DCS World (Eagle Dynamics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Sajnos a userek egy része nem képes ezt megérteni. Ők meg EF-et és egyéb kurrens izét akarnak látni. Az eredményt láthatod.
EF... na az az évszázad vicce, ha már szimulátorokról beszélünk... Az FM meg az elektronika 95%-a szerintem fan fiction lesz :D

Ha hidegháborús haditechnikáról van szó, szárazföldi cuccok terén én a keletieket részesítem előnyben, de a repülők terén... 100-as széria... Na azok voltak ám a gépek! Volt "stílusuk" :) No meg F-8, A-7, a Skyraiderek... Bár azért a másik oldalról a MiG-21 és a Szu-7/17/20/22 szériát is nagyon bírom. (A 23-ast viszont rühellem) Mondjuk ahogy olvasom a DCS fórumot, én úgy látom lenne azért igény erre a korszakra is. Csak hát sajnos ahogy mondod, sokan a legújabb csili-vili high-tech gépeket szeretnék látni a szimulátorban.

Amúgy ez a vietnami korszak már csak azért is jó lenne, mert azoknak is kedvezne akik inkább a II.Vh-t idéző közelharcokat szeretik (MiG-17/19 vagy éppen a Crusader), meg a másik oldalon a rakéták is elterjedtek (Phantom, vagy a MiG-21MF/bisz és a 23-as).
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Az, hogy F-16C, AH-64D, meg EF készül az szerintem alapvetően nem a publikus userektől függ. Az A-10C sem azért lett, mert az userek azt akarták, hanem mert erre kaptak privát megrendelést. Ami meg privát megrendelőnek elkészül, azt megpróbálják kiadni a publikumnak is (vagy alapból úgy tervezik, hogy mindkettő megkapja).

Az EF FM kötve hiszem, hogy fan fiction lesz. Több SMEjük van akik rengeteget repültek és bár nem tudok róla semmi infót, de szerintem ezt is valaki megrendelte és nem csak a sok Pistikének csinálja ED. A többit majd meglátjuk.

Abban tényleg rendkívül gyenge a DCS, hogy bármilyen hátteret adjon a repülök mögé. Mindent az usernek kell megcsinálni. A multiplayer architektúra meg egy vicc.. a kliensek mondják meg a szervernek, hogy lelőttek valakit.. mindezt 2022-ben.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113

A jelenlegi Szu-30SzM modell egyelőre a korai Lock On FC3 standard flight model-jét használja, ami a TVC modellezéshez háttérnek édeskevés.mű
Ahhoz, hogy ezen fejlesszenek, nagyon kell érteni a TVC működését, a hajtóművek karakterisztikáját, a forgórészek precessziójának hatását a nagy állásszögű repüléseknél, a környezeti hatások, légmozgások befolyásolását.

Igazából meg kell csinálni a kacsaszárnyas, 18 tonnás, kétüléses Szu-27-es sárkányra az extended flight model-t, majd meg kell próbálni az átesésen túli helyzetekben egyensúlyban tartani a tolóerő vektorálással, minden gázkarállásnál, minden (a TVC limiten belüli) sebességen és magasságon.
Mert ugye a tolóerő sem állandó.

Szóval nem egyszerű objektív Szu-30SzM modellt csinálni. És ha ez megvan, akkor jöhet a valódi Szu-35Sz, illetve az F-22 is.
Sőt, figyelmbe kell venni a függesztményeket, különösen a függesztmény aszimmetriákat is. Továbbra is minden sebességen és magasságon.

