T
Törölt tag 2361
Guest
Az a kisebbik szuhoj lenne alitolag...A középső az mi, YF-23?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az a kisebbik szuhoj lenne alitolag...A középső az mi, YF-23?
A középső az mi, YF-23?
Az a kisebbik szuhoj lenne alitolag...
es tenyleg...Pedig az az YF-23. Még a Nor... felirat is kivehető...
India “feltalálta” a hajófedélzeti RafaleGripen-t.India: Preliminary work for development of the Twin Engine Deck Based Fighter (TEDBF) has begun at ADA with support from Indian Navy. The Project is being monitored 2 by the Naval Project Office at Bengaluru, which was initially set up to coordinate the LCA (N-) project. The aircraft is planned to undertake its first flight by year 2026 and roll out the production variant by year 2031.
![]()
![]()
India “feltalálta” a hajófedélzeti RafaleGripen-t.
Rafpen, vagy Grifale.
Szép név lenne mindkettő.
Kína kezdhet aggódniIndia: Preliminary work for development of the Twin Engine Deck Based Fighter (TEDBF) has begun at ADA with support from Indian Navy. The Project is being monitored 2 by the Naval Project Office at Bengaluru, which was initially set up to coordinate the LCA (N-) project. The aircraft is planned to undertake its first flight by year 2026 and roll out the production variant by year 2031.
![]()
![]()
inkabb az indiai teszt-pilotakKína kezdhet aggódni
Vidalakeejhonka (a griff szélvihara)India “feltalálta” a hajófedélzeti RafaleGripen-t.
Rafpen, vagy Grifale.
Szép név lenne mindkettő.
Érdekes ez az LMFS koncepció.Itt írnak pár adatot is. 2 Mach alatti max sebesség, 18 tonnás max felszállótömeg.
Egy újabb F-22/F-35 utánérzés, amit a jó három évtizedes technológiát képviselő F414GE400-as fog repíteni.Taiwan - Next Generation Main Fighter Development Project
Taiwan is scheduled to unveil the design of its new fighter in 2024 and make its first flight in 2025
The aircraft will strongly resemble KAI KF-21 fighter...
Pusztán tolóerő és szuperszonikus karakterisztika szempontjából F100PW-229, GEF110 család és az F414 vagy annak be nem fejezett EPE változati mit tudhatnak az F119/F135 pároshoz képest?Egy újabb F-22/F-35 utánérzés, amit a jó három évtizedes technológiát képviselő F414GE400-as fog repíteni.
Ehhez képest a Szu-57-es hajtóművei is modernebbek.
Hiába no, annyira elviszi a költségvetést az avionika, hogy az USA-n kívül szinte senki se erőlteti a hajtóművek terén a lépéstartást.
Működjön, legyen vele elég tapasztalat, legyen a projekt stabil pontja, aztán ennyi elég is.
Pusztán tolóerő és szuperszonikus karakterisztika szempontjából F100PW-229, GEF110 család és az F414 vagy annak be nem fejezett EPE változati mit tudhatnak az F119/F135 pároshoz képest?
Az változtatható kétárúmúságú hajtóműveket most nagyvonalúan felejtsük el az egyszerűség kedvéért még akkor is, ha már 30 éve repült is az YF-22/23-ban,
Profánul mondva a hajtómű fejlesztés elérte a "történelem végét"?Mint minden, úgy a hajtóművek technológiája is fejlődött, hogy a repülőgépek repülési karakterisztikája is fejlődhessen, persze a javuló gyártási és üzemeltetési mutatók mellett.
Kb húsz évvel ezelőttig stabilan tartotta magát az az iparági és repülőharcászati közös alapvetés, hogy a repülési karakterisztikának javulnia kell.
Hogy mit is jelent ez?
Kicsit leegyszerűsítve, a második generáció a minél nagyobb csúcssebesség és csúcsmagasságról, a harmadik generáció a minél hatékonyabb csúcssebesség és csúcsmagasság eléréséről, a negyedik generáció a minél intenzívebb (de nem csúcs!) sebesség és magasság eléréséről, továbbá a manőverezőképesség javulásáról szólt.
Az ötödik generáció ezek valamilyen összegzése lett.
Mindezek mellett kellett a hajtóműveknek egyszerűbbnek és költséghatékonyabbnak is lenniük.
Kevesebb fokozatszám, kisebb tömeg, vagy nagyobb fajlagos tolóerő, kedvezőbb fajlagos fogyasztás, gyorsabb gázreakció, egyszerűbb és hatékonyabb üzemeltethetőség és hosszabb élettartam.
Igazából már itt látszik, hogy a fenti képességekben sok az ellentmondás.
A kevesebb fokozat bonyolultabb és drágábban gyártható lapátokkal oldható meg. Eltalálni azt a sebességtartományt, ahol az egyre nehezebbé váló platform gazdaságosan repül és ezért külön drága hajtóművet fejleszteni, nagyon elviszi a költségeket.
A repülési karakterisztika - mondjuk úgy - zenitje a legelső 5gen típus, az F-22 volt, de innentől kezdve a következő repülőgépeket akár egy F100/F110-es is hajthatná, ha ezzel lehetne faragni a projekt költségeken.
Hiszen ezek a régebbi dizájnok is feljavíthatóak a modernebb technológiákkal és így az üzemeltetés és az élettartam paraméterek javulnak.
Az ötödik és hatodik generáció igazából nem igényli a 4,5 generációsnál modernebb hajtóművek alkalmazását. Ha van egy-egy progresszívabb típus, mint pl az F414GE400, ami egy igen jól sikerült konstrukció, akkor nincs értelme többet erre költeni.
A költségeket át lehet csoportosítani az avionikára.
A hajtóműgyártók ennek persze nem örülnek, hiszen tőlük - kis túlzással - ezen túl már csak annyit kérnek, hogy a termékeik élettartama legyen nagyobb.
Ami valljuk meg, nem egy kedvező dolog a bevételek szempontjából.
A fejlesztés nem állt meg, lásd pl a 117-est az oroszoknál, WS-20 a kínaiaknál, és különösen az NGAD új hajtóművét az amerikaiaknál, de egy tűnik, ezt már csak a legnagyobbak engedhetik meg maguknak, akiknek van rá pénze, és teljes k+f meg ipari háttere.Profánul mondva a hajtómű fejlesztés elérte a "történelem végét"?
Úgy értem persze műszakilag mindent meg lehetne csinálni, lehetne változtatható kétáramúság, még további anyagtecnhógiai fejlesztéssel emelni gázhőt, de kb. az látszik, hogy az ár/érték aránya a béka segge alatt lenne.
Ha egy GE F110-zel is menne egy SC M1.5 táján egy stealth géppel, akkor nem nagyon van értelme egy kétszer drágább hajtóműnek, ami tud mondjuk M1.7-et...
Az csak egy 30+ éves alaphajtómű tovább cifrázása. Mert az AL-31/41 n+1-dik iterációval, jenki analógiával egy kb. GE F110 kalapálása volt, mind a mai napig.A fejlesztés nem állt meg, lásd pl a 117-est az oroszoknál,
Nem ismerem, de az is csak kb. az, ami a jenkinél a GE F110 vagy az F119. Vegyük észre, hogy az a hajtómű kb. 30 (!!) éves.WS-20 a kínaiaknál
Az, hogy új a hajtómű nem jelenti azt, hogy fajlagosan előre lépés is. Lehet, hogy csak kicsit nagyobb vagy akár kisebb is, idomulva a gép igényeihez és méreteihez. Attól, mert valami új nem feltétlen jelent előrelépés. A meglevő technológia alapján lehet egy más méretű hajtóművet gyártani, picit máshova optimalizálva., és különösen az NGAD új hajtóművét
WS-15 a J-20-ashoz. Ez a hajtómű lesz a kínai 5gen. A mostani J-20-asokban a negyedik generációsnak nevezhető WS-10-es legutolsó, legszebb, legjobb verziója van, de ez is csak átmeneti, mint az AL-31FN volt.WS-20 a kínaiaknál
Bocsi, a 30-asra gondoltam, csak hülyeséget írtam.Az csak egy 30+ éves alaphajtómű tovább cifrázása. Mert az AL-31/41 n+1-dik iterációval, jenki analógiával egy kb. GE F110 kalapálása volt, mind a mai napig.
Úgy emlékszem, Allesmor elemezte az eddigi infókat róla.Az, hogy új a hajtómű nem jelenti azt, hogy fajlagosan előre lépés is. Lehet, hogy csak kicsit nagyobb vagy akár kisebb is, idomulva a gép igényeihez és méreteihez. Attól, mert valami új nem feltétlen jelent előrelépés. A meglevő technológia alapján lehet egy más méretű hajtóművet gyártani, picit máshova optimalizálva.