KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 035
80 764
113
Kiváncsi vagyok, hogy a svédek végül vesznek-e KC-390-est. A Gripen üzletért kapnak-e akkora kedvezményt, hogy valahogy megérje nekik.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Hivatalosan , papíron 33 és 17 tonna , nyilván távolság és rakomány függő de max-ból indultam ki :D + ha ilyen logikából indulink ki akkor az ancsa max 5 és fél tonnája max 2 ...
Attól tartok, tévedsz.
Papiron nem láttam, de a wikipedia C-130 szócikkben a payload-hoz 20400kg van írva. Többet belerakni illegális.
Ugyanez C-27J-re 11500kg.
Ugyanez An-26-osra 5500kg. (ezt épp láttam papíron is)
Az meg hombár , hát , nem tudom , lehet máshogy gondoljuk hogy mi a hombár de az ugye megvan hogy a C27 kisebb mint az ancsa? :D
Ülő emberek An-26-osban:
https://www.airlinereporter.com/wp-content/uploads/2014/07/AN26Cabin.jpg
Ülő ember C-27-eseben:
https://previews.123rf.com/images/p...-plane-on-display-at-singapore-airshow-fe.jpg
Talán egy kicsivel kisebb a fesztávja, cserébe magasabb... A tehertér rövidebb kb 2 méterrel. Ellenben 6500kg-mal több a felszállótömege. Szóval rövid, nagy bufla, vagyis hombár. :)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 035
80 764
113

Júliusban még ez volt a terv:

the first serial production KC-390 will be delivered in late 2018.
The FAB expects further deliveries through 2026:
three aircraft in 2019
three in 2020
three in 2021
three in 2022
three in 2023
five in 2024
five in 2025
two in 2026.

Aztán az első széria géppel pótolták az összetört prototípust.
Most meg a 2019-re tervezett 3 gép helyett már csak 2 készül el...

...valami nincs ott rendben.


"Twenty-eight serial-production aircraft were ordered for BRL7.25 billion (USD2.23 billion) "

2014-ben a braziloknak a 28 gép 2,23 milliárd USD-be került. Az egy gépre jutó költség 79,6 millió USD.

2014 óta kb 30%-ot romlott a brazil fizetőeszköz az Euróval szemben? Az USD-vel szemben meg 60%-ot?!?
Ez kedvez az exportnak. (?) Viszont amit külföldről vesznek a géphez alkatrészt, az eléggé megdrágulhatott.
És lehet még EU vám is a portugál beszerzésnél. Biztos van itt néhány pénzügyi szakértő is, aki el tudja magyarázni röviden hogy mi folyik Brazíliában.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 035
80 764
113
Ha jól értem, 97 millió Euró helyett 120 millió Euró-t kérnek a brazilok gépenként. (Azaz 110,6 millió USD helyett 136,8 millió USD gépenként.)

5 gép * 97 millió Euro= 485 millió Euro Ez lenne az öt gép, a maradék 345 millió Euro meg a szimulátor és a támogatás, képzés, pótalkatrész stb. Ennyit fizetnének ki maximum a portugálok.

A portugál védelmi miniszter 3 hónapot adott az Embraer-nek, hogy megegyezzenek az árról. Különben mást vesznek.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Valahogy egyre inkább kezd nálam az "ezt nem veszünk" kategóriába csúszni ez gép az egyre több kérdőjel miatt, pedig képességek terén ideális volna.