Hogy ez mennyire nem egyszerű, arra legyen elég az, hogy egy szárny alatt függő nagyméretű rakétatest milyen mértékben változtatja meg a szárny alatti áramlást, ami nagy állásszögeken kifuthat a vízszintes vezérsíkra, amikor a flaperon pozitív kitérítést kap. Nem ugyanaz a levegőtömeg fújja meg a vízszintes vezérsíkot, ha a szárny üres, mint amikor van rajta valami. És akkor ehhez vegyük hozzá azt, amikor az egyik szárnyról már el van lőve a rakéta, a másikon még fennvan.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Olvasgatom a DCS fórumot és egy tag megkérdezte, hogy a RAZBAM F-15E-ről vajon majd le lehet-e szedni a CFT-ket.
Először is azért kapták le a tíz körméről, mert a téma más topikban már ki volt tárgyalva, másrészt meg azért, mert ilyenfajta ostoba szentségtörést eleve tilos kérdezni is.
Különben is, az F-15E több tonnával(?!) nehezebb a C-nél, meg amúgy se tud manőverezni úgy, mint a C(?!?!?!), eleve lassabb is, nem erre való, meg különben is, minden gépet arra kell használni a szimulátorban, amire azt kitalálták.
Mondanám, hogy ez egy eléggé korlátolt látásmód, de mindenképpen az ismeretek hiányára utal.
Minden esetre a RAZBAN egyszer és mindenkorra megerősítette, hogy az F-15E modulhoz nem lesz elérhető a CFT-k eltávolítása se most, se később.
Joe Felock legendás repülése Koreában és Szingapurban tehát nem lesz megismétehető, ahogy az F-15I Ra'am pilóták bemutatórepülései sem.
Ez van.
 
M

molnibalage

Guest
Olvasgatom a DCS fórumot és egy tag megkérdezte, hogy a RAZBAM F-15E-ről vajon majd le lehet-e szedni a CFT-ket.
Először is azért kapták le a tíz körméről, mert a téma más topikban már ki volt tárgyalva, másrészt meg azért, mert ilyenfajta ostoba szentségtörést eleve tilos kérdezni is.
Különben is, az F-15E több tonnával(?!) nehezebb a C-nél, meg amúgy se tud manőverezni úgy, mint a C(?!?!?!), eleve lassabb is, nem erre való, meg különben is, minden gépet arra kell használni a szimulátorban, amire azt kitalálták.
Mondanám, hogy ez egy eléggé korlátolt látásmód, de mindenképpen az ismeretek hiányára utal.
Minden esetre a RAZBAN egyszer és mindenkorra megerősítette, hogy az F-15E modulhoz nem lesz elérhető a CFT-k eltávolítása se most, se később.
Joe Felock legendás repülése Koreában és Szingapurban tehát nem lesz megismétehető, ahogy az F-15I Ra'am pilóták bemutatórepülései sem.
Ez van.
Érdekes, hogy ezen megy a rage, de azon eddig SENKI nem akadt fent, hogy akkor mégis hol a faszban az F-15C AG képessége?
Mert MINDIG IS KÉPES volt rá a gép. A rendszer mögötte nem, de hát nem erről szólnak a repszimek sokaknak...
Mindenki fejébe annyira beleivódott, hogy gyakorlatilag az IAF egy két villogását leszámítva erre soha nem használták, ergo sehova nem tették ezt be.

Szóval technikailag lehet CFT nélkül F-15E, de kérdem én, mint operatív szervezetben, ki, mikor és hol látott ilyet?
Értem én, hogy egyesek kipróbálnák mit tud úgy a gép, de akkor írja át az FM-et és csá. Akkor megkapod, a minden más stimmel.

Az BMS4 erre elvileg lehetőséget ad. Ha összeollózod az F-15C légellenállás adatát az F-15E tolóerejével és beállítod a megfelelő üres tömeget. Persze ez csak 1G táján lesz szép és pontos, a gyorsulás számításánál, high AoA területen az F-15 modellezése a BMS4-ben nem nagyon jó.

Anno a Streak Eagle rekordokat úgy repültem le a BMS4.32-vel, hogy átírtam az F-15A üres tömegét és téli időjárást kellett beállítani, hogy a tolóerő korrekció stimmeljen.



