Európai drónok, fejlesztési programok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 105
113
350kg hasznos terhet vihet. Egy Brimstone 50kg....:rolleyes:
Mondjuk én először elnéztem a méretét (de azonos kategória), mert azt olvastam, hogy a payload 1300kg, de közben az a max. felszálló tömege.
Ha nagyon akarják, megoldják...
A Predator kicsit kisebb, aztán az is megkapta a 2 függesztőt.
1280px-MQ-1B_Predator_unmanned_aircraft.jpg
Utólag szerkesztettem bele, hogy azonos kategória, de persze rossz helyre tettem. Nem a Reaperrel azonos, hanem a Predatorral. Scusi. :oops:
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Pipistrel helikopter, tandem szárnyakkal, pilóta nélkül

https://iho.hu/storage/21765/Wilderness-1030x579.jpg

A különös hibrid olcsón szállít komoly terhet nagy távolságra, reptér sem kell hozzá...[/B]

Elsőre kicsit bonyolultnak hangzik a besorolás, eVTOL UAV: az „e” az elektromos meghajtást jelöli, de ha még izgalmasabbá akarjuk tenni a dolgot, akkor hibrid meghajtásról beszélhetünk, a VTOL a függőleges fel- és leszállás képességét jelzi, az UAV pedig azt, hogy a gép pilóta nélkül repül, pontosabban a pilótája, vagy inkább az autonóm rendszerek felügyelője a földön van.

A szlovéniai Pipistrel járművére annak ellenére lehet már szerződést kötni, hogy a forgalomba állítást a cég 2023-ra tervezi és repülőképes példánya még nem épült a típusnak. De mindenképp nagyon is érdemes nagyon is komolyan venni a terveket, gondoljunk csak arra, hogy a Pipistrelnek sikerült először a világon teljes körű típusengedélyt elnyernie elektromos repülőgépre.



(illusztrációk: Pipistrel)
Amit most a cég a piacnak ajánl, a Nuuva V300, egy meglehetősen méretes teherszállító, amelynek

a törzse mellett kétoldalt külön konzolokra szerelve négy-négy elektromos meghajtású rotor termeli a függőleges, helikopter-szerű fel- és leszálláshoz az emelőerőt, a vízszintes repüléshez a felhajtóerő két tandem elrendezésű szárnyon ébred, az egyik a törzs aljára szerelve a gép orránál, a másik a törzs tetején hátul, a törzs legvégén pedig egy belsőégésű motornak és egy tolólégcsavarnak alakítottak ki helyet.

Ez a felszállás után és a függőleges földetérés előtt a meglepően hosszú vízszintes repülés során hajtja a gépet. A tandem szárny-elrendezés különösen előnyös a súlypont szempontjából, hangsúlyozza a cég.

A Pipistrel úgy jellemzi a konstrukciót, mint ami egyesíti a helikopter és a merevszárnyú repülőgép előnyeit, vagyis nem igényel kiépített futópályát, a hibrid meghajtás révén pedig a helikopterekhez képest az üzemeltetési költség töredékéért működtethető. A tervezett paraméterek valóban figyelemre méltóak, a legnagyobb hasznos teher 460 kilogramm, három Euro-paletta fér a törzsbe, amelynek teherterét a külön konzolok és a hátsó motor-tolólégcsavar révén nem zavarja semmilyen szerkezeti elem, a szárnyfőtartókat nyilván a törzs fölött és alatt vezetik át.



A rakodást pedig a törzs teljes metszetében felhajtható orr-rész segíti, kicsiben az egész halványan emlékeztet a 747-esek cargo-változataira, azzal a különbséggel, hogy ennek a gépnek nem kell külön pilótafülkét építeni a rakodótér fölé...

A hatótávolság természetesen a szállítandó teher függvénye, lehet könnyebb áru esetén akár 2000-2500 kilométer is, a 460 kilós maximum tehát rövidebb távokra szól.

A gép digitális fly-by-wire vezérlést kap, a repülés autonóm üzemmódban történik, vagyis az operátor csak akkor kell, hogy a földről beavatkozzon, ha változik a repülési terv.



A konstrukció alapvonalaiban megegyezik egy másik Pipistrel-járművel, ez pedig a V300 kicsinyített, mindössze húsz kilónyi terhet szállító változata, a V20, ezt a gépet már jövőre forgalomba állíthatja az első megrendelő.

https://iho.hu/hirek/pipistrel-helikopter-tandem-szarnyakkal-pilota-nelkul
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 305
113
UAS_HUSAR_Katapult-FlGer_002-1068x601.jpg

HUSAR: Hocheffizientes, unbemanntes System zur abbildenden Aufklärung in mittlerer Reichweite

Google fordítóval:

HUSAR felderítő drón: további késésekre számít a Német Szövetségi Védelmi Minisztérium (BMVg)

A Szövetségi Védelmi Minisztérium (BMVg) további késésekre számít az új HUSAR felderítő drón beszerzésében. Ez derül ki a Védelmi Minisztérium parlamenti államtitkára, Thomas Silberhorn január 4-én közzétett válaszából, amelyet a Bundestag FDP tagjának, Marcus Fabernek a 2020. december 18-i írásbeli kérdésére tettek közzé.

A HUSAR név rendkívül hatékony, pilóta nélküli rendszert jelent a felderítés közepes hatótávolságú képalkotással, az EMT Penzberg Luna Next Generationjére épül, amelyet 2010 óta fejlesztenek.

A HUSAR fegyverkezési projekt jelenlegi helyzetével kapcsolatban, különös tekintettel a minősítési mérföldkövek és a kapcsolódó követelmények ellenőrzésére, valamint az EMT gyártó fizetésképtelenségi eljárásának a rendszer bevezetésének ütemtervére gyakorolt lehetséges hatásaira, Silberhorn a következőket válaszolta: "A projektet kísérő követelmények ellenőrzése a szerződésben elfogadott elfogadási és ellenőrzési tervnek megfelelően történik. Így a HUSAR sorozatú rendszerek minősítése folyamatosan zajlik. "A típusjóváhagyás kiadása" mérföldkővel kapcsolatban a projekt körülbelül 16 hónapot késik. A bíróság által elrendelt ideiglenes önigazgatás részeként a meglévő szerződéseket alapvetően megtartják. Ezért a szövetségi kormány megtartja az EMT mérnöki társaság Dipl.-Ing. Hartmut Euer mbH mint szerződéses partner, kivéve, ha a vállalkozó felmondja a szerződést. Még akkor is, ha a sorozatgyártás ütemezése egyelőre nem változik az önigazgatás miatt. Mind a projekt eddigi előrehaladása, mind az új jogi konstelláció arra utal, hogy további késések várhatók. Konkrét időbecslés csak az eljárás további folyamán lesz lehetséges. "

2020. december 4-én az EMT Penzberg sajtóközleményben jelentette be, hogy a vállalat önigazgatásban van a fizetésképtelenségi eljárásokban. „Az alkalmazás oka likviditási problémák. A vevőre kivetett embargó következtében a tervezett szállítások nem történhettek meg, ami jelentős bevételi hiányhoz vezetett. Ezenkívül a közelmúltban késedelmek voltak a megrendelések dokumentációjának kitöltésével kapcsolatban, ami további likviditási hiányosságokat eredményezett. A közelmúltban kudarcot vallottak az ügyfelekkel, ezért volt szükség az önigazgatásra való lépésre "- mondta az EMT a sajtóközleményben.

Az EMT társaság által a Penzbergtől az ES&T felé 2020 közepén nyújtott információk szerint a projekt körülbelül fél évvel késett a tervezettől.Thomas Heinze ügyvezető igazgató a késést többek között a koronajárványnak tulajdonította. A beszállítók tanusítása - például Spanyolországban - utazási és kapcsolattartási korlátozások miatt nem volt lehetséges. Szerinte a kísérleti rendszert, amelyet a Bundeswehr operatív tesztjéhez is használnak, tavaly el kell juttatni a csapatokhoz; majd idén még három rendszert. Heinze elismerte, hogy cége a múltban gazdasági nehézségekbe került. Ezeket azonban most a finanszírozó bankok segítségével tisztázták - mondta akkor.

Fejlesztés

A bajor EMT Penzberg dróngyártót, amely 2010 óta az alvállalkozókkal dolgozik együtt a Luna Next Generation fejlesztésén, kiválasztották egy új terv kidolgozására nappal és éjjel egyaránt. 2016. augusztus 15-én a Bundeswehr főfelügyelője a HUSAR projektben úgy döntött, hogy meghosszabbítja nyolc Luna rendszer élettartamát, és kiegészíti őket három újonnan vásárolt, piacon elérhető rendszerrel. Abban az időben a Luna Next Generation mellett más hasonló rendszerek is voltak a piacon, de a Bundeswehr nyilvánvalóan a verseny ellen döntött.

Az utódmodellben megmaradnak a Luna olyan ismert elvei, mint a katapult indítása, a háló vagy a ejtőernyõs leszállás, az infrastrukturális követelmények nélküli gyorsabb és rugalmasabb használat, például a kifutópályák. A Luna-hoz képest azonban jelentős minőségi javulást kell elérni. Ide tartozik a nagyobb hatótávolság, több mint 100 km, a repülési idő, amely meghaladja a tizenkét órát, a hasznos teher többszöröse, a több hasznos teher és a modern érzékelők forgatható kamerarendszerekkel az optikai és az infravörös frekvenciatartományhoz.


Beszerzés

2017 júliusában úgy döntöttek, hogy három, a Luna Next Generation alapú HUSAR-rendszert szereznek be, amelyeket 2019-ben kell bevezetni a csapatokho. 2019 júniusában a német Bundestag költségvetési bizottsága mintegy 130 millió eurót hagyott jóvá kilenc további rendszer beszerzésére.

Az volt a szándék, hogy először a KZO-t, amelynek hasznos élettartama közeleg, teljes egészében tizenkét rendszer beszerzésével cseréljék le a 2020 és 2023 közötti évekre, és biztosítsák a VJTF 2023 képességeit. A "régi" LUNA helyettesítésére a jövőben további, esetleg más rendszereket kellene beszerezni. Ezeket az idővonalakat nem sikerült betartani.

2018 decemberében a hadsereg HUSAR-kiképző és tesztvonatot állított fel a HUSAR-rendszer bevezetésének kíséretére, és taktikai műveleti tesztnek vetette alá. "A HUSAR rendszer bevezetésének részeként jelentős hiányosságokat azonosítottak, és ennek eredményeként a rendszer tervezett alkalmazása a multinacionális hírszerző, megfigyelő és felderítő zászlóalj (MN ISRBn) légi felderítésének biztosítására, valamint a multinacionális tüzérségi munkacsoport (MN ArtyTF) légi célzására kizárt " - jelentette be a hadsereg 2020 közepén. Ezért a HUSAR használatát elutasították a VJTF 2023 részeként.

2020. november 18-án Silberhorn államtitkár tájékoztatta a Bundestagot a frissített beszerzési tervekről : „ A vállalkozóval jelenleg egyeztetett ütemterv előírja, hogy az első három sorozat, összesen 15 repülőgépet 2021 elején kezdeti minősítéssel kell használni. (Egy HUSAR rendszer öt drónból áll. ) A már jóváhagyott pilóta rendszer öt repülőgépével együtt elsősorban oktatási célokra kell használni. A célzóképességgel felszerelt többi repülőgép beáramlását jelenleg 2021 végétől tervezik, és 2023-ig be kell fejezni. A jelenlegi Covid-19 járvány miatt a vállalkozóra és szállítóira vonatkozó korlátozások késésekhez vezetnek, ezért a meglévő ütemtervet belátható időn belül ki kell igazítani. "

Csaknem egy hónappal később (Silberhorn válasza december 22-én) a BMVg most további késéseket feltételez, amelyek jelenleg még nem számíthatók.

A HUSAR rendszer

Öt repülőgép mellett a HUSAR-rendszer két földi irányító állomást tartalmaz a hozzá tartozó antennaoszlop-rendszerekkel, két indító katapultot, két hálós leszálló rendszert és műhelyfelszerelést. A repülőgépeket a földi irányító állomásokról irányítják, és felderítési eredményeiket értékelik. Állítólag a HUSAR repülési ideje meghaladja a tizenkét órát, a felderítési távolság pedig 100 km. Az érzékelőnek képesnek kell lennie egy 100 x 100 méteres mező lefedésére.

A rendszer rugalmasan telepíthető, mivel a földi irányító állomás és a műhely felszerelése ballisztikusan védett 20 méteres ISO konténerekben van. Szállítás védett vagy védtelen szállítójárművekkel, de stratégiai tengeri, légi és vasúti szállítás is lehetséges.


(Az önigazgatás az a lehetőség, hogy az adós egy vagyonkezelő felügyelete alatt maga kezelhesse és rendelkezzen a fizetésképtelenségi vagyonnal. )
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
UAS_HUSAR_Katapult-FlGer_002-1068x601.jpg

HUSAR: Hocheffizientes, unbemanntes System zur abbildenden Aufklärung in mittlerer Reichweite

Google fordítóval:

HUSAR felderítő drón: további késésekre számít a Német Szövetségi Védelmi Minisztérium (BMVg)

A Szövetségi Védelmi Minisztérium (BMVg) további késésekre számít az új HUSAR felderítő drón beszerzésében. Ez derül ki a Védelmi Minisztérium parlamenti államtitkára, Thomas Silberhorn január 4-én közzétett válaszából, amelyet a Bundestag FDP tagjának, Marcus Fabernek a 2020. december 18-i írásbeli kérdésére tettek közzé.

A HUSAR név rendkívül hatékony, pilóta nélküli rendszert jelent a felderítés közepes hatótávolságú képalkotással, az EMT Penzberg Luna Next Generationjére épül, amelyet 2010 óta fejlesztenek.

A HUSAR fegyverkezési projekt jelenlegi helyzetével kapcsolatban, különös tekintettel a minősítési mérföldkövek és a kapcsolódó követelmények ellenőrzésére, valamint az EMT gyártó fizetésképtelenségi eljárásának a rendszer bevezetésének ütemtervére gyakorolt lehetséges hatásaira, Silberhorn a következőket válaszolta: "A projektet kísérő követelmények ellenőrzése a szerződésben elfogadott elfogadási és ellenőrzési tervnek megfelelően történik. Így a HUSAR sorozatú rendszerek minősítése folyamatosan zajlik. "A típusjóváhagyás kiadása" mérföldkővel kapcsolatban a projekt körülbelül 16 hónapot késik. A bíróság által elrendelt ideiglenes önigazgatás részeként a meglévő szerződéseket alapvetően megtartják. Ezért a szövetségi kormány megtartja az EMT mérnöki társaság Dipl.-Ing. Hartmut Euer mbH mint szerződéses partner, kivéve, ha a vállalkozó felmondja a szerződést. Még akkor is, ha a sorozatgyártás ütemezése egyelőre nem változik az önigazgatás miatt. Mind a projekt eddigi előrehaladása, mind az új jogi konstelláció arra utal, hogy további késések várhatók. Konkrét időbecslés csak az eljárás további folyamán lesz lehetséges. "

2020. december 4-én az EMT Penzberg sajtóközleményben jelentette be, hogy a vállalat önigazgatásban van a fizetésképtelenségi eljárásokban. „Az alkalmazás oka likviditási problémák. A vevőre kivetett embargó következtében a tervezett szállítások nem történhettek meg, ami jelentős bevételi hiányhoz vezetett. Ezenkívül a közelmúltban késedelmek voltak a megrendelések dokumentációjának kitöltésével kapcsolatban, ami további likviditási hiányosságokat eredményezett. A közelmúltban kudarcot vallottak az ügyfelekkel, ezért volt szükség az önigazgatásra való lépésre "- mondta az EMT a sajtóközleményben.

Az EMT társaság által a Penzbergtől az ES&T felé 2020 közepén nyújtott információk szerint a projekt körülbelül fél évvel késett a tervezettől.Thomas Heinze ügyvezető igazgató a késést többek között a koronajárványnak tulajdonította. A beszállítók tanusítása - például Spanyolországban - utazási és kapcsolattartási korlátozások miatt nem volt lehetséges. Szerinte a kísérleti rendszert, amelyet a Bundeswehr operatív tesztjéhez is használnak, tavaly el kell juttatni a csapatokhoz; majd idén még három rendszert. Heinze elismerte, hogy cége a múltban gazdasági nehézségekbe került. Ezeket azonban most a finanszírozó bankok segítségével tisztázták - mondta akkor.

Fejlesztés

A bajor EMT Penzberg dróngyártót, amely 2010 óta az alvállalkozókkal dolgozik együtt a Luna Next Generation fejlesztésén, kiválasztották egy új terv kidolgozására nappal és éjjel egyaránt. 2016. augusztus 15-én a Bundeswehr főfelügyelője a HUSAR projektben úgy döntött, hogy meghosszabbítja nyolc Luna rendszer élettartamát, és kiegészíti őket három újonnan vásárolt, piacon elérhető rendszerrel. Abban az időben a Luna Next Generation mellett más hasonló rendszerek is voltak a piacon, de a Bundeswehr nyilvánvalóan a verseny ellen döntött.

Az utódmodellben megmaradnak a Luna olyan ismert elvei, mint a katapult indítása, a háló vagy a ejtőernyõs leszállás, az infrastrukturális követelmények nélküli gyorsabb és rugalmasabb használat, például a kifutópályák. A Luna-hoz képest azonban jelentős minőségi javulást kell elérni. Ide tartozik a nagyobb hatótávolság, több mint 100 km, a repülési idő, amely meghaladja a tizenkét órát, a hasznos teher többszöröse, a több hasznos teher és a modern érzékelők forgatható kamerarendszerekkel az optikai és az infravörös frekvenciatartományhoz.


Beszerzés

2017 júliusában úgy döntöttek, hogy három, a Luna Next Generation alapú HUSAR-rendszert szereznek be, amelyeket 2019-ben kell bevezetni a csapatokho. 2019 júniusában a német Bundestag költségvetési bizottsága mintegy 130 millió eurót hagyott jóvá kilenc további rendszer beszerzésére.

Az volt a szándék, hogy először a KZO-t, amelynek hasznos élettartama közeleg, teljes egészében tizenkét rendszer beszerzésével cseréljék le a 2020 és 2023 közötti évekre, és biztosítsák a VJTF 2023 képességeit. A "régi" LUNA helyettesítésére a jövőben további, esetleg más rendszereket kellene beszerezni. Ezeket az idővonalakat nem sikerült betartani.

2018 decemberében a hadsereg HUSAR-kiképző és tesztvonatot állított fel a HUSAR-rendszer bevezetésének kíséretére, és taktikai műveleti tesztnek vetette alá. "A HUSAR rendszer bevezetésének részeként jelentős hiányosságokat azonosítottak, és ennek eredményeként a rendszer tervezett alkalmazása a multinacionális hírszerző, megfigyelő és felderítő zászlóalj (MN ISRBn) légi felderítésének biztosítására, valamint a multinacionális tüzérségi munkacsoport (MN ArtyTF) légi célzására kizárt " - jelentette be a hadsereg 2020 közepén. Ezért a HUSAR használatát elutasították a VJTF 2023 részeként.

2020. november 18-án Silberhorn államtitkár tájékoztatta a Bundestagot a frissített beszerzési tervekről : „ A vállalkozóval jelenleg egyeztetett ütemterv előírja, hogy az első három sorozat, összesen 15 repülőgépet 2021 elején kezdeti minősítéssel kell használni. (Egy HUSAR rendszer öt drónból áll. ) A már jóváhagyott pilóta rendszer öt repülőgépével együtt elsősorban oktatási célokra kell használni. A célzóképességgel felszerelt többi repülőgép beáramlását jelenleg 2021 végétől tervezik, és 2023-ig be kell fejezni. A jelenlegi Covid-19 járvány miatt a vállalkozóra és szállítóira vonatkozó korlátozások késésekhez vezetnek, ezért a meglévő ütemtervet belátható időn belül ki kell igazítani. "

Csaknem egy hónappal később (Silberhorn válasza december 22-én) a BMVg most további késéseket feltételez, amelyek jelenleg még nem számíthatók.

A HUSAR rendszer

Öt repülőgép mellett a HUSAR-rendszer két földi irányító állomást tartalmaz a hozzá tartozó antennaoszlop-rendszerekkel, két indító katapultot, két hálós leszálló rendszert és műhelyfelszerelést. A repülőgépeket a földi irányító állomásokról irányítják, és felderítési eredményeiket értékelik. Állítólag a HUSAR repülési ideje meghaladja a tizenkét órát, a felderítési távolság pedig 100 km. Az érzékelőnek képesnek kell lennie egy 100 x 100 méteres mező lefedésére.

A rendszer rugalmasan telepíthető, mivel a földi irányító állomás és a műhely felszerelése ballisztikusan védett 20 méteres ISO konténerekben van. Szállítás védett vagy védtelen szállítójárművekkel, de stratégiai tengeri, légi és vasúti szállítás is lehetséges.


(Az önigazgatás az a lehetőség, hogy az adós egy vagyonkezelő felügyelete alatt maga kezelhesse és rendelkezzen a fizetésképtelenségi vagyonnal. )
Ki lett volna a vevő, hogy embargo alatt van?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Múltkor már volt szó (csak nem találom hol...) a Brit hadsereg mini drónjáról a Bug-ról
The-Bug_UAVTek-1068x601.png

The-Bug-2_UAVTek.jpg

Most néhány újabb részletet szellőztettek meg a képességeiről.

Alap infók
Gyártó: BAE - UAVTEK
Tömeg - üresen: 196 gramm
Tömeg - max.: 250 gramm
Max. repülési idő: 40 perc (!!)
Max. sebesség: 80 km/h
Max. szélsebesség amikor még bevethető: 65 km/h (vagyis üvöltő szélviharban is alkalmazható !)
A kis kézi irányító pultjával a hatósugara 2 km.
A hasznos terhe az alábbi lehet:
  • mikrofon
  • hangosbeszélő
  • fehér, vörös és infravörös jelzőfények
  • nappali és infravörös kamarák

Ez a kis jószág képes néhány trükkre.
  • Képes leszállni, és órákig figyelni, hallgatózni, majd újra fellszállni és hazarepülni;
  • swarm képes
  • képes előre beprogramozott útvonalon járőrözni
  • megfelelő kapcsolat esetén az Interneten keresztül is irányítható

Vélemény: szerintem ez a kis "izé" méltó versenytársa lehet (vagy már az is...) a Black Hornet Mk3-nak
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 937
29 365
113
Múltkor már volt szó (csak nem találom hol...) a Brit hadsereg mini drónjáról a Bug-ról
The-Bug_UAVTek-1068x601.png

The-Bug-2_UAVTek.jpg

Most néhány újabb részletet szellőztettek meg a képességeiről.

Alap infók
Gyártó: BAE - UAVTEK
Tömeg - üresen: 196 gramm
Tömeg - max.: 250 gramm
Max. repülési idő: 40 perc (!!)
Max. sebesség: 80 km/h
Max. szélsebesség amikor még bevethető: 65 km/h (vagyis üvöltő szélviharban is alkalmazható !)
A kis kézi irányító pultjával a hatósugara 2 km.
A hasznos terhe az alábbi lehet:
  • mikrofon
  • hangosbeszélő
  • fehér, vörös és infravörös jelzőfények
  • nappali és infravörös kamarák

Ez a kis jószág képes néhány trükkre.
  • Képes leszállni, és órákig figyelni, hallgatózni, majd újra fellszállni és hazarepülni;
  • swarm képes
  • képes előre beprogramozott útvonalon járőrözni
  • megfelelő kapcsolat esetén az Interneten keresztül is irányítható

Vélemény: szerintem ez a kis "izé" méltó versenytársa lehet (vagy már az is...) a Black Hornet Mk3-nak
Egy újabb potenciális rajdrón a Black Hornet és a Ninox 40 mellett!
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 416
113
Pipistrel-Nuuva-V300-V20-Airport-Tarmac-C-1000x562-862x484-1.png

A fenti tandemszárnyas arányokkal és szárnyak közötti merevítővel/összeköttetéssel, de a lenti képen látható fordított --elől felső-szárnyas/hátul alsószárnyas-- elrendezéssel és tolómotoros (turbó-Diesel :rolleyes: ) meghajtással tervezett Ultra Light (UL) --akár drón-- repcsit segítettem elkezdeni.


mol2.jpg



A 2006-os világ-válság "segített" gyorsan befejezni . . . :( :( :(
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 105
113
A franciák újabb csomag - ezúttal 50db - NX70-et rendeltek, amivel már 150-nél tartanak.
Ez bár nem legkisebb micro drón, de elvileg még annak számít, és a franciák saját fejlesztése.
Mellesleg ezzel a drónnal adták a célt az MMP NLOS indításához.
Novadem_to_deliver_about_50_more_NX70_microdrones_to_French_Army_in_2021_2.jpg

PRODUIT_NX70_MILI.jpg

És van még egy érdekes tulajdonsága, amit az eddigi drónoknál még nem láttam. Van vezetékes unlimited flight time módja is:
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 416
113
A franciák újabb csomag - ezúttal 50db - NX70-et rendeltek, amivel már 150-nél tartanak.
Ez bár nem legkisebb micro drón, de elvileg még annak számít, és a franciák saját fejlesztése.
Mellesleg ezzel a drónnal adták a célt az MMP NLOS indításához.
Novadem_to_deliver_about_50_more_NX70_microdrones_to_French_Army_in_2021_2.jpg

PRODUIT_NX70_MILI.jpg

És van még egy érdekes tulajdonsága, amit az eddigi drónoknál még nem láttam. Van vezetékes unlimited flight time módja is:


...ezt vezetékes üzemmódút (is) "rendeltem" hónapokkal ezelőtt a Hu/ T-72 alfórumban a sajátokhoz, felújítással együtt!


...jut eszembe: ezt a témát "szereted"! :eek:
(...attól még jó lenne. Nnnna, ...meg a Leoknak is! Nnnna. Bocssss... ;))
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 105
113
...ezt vezetékes üzemmódút (is) "rendeltem" hónapokkal ezelőtt a Hu/ T-72 alfórumban a sajátokhoz, felújítással együtt!


...jut eszembe: ezt a témát "szereted"! :eek:
(...attól még jó lenne. Nnnna, ...meg a Leoknak is! Nnnna. Bocssss... ;))
A T-72-t akarod vezetéken távirányítani?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 416
113
A T-72-t akarod vezetéken távirányítani?
Nem.
A T-72-ből akarok "kukucskálni", infra- és minden egyéb tartományban, meg ha kell ATGM-et keresni/figyelni, az akkus mód megkötései nélkül: így nincs akku-idő-korlát!
...pár méterrel magasabban a T-72 felett, alig észrevehetően: Aha... :D
...de amikor drótnélküli üzemmód kell, az is legyen lehetőség, és van is, mert addig se "fogy el az elektron" a drón-akkuból!

Ebből is meg lehetett volna/lehetne csinálni egy proto-t, hetek alatt!
(...ehelyett nézik a Yt-on a "dicsőítő" videót! :( + :mad: :mad: :mad: )


U.i: A T-72-ket meg majd kb. jó 10+ év múlva "akarom" drónként távirányítani.
 
G

Galthran

Guest
És van még egy érdekes tulajdonsága, amit az eddigi drónoknál még nem láttam. Van vezetékes unlimited flight time módja is:
ez jól néz ki, kurva nagy terület megfigyelhető ha kis földi távirányítású járgányokra szerelünk ilyeneket, plusz mehet a harckocsik tornyába is, meglesni mi van a ház vagy domb mögött pl. csúcs!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 105
113
ez jól néz ki, kurva nagy terület megfigyelhető ha kis földi távirányítású járgányokra szerelünk ilyeneket, plusz mehet a harckocsik tornyába is, meglesni mi van a ház vagy domb mögött pl. csúcs!
Először elég ezeket szakaszonként 1-1 leosztásban a lövészeknél, de a felderítőknél rajonként is a járműbe/re tenni. Előnye még a vezetékes módnak, hogy nincs elektronikai jelkibocsátás sem, ami elárulná a helyzetet.