Az F-35 maximális felszállótömege (31,8 tonna) nagyobb, mint az F-15C-é (30,8 tonna) és jóval meghaladja az Eurofighterét (23,5 tonna) és a Rafale-t (24,5 tonna).
Az F-35 valójában eléggé nagy gép...
Kérdéses, hogy mi a terv a géppel, illetve mi a terv a Francia / Német, esetleg közös európai katonai irányvonal terén.
2040-re a CdG már egyértelműen leszerelésre kerül, ha nem pótolják, akkor nincs szükség hordozófedélzeti alkalmazásra, vagy ha nagyobb méretű CV / CVN egységgel pótolják, akkor pedig lehet akár nagyobb is. Én arra számítok, hogy legalábbis a franciák biztos szeretnék a hordozó-képességet megőrizni, így két út áll előttük: ők is megveszik az F-35C-t (nem lenne ördögtől való, eddig is használtak amerikai gépeket, pl. C-2D AW&C gépek), vagy az új FCAS hordozófedélzetre is alkalmas lesz.
Hogy kell-e nagy méretű gép (mondjuk 30 tonna feletti felszállótömeg), az leginkább a katonai igényektől függ, ráadásul az FCAS-nak nem az F-35-össel, hanem az utána következő géppel kell "versenyeznie" - bármi is legyen 22 év múlva a tendencia....
Ha alapvető légi használat (légtér-ellenőrzés, csapásmérés, felderítés, légiharc), akkor szvsz egy 25 tonnás gép bőven elég lehet, és az sem feltétlen probléma, ha egy hajtóműves - csak akkor megfelelő hajtóművet kell kifejleszteni hozzá...