Na, bevallom friss cikként érkezett, nem is néztem a dátumot.Ott a pont
De azért a cikk tartalma érdekes, hogy mennyire meg lehet pakolni a gépet
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Na, bevallom friss cikként érkezett, nem is néztem a dátumot.Ott a pont
Ez a komment értelmezhetetlen.A tesztek sikeresen zárultak, a gyártó azt mondja hogy a RAFALE AZ egyetlen vadászgép amelyik képes a saját súlyának 1.5 szeresével repülni.
Na látod ezért vagytok ti hogy megcáfoljátokEz a komment értelmezhetetlen.
A gép által hordozott fegyvezet mennyisége nem a gép üres tömegének 1,5-szerel.
A gép üresen kb. 10 tonna.
3x2000 liter ütemanyag az kb. 4,8 tonna. (Bizotsan akkora az pótos...?)
A felsorolt fegyverzet meg:
6xASSM kb. 2 tonna
4 db MICA kb. 0,5 tonna.
2 db MEteor legyen 0,5 tonna.
Ez 8 tonna.
A gép belső keró kapacitása meg 4,4 tonna.
Még azzal sem jön ki a 13 tonna sem, sanszosan erre gondolhattak.
(Sok gyök2 blogger ezért ír le olyan hülyeségeket, hogy a fegyver + belső keró tömegére leírja, hogy akkor ekkora tömegű fegyverzetet vihet...)
Amúgy meg, ha az F-15E-t nézem.
13 tonnás üres tömeg.
3x600 gal pótos az 6800 liter, ami 5,5 tonna.
Belső kapacitás 13000 font tája, ami 6,1 tonna.
A CFT-vel a belső kapacitás 22000 font kb. ami 10 tonna.
Tehát csak a keró CFT + belső + 3 db pótos 15,5 tonna.
Akkor erre jön 4 db AIM-120 és 4x2000 font. Ez már 20 tonna felett.
13*1,5 = 19,5 tonna.
Na erről ennyit. És erre jön még a TGP és a TFR pod.
Ez az ostoba európai marketing újabb mintapéldája...
De ha igazán hülye akarnék lenni, akkor felrakom a CL helyre a GBU-28-at, a 4x2000-t és két pótost. Értelme semmi.
Pont mint a képen látható Rafi konfignak.
Ott mehetett félre a matek, hogy az író a Hammer-t emlegeti AASM-ként, ami végül is okés, de ez a "nem Moszkvában, hanem Leningrádban és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak" esete.Ez a komment értelmezhetetlen.
A gép által hordozott fegyvezet mennyisége nem a gép üres tömegének 1,5-szerel.
A gép üresen kb. 10 tonna.
3x2000 liter ütemanyag az kb. 4,8 tonna. (Bizotsan akkora az pótos...?)
A felsorolt fegyverzet meg:
6xASSM kb. 2 tonna
4 db MICA kb. 0,5 tonna.
2 db MEteor legyen 0,5 tonna.
Ez 8 tonna.
A gép belső keró kapacitása meg 4,4 tonna.
Még azzal sem jön ki a 13 tonna sem, sanszosan erre gondolhattak.
(Sok gyök2 blogger ezért ír le olyan hülyeségeket, hogy a fegyver + belső keró tömegére leírja, hogy akkor ekkora tömegű fegyverzetet vihet...)
Amúgy meg, ha az F-15E-t nézem.
13 tonnás üres tömeg.
3x600 gal pótos az 6800 liter, ami 5,5 tonna.
Belső kapacitás 13000 font tája, ami 6,1 tonna.
A CFT-vel a belső kapacitás 22000 font kb. ami 10 tonna.
Tehát csak a keró CFT + belső + 3 db pótos 15,5 tonna.
Akkor erre jön 4 db AIM-120 és 4x2000 font. Ez már 20 tonna felett.
13*1,5 = 19,5 tonna.
Na erről ennyit. És erre jön még a TGP és a TFR pod.
Ez az ostoba európai marketing újabb mintapéldája...
De ha igazán hülye akarnék lenni, akkor felrakom a CL helyre a GBU-28-at, a 4x2000-t és két pótost. Értelme semmi.
Pont mint a képen látható Rafi konfignak.
