veszed.


(Szervező mesélte:)Konkrétan ezt használják is, már nem emlékszem pontosan, de pár éve az egyik román kormánytagot is meghívták Tusványosra, ahová eléggé csúnya bácsik kísérték, a domboldalakba be is ásták magukat a mesterlövészek.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 268
13 651
113
A hegyivadászoknak azért van dedikélt páncélosuk, csak a neve nem ugrik be, valamilyem MLMNVN mittoménmi.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 867
113
pela

Nem azért volt egyesek szerint az Arrdenek alkalmatlan a harckocsiknak mert hegyes hanem azért mert vagy az utakat használod vagy semmmit aza nincs hely manőverezni és így vizsgálva a Kárpátok ugyan ezt a problémát veti fel nincs különbség.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 928
73 362
113
197590089_3017161201840551_1088659307545811680_n.jpg
198674610_3017161215173883_6079691369759180645_n.jpg


Dacia Duster Army track

 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 932
19 189
113
Évek óta mondogatom a gumihevederes megoldást katonai téren... :S Bár azt hiszem ezeken az akadályokon egy rendes terepgumival is megbirkózna a duster.
Gombokból képességnövekedés.
Ennek a kialakításnak rosszabb az akadályleküzdő képessége (süppedős talaj kivételével), mint egy kerekesnek. Lemégy az út széléről Dunakaszinél az M0 körforgalomnál (ahol egy buzinagy kátyú miatt hiányzik az út széle), és vissza se mégy, mert olyan alacsony a görgő magassága :)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Ennek a kialakításnak rosszabb az akadályleküzdő képessége (süppedős talaj kivételével), mint egy kerekesnek. Lemégy az út széléről Dunakaszinél az M0 körforgalomnál (ahol egy buzinagy kátyú miatt hiányzik az út széle), és vissza se mégy, mert olyan alacsony a görgő magassága :)
Nem is arra gondoltam, hogy mindenre megoldás, de vannak elég süppedős sík talajok, gondolok itt pl.: Hortobágyra, Kis- és Nagy-Sárrétre, vagy a délalföldi fekete földek is igen vendégmarasztalók, főleg ha nem az első gép vágja össze őket. ...de történelmi példák is mutatják, hogy a kelet-európai síkságok mennyire megnehezíthetik a kerekes technika közlekedését.
A gumihevederhez pedig nem kell az egészet átépíteni. Sőt, talán viszonylag kis és rövid átépítéssel lehet egy amúgy gumikerékkel használt járművet átalakítani.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 920
13 909
113
Nem is arra gondoltam, hogy mindenre megoldás, de vannak elég süppedős sík talajok, gondolok itt pl.: Hortobágyra, Kis- és Nagy-Sárrétre, vagy a délalföldi fekete földek is igen vendégmarasztalók, főleg ha nem az első gép vágja össze őket. ...de történelmi példák is mutatják, hogy a kelet-európai síkságok mennyire megnehezíthetik a kerekes technika közlekedését.
A gumihevederhez pedig nem kell az egészet átépíteni. Sőt, talán viszonylag kis és rövid átépítéssel lehet egy amúgy gumikerékkel használt járművet átalakítani.


Van a gyártáshoz egy Rába-nk, a nyereséges sorozatgyártáshoz pedig a mezőgazdasági alkalmazást is be lehet venni!
...lehetne!
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Évek óta mondogatom a gumihevederes megoldást katonai téren... :S Bár azt hiszem ezeken az akadályokon egy rendes terepgumival is megbirkózna a duster.
Gombokból képességnövekedés.
Érdemes megnézni a The Grand Tour: A Massive Hunt epizódját, ahol Hammond egy ilyen gumiheveder papucsos fiestával vág neki. Szpojler: a kátyús úton szabályosan szétverte magát, leszakadtak a görgők, mindenhol máshol meg állandóan ledobta a gumihevedert. :D Hát havon meg sárban biztos jó, de mindenhol máshol óriási szopás.


Inkább valami a timberjack-ek kerekére felrakható lánctalphoz hasonló lenne a legideálisabb megoldás, amit könnyen és gyorsan fel lehet rakni, vagy egész egyszerűen "hólánc". :)

timberjack-1410d-scottish-timber-industry-tracked-vehicle-and-sawn-B1TRB8.jpg
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Érdemes megnézni a The Grand Tour: A Massive Hunt epizódját, ahol Hammond egy ilyen gumiheveder papucsos fiestával vág neki. Szpojler: a kátyús úton szabályosan szétverte magát, leszakadtak a görgők, mindenhol máshol meg állandóan ledobta a gumihevedert. :D Hát havon meg sárban biztos jó, de mindenhol máshol óriási szopás.


Inkább valami a timberjack-ek kerekére felrakható lánctalphoz hasonló lenne a legideálisabb megoldás, amit könnyen és gyorsan fel lehet rakni, vagy egész egyszerűen "hólánc". :)

timberjack-1410d-scottish-timber-industry-tracked-vehicle-and-sawn-B1TRB8.jpg
Azért nyilván nem véletlenül kezd eléggé elterjedni a mezőgazdaságban sem. Megfelelő helyen kell használni, nem kátyús úton veretni vele.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 920
13 909
113
Érdemes megnézni a The Grand Tour: A Massive Hunt epizódját, ahol Hammond egy ilyen gumiheveder papucsos fiestával vág neki. Szpojler: a kátyús úton szabályosan szétverte magát, leszakadtak a görgők, mindenhol máshol meg állandóan ledobta a gumihevedert. :D Hát havon meg sárban biztos jó, de mindenhol máshol óriási szopás.


Inkább valami a timberjack-ek kerekére felrakható lánctalphoz hasonló lenne a legideálisabb megoldás, amit könnyen és gyorsan fel lehet rakni, vagy egész egyszerűen "hólánc". :)

timberjack-1410d-scottish-timber-industry-tracked-vehicle-and-sawn-B1TRB8.jpg

A pótkocsi dupla tengelyén lévő hevederre gondolsz? az is jó megoldás, ha a két kerék között van még egy kis görgő is, akkor a heveder felfekvő felülete a két/négy kerék felületének a 2-3... szorosa. A mászóképesség pedig megmarad. Ezt a mászóképességet a track-nél is el lehet érni --és akkor nem nagyon lennének a videóban látható problémák, ha kiegészül a megfelelő méretezéssel-- de akkor az eredeti kerékjáratot módosítani kell!

...ami "kicsivel" gazdaságosabb, mint új típust létrehozni! ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány