Egyéb UGV fejlesztések

"A Bayonet Ocean Vehicles nevű új vállalat a közelmúltban , a hollandiai Rotterdamban rendezett Undersea Defense Technology (UDT) konferencián és kiállításon indult . A cég az eseményen bemutatta új, BAYONET 150, 250 és 350 jelzésű kétéltű kúszójármű - sorozatát ."


Bayonet 150
bayonet-150-amphibious-robot-crawler.webp


Bayonet 250
bayonet-250-subsea-crawler-robot.webp


Bayonet 350
bayonet-350-underwater-crawler-robot.webp

 
Mobiles-Laserwaffensystem.jpg


Infantry Lasers – MBDA is working on a laser demonstrator for the army...


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: endre and LMzek 2.0
RC harckocsi akna - az ukrán Ratel drón...

 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Én értem hogy vannak ezek a földi dronok de nem nagyon látom a konfliktusokban őket !

Az oroszoknál pl ott a neretkha és az urán -9 is ! 2 éves ukrán háború után sem látni őket !
De a ugyan így a nyugati Milrem dronok sem kígyóznak az ukránoknál !

Mi lehet ennek az oka ?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Lenne egy fontos kérdésem!

Mi érteme van az egésznek? Tehát a vezető nélküli járműnek?

Azért kérdezem, mert ezek a járművek együtt akarnak mozogni az ember vezette harcjárművekkel:
001.jpg


Csakhogy ahhoz lépést kell tartaniuk a harcjárművekkel, magyarán szállítani kell őket a hadszíntérre. Namost, egyelőre ezen nem nagyon gondolkodnak, hanem improvizának mindenfélét:

003.jpg

004.jpg

002.jpg


Egy közös van ezekben a szállítási metódusokban: mindegyik alkalmatlan arra, hogy terepen bármilyen harcjárművel lépést tartson. Tehát ezek nem lesznek valid megoldások. Mi a hiba:
  • zéró cross country, all terrain képesség, márpedig ezek megvannak a lánctalpas és részben a kerekes harcjárműveknél. Tehát nem tudnak együtt mozogni, potenciális harchelyezben a küzdelmet azonnal felvenni. Csak követni tudják, nagyjából a logisztikával egy léptékben a harcjárműveket, magyarán mögöttük lesznek az UGV-szállító teherautók, vontatók.
  • Plusz emberek kellenek a századokba, zászlóaljakba, ráadásul egyre ritkább fajtából: C jogsis sofőrök! Ők szállítják az UGV-t és a nagyobbak esetben legalább ketten kell legyenek, mert rakománykísérő is kelleni fog.
  • ezek a plusz emberek semmi mást nem fognak csinálni egy-két fős létszámmal, mint egy tisztességesebb UGV-t szállítani!

De minek! Nézzük meg mit művel az UGV az eddigi megoldásokhoz képest:
  • kiveszi a személyzetet a harcjárműből és átteszi a szállítójárműbe és/vagy az UGV konkrét irányítóját egy másik harcjárműbe.
  • de ettől még nem védi meg a személyzeteket a harcmezőbe menéstől, mert oda kell menniük vezérelni, tankolni, szállítani, javítani az UGV-t, de immár nem az IFV-k, APC-k páncélzatán belül teszi ezt egy részük (vezérő = korábbi harcjármű parancsnok/irányzó, szállító = korábbi harcjármű vezető, stb.), hanem könnyű, páncélozatlan szállító és ellátójárművekkel.
  • tehát nem csökkentettük az emberanyag igényét.
  • ellenben csökkentettük egy részük védettségét, méghozzá drasztikusan!
  • és növeltük a járművek és az üzemeltetési költségek igényét.
  • ráadásul nincs még megoldásunk arra, hogy az UGV együtt mozogjon az általa támogatott harcjárművel, mert nem tud. Valamilyen teherautón szállítják mögötte és terepen a harcjárművet nem nagyon tudja követni!
  • tehát bármennyire is szeretnének a harcoló csapatok az UGV-k támogatásával harcolni, ezt legföljebb akkor fogják tudni megtenni, ha övék a kezdeményezés és van idő és lehetőség felvonulni, kirakodni az UGV-et az arcvonalba.
  • meg növeli a logisztikai és támogatási kapacitást, mert nemcsak szállítani, de tankolni és javítani is kell, tehát mégtöbb C jogsis sofőrre és szakmunkásképzőt végzett szerelőkre (villanyszerelő, szerkezetlakatos, stb) van szükség.

Amíg ezekre az UGV létét megkérdőjelező problémákra nem születik megoldás, akárhogy is nézem a helyes válasz egyelőre így néz ki: az UGV teljesen fölösleges butaság. Különösen nekünk, ahol nagyon, de nagyon nincs fölös emberünk, pláne jól képzett, a sofőr és szakmunkás fajtából.

Mert a katonák és a hadsereg szervezete szempontjából ez inkább problémákat okoz, mint megoldást jelent bármilyen kihívásra is.
 
  • Imádom
Reactions: Pogány
BAE Systems Australia : The future of the battlefield is here...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

ATLAS CCV : BAE Systems unveils ‘ITAR free’ autonomous combat vehicle at Land Forces 2024...



1573705708407.webp


1573705707791.webp


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.