KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Kiváncsi vagyok, hogy a svédek végül vesznek-e KC-390-est. A Gripen üzletért kapnak-e akkora kedvezményt, hogy valahogy megérje nekik.
 
Hivatalosan , papíron 33 és 17 tonna , nyilván távolság és rakomány függő de max-ból indultam ki :D + ha ilyen logikából indulink ki akkor az ancsa max 5 és fél tonnája max 2 ...
Attól tartok, tévedsz.
Papiron nem láttam, de a wikipedia C-130 szócikkben a payload-hoz 20400kg van írva. Többet belerakni illegális.
Ugyanez C-27J-re 11500kg.
Ugyanez An-26-osra 5500kg. (ezt épp láttam papíron is)
Az meg hombár , hát , nem tudom , lehet máshogy gondoljuk hogy mi a hombár de az ugye megvan hogy a C27 kisebb mint az ancsa? :D
Ülő emberek An-26-osban:
https://www.airlinereporter.com/wp-content/uploads/2014/07/AN26Cabin.jpg
Ülő ember C-27-eseben:
https://previews.123rf.com/images/p...-plane-on-display-at-singapore-airshow-fe.jpg
Talán egy kicsivel kisebb a fesztávja, cserébe magasabb... A tehertér rövidebb kb 2 méterrel. Ellenben 6500kg-mal több a felszállótömege. Szóval rövid, nagy bufla, vagyis hombár. :)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Júliusban még ez volt a terv:

the first serial production KC-390 will be delivered in late 2018.
The FAB expects further deliveries through 2026:
three aircraft in 2019
three in 2020
three in 2021
three in 2022
three in 2023
five in 2024
five in 2025
two in 2026.

Aztán az első széria géppel pótolták az összetört prototípust.
Most meg a 2019-re tervezett 3 gép helyett már csak 2 készül el...

...valami nincs ott rendben.


"Twenty-eight serial-production aircraft were ordered for BRL7.25 billion (USD2.23 billion) "

2014-ben a braziloknak a 28 gép 2,23 milliárd USD-be került. Az egy gépre jutó költség 79,6 millió USD.

2014 óta kb 30%-ot romlott a brazil fizetőeszköz az Euróval szemben? Az USD-vel szemben meg 60%-ot?!?
Ez kedvez az exportnak. (?) Viszont amit külföldről vesznek a géphez alkatrészt, az eléggé megdrágulhatott.
És lehet még EU vám is a portugál beszerzésnél. Biztos van itt néhány pénzügyi szakértő is, aki el tudja magyarázni röviden hogy mi folyik Brazíliában.
 
Ha jól értem, 97 millió Euró helyett 120 millió Euró-t kérnek a brazilok gépenként. (Azaz 110,6 millió USD helyett 136,8 millió USD gépenként.)

5 gép * 97 millió Euro= 485 millió Euro Ez lenne az öt gép, a maradék 345 millió Euro meg a szimulátor és a támogatás, képzés, pótalkatrész stb. Ennyit fizetnének ki maximum a portugálok.

A portugál védelmi miniszter 3 hónapot adott az Embraer-nek, hogy megegyezzenek az árról. Különben mást vesznek.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Valahogy egyre inkább kezd nálam az "ezt nem veszünk" kategóriába csúszni ez gép az egyre több kérdőjel miatt, pedig képességek terén ideális volna.

A képesség csak az egyik dolog, amiért az ember megvesz valamit, az ára meg a másik, ami eldönti hogy egyáltalán megengedheti-e magának. Ha csak a képesség alapján vennénk autót, akkor mindenki vadi új Mercivel vagy pláne Rolls Royce-al járna, csak ugye ott a másik szempont is! Katonai felszerelés témájában ráadásul ott van még egy politikai és esetleg egy nemzetgazdasági szempont is. Képessége miatt és árától függetlenül is valószínűleg könnyebb szívvel kipengetnénk a KC-390 árát, ha mondjuk a kerékgumikat (fogyóeszköz!) és egy akár csak szerény részét (pl. kormánylapok, fékszárnyak), és jó adag belső felszerelést nálunk gyártatnának hozzá.
 
