Európai 5. generációs repülőgép fejlesztése

Értem..tehát számodra egy miniszter csak férfi lehet, ha esetleg nő, akkor az csakis kvótanő lehet...aha...

Tájékoztatlak, hogy attól, hogy dudi beböffentett valami f*szságot, attól Ursula még nem egy rossz miniszter. Talán nem ártott volna kicsit utánanézni a tevékenységének.

Először is, mielőtt hadügyminiszter lett már 2 ciklusban volt miniszter más posztokon. 2005-2009 között szociális és családügyi miniszter, és többek között elfogadtatott egy akkoriban még elég újszerű és kemény törvényt a gyermek pornográfia ellen...
Aztán 2009-2013 között munkaügyi miniszter volt, ami azért abban az időben nem éppen volt egy könnyű piskóta...de meg lehet nézni, hogy a német munkaerő-piac relatíve milyen jól ellenállt a válságnak...
És meg lehet nézni, hogy miket csinált hadügyminiszterként. Egyrészről az ő ideje alatt elfogadtak egy 10 évre szóló 130 milliárd EUR-os hadsereg fejlesztési forrást, valamint azt, hogy 2015-2020 között évenként 6,5%-kal növelik a hadseregre szánt összeget, ami 5 év alatt ugye kb. harmadával növeli majd meg a hadsereg büdzséjét...
de ezen kívül nőtt a német nemzetközi szerepvállalás is, és felállított egy 100 millió EUR-s alapot a hadsereg, illetve a katonai pálya népszerűsítésére
És akkor azokról a dolgokról még nem is beszéltem, amik a közös eu-s hadsereg irányába mutatnak (közös tankerflotta, egy csomó 2 vagy többoldalú megállapodás - pl.: a holland hadtest integrálása a Bundeswehr-be, vagy Dániával a haditengerészeti együttműködés stb.)
Blablabla. Putyin alatt annyian jelentkeznek a hadseregbe, hogy a nagyját el kell hajtani. A németeknél meg azért kell népszerűsíteni, mert senki sem akar Ahmed mellett kézimunkaszakkörözni harckocsi éleslövészet helyett.
 
Blablabla. Putyin alatt annyian jelentkeznek a hadseregbe, hogy a nagyját el kell hajtani. A németeknél meg azért kell népszerűsíteni, mert senki sem akar Ahmed mellett kézimunkaszakkörözni harckocsi éleslövészet helyett.

Ha alacsony születésszám mellett is sok fiatal jelentkezik katonának, akkor gyenge a gazdaság. Különben oda mennének sokan.
 
Ha alacsony születésszám mellett is sok fiatal jelentkezik katonának, akkor gyenge a gazdaság. Különben oda mennének sokan.
Ez is egy lehetőség. A másik az, hogy ott még van presztízse a katonáskodásnak. Amibe meg jobb bele sem gondolni mint opció, pont elég sokat basztatták őket nyugatról ahhoz, hogy sok legyen a dühös ember.

No nekünk ez lenne a legrosszabb.
 
Ez is egy lehetőség. A másik az, hogy ott még van presztízse a katonáskodásnak. Amibe meg jobb bele sem gondolni mint opció, pont elég sokat basztatták őket nyugatról ahhoz, hogy sok legyen a dühös ember.

No nekünk ez lenne a legrosszabb.

Presztizse lehet ott is itt is, de a katonáskodás rengeteg szempontból totál szívás.

Legutoljára annyira basztatták őket, kik is mivel, hogy anektálgattak egy szomszédos államból. őőő hmmm...
 
Presztizse lehet ott is itt is, de a katonáskodás rengeteg szempontból totál szívás.

Legutoljára annyira basztatták őket, kik is mivel, hogy anektálgattak egy szomszédos államból. őőő hmmm...
Ezt másként látjuk akkor. Semmi probléma nincs ezzel.
 
http://www.bbc.com/news/business-43895648

Rivals Airbus and Dassault Aviation have struck a deal to develop and produce Europe's next generation of fighter aircraft. Franco-German Airbus is part of the consortium behind Eurofighter, while France's Dassault makes the Rafale jet. The two companies said their European Future Combat Air System (FCAS) would replace the existing planes by 2040

Jobb későn, mint soha.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
http://www.bbc.com/news/business-43895648

Rivals Airbus and Dassault Aviation have struck a deal to develop and produce Europe's next generation of fighter aircraft. Franco-German Airbus is part of the consortium behind Eurofighter, while France's Dassault makes the Rafale jet. The two companies said their European Future Combat Air System (FCAS) would replace the existing planes by 2040

Jobb későn, mint soha.

