Egyéb haditechnikai kvízek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Ezen felül a listába bele lehet kötni. Valaki a CH47-et tekinti ikonikusnak. Emelt az ágyútól kezdve mindent és azok a helyztek, mikor csak a seggét tette le a hegytőn igencsak ikonikusan akkan ellenére. hogy az UH-1 rajzott úgy, mint a legyek.

A leggyorsabb gépnél is és a Do-335-öt kerestem, de nem volt így lett Tempest. Viszont csak kis magasságon volt jó.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 528
45 188
113
Én Frank Whisle-t írtam, viszont a második kérdésre a Tempest szerintem nem jó válasz. A leggyorsabb valóban be is vetett II.VH-s prop gép a FW-190D/Ta-152 párosból kerül ki. Utána ami már nem szerepelt, és lecsúszott a II.VH-ről, de még brutál sebességre képes prop gép volt, az az F-8F Bearcat. Egyszerűen ez a kérdés így hibás, mert nincs ott a valódi jó válasz, valamint pongyola is, mert melyik P-51D? 5/10/20/30? Ha csak ez a 4 közül kéne választani, még ott is a P-51D30 gyorsabb gép volt már, mint a Tempest Mk II.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Én Frank Whisle-t írtam, viszont a második kérdésre a Tempest szerintem nem jó válasz. A leggyorsabb valóban be is vetett II.VH-s prop gép a FW-190D/Ta-152 párosból kerül ki. Utána ami már nem szerepelt, és lecsúszott a II.VH-ről, de még brutál sebességre képes prop gép volt, az az F-8F Bearcat. Egyszerűen ez a kérdés így hibás, mert nincs ott a valódi jó válasz, valamint pongyola is, mert melyik P-51D? 5/10/20/30? Ha csak ez a 4 közül kéne választani, még ott is a P-51D30 gyorsabb gép volt már, mint a Tempest Mk II.
Én is a Mustang-ra "lőttem", arra emlékeztem mint leggyorsabbra.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 528
45 188
113
Hát vannak benne furcsaságok, amik még mint szakmabelit is erősen elgondolkoztattak, szóval ezt a tesztet civil nagyközönségnek kiadni elég kérdéses.
Origo. Ez mindent elmond, két hír közé mondjuk Tatár Csilla menszesze, és Hajdú Petya szingliélete közé, szódával elmegy.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 528
45 188
113
Én is a Mustang-ra "lőttem", arra emlékeztem mint leggyorsabbra.
E négy közül az is volt a leggyorsabb. Csak a kérdés akkor már eleve rossz, mert a II.vh-s legyorsabb dugattyúsát kérdezi, és odaver 4 olyan választ, amely között NINCS ott a frankó megoldás. Meg ahogy írtam is, pontatlan már eleve az is, hogy P51D.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
E négy közül az is volt a leggyorsabb. Csak a kérdés akkor már eleve rossz, mert a II.vh-s legyorsabb dugattyúsát kérdezi, és odaver 4 olyan választ, amely között NINCS ott a frankó megoldás. Meg ahogy írtam is, pontatlan már eleve az is, hogy P51D.
Azért ne keseredj el és ne dühöngj, olvastam én ennél sokkal pocsékabb tesztet is repüléstörténetről - el nem fogod hinni, egy egyébként nagyon magas szakmai színvonalú amerikai repülő-műszaki újságban!! Direkt ki is fénymásoltam magamnak az egészet hogy el ne felejtsem, hogy is nézik a világot onnan a messzi jueszéjből, talán még most is megvannak valahol a lapok.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 528
45 188
113
Azért ne keseredj el és ne dühöngj, olvastam én ennél sokkal pocsékabb tesztet is repüléstörténetről - el nem fogod hinni, egy egyébként nagyon magas szakmai színvonalú amerikai repülő-műszaki újságban!! Direkt ki is fénymásoltam magamnak az egészet hogy el ne felejtsem, hogy is nézik a világot onnan a messzi jueszéjből, talán még most is megvannak valahol a lapok.
Elkeseredve nem vagyok, dühöngeni nincs miért. Egyszerűen nem értem mi célja van az ilyen cikkeknek? Ahhoz hogy a normál hétköznapi ember agyát megtornáztassa, túl sok, mert olyanokat kérdez, ami szaktudás és komoly ismeretek nélkül, egy sima érdeklődőnek nem lesz meg. Viszont egy szakember meg felhúzza a szemöldökét. Ez kb. arra volt jó, hogy kitöltse a helyet az Origo felületén...