1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Ejder Yalcin

Diskurzus a(z) 'Harckocsik, harc- és szállítójárművek' témában - borisz által indítva @ 2019. május 18..

  1. migfun

    migfun Well-Known Member

    Én úgy ismertem, hogy a szlovák az a cseh, aki tud magyarul, de így is jó.
     
    arcas, borisz and szuvorov like this.
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Továbbra sem hagynak nyugodni engem ezek a török járművek.
    Viszont a kép kezd egy kicsit összeállni.
    Ahogy Dudi mondta, Ő már ült benne, és az NMS kimondottan jó, a Jelcinnel meg fenntartásai vannak.
    Elég vicces, hogy a gyártó honlapján rosszul szerepelnek az NMS lehetséges variációk.
    Íme az eddig közreadott választék:
    [​IMG]

    Ellenben, ez messze nem a vége. A következő források szerint létezik több variáns is:


    [​IMG]
    Szóval alapvetően itt 2 külön méretű platformon létrehozott alapjárműről van szó.
    És ezekben elképesztő lehetőségek vannak.
    Ezeket gyakorlatilag a Fennek stílusában szinte minden kiegészítő harctéri feladatot el fognak tudni látni.
    Ha valakinek nem szimpatikusak a fentebbi tornyok, funkciók, akkor feldobok egy komplett rendszert, amit nagyjából 2 hónapon belül integrálni lehetne.

    Sajnos nem ismerem, sem a torony tömegét, sem az NMS terhelhetőségét, de a fenti képen szereplő SHORAD torony helyett képzeljük el mondjuk ezt:
    [​IMG]
    Ugyebár most is alkalmazzuk a Mistral rakétákat.
    Jelenleg ezzel az MCP vezetéssel:
    [​IMG]

    DE mondjuk képzeljük el ezt a dolgot így:
    [​IMG]

    Az IMPC járművei rá tudnának menni a Rába alvázakra, mivel konténeres renszerűek:
    [​IMG]


    AZ IMPC radarja 80km-es észlelést tesz lehetővé. Aminek meg bőven elégnek kellene lennie.

    De akár a Saab Gireffe X1-es radarjaival is kiválóan össze lehet rakni egy csapatlégvédelmi rendszert, amit meg akár a bármelyik NMS/Jelcin jármű elvisz, és még egy Command Post is belefér, hja és az 75km hatótávolsággal rendelkezik.

    És ezek még csak a légvédelmi alkalmazási területek.
    Pl.: Most vett a Kanadai kormány egy elég komoly menyiséget a Textron TAPV járművéből. Ennek jellemzői:
    [​IMG]
    A képességei alapján ez nagyjából megegyezik a Jelcinnel, de belülről jóval szűkebbnek tűnik max szállítható 6 fővel.
    Arról nem is beszélve, hogy elvileg mind2 járműcsalád kapott akna elleni védelmet, ugyanakkor a törököknél a "csőrös" megoldás nagyobb védelmet ad, mivel az első tengely kerekei a fülke vonala előtt el tudják működtetni a csapdákat, aknákat.
     
    arcas, Hegylakó, therob and 4 others like this.
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ez már ugyan nem kicsit OFF:

    A jelenlegi MCP konfigunkra 30km-es hatótávolságot ad meg a gyártó.
    Az IMCP megoldás viszont 80km, már ha maradunk az MDBA által már integrált radarnál.
    Ezeknek a SHORAD rendszereknek viszont az az előnye, hogy a Command post az 1 radarjával több kilövőt is ki tud szolgálni.
    Nem űrtechnika, de egy csapatlégvédelemnek elegendő, még ha kicsit nagyobb területen is van szétszóródva a dandár. És ami a szép, hogy magasabb szintű légvédelembe is integrálhatóak.
     
    borisz likes this.
  4. Anti

    Anti Well-Known Member

    arcas and tindalos like this.
  5. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Az NMS 4x4-ről egy videó:
     
    mindenen kívül likes this.
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Régi, 2019-es képek... (talán épp útban Budaörsre a Honvédelm napjára)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
     
    arcas and szegcsab like this.
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  9. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Azbeddigi opciókat megnézve talán mégis csak ez a legjobb festés a Jelcinnek. Én továbbra is világosítanék a festésben lévő zöldön. A magyar fejlesztős topicban lévő digitális minta is rendben van szerintem. Oda még tennék némi feketét a mintába, de különben eközül a kettő közül válogatnék...:rolleyes:
    Hja és olyan jó a festés, hogy észre sem vettem a lőnyílásokat az olfalán eddig... :)
    A Lazaron az apró ablakok a lőnyílásokkal inkább komikusak. Egy 8x8-ra nem való ilyen szerintem. Egy ilyen 4x4-re viszont talán még hasznos is...
     
  10. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    A Lazart alapvetően rendészeti feladatokhoz il terror elhárítási feladatokhoz fejlesztették ki. Szerintem akkor nézzünk le valamit ha már legalább valamit mi is össze fogunk tudni szerelni.
     
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ja 30mm-es gépágyúval, meg ATGM-el:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. Annyiban igaza van tonyonak, hogy a legelső verzió alapvetően egy teherautó-alvázra épített MRAP volt.
    Így nezett ki:
    [​IMG]
    Ebből fejlődött ki az amit te mutattál. Gondolom innét örökölte az oldalsó ablakokat meg lőréseket.
     
  13. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Vajon mi mikor fogunk tudni gyártani legalább ezt a szintett?
    A Balkánon vajon hány ak,rpg,maljutka...... maradhatott eldugva pl az albánoknál,bosnyákoknál a háború után?
    Ha kitőrne ismét egy balhé ott. Pillanatok alatt fel fegyverzet milliciák állhatnának fel farkasszemet nézve, vagy roszabb esetben egymás püfölve.
     
  14. beta

    beta Well-Known Member

    Talán már soha.
     
  15. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    De miért ezen a néven kellett rendszeresíteni? Direkt kérte a szultán, a Viktor meg kiadta parancsba?
     
  16. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    Egyébként a felni miert ilyen?
     
  17. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    Szerintem az usa es nyugat europa sem örül a vásárlasnak. Valami más allhat a hátterben. Talán valamifele ellentetelezes lehet a megrendelés a törökök felé. Valami hivatalos bejelentes volt mar ezzel kapcsolatban? Gyanítom hogy semmi.
     
  18. vata

    vata Well-Known Member

    "Szerintem az usa és nyugat europa sem örül a vásárlasnak".
    Cummins 8,9 liters dízemotor van benne Allison automata váltóval,
    MADE IN USA
    Az is lehet ,hogy a váltót Szentgotthárdon gyártják
    https://hvg.hu/gazdasag/20100921_allison_gyar_szentgotthardon
    "Az itt összeszerelt szerkezetek városi buszokban, építőipari szállítóeszközökben, teherautókan, tűzoltókocsikban, repülőtéri vontatókban, katonai járművekben és egy sor más felhasználási területen fognak majd szolgálni"
     
    fip7, tonyo, Ocses and 2 others like this.
  19. yangwenli

    yangwenli Well-Known Member

    Kerdes.

    Miert jobb, hogy a hatso ajto oldalra nyilik es nem lefele rampat/lepcsoket kepezve? Csak egyszerubb igy gyartani, vagy valamilyen okbol praktikusabb?
     
  20. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    Ezt nem tudtam. Akkor meg az is előfordulhat, hogy a megrendelessel hazai ipart támogatnak.
     

Ezen oldal megosztása