Minő véletlen, hogy a játék kezdete óta fostalicska AI-t pont a BMS AI update után updatelik pár héten belül.. :D
A DCS MI-jével sok mindent kezdeni nem lehet. Normális autonóm döntésekre sajnos az MI képtelen. Ha nem mondod meg neki mit kell csinálnia, akkor magától nem fogja.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Olvasgatom a DCS fórumot és egy tag megkérdezte, hogy a RAZBAM F-15E-ről vajon majd le lehet-e szedni a CFT-ket.
Először is azért kapták le a tíz körméről, mert a téma más topikban már ki volt tárgyalva, másrészt meg azért, mert ilyenfajta ostoba szentségtörést eleve tilos kérdezni is.
Különben is, az F-15E több tonnával(?!) nehezebb a C-nél, meg amúgy se tud manőverezni úgy, mint a C(?!?!?!), eleve lassabb is, nem erre való, meg különben is, minden gépet arra kell használni a szimulátorban, amire azt kitalálták.
Mondanám, hogy ez egy eléggé korlátolt látásmód, de mindenképpen az ismeretek hiányára utal.
Minden esetre a RAZBAN egyszer és mindenkorra megerősítette, hogy az F-15E modulhoz nem lesz elérhető a CFT-k eltávolítása se most, se később.
Joe Felock legendás repülése Koreában és Szingapurban tehát nem lesz megismétehető, ahogy az F-15I Ra'am pilóták bemutatórepülései sem.
Ez van.
Ebben csak az a vicces, hogy szerintem az első perctől kezdve mindenki F-15E-vel fog repülni mint dedikált A2A platform. Legalábbis amíg ki nem jön a Typhoon.

Látatlanban is szinte biztosra mondom, hogy a meglévő F-16/F-18 kenterbe fogja verni. Manőverező közelharcban valszeg hátrányban lesz egy 18 ellen, de a többi megoldható. Mindkét platformnak nevetséges problémái vannak. F-16 konkrétan look downra képtelen mert ezek a barmok minden egyes fok lookdown után 5% csökkentést implementáltak az észlelési távra. Gyakorlatilag ha 5e lábbal alattad van akkor már 15 mérföldön kívülről alig lehet érzékelni bármit. Egyébként ez kb. look up is igaz, ami még röhelyesebb. Egy kibaszott F-pole manővert nem lehet végrehajtani 30 mérföldön nagy magasságban mert garantáltan elveszted a lockot. Ha nincs szerencséd akkor a rakéta is megy a levesbe.

Az utóbbi 3 hónapban elérték, hogy F-16-al bármit észlelni megbízhatóan 20 mérföldön kívül az a népmese kategória.

A 18 meg minden rakétát megjelenít és adott esetben akár a 2 másodperccel korábban indított saját rakétára lockol mert az aztán prioritás. A többi modul radarja meg hírét se hallotta bármilyen rakéta megjelenítésének.

A sisak célzó mindkét gépen közepesen használhatatlan, teljesen mondvacsinált, nevetséges okok miatt. A 16-nál 1+éve beböfögték, hogy az realisztikus, hogy WVR távon képtelen real time követni a célt, mert bizony az APG-68 egy szar. Ja persze..

Arról nem beszélve amikor STT lock mellett a semmibe repül a rakéta, a céllal ellentétes irányban. Aztán szépen mutogatnak az INS implementációra, hogy tessék paraszt, már ez is van. Mondjuk nem tudom hogy hogy, esetenként a cél 30 fokban süllyed, az indított AMRAAM meg 40 fokban repül a holdra.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11
M

molnibalage

Guest
. F-16 konkrétan look downra képtelen mert ezek a barmok minden egyes fok lookdown után 5% csökkentést implementáltak az észlelési távra.
Ki találta ki ezt a balfasz modellt? Kokit érdemelne érte.
E
Egyébként ez kb. look up is igaz, ami még röhelyesebb. Egy kibaszott F-pole manővert nem lehet végrehajtani 30 mérföldön nagy magasságban mert garantáltan elveszted a lockot.
Mert fordulás közbeni orr bólintásnál is ezt számolja? Beszarok.
A 18 meg minden rakétát megjelenít és adott esetben akár a 2 másodperccel korábban indított saját rakétára lockol mert az aztán prioritás. A többi modul radarja meg hírét se hallotta bármilyen rakéta megjelenítésének.
Soha semmilyen pilótától nem hallottam azt, hogy saját rakétát érzékelne a radar.
De, ha így működik, köszönjük, ez a "Benchmark"?
. A 16-nál 1+éve beböfögték, hogy az realisztikus, hogy WVR távon képtelen real time követni a célt, mert bizony az APG-68 egy szar. Ja persze..
Melyik üzemmódnál? Vicces lenne, a DGF radar üzemmódok csak arra képtelenek, amire tervezték őket.

