T
Törölt tag 1586
Guest
Úgy tűnik a Portugálok hőbörgése csak a tárgyalási taktika része volt.
Állítólag közel a szerződés kötés
Állítólag közel a szerződés kötés
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Úgy tűnik a Portugálok hőbörgése csak a tárgyalási taktika része volt.
Állítólag közel a szerződés kötés
Felreertes ne essek, szerintem a KC-390 egy nagyon dogos kis szallitogep, kifejezetten tetszik nekem, nemcsak papiron, de meg kinezetre is jobb, mint a C-130J, de ezek mind harmadlagos dolgok az uzemeltetesi remalom es amellett, hogy komplett lutri lenne.
Szerintem amugy a H225M sokkal jobb valasztas volt, mint mondjuk tularazott es kifutoban levo Blackhawkokat venni, messze jobb, mint a sokkal macerasabb NH90, mas opcio meg nemigen volt.
Valóban, ...nem kell 10x leirni, ha a valóság picit más:Vegigmentunk ezen mar parszor tobb helyen, ne haragudj, de nem irom le 10x is, hogy egyelore koze nincs a Boeingnek ehhez a gephez
Igen, szerintem is, ...a helikopteres meglátásaiddal kb. egyetértek. Jó lesz ez igy.a kisebb H145M a sokkal modernebb fegyverzetevel szerintem sokkal alkalmasabb lesz tamogatasra.
Azért a civil gépekhez van "némi" köze a KC-390-nek, tekintve a régen használt és jól bevált V-2500 hajtóművet, ami nagy számban üzemel az A-320 tipus-család gépein is, pár éve már átlépték a 7000 legyártott darabszámot. Lényeg, hogy a KC-ben csak a sárkány az új, a hajtómű az egy már ismert és jól bejáratott tipus. Az Atlasnál viszont új a sárkány és a hajtómű is, ebből a sárkánnyal úgy tünik semmi gond, vagy legalábbis a rossz hírek élén mindig a hajtómű-gondok állnak.Vegigmentunk ezen mar parszor tobb helyen, ne haragudj, de nem irom le 10x is, hogy egyelore koze nincs a Boeingnek ehhez a gephez, hat meg a civil gepeknek (ha mar 'egyedi tipusu' barmi, akkor az a KC-390, amibol egyelore egy sincs a levegoben, nem mas), avagy hogy az Atlasbol bizony 70-80 van uzemben jopar eve mar, szerte Europaban stb.
Az NH90 eredetileg valami modern anti-submarine vagy valami hasonlo naval celra lett kitalalva, ugy emlekszem, meg sarban sem tudott leszallni meg hasonlo gyerekbetegsegei voltak, mig az Atlasnal nem ilyesmi volt a gond, hanem hogy a politika beleszolt mindenbe pl hogy marpedig hasznaljanak egy szinten europai hajtomugyartot meg hasonlo okorsegek. Az AW101 szinten naval helicopter eredetileg, nem? Raadasul a H225M mindkettonel olcsobb volt (az NH szerintem majdnem ketszar annyiba kerul?).
A Blackhawk szerintem egy oreg cucc, cirka 10 ev es elkezdik levaltani; amugy meg nem CAS szerepre kerestunk helikoptereket, hanem medium-lift es SAR celra; a kisebb H145M a sokkal modernebb fegyverzetevel szerintem sokkal alkalmasabb lesz tamogatasra.
Ja, és amit a Blackhawk-ról írtál abban egyetértek, nem nagyon kellene arra kacsingatnunk, mire megkapnánk addigra eléggé kifutó típus lesz nekünk meg kell a szállítóheli vagy 30 évre ...Azért a civil gépekhez van "némi" köze a KC-390-nek, tekintve a régen használt és jól bevált V-2500 hajtóművet, ami nagy számban üzemel az A-320 tipus-család gépein is, pár éve már átlépték a 7000 legyártott darabszámot. Lényeg, hogy a KC-ben csak a sárkány az új, a hajtómű az egy már ismert és jól bejáratott tipus. Az Atlasnál viszont új a sárkány és a hajtómű is, ebből a sárkánnyal úgy tünik semmi gond, vagy legalábbis a rossz hírek élén mindig a hajtómű-gondok állnak.
Az NH-90 eredetileg nem elsősorban tengerészeti, hanem egységes általános célú NATO-helikopter lett volna (NH=NATO Helikopter), csak a kezdeti sok probléma és az időbeli csúszás és drágulás miatt néhány ország meggondolta magát, vagy legalábbis csökkentette a rendelt darabszámot
Az AW-101 meg nekünk kissé túlméretes, főleg pénzügyileg és műszaki bonyolultságban a három hajtóműves meghajtás-rendszer miatt. Elég ránézni hogy kik rendszeresítették, szóval közülük talán csak a portugálokkal lehetünk egy súlycsoportban, viszont ők is elsősorban tenger fölött használják ahol biztonság szempontjából jól jöhet a 3 hajtómű, nálunk ez nem szempont (sajnos).
