Minden repülőnek 1 értékkel modellezik az RCS-ét. A függesztményeknek semmilyen hatása nincs a gép RCS-ére. Értelmezhető ground clutter modell sincs, a line of sight szög alapján van vagy nincs look down. Szóval ha 1 fokban lefele mutat a line of sight, akkor look down, akkor is ha a következő 500 km-ben nincs semmi földháttér mögötte. Ha meg 1 fokban felfele mutat a line of sight, akkor look up van, akkor is ha amúgy egy hegyoldal mellett repülsz.
Az utóbbi hónapokban mindezt megfejelték egy idióta look down teljesítmény romlással, ami a look down szög alapján egyre durvábban csökkentette az észlelési távot. Ennek azonban néhány apró hibája kezdetben (a teljesség igénye nélkül):
- a csökkentés look up alatt is megy.. szóval ha te égháttérrel magasan repülő célt próbálsz észlelni, ott is csökken az észlelési táv ahhoz képest, mintha vízszintben lenne mind2 gép
- a csökkentés mértéke nevetséges volt, 20-30 fokos look down esetén már gyakorlatilag egy olyan radarral ami alapból 40-45 mérföldről észlelt valamit kb. 15 mérföldön kívül semmit nem láttál (és ugyanez igaz volt look up esetén is, ami aztán meg főleg röhelyes
- az átmenetek elég durvák voltak, pl. egy F-pole manőver esetén sokszor amikor megkezdted a süllyedést elvesztetted a befogást, mert kívül estél a meghatározott Rmax paramétereken
Illetve azóta kisebb ráncfelvarrás után:
- 5e láb föld fölötti magasság alatt drasztikusan csökken az észlelési távolság bármi ellen, gyakorlatilag 15-20 mérföldnél nem látsz messzebbre, lényegtelen, hogy a cél hol van.. ezt a sidelobe clutterrel indokolták, ami sokak szerint nettó vicc kategória egy 4. gen radarnál, de mondanom sem kell ők mind ignorba kerültek a fórumon
- a look down teljesítmény romlás némileg normalizálódott, pl. most a 15-20 mérföld helyett már inkább 25-28 mérföld között lehet vmit észlelni a fentebbi példához képest
- ami viszont továbbra is nevetséges, hogy ugyanez a romlás még mindig él a look upra is...
Korábban azt gondoltam, hogy valszeg radaregyenlet alapján működik az egész az 1 értékű RCS-ekkel, de most már ebben sem vagyok biztos. A tapasztalatok alapján én inkább hajlok arra, hogy minden csak táblázatokból működik, de ezt meg nem hiszem el, mert annyira nevetséges. Ki a faszom akarna lekódolni ennyi fix értéket, meg minek?
RAZBAM csinál valamit a Mirage 2000-el, hogy irányszög függő legyen az RCS és befolyásolják a függesztmények is. Nem tudom, hogy ezt ők saját maguknak csinálják, vagy ED kérte őket és majd később átveszik. De nem várok sokat, mert kb. az F-18C megjelenéséig az idők kezdete előtt óta ugyanúgy működött a radar szimuláció, azóta meg általánosságban véve inkább csak rosszabb lett. A rosszabb lettet úgy érteni, hogy próbálták jobban modellezni, és a végeredmény használhatatlan.
Szintén egy nem elhanyagolható jelenség, hogy pl. az F-18 radarja folyamatosan észleli és megjeleníti az összes A2A rakétát amire rálát, ezért adott esetben konkrétan nem lehet megkülönböztetni, hogy amit látsz az egy gép, vagy egy rakéta. Ehhez képest az F-16 radarja meg még hírből sem hallott a rakétákról és azon csak a gépek meg esetleg a nagyobb A2G fegyverek jelennek meg..