Hát basszus és akkor ezek után még nekem esnek, hogy látatlanban közlöm, hogy a DCS micsoda.
Bocsánat, de ha ilyen hibákat lendületből felsorolsz, akkor a véleményalkotáshoz nem kell repülni. Ez egy toldott foldott izé.

Ne tudd meg az MI-nek mennyire körbe kellett pontoznom a célt, hogy egy ASM indítást csináljon.
(Következő videóhoz kellett anyag.)
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Ki találta ki ezt a balfasz modellt? Kokit érdemelne érte.
E
Nem tudom, de kemény hogy ilyenek bent vannak. Nevetséges, hogy pulse-doppler radar nem képes look down, hot aspect célokat normálisan érzékelni. Érted.. 10e lábon repül valaki, ha te 20e lábon vagy akkor kb. jó esetben 20 mérföldnél észleled, de lehet, hogy csak 15 nél.. ha lemész 10e lábra, akkor meg látod 30 mérföldről is. Tiszta vicc.

Mert fordulás közbeni orr bólintásnál is ezt számolja? Beszarok.
Igazából fogalmam sincs, hogy miért. De akár még ez is lehet.. :D Korábban volt, hogy a szervo limitek miatt, hogyha gyorsan ráncigáltad végig az F-pole-t akkor elvesztette a lockot, de nem hiszem hogy most ez a gond.

Soha semmilyen pilótától nem hallottam azt, hogy saját rakétát érzékelne a radar.
De, ha így működik, köszönjük, ez a "Benchmark"?
Én sem. De a legjobb az, hogy nem csak a saját, hanem minden rakétát lát a 18 radarja, és az AMRAAM-ok is előszeretettel váltanak célt menet közben másik rakétákra (másik AMRAAM, AIM-9, AIM-54, igazából mindegy..), gyakorlatilag decoy-ként lehet rakétát indítani mert elég jó eséllyel célt váltanak a rakéták láttán. Olyan is elég gyakran van, hogy az egyik rakéta elhúz a másik mellett, majd a másik próbál 180 fokban megfordulni utána.. az hol számít, hogy a régi célnak ~ 0 közeledési sebessége volt, az újnak meg adott esetben 2-3x hangsebesség..

Melyik üzemmódnál? Vicces lenne, a DGF radar üzemmódok csak arra képtelenek, amire tervezték őket.

Hát basszus és akkor ezek után még nekem esnek, hogy látatlanban közlöm, hogy a DCS micsoda.
Bocsánat, de ha ilyen hibákat lendületből felsorolsz, akkor a véleményalkotáshoz nem kell repülni. Ez egy toldott foldott izé.

Ne tudd meg az MI-nek mennyire körbe kellett pontoznom a célt, hogy egy ASM indítást csináljon.
(Következő videóhoz kellett anyag.)

Kb. most is pontosan ugyanígy működik, ahogy a videón demonstrálja a srác. Nevetséges. Konkrétan a levegőt is be tudod fogni STT lockba, de a célt azt nem. Az számomra rejtély, hogy amikor HUD-on boresightal befogsz valamit, az a HUD-on miért követhető real time pontossággal, de amikor off-bore sisakcélzóval fogsz be valamit, akkor azt nem lehet. ?!
 
M

molnibalage

Guest

Kb. most is pontosan ugyanígy működik, ahogy a videón demonstrálja a srác. Nevetséges. Konkrétan a levegőt is be tudod fogni STT lockba, de a célt azt nem. Az számomra rejtély, hogy amikor HUD-on boresightal befogsz valamit, az a HUD-on miért követhető real time pontossággal, de amikor off-bore sisakcélzóval fogsz be valamit, akkor azt nem lehet. ?!
Ez egy bughalom akkor.
Egy majd 3 éve kiadott modulban a gép alapfunkciói nem működnek és olyan hülyeségekkel takaróznak, hogy a radar szar?
Amikor a net teli van F-16 HUD felvételekkel?
Ezek tényleg ennyire hülyének néznek mindenkit...?

