[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

Továbbra sem hagynak nyugodni engem ezek a török járművek.
Viszont a kép kezd egy kicsit összeállni.
Ahogy Dudi mondta, Ő már ült benne, és az NMS kimondottan jó, a Jelcinnel meg fenntartásai vannak.
Elég vicces, hogy a gyártó honlapján rosszul szerepelnek az NMS lehetséges variációk.
Íme az eddig közreadott választék:
nurol-makina-yoruk1.jpg


Ellenben, ez messze nem a vége. A következő források szerint létezik több variáns is:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Resim2-2.jpg

Szóval alapvetően itt 2 külön méretű platformon létrehozott alapjárműről van szó.
És ezekben elképesztő lehetőségek vannak.
Ezeket gyakorlatilag a Fennek stílusában szinte minden kiegészítő harctéri feladatot el fognak tudni látni.
Ha valakinek nem szimpatikusak a fentebbi tornyok, funkciók, akkor feldobok egy komplett rendszert, amit nagyjából 2 hónapon belül integrálni lehetne.

Sajnos nem ismerem, sem a torony tömegét, sem az NMS terhelhetőségét, de a fenti képen szereplő SHORAD torony helyett képzeljük el mondjuk ezt:
PCP-IMCP-MPCV.324-640x360.jpg

Ugyebár most is alkalmazzuk a Mistral rakétákat.
Jelenleg ezzel az MCP vezetéssel:
IMCP-2.001-900x500.jpg


DE mondjuk képzeljük el ezt a dolgot így:
PCP-IMCP-MPCV.1811-900x500.jpg


Az IMPC járművei rá tudnának menni a Rába alvázakra, mivel konténeres renszerűek:
eclate1-900x500.jpg



AZ IMPC radarja 80km-es észlelést tesz lehetővé. Aminek meg bőven elégnek kellene lennie.

De akár a Saab Gireffe X1-es radarjaival is kiválóan össze lehet rakni egy csapatlégvédelmi rendszert, amit meg akár a bármelyik NMS/Jelcin jármű elvisz, és még egy Command Post is belefér, hja és az 75km hatótávolsággal rendelkezik.

És ezek még csak a légvédelmi alkalmazási területek.
Pl.: Most vett a Kanadai kormány egy elég komoly menyiséget a Textron TAPV járművéből. Ennek jellemzői:
D_ikM2VWkAEVE1O.jpg:large

A képességei alapján ez nagyjából megegyezik a Jelcinnel, de belülről jóval szűkebbnek tűnik max szállítható 6 fővel.
Arról nem is beszélve, hogy elvileg mind2 járműcsalád kapott akna elleni védelmet, ugyanakkor a törököknél a "csőrös" megoldás nagyobb védelmet ad, mivel az első tengely kerekei a fülke vonala előtt el tudják működtetni a csapdákat, aknákat.
 
Ez már ugyan nem kicsit OFF:

A jelenlegi MCP konfigunkra 30km-es hatótávolságot ad meg a gyártó.
Az IMCP megoldás viszont 80km, már ha maradunk az MDBA által már integrált radarnál.
Ezeknek a SHORAD rendszereknek viszont az az előnye, hogy a Command post az 1 radarjával több kilövőt is ki tud szolgálni.
Nem űrtechnika, de egy csapatlégvédelemnek elegendő, még ha kicsit nagyobb területen is van szétszóródva a dandár. És ami a szép, hogy magasabb szintű légvédelembe is integrálhatóak.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azbeddigi opciókat megnézve talán mégis csak ez a legjobb festés a Jelcinnek. Én továbbra is világosítanék a festésben lévő zöldön. A magyar fejlesztős topicban lévő digitális minta is rendben van szerintem. Oda még tennék némi feketét a mintába, de különben eközül a kettő közül válogatnék...:rolleyes:
Hja és olyan jó a festés, hogy észre sem vettem a lőnyílásokat az olfalán eddig... :)
A Lazaron az apró ablakok a lőnyílásokkal inkább komikusak. Egy 8x8-ra nem való ilyen szerintem. Egy ilyen 4x4-re viszont talán még hasznos is...
 