Iszonyat lassan megy minden Európában. Mire Európa kifejleszt egy 5-ik generációsat, addigra már mások 6-okkal nyomulnak.

Amúgy ha sokan vesznek Európában F-35-öt, akkor a közös európai 5-ik generációsnak egy nagyobb, kéthajtóműves gépnek kéne lennie, nem?
 
Iszonyat lassan megy minden Európában. Mire Európa kifejleszt egy 5-ik generációsat, addigra már mások 6-okkal nyomulnak.

Amúgy ha sokan vesznek Európában F-35-öt, akkor a közös európai 5-ik generációsnak egy nagyobb, kéthajtóműves gépnek kéne lennie, nem?

Az F-35 maximális felszállótömege (31,8 tonna) nagyobb, mint az F-15C-é (30,8 tonna) és jóval meghaladja az Eurofighterét (23,5 tonna) és a Rafale-t (24,5 tonna).
Az F-35 valójában eléggé nagy gép... ;)

Kérdéses, hogy mi a terv a géppel, illetve mi a terv a Francia / Német, esetleg közös európai katonai irányvonal terén.
2040-re a CdG már egyértelműen leszerelésre kerül, ha nem pótolják, akkor nincs szükség hordozófedélzeti alkalmazásra, vagy ha nagyobb méretű CV / CVN egységgel pótolják, akkor pedig lehet akár nagyobb is. Én arra számítok, hogy legalábbis a franciák biztos szeretnék a hordozó-képességet megőrizni, így két út áll előttük: ők is megveszik az F-35C-t (nem lenne ördögtől való, eddig is használtak amerikai gépeket, pl. C-2D AW&C gépek), vagy az új FCAS hordozófedélzetre is alkalmas lesz.

Hogy kell-e nagy méretű gép (mondjuk 30 tonna feletti felszállótömeg), az leginkább a katonai igényektől függ, ráadásul az FCAS-nak nem az F-35-össel, hanem az utána következő géppel kell "versenyeznie" - bármi is legyen 22 év múlva a tendencia....

Ha alapvető légi használat (légtér-ellenőrzés, csapásmérés, felderítés, légiharc), akkor szvsz egy 25 tonnás gép bőven elég lehet, és az sem feltétlen probléma, ha egy hajtóműves - csak akkor megfelelő hajtóművet kell kifejleszteni hozzá...
 
Iszonyat lassan megy minden Európában. Mire Európa kifejleszt egy 5-ik generációsat, addigra már mások 6-okkal nyomulnak.

Amúgy ha sokan vesznek Európában F-35-öt, akkor a közös európai 5-ik generációsnak egy nagyobb, kéthajtóműves gépnek kéne lennie, nem?
Jelenleg senkinek lövése nincs arról, hogy mi a fene az a 6. generációs vadászgép. Még az 5. gennél is a képességek terén van elég nagy szórás. Az F-35-höz képest az F-35 repteljesítményben pont annyira más liga erőben, mint egy Super Hornet egy F-15SA-val összemérve... A nagy állásszögű manővereknél meg pont fordítva, csak annak harcászati haszna nemigen van...
 
Az F-35 maximális felszállótömege (31,8 tonna) nagyobb, mint az F-15C-é (30,8 tonna) és jóval meghaladja az Eurofighterét (23,5 tonna) és a Rafale-t (24,5 tonna).
Az F-35 valójában eléggé nagy gép... ;)

Kérdéses, hogy mi a terv a géppel, illetve mi a terv a Francia / Német, esetleg közös európai katonai irányvonal terén.
2040-re a CdG már egyértelműen leszerelésre kerül, ha nem pótolják, akkor nincs szükség hordozófedélzeti alkalmazásra, vagy ha nagyobb méretű CV / CVN egységgel pótolják, akkor pedig lehet akár nagyobb is. Én arra számítok, hogy legalábbis a franciák biztos szeretnék a hordozó-képességet megőrizni, így két út áll előttük: ők is megveszik az F-35C-t (nem lenne ördögtől való, eddig is használtak amerikai gépeket, pl. C-2D AW&C gépek), vagy az új FCAS hordozófedélzetre is alkalmas lesz.

