Európai 5. generációs repülőgép fejlesztése

Európának egyszerűen el kéne lopnia a J-31 terveit és európaira szabni az elektronikát meg a fegyvezetet. Amikor meg a kínaiak elsőnek meglátják és fölhorkannak, hogy "De hát ez...!", akkor csak annyit kell nekik mondani, hogy: Szar érzés, mi?
 
  • Tetszik
Reactions: Robur and tonyo
Nem kelleme azt allopni kina barmikor eladna. De athajtomuvezni kellene /orosszal megse repulhe/ elektronikat europaira cserelni es a vegen ugyan ott van mintha 0rol kezdenek mert attrvezni nehezebb mint meg. /tobb a kompromisszum/ egyebkemt ha lenne akarat menne egy nem leljes oszefogassal. Olaszok svedek nemetek spanyolok elegek lennenek hozza fro es a Brit nem is lennenek szuksegesek. /Olaszokat divat lenezni pedig nagyon ott vannak hadiiparilag franciak utan a masodikak de hamarosan a franciakat is lemyomjak./
 
Nem kelleme azt allopni kina barmikor eladna. De athajtomuvezni kellene /orosszal megse repulhe/ elektronikat europaira cserelni es a vegen ugyan ott van mintha 0rol kezdenek mert attrvezni nehezebb mint meg. /tobb a kompromisszum/ egyebkemt ha lenne akarat menne egy nem leljes oszefogassal. Olaszok svedek nemetek spanyolok elegek lennenek hozza fro es a Brit nem is lennenek szuksegesek. /Olaszokat divat lenezni pedig nagyon ott vannak hadiiparilag franciak utan a masodikak de hamarosan a franciakat is lemyomjak./
Az az igazság hogy itt európának saját fejlesztésű 5 generációs gépe soha nem lesz. Tervek, prototipus még lehet van. Az érvek érdekek vs érvek ellenérdekek miatt. Sebaj az F-35 eladások az elkövetkező 10-20 évben kaszálni fognak itt.
 
A saab programja nemtudom hogy all a torokokkel valo osszefeszules gondolom anyagilag megnyirbalta a prolyektet /berfelylesztest amit a saab mint fejleszto is hasznositott volna./ azt tudom hogy valami 5 genes orkupot mar megcsinaltak a svedek /nem a saab hanem valami leanyvalallat vagy osszefonodott ceg mar nemtudom/ es a boritas anyagaval is megvannak... De a saab termeke nem lessz alkalmas kozos eu gepnek a mereete miatt /szelcsatorna tervek/ maradnak a svedek a kis gepeknel... De mostanaba nem hallottam a projektrol de 2020 ig elso prototipusig meg van masfel ket ketesfel ev.
 
Ha megnyernek az usa kikepzogep tendert tuti felgyorsulna a program es lenne ra penz /de gondolom most fejlesztesi kapacitas se igen van trener gep uj griff a regiek pofozgatasa /bbar a demo es ng megletevel ez igy nem akkora problema/
 
A két tyúk (Florence Parly és Ursula von der Leyen) állítólag ma felrakta a pontot egy "i" betűre...
image.jpg

https://www.defensenews.com/2018/04...ve-ahead-on-sixth-generation-combat-aircraft/
A hivatalos bejelentés majd Ápr.25-én az ILA Berlin Air Shown, de úgy tűnik a Franciák és a Németek közösen tényleg nekiveselkednek egy 5.gen harci gép kifejlesztésének.
A cél: kifejleszteni a Dassault Rafale és Eurofighter Typhoon váltótípusát (figyelem: a Tornádoról már nincs szó!!)
Érdekes lesz...:rolleyes:
Megvolt az aláírási ceremónia is.
31369355_1255270354603246_4065974766652096512_o.jpg

http://defence-blog.com/news/german...ly-develop-a-next-generation-fighter-jet.html
Az új gépet egyenlőre csak Next Generation Weapons System (NGWS)-nek nevezik.

Megállapodtak továbbá:
- egy új tengerészeti járőrgép közös fejlesztéséről;
- a Németek is rendelnek C-130-kat és ezekből és a Franciák már meglévő új Herkuleseiből közös flottát hoznak létre.
 
Ahogy mindig, Európa most sem együtt fejleszt egy közös típust.....