De a földháttér korrekció is vicces. Ezek egy sima kétparaméteres modellt nem tudnak készíteni, ami figyelembe veszi az, hogy maga a radart használó gép milyen magasan repül és az, hogy akkor célpont felé nézve a célpont-földháttér távolság mekkora?
Ezzel sokkal reálisabb végeredményt lehet elérni.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Ez egy bughalom akkor.
Egy majd 3 éve kiadott modulban a gép alapfunkciói nem működnek és olyan hülyeségekkel takaróznak, hogy a radar szar?
Amikor a net teli van F-16 HUD felvételekkel?
Ezek tényleg ennyire hülyének néznek mindenkit...?

De a földháttér korrekció is vicces. Ezek egy sima kétparaméteres modellt nem tudnak készíteni, ami figyelembe veszi az, hogy maga a radart használó gép milyen magasan repül és az, hogy akkor célpont felé nézve a célpont-földháttér távolság mekkora?
Ezzel sokkal reálisabb végeredményt lehet elérni.
Abszolút :D

A look-down modellezés annyiból áll, hogy a vízszintessel bezárt szöget nézi. Ha -0.01 fok, akkor look down. Az le van szarva, hogyha pl. a célpont mögött 100 km-en belül a line of sight mentén nincs földháttér. Kb. mutatja, hogy mennyire érdekli őket az egész.

Gyakorlatilag többi mint egy évtizede képtelenek normálisan modellezni a légiharcot. Nem azért, mert nincsenek adatok, vagy mert pontatlan valamelyik paramétere az egyik rakétának. Hanem mert minden, amit modelleznek, teljesen fals baromságok szerint működik, és lépten nyomon abba botlik az ember, hogy valami teljesen blőd módon működik, mert szarul modelleztek valamit (vagy lehet inkább úgy kellene fogalmazni, hogy csak simán nem modellezték).
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63

Tegnap kipróbáltuk. A legmaradandóbb élmény, hogy a gép szinte repülhetetlen aszimmetrikus fegyverzettel :D Lehet párban kell majd indítani mindent.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11
M

molnibalage

Guest

Tegnap kipróbáltuk. A legmaradandóbb élmény, hogy a gép szinte repülhetetlen aszimmetrikus fegyverzettel :D Lehet párban kell majd indítani mindent.
Lehetek szemét. Akkor elég szar lehet a modell... :)
..mert amikor fegyverzet és ECM / dispenser konténrerei vannak, akkor az asszim konfig. Fegyverhasználat előtt is.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Lehetek szemét. Akkor elég szar lehet a modell... :)
..mert amikor fegyverzet és ECM / dispenser konténrerei vannak, akkor az asszim konfig. Fegyverhasználat előtt is.
Hát, azt mondták, hogy még nagyon nincs befejezve az FM. Most elég durva. 2x AIM-9 és 2x 530EM konfigban ha ellőtted az egyik 530EM-et akkor a legtöbb esetben inkább a gép ellen kellett küzdeni és nem a bandita ellen. Nyilván a 4. gen gépekhez képest szokni kell mert nagyon más, de rengetegszer álltunk a földbe, mert a gép nagyon nem azt akarta csinálni mint amit gondoltunk :D
 
  • Vicces
Reactions: fulcrum11

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
A look down észlelési távolságon valamit csavartak egyébként. Tegnap kipróbáltuk, 2 F-16 szemtől szemben, egyik 40e lábon, másik 500 lábon. Aki fent volt az kb. 26 nm távolságból észlelte az alacsonyan célt. Az alacsonyan repülő gép pedig 13 nm távolságból észlelte csak a nagy magasságban repülő célt. Korábban mindkét irányban ezekkel a paraméterekkel kb. a 13 nm volt a jellemző.

Azért az elég kemény, hogy izoláltan tuningolják, hogy a lookdown / look up hogyan működik. Mert ezek szerint most a look upra nem csináltak semmit. Az mi, hogy a földháttérben repülő célt nagy magasságból 2x olyan messziről észleled, mint a kurva magasan repülő égháttérben repülő célt?! :D
 
  • Hűha
Reactions: molnibalage