Azért ne ragadjunk le a beszerzési árnál. Legalább harminc évig rendszerben lesz nálunk, ha nem tovább, szóval az üzemeltetés költsége lesz a döntő pénzügyi szempontból és nem a beszerzési ár. A KC-390 pont ezen kíván drasztikusan javítani a ciivl üzemeltetésben alkalmazott protokollok bevezetésével, míg az A400M üzemeltetésével a német légierő se bír!
 
Azért ne ragadjunk le a beszerzési árnál. Legalább harminc évig rendszerben lesz nálunk, ha nem tovább, szóval az üzemeltetés költsége lesz a döntő pénzügyi szempontból és nem a beszerzési ár. A KC-390 pont ezen kíván drasztikusan javítani a ciivl üzemeltetésben alkalmazott protokollok bevezetésével, míg az A400M üzemeltetésével a német légierő se bír!
Azért az ár se mindegy. Azt előre, egybe kell kifizetni.
 
Azért az ár se mindegy. Azt előre, egybe kell kifizetni.
Aki ilyen szerződést köt az nagyon hülye/könnyen korrumpálható kell hogy legyen egy olyan piacon ahol verseny és termék-választék van!! Opciós megrendelésről (ez előleg-fizetéssel jár), nyújtott/megosztott/részletfizetésről hallottál már?!
 
Azért ne ragadjunk le a beszerzési árnál. Legalább harminc évig rendszerben lesz nálunk, ha nem tovább, szóval az üzemeltetés költsége lesz a döntő pénzügyi szempontból és nem a beszerzési ár. A KC-390 pont ezen kíván drasztikusan javítani a ciivl üzemeltetésben alkalmazott protokollok bevezetésével, míg az A400M üzemeltetésével a német légierő se bír!
Szerintem ez a "civil protokoll" csak 1 marketingfogás, mert más airlifter gyártók /lásd Airbus, Antonov, Boeing etc./ is foglalkoznak civil gépekkel, ám ők éltek nem ezzel a lehetőséggel.
Alkatrészt gyártani meg keresett termékhez érdemes, ám az ár és rendelések jól mutatják, hogy a KC-390 nem tartozik abba a körbe...!
 
Szerintem ez a "civil protokoll" csak 1 marketingfogás, mert más airlifter gyártók /lásd Airbus, Antonov, Boeing etc./ is foglalkoznak civil gépekkel, ám ők éltek nem ezzel a lehetőséggel.
Alkatrészt gyártani meg keresett termékhez érdemes, ám az ár és rendelések jól mutatják, hogy a KC-390 nem tartozik abba a körbe...!
A civil és katonai üzemeltetési protokollok között hatalmas különbségek vannak! Ez nagyon nem marketingfogás!
 
"Unlike other military transport aircraft, the KC-390 will have no depot-level maintenance requirements. Instead, its maintenance regime will be aligned to that of a civilian airliner, with a one-day A-check to take place every 600h, and more comprehensive C-checks due every 10 years."
 
Azért ne ragadjunk le a beszerzési árnál. Legalább harminc évig rendszerben lesz nálunk, ha nem tovább, szóval az üzemeltetés költsége lesz a döntő pénzügyi szempontból és nem a beszerzési ár. A KC-390 pont ezen kíván drasztikusan javítani a ciivl üzemeltetésben alkalmazott protokollok bevezetésével, míg az A400M üzemeltetésével a német légierő se bír!

KC-390 új tipus. Lesz avval is gond bőven és nem lesz olcsó muri az üzemeltetése sem.

Ebből a szempontból ott a C130J. Bevált, rengeteget kibír igásló.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and formosa1