FCAS : Francia-német együttműködés


Dassault + Airbus

Dassault Aviation and Airbus have decided to join forcesfor the development and production of Europe’s Future Combat Air System (FCAS), which is slated to complement and eventually replace current generation of Eurofighter and Rafale fighter aircraft between 2035 and 2040.
Landmark agreement to develop and produce Europe’s next generation combat aircraft
Fosters European high-tech leadership in the military aviation sector for decades to come
Future Combat Air System to be developed as a system of systems, including unmanned aerial vehicles, connectivity and secure communications
Next generation fighter aircraft to complement and eventually replace current generation of Eurofighter and Rafale fighter aircraft by 2035-2040
Overall development contract to be launched to follow study and to include demonstrators to support FCAS planned as of 2025
Berlin, 25 April 2018 – Dassault Aviation (stock exchange symbol: AM) and Airbus (stock exchange symbol: AIR) have decided to join forces for the development and production of Europe’s Future Combat Air System (FCAS), which is slated to complement and eventually replace current generation of Eurofighter and Rafale fighter aircraft between 2035 and 2040.

36721181_1757049507663874_5250227271704248320_n.jpg






Angol svéd együttműködés

swedishconcept1.jpg




TF-X : Angol - török - francia együttműködés


BAE Systems + Rolls-Royce + Turkish Aerospace Industries + Dassault

https://defence-blog.com/aviation/t...mes-accelerate-development-tf-x-aircraft.html

https://ukdefencejournal.org.uk/uk-...sweden-over-fighter-collaboration/?no_cache=1

TFX.jpg
 
Ez mi?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: szuvorov
Ez mi?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Hát a fülem nem kéne?
Gyogyó már, hogy bolog-boldogtalan csinálja ezeket a 5th. meg 6th. gen gép terveket, mintha nem látnák a csúcs fejlesztők is mit szenvednek a F-35-el, hogy valóban harcképes fegyverrendszer legyen. Merthogy ennyi kis gyártó ilyen álmához nincs meg a nemzetközi (hidegháborús szintű) helyzet, az tény. És nem is lesz, vagyis senki nem fogja ezt finanszírozni (főleg az UK ezzel, most hogy jön a "Brexit utáni szárnyalás").
Az oroszokon is szoktam kacagni, hogy nagyot akarnak - de aztán eszembe jut Európa és kitör belőlem a röhögés... (nem technológiai, hanem agyatlan döntésmechanizmus oldalról)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Hát a fülem nem kéne?
Gyogyó már, hogy bolog-boldogtalan csinálja ezeket a 5th. meg 6th. gen gép terveket, mintha nem látnák a csúcs fejlesztők is mit szenvednek a F-35-el, hogy valóban harcképes fegyverrendszer legyen. Merthogy ennyi kis gyártó ilyen álmához nincs meg a nemzetközi (hidegháborús szintű) helyzet, az tény. És nem is lesz, vagyis senki nem fogja ezt finanszírozni (főleg az UK ezzel, most hogy jön a "Brexit utáni szárnyalás").
Az oroszokon is szoktam kacagni, hogy nagyot akarnak - de aztán eszembe jut Európa és kitör belőlem a röhögés... (nem technológiai, hanem agyatlan döntésmechanizmus oldalról)

Kell egy európai összefogásban épülő sokadik generációs vadászgép, mert az nem állapot hogy no. 1 gazdaság de az önálló védelmi képesség a nullához közelít, pedig mind a pénz mind a szaktudás megvan hozzá.

Az más kérdés, hogy az ilyen Páneurópai védelmi projekteket kevésbé a röhejes káosz szintjén kellene megvalósítani, mint ahogy eddig tették.
 
Kell egy európai összefogásban épülő sokadik generációs vadászgép, mert az nem állapot hogy no. 1 gazdaság de az önálló védelmi képesség a nullához közelít, pedig mind a pénz mind a szaktudás megvan hozzá.

Az más kérdés, hogy az ilyen Páneurópai védelmi projekteket kevésbé a röhejes káosz szintjén kellene megvalósítani, mint ahogy eddig tették.

Na igen, de megint mindegyik a csúcsnak akar nekiesni, a pilótás harci gépnek - UK is csinálna egyet, meg a németek/franciák vezette Airbus is.
Ahelyett, hogy mondjuk az UK nekiesne a drónoknak meg az RR mondjuk a pilótás gép hajtóművének, a kontinens meg a nagy gépnek, megint fix, hogy eljátszák a Rafale-Eurofighter mókát. (ami nagyon nagy falat, még a DARPA sem várja el az NGADtól, hogy full kész legyen a kívánt időpontra).
Ha nem tudnak megegyezni, hogy ki mit csináljon, marad ez, a sok saját fegyverrendszer iszonyat áron kis számban.
Ez az UK gép is ennek egy újabb tagja.