Dacia Duster Army

Mondjuk a hegyvidékre lehet, hogy bőven jó, no meg a felderítőknek, mert aki a Kárpátokba nehéz páncélosokat küld az idióta.
 
Belbiztonsági feladatokra jó szerintem, határt figyelni, meg obiektumvédelemre.
A géppuskát le lehetne szerelni és az érzékelőkat rajta hagyni. A kényelmes meleg járműből mégiscsak kényelmesebb infrával figyelni a határt.
 
dudi:

Nézd meg a 2 domborzati térképet. Ott 700m volt (durván) a legmagasabb pont, a Kárpátok azért picit magasabb, sok helyen a folyó völgyében kell menni, amit a hegyoldalakról simán belőnek, úgy , hogy észre sem veszed.


(Szervező mesélte:)Konkrétan ezt használják is, már nem emlékszem pontosan, de pár éve az egyik román kormánytagot is meghívták Tusványosra, ahová eléggé csúnya bácsik kísérték, a domboldalakba be is ásták magukat a mesterlövészek.
 
A hegyivadászoknak azért van dedikélt páncélosuk, csak a neve nem ugrik be, valamilyem MLMNVN mittoménmi.
 
pela

Nem azért volt egyesek szerint az Arrdenek alkalmatlan a harckocsiknak mert hegyes hanem azért mert vagy az utakat használod vagy semmmit aza nincs hely manőverezni és így vizsgálva a Kárpátok ugyan ezt a problémát veti fel nincs különbség.
 
197590089_3017161201840551_1088659307545811680_n.jpg
198674610_3017161215173883_6079691369759180645_n.jpg


Dacia Duster Army track

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
197590089_3017161201840551_1088659307545811680_n.jpg
198674610_3017161215173883_6079691369759180645_n.jpg


Dacia Duster Army track

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Évek óta mondogatom a gumihevederes megoldást katonai téren... :S Bár azt hiszem ezeken az akadályokon egy rendes terepgumival is megbirkózna a duster.
Gombokból képességnövekedés.
 
Évek óta mondogatom a gumihevederes megoldást katonai téren... :S Bár azt hiszem ezeken az akadályokon egy rendes terepgumival is megbirkózna a duster.
Gombokból képességnövekedés.
Ennek a kialakításnak rosszabb az akadályleküzdő képessége (süppedős talaj kivételével), mint egy kerekesnek. Lemégy az út széléről Dunakaszinél az M0 körforgalomnál (ahol egy buzinagy kátyú miatt hiányzik az út széle), és vissza se mégy, mert olyan alacsony a görgő magassága :)
 
Ennek a kialakításnak rosszabb az akadályleküzdő képessége (süppedős talaj kivételével), mint egy kerekesnek. Lemégy az út széléről Dunakaszinél az M0 körforgalomnál (ahol egy buzinagy kátyú miatt hiányzik az út széle), és vissza se mégy, mert olyan alacsony a görgő magassága :)
Nem is arra gondoltam, hogy mindenre megoldás, de vannak elég süppedős sík talajok, gondolok itt pl.: Hortobágyra, Kis- és Nagy-Sárrétre, vagy a délalföldi fekete földek is igen vendégmarasztalók, főleg ha nem az első gép vágja össze őket. ...de történelmi példák is mutatják, hogy a kelet-európai síkságok mennyire megnehezíthetik a kerekes technika közlekedését.
A gumihevederhez pedig nem kell az egészet átépíteni. Sőt, talán viszonylag kis és rövid átépítéssel lehet egy amúgy gumikerékkel használt járművet átalakítani.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Nem is arra gondoltam, hogy mindenre megoldás, de vannak elég süppedős sík talajok, gondolok itt pl.: Hortobágyra, Kis- és Nagy-Sárrétre, vagy a délalföldi fekete földek is igen vendégmarasztalók, főleg ha nem az első gép vágja össze őket. ...de történelmi példák is mutatják, hogy a kelet-európai síkságok mennyire megnehezíthetik a kerekes technika közlekedését.
A gumihevederhez pedig nem kell az egészet átépíteni. Sőt, talán viszonylag kis és rövid átépítéssel lehet egy amúgy gumikerékkel használt járművet átalakítani.


Van a gyártáshoz egy Rába-nk, a nyereséges sorozatgyártáshoz pedig a mezőgazdasági alkalmazást is be lehet venni!
...lehetne!
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
Évek óta mondogatom a gumihevederes megoldást katonai téren... :S Bár azt hiszem ezeken az akadályokon egy rendes terepgumival is megbirkózna a duster.
Gombokból képességnövekedés.
Érdemes megnézni a The Grand Tour: A Massive Hunt epizódját, ahol Hammond egy ilyen gumiheveder papucsos fiestával vág neki. Szpojler: a kátyús úton szabályosan szétverte magát, leszakadtak a görgők, mindenhol máshol meg állandóan ledobta a gumihevedert. :D Hát havon meg sárban biztos jó, de mindenhol máshol óriási szopás.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Inkább valami a timberjack-ek kerekére felrakható lánctalphoz hasonló lenne a legideálisabb megoldás, amit könnyen és gyorsan fel lehet rakni, vagy egész egyszerűen "hólánc". :)

timberjack-1410d-scottish-timber-industry-tracked-vehicle-and-sawn-B1TRB8.jpg
 
Érdemes megnézni a The Grand Tour: A Massive Hunt epizódját, ahol Hammond egy ilyen gumiheveder papucsos fiestával vág neki. Szpojler: a kátyús úton szabályosan szétverte magát, leszakadtak a görgők, mindenhol máshol meg állandóan ledobta a gumihevedert. :D Hát havon meg sárban biztos jó, de mindenhol máshol óriási szopás.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Inkább valami a timberjack-ek kerekére felrakható lánctalphoz hasonló lenne a legideálisabb megoldás, amit könnyen és gyorsan fel lehet rakni, vagy egész egyszerűen "hólánc". :)

timberjack-1410d-scottish-timber-industry-tracked-vehicle-and-sawn-B1TRB8.jpg
Azért nyilván nem véletlenül kezd eléggé elterjedni a mezőgazdaságban sem. Megfelelő helyen kell használni, nem kátyús úton veretni vele.
 
Érdemes megnézni a The Grand Tour: A Massive Hunt epizódját, ahol Hammond egy ilyen gumiheveder papucsos fiestával vág neki. Szpojler: a kátyús úton szabályosan szétverte magát, leszakadtak a görgők, mindenhol máshol meg állandóan ledobta a gumihevedert. :D Hát havon meg sárban biztos jó, de mindenhol máshol óriási szopás.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Inkább valami a timberjack-ek kerekére felrakható lánctalphoz hasonló lenne a legideálisabb megoldás, amit könnyen és gyorsan fel lehet rakni, vagy egész egyszerűen "hólánc". :)

timberjack-1410d-scottish-timber-industry-tracked-vehicle-and-sawn-B1TRB8.jpg

A pótkocsi dupla tengelyén lévő hevederre gondolsz? az is jó megoldás, ha a két kerék között van még egy kis görgő is, akkor a heveder felfekvő felülete a két/négy kerék felületének a 2-3... szorosa. A mászóképesség pedig megmarad. Ezt a mászóképességet a track-nél is el lehet érni --és akkor nem nagyon lennének a videóban látható problémák, ha kiegészül a megfelelő méretezéssel-- de akkor az eredeti kerékjáratot módosítani kell!

...ami "kicsivel" gazdaságosabb, mint új típust létrehozni! ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány