KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Annál drágább gép nincs, mikor a flotta 60-80%-a repülésképtelen, és mintha a Luftwaffénél ilyesmi rendszeresen előállna az A-400M-ekkel (pl. 7-ből 1 repülőképes!!)!! Ez akkor is a világ legdrágább gépe lenne, ha a gépenkénti vételára a legolcsóbb lenne - de nem így van sajnos. Ha a szükséges szállításokhoz állandóan plusz gépeket kell bérelni, az Atlasz-ok meg a földön várnak az egyszer majd megérkező alkatrészekre, az azt jelenti, hogy ugyanazt a szolgáltatást duplán kell kifizetni. Ha ebből az egyik még rohadt drága is (a vételár), akkor nincs miért ezen gondolkozni ... :(:mad: Talán nem véletlen hogy egyre többen szabadulni akarnak ezektől a gépektől, és helyettük vagy legalábbis melléjük Herculeseket vesznek.

A LW üzemletetési csodáját nem vetítsük ki az egész flottára ha kérhetném.

Nem mellesleg minden alacsony számba rendszeresített, új gépnél vannak problémák. A KC-390ből eddig mennyit rendszeresítettek? Mennyi rendeltek? Új gép?
 
Az Embraer mögé beállni látszik a Boeing. Nem lehet, hogy ez jót tesz a KC-390-nek is? Érdekük lesz, hogy ezt vegyék a Herky helyett, akik újat akarnak. A termékkövetést tudnák menedzselni...
 
hát van rá összesen 33db rendelés... Portugálokéval együtt.

Még mindig csak a 28 db brazil gépről van aláírt szerződés. Hétfőn a portugál védelmi miniszter 3 hónapot adott az Embraer-nek, hogy megegyezzenek az árról, különben mást vesznek...
 
Az Embraer mögé beállni látszik a Boeing. Nem lehet, hogy ez jót tesz a KC-390-nek is? Érdekük lesz, hogy ezt vegyék a Herky helyett, akik újat akarnak. A termékkövetést tudnák menedzselni...
Jelen állás szerint a KC-390-ről külön megállapodás lesz az Embraer és a Boeing között. De portugál árakon a Boeing sem tud csodát tenni, drágábban meg még annyit sem. /Portugália részt vett a programban, így mások nem fognak 137 millás ajánlatot kapni./ :(
 
Lesz ez majd olcsóbb is. Mint az F-35. Lehet még a tervezett 55 millió USD/db árat is elérik egyszer. Csak ahhoz több száz gépet el kellene adni...
137-ről nem lesz 55, mert (ez nem F-35-ös, tehát) sose lesz rá olyan kereslet, és van 1 bevált versenytársa is (ami a Villámnak nincs, és 1 ideig nem is lesz)...
 
Na és?!? - Taktikai gép, tehát alacsony sebességgel olyan helyen is leszáll, ahol a nyilazott szárnyú brazil csoda meg sem próbálhatja...
Bár nem ismerem a KC-390-et ennyire, de
  • a feltüntetett erőforrás típusnak van sugárfékes változata is, szóval az alacsony leszállósebesség önmagában nem minden.
  • Van nekünk erre igényünk? Ez elvárás?
Szóval elnézést, de ebben a formában minimum elhamarkodottnak érzem ezt a kijelentést. A C-17 nézd meg milyen helyeken száll le és hogyan.
 
Bár nem ismerem a KC-390-et ennyire, de
  • a feltüntetett erőforrás típusnak van sugárfékes változata is, szóval az alacsony leszállósebesség önmagában nem minden.
  • Van nekünk erre igényünk? Ez elvárás?
Szóval elnézést, de ebben a formában minimum elhamarkodottnak érzem ezt a kijelentést. A C-17 nézd meg milyen helyeken száll le és hogyan.
A KC-390 sötét ló, így nem lehet sokat tudni róla. De önmagában a hajtómű és a szárny kialakítása már sok mindent elárul...

A C-17 kenterbe veri a stratégiai gépeket /tán a sötét lovakat is/, de olyan helyen nem tud leszállni, ahol a Herky igen...

Igényünk...?!?
NEM VOLT IGÉNYÜNK "luxusbizjetre"...!!!
A319-es utasszállítóra sem, ami nagy cargoajtó nélkül NEM ALKALMAS teherszállításra és MEDEVAC feladatra...!!!
 
!!
A319-es utasszállítóra sem, ami nagy cargoajtó nélkül NEM ALKALMAS teherszállításra és MEDEVAC feladatra...!!!
Ebből az első állítás nem igaz. Nem csak olyan terhek vannak, amihez az kell. Korlátozottan alkalmas. Ennyi. Hogy ez kinek tetszik és kinek nem az más tészta.
A MEDEVAC-ot meg nem tudom.
 
