Múltkor páran nagyon meg voltak lepődve,hogy a Bajkál tó jegére leszállt egy Cessna és a jég kibírta. Közben pedig a jég olyan erős, hogy a Mi-171A2-est is kibírja, a maga szerény 13 tonnás maximális felszállósúlyával. Üresen olyan 8.5-9 tonna a gép,ez utóbbi adatot nem találtam meg így hirtelen
Anno a transzszibériai vasutat kompokkal akarták átvinni a tavon, mivel túl drága és nehéz lett volna megkerülni.
Rendeltek is az angoloktól egy jégtörőt, de azt valahogy el is kellett juttatni a tóhoz, mivel felúsztatni nem tudták ezért szétvágták, vasúton elvitték amíg tudták, majd a tónál újra összerakták így röpke másfél év késéssel munkába állhatott.
Kifutott a kikötőből első próbaútjára, majd az első jégtáblán fennakadt, mivel nem tudta áttörni, így a tó télen továbbra is járhatatlan volt az idő nagy részében (később el is süllyedt, magával víve egy mozdonyt meg pár kocsit.
Közben kitört egy aprócska konfliktus egy elmaradott ázsiai feudalisztikus állammal, ami később Orosz-Japán háború néven került be a történelem könyvekbe, a tél kellős közepén is át kellett juttatni a tavon a szerelvényeket, így jobb ötlet híján a jégre fektetett síneken hurcolták át az árut, kisebb csoportokban, miután egy mozdony alatt beszakadt a jég.
A konfliktus után határozta el, 2. Miklós, hogy modernizálja a gyorsan és szarul megépített vasútvonalat, aminek részeként megépült a tó körüli rész is, de ebbe bele is roppant a birodalom, a felvett hitelek az 1915-ös befejezésre elvitték a költségvetés felét.