Elnöki különgépek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
A kisebb gép presztízs- és helyeveszteség lenne, bármennyire is modern és szép a 787-es. Ha nem lenne európai, akkor A380-ast vennék következőnek, esetleg az AN225-öst megbótolnák erre a célra.
 
M

molnibalage

Guest
An-225 nincs gyártásban. A másik befejezetlen példány évtizetek óta kint áll a csillaghangárban... Totáls sci-fi még az ötlet is. A380 feleslegesen nagy.
 

p51d

New Member
2012. április 7.
16
0
1
Simán viccelt a joker, csak lusta volt smiley-t rajzolni. Molni te mindig minden komolyan veszel.
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
4
18
Én még nem írnám le a 777-est és a 787-est sem. Tekintettel arra, hogy manapság nagyon megnézik, hogy mire és mennyi pénz jut a költségvetésből....
Külföldi gépet meg amúgy sem vennének!
/Az a félig kész Antonov meg tényleg hamvába holt ötlet. Mert mire lenne pénz a befejezésére, szétrohad a már elkészült fele is!/
 
M

molnibalage

Guest
Nem, nem veszek mindent komolyan, de joket ilyen dolgokat komolyan vesz... Odaképzelni meg nem fogok semmit, ha nincs ott, akkor nincs ott... Mérnök vagyok nem mágus...
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Érdekes szitu lenne, ha az ami miniszerelnököt egy orosz gép szállítaná. :D
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
molni azért írtam, hogy <b>az</b> AN225-öst, azt ami van, amelyik repül. A 747-est is amikor vették, a régieket, volt kisebb Boeing a kínálatban, mégis a legnagyobbat vették meg, most is azt fogják.
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
A rossznyelvek szerint kellett a hely es ki is hasznaltak a 747-est.
Ellenben amiota egy Saab2000-be is befer egy ae&w rendszer, nem biztos, hogy kell akkora monstre repulo.
Bar annak idejen (a 747 kivalasztasakor) eloiras volt a 4 hajtomu, a nagy hibatures es az extrem meretu elektromos ellatas biztositasa.
Az AF1-rol tudni lehet, hogy repulo vezetesi es parancsnoki kozpont is es nem hiszem, hogy ez megvaltozna.

Most mar 2 hajtomuvel is uzembiztosak a gepek (a 777es ugye), valoszinuleg a fogyasztas es a gazdasagos uzemeltetes szempont lesz es kevesebb hely kell az elektronikanak.

A Boeingnek presztizs es nekik nagyon jol jonne egy 787-9-es AF1.
Mivel 2023-tol lenne ervenyes a projekt, igy szerintem majdnem befuto. Egyreszt mert a 777 fejlesztesek meg nem ertek be, az Airbus bolcsen nem palyazik.

Mas orszag gyartmanya pedig nem jatszik. Mar csak uzemeltetes szempontjabol sem. (X kisvarosba latogat az elnok es javitani kell a gepet. Szerezz egy An-hez alkatreszt. Azonnal! ;) )
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
4
18
Igazad van ruhakupac!
Sőt, már a 787-10-es is kész lesz 2017-ben. A 777-X meg 2020-ra várható....
Persze AF1-nek 1 kipróbált típust fognak választani...!
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 592
7 850
113
VC-25A_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
M

molnibalage

Guest
molni azért írtam, hogy az AN225-öst, azt ami van, amelyik repül.
Annak szinte minden perce le van kövte. Majd hülye lenne eladni a tulaj az aranytojást tojó tyújkot...

Ezen felül <b>ÚJ</b> gép kell.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
"Simán viccelt a joker, csak lusta volt smiley-t rajzolni. Molni te mindig minden komolyan veszel."

Dehogyis viccelt simán állít ennél nagyobb hülyeségeket is fixen. Itt is lásd még erősködik is.

Hamár méretek szóba kerültek take off weight
747-8nak 448tonna.
VC-25nek 375tonna.
Az Orosz "AF-1"nek (IL-96) 250tonna.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
<blockquote rel="blaze">Érdekes szitu lenne, ha az ami miniszerelnököt egy orosz gép szállítaná. :D

Jokernek: A 80-as években még "nem szorított a nadrágszíj"...!</blockquote>
Van akinek nem szorít annyira, főleg ha tudsz semmiből pénzt csinálni. Ez nagyon erős presztízs kérdés az USA-ban, nem fogják vissza magukat. Ha az lenne a cél, akkor a mostani két AF1-t nagyjavítanák és gányolnák, amíg már életveszélyes nem lesz.


<blockquote>molni azért írtam, hogy az AN225-öst, azt ami van, amelyik repül.
Annak szinte minden perce le van kövte. Majd hülye lenne eladni a tulaj az aranytojást tojó tyújkot...

Ezen felül <b>ÚJ</b> gép kell. </blockquote>

Az aranytojást tojó tyúknál is ki lehet számítani, hogy élete végéig hány kiló aranyat tojik. Azt beszorozva 40788 dollárral kilónként, minusz amennyibe a tyúk eltartása kerül, megkapod, hogy mennyit ér. Mindennek megvan az ára. De abban igazad van. hogy új gép kell, mert hanem 10 év mulva pakolhatják át az egész cuccot egy másik gépbe, ami 2-3 évig megint eltart.
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
4
18
Tisztelt Fade!
Nem értem azt a felszállósúly /MTOW/ táblázatot. Most akkor a könnyebb, vagy a nehezebb jobb elnöki gépnek...?
De 2 valószínű típust kihagytál:
Boeing 777-300ER: 351 tonna
Boeing 787-9: 253 tonna
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Csak kettő van belőle, így egyfajta proto ez is.
http://finance.yahoo.com/news/features-air-force-one-incomparable-132145382.html