Dél-Afrika hadiipari fejlesztései

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 568
92 854
113
Röhögök.....
Ugyanis ezek valójában dél afrikai dronok,Denel fejlesztése....Halcon és az Edge a Denel leanyvallalatok.
Meg a végén az Umbani is felkerul a Gripenre, csak Al Tariq néven:cool:


A dél-afrikai korrupcióellenes ügynökség (SIU) két különálló állítást vizsgál, miszerint a dél-afrikai védelmi cégek alkalmazottai, akik az Egyesült Arab Emírségekben dolgoznak, érzékeny információkat vihettek magukkal.

...

A Denel-ügy

Eközben a Denel-ügy 2012-re nyúlik vissza, amikor a dél-afrikai állami tulajdonú fegyvergyártó vegyesvállalatot alapított egy egyesült arab emírségekbeli céggel, amely akkoriban Tawazun Operation Company LLC néven volt ismert. A megállapodás értelmében a két cég egy új, Tawazun Dynamics LLC nevű vállalatot alapított az Egyesült Arab Emírségekben.

A Költségvetési Parlamenti Bizottságnak 2023-ban benyújtott tájékoztató szerint a közös vállalkozás kezdetben Denel rakéták gyártására és szállítására szolgált az Egyesült Arab Emírségek Légiereje, valamint „jövőbeli ügyfelek” számára.

Eleinte a partnerség sikeresnek tűnt. Hamarosan további megállapodások is születtek, amelyek keretében a Denel egy NIMR Automotive LLC nevű egyesült arab emírségekbeli védelmi vállalatot is ellátna RG35 katonai járművekhez kapcsolódó szellemi tulajdonnal és hardverrel.

De a kapcsolat hamarosan romlani kezdett.

„Azt állítják, hogy az intézményhez tartozó szellemi tulajdont összefüggő bűncselekmény keretében sikkasztották el külföldi állami vállalatok támogatása érdekében” – közölte a SIU 2023-as tájékoztatójában, utalva a Denel által felhozott vádakra.

A SIU a nyomozás során bizonyítékokat talált arra vonatkozóan, hogy a Denel alkalmazottai engedély nélkül férhettek hozzá a szellemi tulajdonhoz.

Az egyik esetben a SIU nyomozói megállapították, hogy a Denel rendszeréből rakétatechnológiával kapcsolatos „adatcsomagokat” töltöttek le a Halcon, egy másik, az Edge Group tulajdonában lévő fegyvergyártó cég kérésére, a 2023-as tájékoztató szerint.

A tájékoztató egy olyan esetet is ismertet, amelyet a Denel jelentett a SIU-nak, és amely egy katonai jármű szellemi tulajdonát képezte. A SIU megjegyezte, hogy egy olyan Denel-alkalmazott írt alá szerződéseket az NIMR-rel, aki nem volt erre felhatalmazva.

„Ez a tisztviselő később lemondott, és tájékoztatta Denelt, hogy Nimr magas beosztású pozíciót ajánlott neki” – áll a tájékoztatóban.

A Denel arról számolt be, hogy később levelet kapott a NIMR Automotive vezérigazgatójától, aki korábban a Denelnél dolgozott, amelyben szellemi tulajdonjogot követelt egy katonai járműhöz.

A Tawazun Dynamics közös vállalat neve ma Al Tariq, és – a NIMR-hez hasonlóan – az Edge Group tulajdonában van, amely nem reagált a Deneltől való szellemi tulajdon átruházására tett állítólagos kísérletekkel kapcsolatos kérdésekre.

A NIMR vezérigazgatója egyike volt annak a több mint 300 Denel alkalmazottnak, akik elhagyták a céget, és az Egyesült Arab Emírségek fegyverszektorában kezdtek dolgozni – áll egy februári dél-afrikai parlamenti vita összefoglalójában.

Gloria Serobe, a Denel igazgatótanácsának elnöke a parlamenti bizottságnak elmondta, hogy annyi Denel-alkalmazott távozott az Egyesült Arab Emírségekbeli vállalatokhoz, hogy „néhány igazgatótanácsi ülést afrikaans nyelven tartottak”, egy olyan nyelven, amelyet csak Dél-Afrikában beszélnek.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
21 347
37 175
113

A dél-afrikai korrupcióellenes ügynökség (SIU) két különálló állítást vizsgál, miszerint a dél-afrikai védelmi cégek alkalmazottai, akik az Egyesült Arab Emírségekben dolgoznak, érzékeny információkat vihettek magukkal.

...

A Denel-ügy

Eközben a Denel-ügy 2012-re nyúlik vissza, amikor a dél-afrikai állami tulajdonú fegyvergyártó vegyesvállalatot alapított egy egyesült arab emírségekbeli céggel, amely akkoriban Tawazun Operation Company LLC néven volt ismert. A megállapodás értelmében a két cég egy új, Tawazun Dynamics LLC nevű vállalatot alapított az Egyesült Arab Emírségekben.

A Költségvetési Parlamenti Bizottságnak 2023-ban benyújtott tájékoztató szerint a közös vállalkozás kezdetben Denel rakéták gyártására és szállítására szolgált az Egyesült Arab Emírségek Légiereje, valamint „jövőbeli ügyfelek” számára.

Eleinte a partnerség sikeresnek tűnt. Hamarosan további megállapodások is születtek, amelyek keretében a Denel egy NIMR Automotive LLC nevű egyesült arab emírségekbeli védelmi vállalatot is ellátna RG35 katonai járművekhez kapcsolódó szellemi tulajdonnal és hardverrel.

De a kapcsolat hamarosan romlani kezdett.

„Azt állítják, hogy az intézményhez tartozó szellemi tulajdont összefüggő bűncselekmény keretében sikkasztották el külföldi állami vállalatok támogatása érdekében” – közölte a SIU 2023-as tájékoztatójában, utalva a Denel által felhozott vádakra.

A SIU a nyomozás során bizonyítékokat talált arra vonatkozóan, hogy a Denel alkalmazottai engedély nélkül férhettek hozzá a szellemi tulajdonhoz.

Az egyik esetben a SIU nyomozói megállapították, hogy a Denel rendszeréből rakétatechnológiával kapcsolatos „adatcsomagokat” töltöttek le a Halcon, egy másik, az Edge Group tulajdonában lévő fegyvergyártó cég kérésére, a 2023-as tájékoztató szerint.

A tájékoztató egy olyan esetet is ismertet, amelyet a Denel jelentett a SIU-nak, és amely egy katonai jármű szellemi tulajdonát képezte. A SIU megjegyezte, hogy egy olyan Denel-alkalmazott írt alá szerződéseket az NIMR-rel, aki nem volt erre felhatalmazva.

„Ez a tisztviselő később lemondott, és tájékoztatta Denelt, hogy Nimr magas beosztású pozíciót ajánlott neki” – áll a tájékoztatóban.

A Denel arról számolt be, hogy később levelet kapott a NIMR Automotive vezérigazgatójától, aki korábban a Denelnél dolgozott, amelyben szellemi tulajdonjogot követelt egy katonai járműhöz.

A Tawazun Dynamics közös vállalat neve ma Al Tariq, és – a NIMR-hez hasonlóan – az Edge Group tulajdonában van, amely nem reagált a Deneltől való szellemi tulajdon átruházására tett állítólagos kísérletekkel kapcsolatos kérdésekre.

A NIMR vezérigazgatója egyike volt annak a több mint 300 Denel alkalmazottnak, akik elhagyták a céget, és az Egyesült Arab Emírségek fegyverszektorában kezdtek dolgozni – áll egy februári dél-afrikai parlamenti vita összefoglalójában.

Gloria Serobe, a Denel igazgatótanácsának elnöke a parlamenti bizottságnak elmondta, hogy annyi Denel-alkalmazott távozott az Egyesült Arab Emírségekbeli vállalatokhoz, hogy „néhány igazgatótanácsi ülést afrikaans nyelven tartottak”, egy olyan nyelven, amelyet csak Dél-Afrikában beszélnek.
Az Edge 51%bán a Denel tulajdona.A Denel így cselezi ki a helyi NERt,az ANC kormányt, ami folyton belexart az exportja.
NIMR35 az a RG35,eredetileg Mechem,majd BAe SA.Jo zavaros.Most a spanyolok akarják megvenni a liszenszet, ANC meg kérne "alkotmányos költséget "......
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
21 347
37 175
113
Prospektus a búr dronelháritó tornyocskárol
282117-bddd0c96594109950ffa36f7d165caeb.jpg

282735-4c298cd8613b317870d1af49a1da71ca.jpg

Denel meg elővakarta a pályakorrekciós rádióvezérlésű 35milis C-RAM lszer tervezetét,ezuttal dronok ellen is ajálva csak valaki fizesse már ki a fejlesztést.....)
189975-f19be74c724f069146c371072eb2be05.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
21 347
37 175
113
Érdekességek
Hansold S.A fejlesztette gyártotta az angolok új kisérőhajóinak néhány radarját,és REH rendszerét.
315454-0d59a09295b94656e47bdd4707694dc5.jpg

Ami érdekesebb a hirben,hogy a Hansold S.A javasolja,hogy újitsák fel az eredetileg a Rooivalknak és a Puma G2 gépeknek fejleszteni kezdett rotorárbóc radar fejlesztést (az eredeti fejlesztő Rencor cég most a Hansold SA része,a fejlesztés jogaival együtt).Vagyis a Rooivalkhoz eredetileg még egy rotorárbóc radart is szántak,mint az Apach D/E változatokhoz.
A radar rotorárbóc készült csak el belőle,maga a radar nem (van róla kép,csak nem eszi meg a fórummotor).
Volt hir egy zsidó rotorárbóc radar fejlesztésről is anno,valószinűleg eredetileg ez is közös dél afrikai-izraeli program lehetett.
A radarral együtt a Puma Gunship gépek hasi gá tornyának újáélesztését is javasolják,helikopterek körkörös dronvadász fegyverének.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
21 347
37 175
113
Érdekességek
Hansold S.A fejlesztette gyártotta az angolok új kisérőhajóinak néhány radarját,és REH rendszerét.
315454-0d59a09295b94656e47bdd4707694dc5.jpg

Ami érdekesebb a hirben,hogy a Hansold S.A javasolja,hogy újitsák fel az eredetileg a Rooivalknak és a Puma G2 gépeknek fejleszteni kezdett rotorárbóc radar fejlesztést (az eredeti fejlesztő Rencor cég most a Hansold SA része,a fejlesztés jogaival együtt).Vagyis a Rooivalkhoz eredetileg még egy rotorárbóc radart is szántak,mint az Apach D/E változatokhoz.
A radar rotorárbóc készült csak el belőle,maga a radar nem (van róla kép,csak nem eszi meg a fórummotor).
Volt hir egy zsidó rotorárbóc radar fejlesztésről is anno,valószinűleg eredetileg ez is közös dél afrikai-izraeli program lehetett.
A radarral együtt a Puma Gunship gépek hasi gá tornyának újáélesztését is javasolják,helikopterek körkörös dronvadász fegyverének.
91217-3c9b5616e78adf2955f8c050e1844401.jpg
Innen megeszui,de itt meg csak az árbóc stabilizált talpazata látható
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 568
92 854
113
R7.7 billion and 18 years later: Badger project has delivered zero vehicles...

The Badger Infantry Fighting Vehicle was intended to replace the Ratel IFV, which was designed in the 1970s by Springfield Büssing and manufactured by Sandock Austral.
South African state-owned aerospace and military technology company Denel was selected to design the replacement, and a contract was signed in 2007.
At the time, the project, known as Project Hoefyster, involved the state-owned entity designing and delivering 264 vehicles.


Badger_AAD_2014_mobility_track_Guy_Martin-768x565.jpg