"Az Európai Bizottság az EUDAAS (European Detect and Avoid System) konzorciumot választotta, hogy az Európai Védelmi Ipari Fejlesztési Program keretében fejlessze a nagy katonai távvezérelt légijármű-rendszerek észlelésének és elkerülésének képességét.
A több mint 21 millió euró értékű támogatási megállapodást 2020. december 1-jén írták alá.
Az EUDAAS program kifejleszti és validál egy 100% -ban európai észlelési és elkerülési (DAA) megoldást a nagy katonai távvezérelt légijármű-rendszerek (RPAS) biztonságos beillesztésére az európai légi forgalomba. A DAA rendszer biztosítja a távvezérlő pilóta számára a „látás és elkerülés” képességét, ideértve egy teljesen automatikus ütközéselhárító funkciót, amely manővereket indít, hogy szükség esetén elkerülje az ütközést más repülőgépekkel. A rendszert integrálni kell a légiforgalmi irányítási rendszerbe.
A technológia biztosítja, hogy a pilóta nélküli és távvezérelt repülőgépek ne ütközzenek össze más repülőgépekkel. Míg a projekt a katonai pilóta nélküli repülőgépekre összpontosít, a technológia teljes mértékben alkalmazható a polgári rendszerekre is ”- mondja Ann-Kristin Adolfsson.
A technológia teljes mértékben megfelel a polgári követelményeknek, támogatja a polgári drónok biztonságos üzemeltetését is, például a szállítás, a mezőgazdasági és az erdészeti, a környezetvédelemi, a határőrzési és a városi légi mobilitás (UAM) területén.
A kifejlesztett Detect and Avoid rendszert számos pilóta nélküli platformon tesztelik, beleértve a közepes magasságú, hosszú élettartamú RPAS-t (EuroMALE tesztplatform) és a taktikai pilóta nélküli légi járműveket (TUAV). A program három évig fog működni, és szorosan együttműködik a civil fejlesztésekkel a területen, például az Európai Bizottság SESAR2020 programjában, az EUROCAE szabványosításában és az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséggel (EASA) történő szabályozási fejlesztésben.
Az öt részt vevő EU-tagállam védelmi minisztériuma támogatja a programot. A részt vevő országok Svédország (vezető nemzet), Olaszország, Németország, Franciaország és Spanyolország. Ezek a nemzetek az Európai Bizottság támogatásán felül finanszírozást is nyújtanak a program számára, amely az ipari hozzájárulás mellett + 30 millió eurós programot eredményez.
A konzorcium a következő tagokból áll: Saab AB (svéd, koordinátor), Centro Italiano Richerche Aerospaziali CIRA SCPA (Olaszország), Diehl Defense GMBH & Co. KG (Németország), Deutches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (Németország), Hensoldt Sensors GmbH (Németország), Indra Sistemas (Spanyolország), Leonardo SPA (Olaszország), Safran Electronics & Defense (Franciaország), Thales Six GTS France SAS (Franciaország), Onera (Franciaország) és az Eurocontrol (Belgium). További résztvevők a Thales AVS SAS (Franciaország) és az Airbus Defense and Space GmbH (Németország).
A több mint 21 millió euró értékű támogatási megállapodást 2020. december 1-jén írták alá.
Az EUDAAS program kifejleszti és validál egy 100% -ban európai észlelési és elkerülési (DAA) megoldást a nagy katonai távvezérelt légijármű-rendszerek (RPAS) biztonságos beillesztésére az európai légi forgalomba. A DAA rendszer biztosítja a távvezérlő pilóta számára a „látás és elkerülés” képességét, ideértve egy teljesen automatikus ütközéselhárító funkciót, amely manővereket indít, hogy szükség esetén elkerülje az ütközést más repülőgépekkel. A rendszert integrálni kell a légiforgalmi irányítási rendszerbe.
A technológia biztosítja, hogy a pilóta nélküli és távvezérelt repülőgépek ne ütközzenek össze más repülőgépekkel. Míg a projekt a katonai pilóta nélküli repülőgépekre összpontosít, a technológia teljes mértékben alkalmazható a polgári rendszerekre is ”- mondja Ann-Kristin Adolfsson.
A technológia teljes mértékben megfelel a polgári követelményeknek, támogatja a polgári drónok biztonságos üzemeltetését is, például a szállítás, a mezőgazdasági és az erdészeti, a környezetvédelemi, a határőrzési és a városi légi mobilitás (UAM) területén.
A kifejlesztett Detect and Avoid rendszert számos pilóta nélküli platformon tesztelik, beleértve a közepes magasságú, hosszú élettartamú RPAS-t (EuroMALE tesztplatform) és a taktikai pilóta nélküli légi járműveket (TUAV). A program három évig fog működni, és szorosan együttműködik a civil fejlesztésekkel a területen, például az Európai Bizottság SESAR2020 programjában, az EUROCAE szabványosításában és az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséggel (EASA) történő szabályozási fejlesztésben.
Az öt részt vevő EU-tagállam védelmi minisztériuma támogatja a programot. A részt vevő országok Svédország (vezető nemzet), Olaszország, Németország, Franciaország és Spanyolország. Ezek a nemzetek az Európai Bizottság támogatásán felül finanszírozást is nyújtanak a program számára, amely az ipari hozzájárulás mellett + 30 millió eurós programot eredményez.
A konzorcium a következő tagokból áll: Saab AB (svéd, koordinátor), Centro Italiano Richerche Aerospaziali CIRA SCPA (Olaszország), Diehl Defense GMBH & Co. KG (Németország), Deutches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (Németország), Hensoldt Sensors GmbH (Németország), Indra Sistemas (Spanyolország), Leonardo SPA (Olaszország), Safran Electronics & Defense (Franciaország), Thales Six GTS France SAS (Franciaország), Onera (Franciaország) és az Eurocontrol (Belgium). További résztvevők a Thales AVS SAS (Franciaország) és az Airbus Defense and Space GmbH (Németország).