Hát kb. és az első sarokig...Ez - ahogy fentebb írtam - nem lehetséges, de most már mindegy, az internet nem felejt és ezt fogjuk még húsz év múlva is olvasni. A Rafale képes a saját tömegének a másfélszeresét elvinni...
Ez melyik valódi 4. gen gépre nem igaz az F-16A óta?A Rafale ettől függetlenül egy potens gép, ami a méretéhez képest sok fegyvert el tud vinni.
Tudok eladó asztalt, ha elhasználódna a régile szoktam fejelni az asztalt.
A 154 db F-16 meg a 40 db Mirage 2000, 33 db F-4 mellett már fel sem fog tűnni. Azért érdekes, hogy Európa legrosszabb pénzügyi helyzetű, konstans csődben lévő, egyik legszegényebb országa tartja fenn - az oroszokon kívül - a legnagyobb páncélos haderőt meg a legnagyobb darabszámú légierőt Európában. Olyan gazdasággal ahol a legkomplexebb termék a narancslekvár.Görögország megerősítette hat további Rafale repülőgép megrendelését...
Akkor ez így összesen már 24?
Tekintve, hogy egy programbol valok, nem tul meglepo.Talán jobb is hogy nincs hagyományos farok mint a f-16 f-15-nek Amolyan eurofighter ez is .
hat, amikor egy bekepzelt szultan van a hatar masik felen, aki tovabb is valami kozepkori birodalmokrol almodozik, akor inkabb fegyvert veszel mint hogy legyel a szolgaja..A 154 db F-16 meg a 40 db Mirage 2000, 33 db F-4 mellett már fel sem fog tűnni. Azért érdekes, hogy Európa legrosszabb pénzügyi helyzetű, konstans csődben lévő, egyik legszegényebb országa tartja fenn - az oroszokon kívül - a legnagyobb páncélos haderőt meg a legnagyobb darabszámú légierőt Európában. Olyan gazdasággal ahol a legkomplexebb termék a narancslekvár.
Piszkáltak volna a hajtóművön?Ez a legutóbbi Rafale bemutatópilóta olyan energikusan emeli el a gépet a nekifutás után, mintha egy F-16-ossal repülne. Amióta ő a kijelölt demópilóta azóta minden feszállás ilyen. Lásd a fentebb linkelt lengyel repülőnapi mutatványt is.
Korábban nem ez volt a módi. Az eddigi pilóták "gripenesen" gyűjtötték a sebességet a felszállás után, hogy megkezdhessék a függőleges figurát.
És a Super Hornet-el ellentétben ég csak azt se mondám, hogy a felszállásból átmenet nélkül indított ugrás tetején elfogyna a sebesség. Természetesen nincs a szememben beépített sebességmérő, de a Super Hornet még úgy is szinte megáll a levegőben, hogy előtte az emelkedésbe belecsavar egy nyitott futós "dirty roll-t", ami közben lehet, hogy pont nem nő a sebesség, de előtte-utána igen.
Az újabb Rafale bemutatók az utóbbi években kifejezetten energikusabbak lettek a korábbiakhoz képest, amikor inkább csak a sebesség dominált, nem az erő.
Nem rendelték meg az M88-4-et. Ahhoz már a szívócsatornát is át kéne alakítani, de még a törzshátsórészt is.Piszkáltak volna a hajtóművön?
Az M-88-2 vagy mit végül megrendelték?
Nem rendelték meg az M88-4-et. Ahhoz már a szívócsatornát is át kéne alakítani, de még a törzshátsórészt is.
Az biztos, hogy számszerűleg jottányit sem változott a rendszeresített M88-asok tolóereje, de mintha mégis erősebbnek látszanának újabban a Rafale-ok.
És nem csak a bemutatókon.
Gyakorlatok végeztével, három póttartállyal is amíg megy az utánégetés, a gépek is szépen emelkednek.
A jelenlegi M88-asokról csak az ismert, hogy a korábbiakhoz képest sokat javult az élettartamuk, illetve a vezérelhetőségük kifinomultabb lett.
A gépek tömege viszont az újabb és újabb rendszerek integrációja miatt -ha nem is nagy mértékben- de egyre csak nőtt.