A képesség csak az egyik dolog, amiért az ember megvesz valamit, az ára meg a másik, ami eldönti hogy egyáltalán megengedheti-e magának. Ha csak a képesség alapján vennénk autót, akkor mindenki vadi új Mercivel vagy pláne Rolls Royce-al járna, csak ugye ott a másik szempont is! Katonai felszerelés témájában ráadásul ott van még egy politikai és esetleg egy nemzetgazdasági szempont is. Képessége miatt és árától függetlenül is valószínűleg könnyebb szívvel kipengetnénk a KC-390 árát, ha mondjuk a kerékgumikat (fogyóeszköz!) és egy akár csak szerény részét (pl. kormánylapok, fékszárnyak), és jó adag belső felszerelést nálunk gyártatnának hozzá.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 811
28 939
113
Azért ne ragadjunk le a beszerzési árnál. Legalább harminc évig rendszerben lesz nálunk, ha nem tovább, szóval az üzemeltetés költsége lesz a döntő pénzügyi szempontból és nem a beszerzési ár. A KC-390 pont ezen kíván drasztikusan javítani a ciivl üzemeltetésben alkalmazott protokollok bevezetésével, míg az A400M üzemeltetésével a német légierő se bír!
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 639
113
Azért ne ragadjunk le a beszerzési árnál. Legalább harminc évig rendszerben lesz nálunk, ha nem tovább, szóval az üzemeltetés költsége lesz a döntő pénzügyi szempontból és nem a beszerzési ár. A KC-390 pont ezen kíván drasztikusan javítani a ciivl üzemeltetésben alkalmazott protokollok bevezetésével, míg az A400M üzemeltetésével a német légierő se bír!
Azért az ár se mindegy. Azt előre, egybe kell kifizetni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Azért az ár se mindegy. Azt előre, egybe kell kifizetni.
Aki ilyen szerződést köt az nagyon hülye/könnyen korrumpálható kell hogy legyen egy olyan piacon ahol verseny és termék-választék van!! Opciós megrendelésről (ez előleg-fizetéssel jár), nyújtott/megosztott/részletfizetésről hallottál már?!
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Azért ne ragadjunk le a beszerzési árnál. Legalább harminc évig rendszerben lesz nálunk, ha nem tovább, szóval az üzemeltetés költsége lesz a döntő pénzügyi szempontból és nem a beszerzési ár. A KC-390 pont ezen kíván drasztikusan javítani a ciivl üzemeltetésben alkalmazott protokollok bevezetésével, míg az A400M üzemeltetésével a német légierő se bír!
Szerintem ez a "civil protokoll" csak 1 marketingfogás, mert más airlifter gyártók /lásd Airbus, Antonov, Boeing etc./ is foglalkoznak civil gépekkel, ám ők éltek nem ezzel a lehetőséggel.
Alkatrészt gyártani meg keresett termékhez érdemes, ám az ár és rendelések jól mutatják, hogy a KC-390 nem tartozik abba a körbe...!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 811
28 939
113
Szerintem ez a "civil protokoll" csak 1 marketingfogás, mert más airlifter gyártók /lásd Airbus, Antonov, Boeing etc./ is foglalkoznak civil gépekkel, ám ők éltek nem ezzel a lehetőséggel.
Alkatrészt gyártani meg keresett termékhez érdemes, ám az ár és rendelések jól mutatják, hogy a KC-390 nem tartozik abba a körbe...!
A civil és katonai üzemeltetési protokollok között hatalmas különbségek vannak! Ez nagyon nem marketingfogás!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 811
28 939
113
"Unlike other military transport aircraft, the KC-390 will have no depot-level maintenance requirements. Instead, its maintenance regime will be aligned to that of a civilian airliner, with a one-day A-check to take place every 600h, and more comprehensive C-checks due every 10 years."
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Azért ne ragadjunk le a beszerzési árnál. Legalább harminc évig rendszerben lesz nálunk, ha nem tovább, szóval az üzemeltetés költsége lesz a döntő pénzügyi szempontból és nem a beszerzési ár. A KC-390 pont ezen kíván drasztikusan javítani a ciivl üzemeltetésben alkalmazott protokollok bevezetésével, míg az A400M üzemeltetésével a német légierő se bír!

KC-390 új tipus. Lesz avval is gond bőven és nem lesz olcsó muri az üzemeltetése sem.

Ebből a szempontból ott a C130J. Bevált, rengeteget kibír igásló.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and formosa1