Ebből az első állítás nem igaz. Nem csak olyan terhek vannak, amihez az kell. Korlátozottan alkalmas. Ennyi. Hogy ez kinek tetszik és kinek nem az más tészta.
A MEDEVAC-ot meg nem tudom.
A civil keskenytörzsűeknek kicsi a poggyásztere, tehát nem viccből vágnak cargoajtót az átalakított változatokba, melyen keresztül a hordágyon fekvő sebesülteket is könnyű be és kirakni.
De ilyen feladatokra legjobb 1 rámpás airlifter...
 
Országvédelmi szempontbol szerintem nékünk se Hery,se KC390 nem kell.Szvetség ikötelmeink szempontjábol sem vagyok róla meggyőződve,hogy kell.Átpofozot A319 a közös C17 gépekkel úgy vélem fedeznék a missziós igényeket
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A civil keskenytörzsűeknek kicsi a poggyásztere, tehát nem viccből vágnak cargoajtót az átalakított változatokba, melyen keresztül a hordágyon fekvő sebesülteket is könnyű be és kirakni.
De ilyen feladatokra legjobb 1 rámpás airlifter...

No. Itt található a komplett cseh A319 flotta összes lényeges érdekessége (9 gép!):
http://www.cs-letectvi.cz/letadla/airbus-a319
"Letoun ev.č. 3085 lze navíc upravit pro letecký transport raněných a nemocných (MEDEVAC). Do druhého airbusu lze instalovat čtyři lůžka pro lehce zraněné nebo dvě lůžka pro lehce zraněné a dvě speciální transportní jednotky pro těžce zraněné či nemocné pacienty označované PTU (Patient Transport Unit). Tyto jednotky představují plnohodnotné anesteziologicko-resuscitační oddělení. Přestavbu na plně vybavenou verzi MEDEVAC je možno provést během 12 až 16 hodin."

4 ágyas rendszer, azaz vagy 4 könnyű sérült, vagy 2 könnyű és 2 súlyos sebesült részére. Ezek a modulok komplett aneszteziológia tökömtudja mi rendszert tartalmaznak, gondolom egyfajta sürgősségi minirendelő. A lényeg, amire ki akartam lyukadni, a modulokat 12 ill 16 óra alatt lehet beépiteni a gépbe szükség esetén.

664409c31ce2c51463403a58d4ca28e3.jpg

Kb igy néz ki a valóságban:
d5a91420c8bd1604eaebe0edcda34d2b.png
 
No. Itt található a komplett cseh A319 flotta összes lényeges érdekessége (9 gép!):
http://www.cs-letectvi.cz/letadla/airbus-a319
"Letoun ev.č. 3085 lze navíc upravit pro letecký transport raněných a nemocných (MEDEVAC). Do druhého airbusu lze instalovat čtyři lůžka pro lehce zraněné nebo dvě lůžka pro lehce zraněné a dvě speciální transportní jednotky pro těžce zraněné či nemocné pacienty označované PTU (Patient Transport Unit). Tyto jednotky představují plnohodnotné anesteziologicko-resuscitační oddělení. Přestavbu na plně vybavenou verzi MEDEVAC je možno provést během 12 až 16 hodin."

4 ágyas rendszer, azaz vagy 4 könnyű sérült, vagy 2 könnyű és 2 súlyos sebesült részére. Ezek a modulok komplett aneszteziológia tökömtudja mi rendszert tartalmaznak, gondolom egyfajta sürgősségi minirendelő. A lényeg, amire ki akartam lyukadni, a modulokat 12 ill 16 óra alatt lehet beépiteni a gépbe szükség esetén.

664409c31ce2c51463403a58d4ca28e3.jpg

Kb igy néz ki a valóságban:
d5a91420c8bd1604eaebe0edcda34d2b.png
Hátmég ha átppofoznánk a 319eket cargóajtós,palettás székezésüekre.2-3óra alatt átraknák a székes palettákat a MEDEVAC palettákra,a szükséges mértékben.Akár az egész gép terjedelmére is,ha kell.Napersze a vezetékezést is ehez elő kéne késziteni
 
Hátmég ha átppofoznánk a 319eket cargóajtós,palettás székezésüekre.2-3óra alatt átraknák a székes palettákat a MEDEVAC palettákra,a szükséges mértékben.Akár az egész gép terjedelmére is,ha kell.Napersze a vezetékezést is ehez elő kéne késziteni
Hátmég ha lesz végre rámpás gépünk, abba is bele lehet majd tolni, ha kell...;)
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1