Rafale (Dassault, Franciaország)

A tesztek sikeresen zárultak, a gyártó azt mondja hogy a RAFALE AZ egyetlen vadászgép amelyik képes a saját súlyának 1.5 szeresével repülni.
Ez a komment értelmezhetetlen.
A gép által hordozott fegyvezet mennyisége nem a gép üres tömegének 1,5-szerel.
A gép üresen kb. 10 tonna.

3x2000 liter ütemanyag az kb. 4,8 tonna. (Bizotsan akkora az pótos...?)
A felsorolt fegyverzet meg:
6xASSM kb. 2 tonna
4 db MICA kb. 0,5 tonna.
2 db MEteor legyen 0,5 tonna.

Ez 8 tonna.
A gép belső keró kapacitása meg 4,4 tonna.
Még azzal sem jön ki a 13 tonna sem, sanszosan erre gondolhattak.

(Sok gyök2 blogger ezért ír le olyan hülyeségeket, hogy a fegyver + belső keró tömegére leírja, hogy akkor ekkora tömegű fegyverzetet vihet...)

Amúgy meg, ha az F-15E-t nézem.

13 tonnás üres tömeg.
3x600 gal pótos az 6800 liter, ami 5,5 tonna.

Belső kapacitás 13000 font tája, ami 6,1 tonna.
A CFT-vel a belső kapacitás 22000 font kb. ami 10 tonna.

Tehát csak a keró CFT + belső + 3 db pótos 15,5 tonna.
Akkor erre jön 4 db AIM-120 és 4x2000 font. Ez már 20 tonna felett.
13*1,5 = 19,5 tonna.

Na erről ennyit. És erre jön még a TGP és a TFR pod.

Ez az ostoba európai marketing újabb mintapéldája...

De ha igazán hülye akarnék lenni, akkor felrakom a CL helyre a GBU-28-at, a 4x2000-t és két pótost. Értelme semmi.
Pont mint a képen látható Rafi konfignak.
 
Ez a komment értelmezhetetlen.
A gép által hordozott fegyvezet mennyisége nem a gép üres tömegének 1,5-szerel.
A gép üresen kb. 10 tonna.

3x2000 liter ütemanyag az kb. 4,8 tonna. (Bizotsan akkora az pótos...?)
A felsorolt fegyverzet meg:
6xASSM kb. 2 tonna
4 db MICA kb. 0,5 tonna.
2 db MEteor legyen 0,5 tonna.

Ez 8 tonna.
A gép belső keró kapacitása meg 4,4 tonna.
Még azzal sem jön ki a 13 tonna sem, sanszosan erre gondolhattak.

(Sok gyök2 blogger ezért ír le olyan hülyeségeket, hogy a fegyver + belső keró tömegére leírja, hogy akkor ekkora tömegű fegyverzetet vihet...)

Amúgy meg, ha az F-15E-t nézem.

13 tonnás üres tömeg.
3x600 gal pótos az 6800 liter, ami 5,5 tonna.

Belső kapacitás 13000 font tája, ami 6,1 tonna.
A CFT-vel a belső kapacitás 22000 font kb. ami 10 tonna.

Tehát csak a keró CFT + belső + 3 db pótos 15,5 tonna.
Akkor erre jön 4 db AIM-120 és 4x2000 font. Ez már 20 tonna felett.
13*1,5 = 19,5 tonna.

Na erről ennyit. És erre jön még a TGP és a TFR pod.

Ez az ostoba európai marketing újabb mintapéldája...

De ha igazán hülye akarnék lenni, akkor felrakom a CL helyre a GBU-28-at, a 4x2000-t és két pótost. Értelme semmi.
Pont mint a képen látható Rafi konfignak.
Na látod ezért vagytok ti hogy megcáfoljátok ;)
 
Ez a komment értelmezhetetlen.
A gép által hordozott fegyvezet mennyisége nem a gép üres tömegének 1,5-szerel.
A gép üresen kb. 10 tonna.

3x2000 liter ütemanyag az kb. 4,8 tonna. (Bizotsan akkora az pótos...?)
A felsorolt fegyverzet meg:
6xASSM kb. 2 tonna
4 db MICA kb. 0,5 tonna.
2 db MEteor legyen 0,5 tonna.

Ez 8 tonna.
A gép belső keró kapacitása meg 4,4 tonna.
Még azzal sem jön ki a 13 tonna sem, sanszosan erre gondolhattak.

(Sok gyök2 blogger ezért ír le olyan hülyeségeket, hogy a fegyver + belső keró tömegére leírja, hogy akkor ekkora tömegű fegyverzetet vihet...)

Amúgy meg, ha az F-15E-t nézem.

13 tonnás üres tömeg.
3x600 gal pótos az 6800 liter, ami 5,5 tonna.

Belső kapacitás 13000 font tája, ami 6,1 tonna.
A CFT-vel a belső kapacitás 22000 font kb. ami 10 tonna.

Tehát csak a keró CFT + belső + 3 db pótos 15,5 tonna.
Akkor erre jön 4 db AIM-120 és 4x2000 font. Ez már 20 tonna felett.
13*1,5 = 19,5 tonna.

Na erről ennyit. És erre jön még a TGP és a TFR pod.

Ez az ostoba európai marketing újabb mintapéldája...

De ha igazán hülye akarnék lenni, akkor felrakom a CL helyre a GBU-28-at, a 4x2000-t és két pótost. Értelme semmi.
Pont mint a képen látható Rafi konfignak.
Ott mehetett félre a matek, hogy az író a Hammer-t emlegeti AASM-ként, ami végül is okés, de ez a "nem Moszkvában, hanem Leningrádban és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak" esete.
Azaz igaz, hogy a Rafale el tud vinni hat arab AASM-et, meg az is, hogy a legnagyobb, egytonnás AASM neve Hammer és azt is el tudja vinni, nade abból már csak elvileg hármat.
Azonban a valóságban ehhez a fegyverhez egyelőre csak a törzs alatti pilon áll rendelkezésre.
Hat darab egytonnás Hammer nem megy fel a gépre.
Ha hozzáadjuk a kb 4.8 tonnányi 3x2000 literes Rafaut szubszonikus tartályhoz azok kb fél tonnányi tömegét és ahhoz adunk hozzá még hat darab Hammer-t, meg a rakétákat és a belső kerót, akkor jönne ki az a közel 15 tonna, ami a gép szerkezeti tömegének a másfélszerese.

Ez - ahogy fentebb írtam - nem lehetséges, de most már mindegy, az internet nem felejt és ezt fogjuk még húsz év múlva is olvasni. A Rafale képes a saját tömegének a másfélszeresét elvinni...
 
Egyébként lehetek szemét?
Az F-16A üres tömege kb. 17500 font.
Az osziraki bevetésre a felszálló tömeg kb. 39 ezer font volt.

39-17,5 = 21,5
21,5/17,5 = 1,22

A Rafalenál ez alig 1,24, nem egetverő difi.
Csak ezt 1978-ban tudta az F-16A Block 1...

A Block 60-at inkább nem nézem meg, de lehet, hogy meglepődnék
Mert az 3 pótós és CFT mellett viszi, amit visz, bár a gép alsó hangon üresen lehet 2 tonnával nehezebb egy A-nál.
Arról nincs pontos adatom, hogy mennyi csak annyi, hogy 22 font tája és a CFT-be annyival több keró nem megy.
 
A Rafale ettől függetlenül egy potens gép, ami a méretéhez képest sok fegyvert el tud vinni.
Ez melyik valódi 4. gen gépre nem igaz az F-16A óta? :)
Kb. a MiG-29 korai és későbbi 6 függesztős változataira, amik piszok nehezek és ahhoz képest piszkosul alulfegyverzett és kis hatótávolságúak és kevés kerót visznek. Meg a Mirage-2000C-re, de hát az egyfeladatos volt. A D ezt korrigálta, meg az -5 változata.
  • F-15/16/18 pipa, mind elég szépen megpakolható, bár ezen a téren tömegben talán a Hornet a legszerényebb, de igen magas variációs lehetőséggel bír.
  • Mirage-2000D pipa.
  • A MiG-29 hajófedélzeti változata is már 8 függesztős és legalább a 2-2 belső jól terhelhető, bár meghízott az a gép is.
  • EF pipa. Szu-30/35 tömegéhez képest csekély fegyvert visz reális konfigban, na de a keró tömege hajjaj.

Kb. az eleve kicsinek épült gépek nem tudják ezt a JF-17 és a Gripen C...
Ez a cikk pontosan az a fajta, amitől le szoktam fejelni az asztalt.
A plebs elihisz, de számomra ,a "fárassz mást a hülyeségeddel kategória".

A Rafale nem azért király még, mert így megpakolható.
Pont azért, amiért a Gripen C is leveri a 29-est.
Mert "okos" és kellően erős hozzá a gép. De abban a konfigban, amit mutat a kép kb. az első vadászgép elől is ARH indít és fordulás és futás. Vagy vészleoldás.
 
A 154 db F-16 meg a 40 db Mirage 2000, 33 db F-4 mellett már fel sem fog tűnni. Azért érdekes, hogy Európa legrosszabb pénzügyi helyzetű, konstans csődben lévő, egyik legszegényebb országa tartja fenn - az oroszokon kívül - a legnagyobb páncélos haderőt meg a legnagyobb darabszámú légierőt Európában. Olyan gazdasággal ahol a legkomplexebb termék a narancslekvár.
 
A 154 db F-16 meg a 40 db Mirage 2000, 33 db F-4 mellett már fel sem fog tűnni. Azért érdekes, hogy Európa legrosszabb pénzügyi helyzetű, konstans csődben lévő, egyik legszegényebb országa tartja fenn - az oroszokon kívül - a legnagyobb páncélos haderőt meg a legnagyobb darabszámú légierőt Európában. Olyan gazdasággal ahol a legkomplexebb termék a narancslekvár.
hat, amikor egy bekepzelt szultan van a hatar masik felen, aki tovabb is valami kozepkori birodalmokrol almodozik, akor inkabb fegyvert veszel mint hogy legyel a szolgaja..
 
Ez a legutóbbi Rafale bemutatópilóta olyan energikusan emeli el a gépet a nekifutás után, mintha egy F-16-ossal repülne. Amióta ő a kijelölt demópilóta azóta minden feszállás ilyen. Lásd a fentebb linkelt lengyel repülőnapi mutatványt is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Korábban nem ez volt a módi. Az eddigi pilóták "gripenesen" gyűjtötték a sebességet a felszállás után, hogy megkezdhessék a függőleges figurát.
És a Super Hornet-el ellentétben ég csak azt se mondám, hogy a felszállásból átmenet nélkül indított ugrás tetején elfogyna a sebesség. Természetesen nincs a szememben beépített sebességmérő, de a Super Hornet még úgy is szinte megáll a levegőben, hogy előtte az emelkedésbe belecsavar egy nyitott futós "dirty roll-t", ami közben lehet, hogy pont nem nő a sebesség, de előtte-utána igen.

Az újabb Rafale bemutatók az utóbbi években kifejezetten energikusabbak lettek a korábbiakhoz képest, amikor inkább csak a sebesség dominált, nem az erő.
 
Ez a legutóbbi Rafale bemutatópilóta olyan energikusan emeli el a gépet a nekifutás után, mintha egy F-16-ossal repülne. Amióta ő a kijelölt demópilóta azóta minden feszállás ilyen. Lásd a fentebb linkelt lengyel repülőnapi mutatványt is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Korábban nem ez volt a módi. Az eddigi pilóták "gripenesen" gyűjtötték a sebességet a felszállás után, hogy megkezdhessék a függőleges figurát.
És a Super Hornet-el ellentétben ég csak azt se mondám, hogy a felszállásból átmenet nélkül indított ugrás tetején elfogyna a sebesség. Természetesen nincs a szememben beépített sebességmérő, de a Super Hornet még úgy is szinte megáll a levegőben, hogy előtte az emelkedésbe belecsavar egy nyitott futós "dirty roll-t", ami közben lehet, hogy pont nem nő a sebesség, de előtte-utána igen.

Az újabb Rafale bemutatók az utóbbi években kifejezetten energikusabbak lettek a korábbiakhoz képest, amikor inkább csak a sebesség dominált, nem az erő.
Piszkáltak volna a hajtóművön?
Az M-88-2 vagy mit végül megrendelték?
 
Piszkáltak volna a hajtóművön?
Az M-88-2 vagy mit végül megrendelték?
Nem rendelték meg az M88-4-et. Ahhoz már a szívócsatornát is át kéne alakítani, de még a törzshátsórészt is.
Az biztos, hogy számszerűleg jottányit sem változott a rendszeresített M88-asok tolóereje, de mintha mégis erősebbnek látszanának újabban a Rafale-ok.
És nem csak a bemutatókon.
Gyakorlatok végeztével, három póttartállyal is amíg megy az utánégetés, a gépek is szépen emelkednek.
A jelenlegi M88-asokról csak az ismert, hogy a korábbiakhoz képest sokat javult az élettartamuk, illetve a vezérelhetőségük kifinomultabb lett.
A gépek tömege viszont az újabb és újabb rendszerek integrációja miatt -ha nem is nagy mértékben- de egyre csak nőtt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nem rendelték meg az M88-4-et. Ahhoz már a szívócsatornát is át kéne alakítani, de még a törzshátsórészt is.
Az biztos, hogy számszerűleg jottányit sem változott a rendszeresített M88-asok tolóereje, de mintha mégis erősebbnek látszanának újabban a Rafale-ok.
És nem csak a bemutatókon.
Gyakorlatok végeztével, három póttartállyal is amíg megy az utánégetés, a gépek is szépen emelkednek.
A jelenlegi M88-asokról csak az ismert, hogy a korábbiakhoz képest sokat javult az élettartamuk, illetve a vezérelhetőségük kifinomultabb lett.
A gépek tömege viszont az újabb és újabb rendszerek integrációja miatt -ha nem is nagy mértékben- de egyre csak nőtt.

Esetleg a FADEC-en mókoltak?