Hogy kell-e nagy méretű gép (mondjuk 30 tonna feletti felszállótömeg), az leginkább a katonai igényektől függ, ráadásul az FCAS-nak nem az F-35-össel, hanem az utána következő géppel kell "versenyeznie" - bármi is legyen 22 év múlva a tendencia....

Ha alapvető légi használat (légtér-ellenőrzés, csapásmérés, felderítés, légiharc), akkor szvsz egy 25 tonnás gép bőven elég lehet, és az sem feltétlen probléma, ha egy hajtóműves - csak akkor megfelelő hajtóművet kell kifejleszteni hozzá...

Hm, valóban nagy az F-35 :)

Persze az F-35-öt a nagyobbak közül csak a britek és olaszok veszik, a franciák, németek, spanyolok nem. Tehát lehet igény egy másik 5-ik generációsra. Csak olyan soká készül az el, még ha holnap kezdenének is bele...
 
Hm, valóban nagy az F-35 :)

Persze az F-35-öt a nagyobbak közül csak a britek és olaszok veszik, a franciák, németek, spanyolok nem. Tehát lehet igény egy másik 5-ik generációsra. Csak olyan soká készül az el, még ha holnap kezdenének is bele...

A spanyoloknak sincs sok választásuk, ha a Juan Carlos I. fedélzetén le szeretnék cserélni az AV-8B-ket.
A nagyobbik probléma pedig az, hogy márpedig az Eurofighter élettartama körül van. 2040-re az Tranche 1 EF-ek már 50-55 év felett járnak, ami még évi 120 óra repült órával is sok...
 
A nagy állásszögű manővereknél meg pont fordítva, csak annak harcászati haszna nemigen van...
Szép diagramokat és parttalan vitákat lehet belōle generálni és így születnek az F22-killer Mi-24-es infografikák, ahol kihegyezik arra, hogy a Mi-24-es ott is tud repülni, ahol az F22-es már átesik, vagyis ebben a helyzetben a 40 éves, filléres orosz technológia kinyírja a high-tech, méregdrága amerikait...

Most nem találom meg, de valamelyik átszellemült teuton arról moralizált, hogy a Tornado miben és hányszorosan veri meg az F35-öt - (igen, olyan, amikor az autós kárytában a magasabb fogyasztású kocsi lapja üti a kisfogyasztásút, holott a valóságban a fordított relációt szeretjük.) és nem az üzemeltetési költségek. A csóka fogta a Tornado-t és beállította úgy, hogy a jövōbeni bármilyen fenyegetésre is választ ad. Melyikre? Ali Toyota pick-upját Afganisztánban bizosab 10 év múlva is leszedi - ha addig szolgálatban lesz, de használja a BÁRMILYEN szót.

A Bundeswehr (vagy inkább Bunteswehr) költségvetése egyre gázabb, most sikerült a GDP 1,2-re feltornászni, de ebbōl fizetnek mindent - az EF-tōl a mali-s missziókig a személyi illetményen át Bundeswehr-egyetemekig. A pénz magyar szemmel tényleg sok, de ha a számok mögé nézünk, akkor nagyon más. Ennyibōl a mostani képesség megtartása mellett nem lehet fejleszteni - pláne egy ilyen összetételű parlamentben.

Idōsebb rókáktól hallom néha a régi történeteket, hogy már w Schröder alatt féltek a fejlesztések elkezdésétōl, mert nem lehet mindent egy kormányzati ciklus alatt befejezni és a Bundestag pártstruktúrája nagyjából azonos. Ha az SPD meg a zōdek a mérleg nyelve, akkor a hadsereg az elsō, aminek nekiesnek. Az elmúlt évtized errōl szólt, a mostani évek pedig méginkább.

A német költségvetés évek óta sufficites, adócsökkentés nem volt. Eddig olyan 41 milliárd EUR-t vallottak be a migrációval õsszefüggō kiadásokra. Seehofer küzd, mint disznó a jégen, de ez édeskevés.