Igen, és annyira bevált, hogy a program gerincét adó franciák is rendeltek valami 4 db Super Herculest. Azért ez igen durva. Kb. mintha az USAF az F-35A helyett Eurofigher Typhoon T3B-t rendelne réskitöltésre. Magad előtt látod ezt a pillanatot? Mert én nem.Vegigmentunk ezen mar parszor tobb helyen, ne haragudj, de nem irom le 10x is, hogy egyelore koze nincs a Boeingnek ehhez a gephez, hat meg a civil gepeknek (ha mar 'egyedi tipusu' barmi, akkor az a KC-390, amibol egyelore egy sincs a levegoben, nem mas), avagy hogy az Atlasbol bizony 70-80 van uzemben jopar eve mar, szerte Europaban stb.
Az USAF pont most rendelt az F35-ök helyett F-15-öt. Pontosan azonos okokból. Nem volt elegendő a rendelkezésre állása az új gépnek.Igen, és annyira bevált, hogy a program gerincét adó franciák is rendeltek valami 4 db Super Herculest. Azért ez igen durva. Kb. mintha az USAF az F-35A helyett Eurofigher Typhoon T3B-t rendelne réskitöltésre. Magad előtt látod ezt a pillanatot? Mert én nem.
Nem értem, hogy mitől veszélyesebbek a KC-390 esetleges gyerekbetegségei az A400-hoz képest, ami akkora, hogy egyes alkalmazói rendeltek helyette más gépet. Nem mellé, mert csökkentették az A400 megrendelési számokat is.
Egyedül a dél-afrikaiak töröltették a megrendeléseiket. A németek opcióra cseréltek 7 gépet. A spanyolok meg későbbi szállítást kértek.Nem mellé, mert csökkentették az A400 megrendelési számokat is.
Az USAF pont most rendelt az F35-ök helyett F-15-öt.
Akkor miért rendelt FRA 4 db C-130 Super Herculest?Az a különbség, hogy míg az F35-nek volt USA alternatívája, addig az A400M-nek nincs - nemhogy európai szinten, de világszinten sem nagyon.
A németek permanensen mondták le a gépeket, tehát nem nem az ütemezés a baj.Elkerülhetetlen volt, megbízható, régóta hajtott gépekkel kisegíteni a vészesen elöregedő európai szállító flottákat is. A rendelkezésre állást értsd úgy, hogy egy német légierőnek kicsit kevés az, ha több évig 5-6-7 géppel rendelkeznek a típusból. És ez nem elsősorban az Airbus hibája. A németek egyszerűen ilyen ritmusban kérték a gépek leszállítását. Mostanában kezd ömleni rájuk a "rengeteg" gép.
Akkor miért csökkentik ők is megrendelt mennyiséget?Érdekes, az angoloktól nem hallasz problémákat az A400M-re, sőt! Nagyon meg voltak vele elégedve a Karib tengeri hurrikán utáni humanitárius missziók alatt.
Erre majd térjünk vissza később. Az A400 olyan primitív szoftveres dolog miatt zuhant le, hogy pislogok rajta azóta is.A KC-390-en még bőven cseréled a szaros pelust, az A400M meg most megy középiskolába.
Azért mert az A400 - az előzetes igéretekkel ellentétben - sajnos nem tud helikoptereket utántölteni, erre a képességre pedig szüksége van a Fr. különlegeseknek.Akkor miért rendelt FRA 4 db C-130 Super Herculest?
Túl nagy a turbulencia a gép mögött?Azért mert az A400 - az előzetes igéretekkel ellentétben - sajnos nem tud helikoptereket utántölteni, erre a képességre pedig szüksége van a Fr. különlegeseknek.
Talán majd most hogy sikerült egy harmadik utántöltő csövet is applikálni az A400-ra (ami a thertérből engedi ki a csövet) újrakezdik a kísérleteket de a siker nem garantált...
Igen, kis sebbességnél, nagy állásszögön a gép mögött hatóművek vonalában olyan turbulencia volt, amit nem bírtak a helik.Túl nagy a turbulencia a gép mögött?
Nem-nem! Pontosan annyival kevesebb F-35 van előirányozva, mint amennyi F-15-öt rendeltek.Nem helyett, hanem mellé. Ordas difi.
Jah! A 60db fix megrendelésből lett 53fix+7opció.Ehhez képest az A400-nál meg a kérdés most az, hogy mennyivel csökkentség az igényeket. A németek már csökkentették brutálisan.
Erre légyszi dobjál már be egy forrást!A németek permanensen mondták le a gépeket, tehát nem nem az ütemezés a baj.
Ja tényleg az előbb el is felejtettem az angolokat. Ők a 25-ből 22-re módosítottak, amiből 20 darabot megelégedettséggel használnak.Akkor miért csökkentik ők is megrendelt mennyiséget?
Akkor nevesítsük azt a "szoftveres dolgot": Hibásan lett installálva (tehát emberi mulasztás) a hajtóművek vezérlő szoftvere.Az A400 olyan primitív szoftveres dolog miatt zuhant le, hogy pislogok rajta azóta is.
Megszerezte az engedélyeket már februárban.Igen, kis sebbességnél, nagy állásszögön a gép mögött hatóművek vonalában olyan turbulencia volt, amit nem bírtak a helik.
Ezért próbálják majd most meg a törzs középvonalában lévő csővel, hátha úgy működik a dolog.
Az általad linkelt cikk szó szerinti fordítása:Megszerezte az engedélyeket már februárban.
De tudtommal a szárnyakon lévő adapterek is módosítva lettek pár méterrel hosszabb csövekkel, és onnan is meg tudják oldani a helikopteres utántöltést: