Először elég ezeket szakaszonként 1-1 leosztásban a lövészeknél, de a felderítőknél rajonként is a járműbe/re tenni. Előnye még a vezetékes módnak, hogy nincs elektronikai jelkibocsátás sem, ami elárulná a helyzetet.
Igaz: Tó-Vám!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Először elég ezeket szakaszonként 1-1 leosztásban a lövészeknél, de a felderítőknél rajonként is a járműbe/re tenni. Előnye még a vezetékes módnak, hogy nincs elektronikai jelkibocsátás sem, ami elárulná a helyzetet.
HUSAR: Hocheffizientes, unbemanntes System zur abbildenden Aufklärung in mittlerer Reichweite
Google fordítóval:
HUSAR felderítő drón: további késésekre számít a Német Szövetségi Védelmi Minisztérium (BMVg)
A Szövetségi Védelmi Minisztérium (BMVg) további késésekre számít az új HUSAR felderítő drón beszerzésében. Ez derül ki a Védelmi Minisztérium parlamenti államtitkára, Thomas Silberhorn január 4-én közzétett válaszából, amelyet a Bundestag FDP tagjának, Marcus Fabernek a 2020. december 18-i írásbeli kérdésére tettek közzé.
A HUSAR név rendkívül hatékony, pilóta nélküli rendszert jelent a felderítés közepes hatótávolságú képalkotással, az EMT Penzberg Luna Next Generationjére épül, amelyet 2010 óta fejlesztenek.
A HUSAR fegyverkezési projekt jelenlegi helyzetével kapcsolatban, különös tekintettel a minősítési mérföldkövek és a kapcsolódó követelmények ellenőrzésére, valamint az EMT gyártó fizetésképtelenségi eljárásának a rendszer bevezetésének ütemtervére gyakorolt lehetséges hatásaira, Silberhorn a következőket válaszolta: "A projektet kísérő követelmények ellenőrzése a szerződésben elfogadott elfogadási és ellenőrzési tervnek megfelelően történik. Így a HUSAR sorozatú rendszerek minősítése folyamatosan zajlik. "A típusjóváhagyás kiadása" mérföldkővel kapcsolatban a projekt körülbelül 16 hónapot késik. A bíróság által elrendelt ideiglenes önigazgatás részeként a meglévő szerződéseket alapvetően megtartják. Ezért a szövetségi kormány megtartja az EMT mérnöki társaság Dipl.-Ing. Hartmut Euer mbH mint szerződéses partner, kivéve, ha a vállalkozó felmondja a szerződést. Még akkor is, ha a sorozatgyártás ütemezése egyelőre nem változik az önigazgatás miatt. Mind a projekt eddigi előrehaladása, mind az új jogi konstelláció arra utal, hogy további késések várhatók. Konkrét időbecslés csak az eljárás további folyamán lesz lehetséges. "
2020. december 4-én az EMT Penzberg sajtóközleményben jelentette be, hogy a vállalat önigazgatásban van a fizetésképtelenségi eljárásokban. „Az alkalmazás oka likviditási problémák. A vevőre kivetett embargó következtében a tervezett szállítások nem történhettek meg, ami jelentős bevételi hiányhoz vezetett. Ezenkívül a közelmúltban késedelmek voltak a megrendelések dokumentációjának kitöltésével kapcsolatban, ami további likviditási hiányosságokat eredményezett. A közelmúltban kudarcot vallottak az ügyfelekkel, ezért volt szükség az önigazgatásra való lépésre "- mondta az EMT a sajtóközleményben.
Az EMT társaság által a Penzbergtől az ES&T felé 2020 közepén nyújtott információk szerint a projekt körülbelül fél évvel késett a tervezettől.Thomas Heinze ügyvezető igazgató a késést többek között a koronajárványnak tulajdonította. A beszállítók tanusítása - például Spanyolországban - utazási és kapcsolattartási korlátozások miatt nem volt lehetséges. Szerinte a kísérleti rendszert, amelyet a Bundeswehr operatív tesztjéhez is használnak, tavaly el kell juttatni a csapatokhoz; majd idén még három rendszert. Heinze elismerte, hogy cége a múltban gazdasági nehézségekbe került. Ezeket azonban most a finanszírozó bankok segítségével tisztázták - mondta akkor.
Fejlesztés
A bajor EMT Penzberg dróngyártót, amely 2010 óta az alvállalkozókkal dolgozik együtt a Luna Next Generation fejlesztésén, kiválasztották egy új terv kidolgozására nappal és éjjel egyaránt. 2016. augusztus 15-én a Bundeswehr főfelügyelője a HUSAR projektben úgy döntött, hogy meghosszabbítja nyolc Luna rendszer élettartamát, és kiegészíti őket három újonnan vásárolt, piacon elérhető rendszerrel. Abban az időben a Luna Next Generation mellett más hasonló rendszerek is voltak a piacon, de a Bundeswehr nyilvánvalóan a verseny ellen döntött.
Az utódmodellben megmaradnak a Luna olyan ismert elvei, mint a katapult indítása, a háló vagy a ejtőernyõs leszállás, az infrastrukturális követelmények nélküli gyorsabb és rugalmasabb használat, például a kifutópályák. A Luna-hoz képest azonban jelentős minőségi javulást kell elérni. Ide tartozik a nagyobb hatótávolság, több mint 100 km, a repülési idő, amely meghaladja a tizenkét órát, a hasznos teher többszöröse, a több hasznos teher és a modern érzékelők forgatható kamerarendszerekkel az optikai és az infravörös frekvenciatartományhoz.
Beszerzés
2017 júliusában úgy döntöttek, hogy három, a Luna Next Generation alapú HUSAR-rendszert szereznek be, amelyeket 2019-ben kell bevezetni a csapatokho. 2019 júniusában a német Bundestag költségvetési bizottsága mintegy 130 millió eurót hagyott jóvá kilenc további rendszer beszerzésére.
Az volt a szándék, hogy először a KZO-t, amelynek hasznos élettartama közeleg, teljes egészében tizenkét rendszer beszerzésével cseréljék le a 2020 és 2023 közötti évekre, és biztosítsák a VJTF 2023 képességeit. A "régi" LUNA helyettesítésére a jövőben további, esetleg más rendszereket kellene beszerezni. Ezeket az idővonalakat nem sikerült betartani.
2018 decemberében a hadsereg HUSAR-kiképző és tesztvonatot állított fel a HUSAR-rendszer bevezetésének kíséretére, és taktikai műveleti tesztnek vetette alá. "A HUSAR rendszer bevezetésének részeként jelentős hiányosságokat azonosítottak, és ennek eredményeként a rendszer tervezett alkalmazása a multinacionális hírszerző, megfigyelő és felderítő zászlóalj (MN ISRBn) légi felderítésének biztosítására, valamint a multinacionális tüzérségi munkacsoport (MN ArtyTF) légi célzására kizárt " - jelentette be a hadsereg 2020 közepén. Ezért a HUSAR használatát elutasították a VJTF 2023 részeként.
2020. november 18-án Silberhorn államtitkár tájékoztatta a Bundestagot a frissített beszerzési tervekről : „ A vállalkozóval jelenleg egyeztetett ütemterv előírja, hogy az első három sorozat, összesen 15 repülőgépet 2021 elején kezdeti minősítéssel kell használni. (Egy HUSAR rendszer öt drónból áll. ) A már jóváhagyott pilóta rendszer öt repülőgépével együtt elsősorban oktatási célokra kell használni. A célzóképességgel felszerelt többi repülőgép beáramlását jelenleg 2021 végétől tervezik, és 2023-ig be kell fejezni. A jelenlegi Covid-19 járvány miatt a vállalkozóra és szállítóira vonatkozó korlátozások késésekhez vezetnek, ezért a meglévő ütemtervet belátható időn belül ki kell igazítani. "
Csaknem egy hónappal később (Silberhorn válasza december 22-én) a BMVg most további késéseket feltételez, amelyek jelenleg még nem számíthatók.
A HUSAR rendszer
Öt repülőgép mellett a HUSAR-rendszer két földi irányító állomást tartalmaz a hozzá tartozó antennaoszlop-rendszerekkel, két indító katapultot, két hálós leszálló rendszert és műhelyfelszerelést. A repülőgépeket a földi irányító állomásokról irányítják, és felderítési eredményeiket értékelik. Állítólag a HUSAR repülési ideje meghaladja a tizenkét órát, a felderítési távolság pedig 100 km. Az érzékelőnek képesnek kell lennie egy 100 x 100 méteres mező lefedésére.
A rendszer rugalmasan telepíthető, mivel a földi irányító állomás és a műhely felszerelése ballisztikusan védett 20 méteres ISO konténerekben van. Szállítás védett vagy védtelen szállítójárművekkel, de stratégiai tengeri, légi és vasúti szállítás is lehetséges.
(Az önigazgatás az a lehetőség, hogy az adós egy vagyonkezelő felügyelete alatt maga kezelhesse és rendelkezzen a fizetésképtelenségi vagyonnal. )
Airbus VSR700 autonóm fel- és leszállási képességének a tesztelése a tengeren
VSR700 missions
Airbus’ innovative VSR700 unmanned aerial system (UAS) provides naval commanders with a larger and clearer tactical picture.www.airbus.com