Tipikus példa a Krauss-Maffei. A hazai megrendelések alacsonyak. Próbálnak piacot szerezni, erre jönnek a szocik és megfúrják a török tendert. Támogatást nem lehet adni a cégnek, de a melóst kirúgni tilos. Ezért marad a lassúság, meg a szenvedés. GM Landsystems ugyanez pepitában. Airbus Machling - folyamatos emberhiány. Thyssen Marine - szintén zenész. Rheinmetall tojástáncol. Airbus-nál sztrájk. MTU-t a polgári repülés viszi. MAN civil teherautók nélkül csōd. Airbus Helicopters - szappanopera. Airbus Space és a többi űrkutatással foglalkozó cég - ha megy Ariane, akkor megy, különben lassújárat..

Csehül néz ki, na...
 
Szép diagramokat és parttalan vitákat lehet belōle generálni és így születnek az F22-killer Mi-24-es infografikák, ahol kihegyezik arra, hogy a Mi-24-es ott is tud repülni, ahol az F22-es már átesik, vagyis ebben a helyzetben a 40 éves, filléres orosz technológia kinyírja a high-tech, méregdrága amerikait...

Most nem találom meg, de valamelyik átszellemült teuton arról moralizált, hogy a Tornado miben és hányszorosan veri meg az F35-öt - (igen, olyan, amikor az autós kárytában a magasabb fogyasztású kocsi lapja üti a kisfogyasztásút, holott a valóságban a fordított relációt szeretjük.) és nem az üzemeltetési költségek. A csóka fogta a Tornado-t és beállította úgy, hogy a jövōbeni bármilyen fenyegetésre is választ ad. Melyikre? Ali Toyota pick-upját Afganisztánban bizosab 10 év múlva is leszedi - ha addig szolgálatban lesz, de használja a BÁRMILYEN szót.

A Bundeswehr (vagy inkább Bunteswehr) költségvetése egyre gázabb, most sikerült a GDP 1,2-re feltornászni, de ebbōl fizetnek mindent - az EF-tōl a mali-s missziókig a személyi illetményen át Bundeswehr-egyetemekig. A pénz magyar szemmel tényleg sok, de ha a számok mögé nézünk, akkor nagyon más. Ennyibōl a mostani képesség megtartása mellett nem lehet fejleszteni - pláne egy ilyen összetételű parlamentben.

Idōsebb rókáktól hallom néha a régi történeteket, hogy már w Schröder alatt féltek a fejlesztések elkezdésétōl, mert nem lehet mindent egy kormányzati ciklus alatt befejezni és a Bundestag pártstruktúrája nagyjából azonos. Ha az SPD meg a zōdek a mérleg nyelve, akkor a hadsereg az elsō, aminek nekiesnek. Az elmúlt évtized errōl szólt, a mostani évek pedig méginkább.

A német költségvetés évek óta sufficites, adócsökkentés nem volt. Eddig olyan 41 milliárd EUR-t vallottak be a migrációval õsszefüggō kiadásokra. Seehofer küzd, mint disznó a jégen, de ez édeskevés.

Tipikus példa a Krauss-Maffei. A hazai megrendelések alacsonyak. Próbálnak piacot szerezni, erre jönnek a szocik és megfúrják a török tendert. Támogatást nem lehet adni a cégnek, de a melóst kirúgni tilos. Ezért marad a lassúság, meg a szenvedés. GM Landsystems ugyanez pepitában. Airbus Machling - folyamatos emberhiány. Thyssen Marine - szintén zenész. Rheinmetall tojástáncol. Airbus-nál sztrájk. MTU-t a polgári repülés viszi. MAN civil teherautók nélkül csōd. Airbus Helicopters - szappanopera. Airbus Space és a többi űrkutatással foglalkozó cég - ha megy Ariane, akkor megy, különben lassújárat..

Csehül néz ki, na...


Ami igazán erős, hogy a költségvetés elsődleges egynelege is masszívan 4éve szuficites.
és erre még rájön az export-import is durván szuficites. https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazd...melkedett_a_nemet_kulkereskedelem.656405.html
250milliárdeur szuficit.
És eközben létezik az a hadiipar aminek kb megrendelést kéne adni. Úgy is, hogy elkaszálják pl a Török/SzA... megrendeléseket.

Annyira nem rossz.