Azbeddigi opciókat megnézve talán mégis csak ez a legjobb festés a Jelcinnek. Én továbbra is világosítanék a festésben lévő zöldön. A magyar fejlesztős topicban lévő digitális minta is rendben van szerintem. Oda még tennék némi feketét a mintába, de különben eközül a kettő közül válogatnék...:rolleyes:
Hja és olyan jó a festés, hogy észre sem vettem a lőnyílásokat az olfalán eddig... :)
A Lazaron az apró ablakok a lőnyílásokkal inkább komikusak. Egy 8x8-ra nem való ilyen szerintem. Egy ilyen 4x4-re viszont talán még hasznos is...
A Lazart alapvetően rendészeti feladatokhoz il terror elhárítási feladatokhoz fejlesztették ki. Szerintem akkor nézzünk le valamit ha már legalább valamit mi is össze fogunk tudni szerelni.
 
Ja 30mm-es gépágyúval, meg ATGM-el:
1545645033.jpg

DzrJ7xCW0AAg_W7.jpg
Annyiban igaza van tonyonak, hogy a legelső verzió alapvetően egy teherautó-alvázra épített MRAP volt.
Így nezett ki:
1280px-Lazar_BVT.jpg

Ebből fejlődött ki az amit te mutattál. Gondolom innét örökölte az oldalsó ablakokat meg lőréseket.
 
Ja 30mm-es gépágyúval, meg ATGM-el:
1545645033.jpg

DzrJ7xCW0AAg_W7.jpg
Vajon mi mikor fogunk tudni gyártani legalább ezt a szintett?
A Balkánon vajon hány ak,rpg,maljutka...... maradhatott eldugva pl az albánoknál,bosnyákoknál a háború után?
Ha kitőrne ismét egy balhé ott. Pillanatok alatt fel fegyverzet milliciák állhatnának fel farkasszemet nézve, vagy roszabb esetben egymás püfölve.
 
De miért ezen a néven kellett rendszeresíteni? Direkt kérte a szultán, a Viktor meg kiadta parancsba?
 
Most akkor szabad-e a törököktõl venni bármit is? :rolleyes:
Szerintem az usa es nyugat europa sem örül a vásárlasnak. Valami más allhat a hátterben. Talán valamifele ellentetelezes lehet a megrendelés a törökök felé. Valami hivatalos bejelentes volt mar ezzel kapcsolatban? Gyanítom hogy semmi.
 
"Szerintem az usa és nyugat europa sem örül a vásárlasnak".
Cummins 8,9 liters dízemotor van benne Allison automata váltóval,
MADE IN USA
Az is lehet ,hogy a váltót Szentgotthárdon gyártják
https://hvg.hu/gazdasag/20100921_allison_gyar_szentgotthardon
"Az itt összeszerelt szerkezetek városi buszokban, építőipari szállítóeszközökben, teherautókan, tűzoltókocsikban, repülőtéri vontatókban, katonai járművekben és egy sor más felhasználási területen fognak majd szolgálni"
 
Kerdes.

Miert jobb, hogy a hatso ajto oldalra nyilik es nem lefele rampat/lepcsoket kepezve? Csak egyszerubb igy gyartani, vagy valamilyen okbol praktikusabb?
 
"Szerintem az usa és nyugat europa sem örül a vásárlasnak".
Cummins 8,9 liters dízemotor van benne Allison automata váltóval,
MADE IN USA
Az is lehet ,hogy a váltót Szentgotthárdon gyártják
https://hvg.hu/gazdasag/20100921_allison_gyar_szentgotthardon
"Az itt összeszerelt szerkezetek városi buszokban, építőipari szállítóeszközökben, teherautókan, tűzoltókocsikban, repülőtéri vontatókban, katonai járművekben és egy sor más felhasználási területen fognak majd szolgálni"
Ezt nem tudtam. Akkor meg az is előfordulhat, hogy a megrendelessel hazai ipart támogatnak.