Európai drónok, fejlesztési programok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 262
81 182
113
"Az Európai Bizottság az EUDAAS (European Detect and Avoid System) konzorciumot választotta, hogy az Európai Védelmi Ipari Fejlesztési Program keretében fejlessze a nagy katonai távvezérelt légijármű-rendszerek észlelésének és elkerülésének képességét.

A több mint 21 millió euró értékű támogatási megállapodást 2020. december 1-jén írták alá.

Az EUDAAS program kifejleszti és validál egy 100% -ban európai észlelési és elkerülési (DAA) megoldást a nagy katonai távvezérelt légijármű-rendszerek (RPAS) biztonságos beillesztésére az európai légi forgalomba. A DAA rendszer biztosítja a távvezérlő pilóta számára a „látás és elkerülés” képességét, ideértve egy teljesen automatikus ütközéselhárító funkciót, amely manővereket indít, hogy szükség esetén elkerülje az ütközést más repülőgépekkel. A rendszert integrálni kell a légiforgalmi irányítási rendszerbe.

A technológia biztosítja, hogy a pilóta nélküli és távvezérelt repülőgépek ne ütközzenek össze más repülőgépekkel. Míg a projekt a katonai pilóta nélküli repülőgépekre összpontosít, a technológia teljes mértékben alkalmazható a polgári rendszerekre is ”- mondja Ann-Kristin Adolfsson.

A technológia teljes mértékben megfelel a polgári követelményeknek, támogatja a polgári drónok biztonságos üzemeltetését is, például a szállítás, a mezőgazdasági és az erdészeti, a környezetvédelemi, a határőrzési és a városi légi mobilitás (UAM) területén.

A kifejlesztett Detect and Avoid rendszert számos pilóta nélküli platformon tesztelik, beleértve a közepes magasságú, hosszú élettartamú RPAS-t (EuroMALE tesztplatform) és a taktikai pilóta nélküli légi járműveket (TUAV). A program három évig fog működni, és szorosan együttműködik a civil fejlesztésekkel a területen, például az Európai Bizottság SESAR2020 programjában, az EUROCAE szabványosításában és az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséggel (EASA) történő szabályozási fejlesztésben.

Az öt részt vevő EU-tagállam védelmi minisztériuma támogatja a programot. A részt vevő országok Svédország (vezető nemzet), Olaszország, Németország, Franciaország és Spanyolország. Ezek a nemzetek az Európai Bizottság támogatásán felül finanszírozást is nyújtanak a program számára, amely az ipari hozzájárulás mellett + 30 millió eurós programot eredményez.

A konzorcium a következő tagokból áll: Saab AB (svéd, koordinátor), Centro Italiano Richerche Aerospaziali CIRA SCPA (Olaszország), Diehl Defense GMBH & Co. KG (Németország), Deutches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (Németország), Hensoldt Sensors GmbH (Németország), Indra Sistemas (Spanyolország), Leonardo SPA (Olaszország), Safran Electronics & Defense (Franciaország), Thales Six GTS France SAS (Franciaország), Onera (Franciaország) és az Eurocontrol (Belgium). További résztvevők a Thales AVS SAS (Franciaország) és az Airbus Defense and Space GmbH (Németország).
 
R

Ruby de Puteaux

Guest
Papi említette ezt a felderítő drónt, az olaszok a C1 Ariete harckocsiba is integrálták, képes a lövegcsőből indítani sűrített levegő segítségével.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 262
81 182
113
UAS_HUSAR_Katapult-FlGer_002-1068x601.jpg

HUSAR: Hocheffizientes, unbemanntes System zur abbildenden Aufklärung in mittlerer Reichweite

Google fordítóval:

HUSAR felderítő drón: további késésekre számít a Német Szövetségi Védelmi Minisztérium (BMVg)

A Szövetségi Védelmi Minisztérium (BMVg) további késésekre számít az új HUSAR felderítő drón beszerzésében. Ez derül ki a Védelmi Minisztérium parlamenti államtitkára, Thomas Silberhorn január 4-én közzétett válaszából, amelyet a Bundestag FDP tagjának, Marcus Fabernek a 2020. december 18-i írásbeli kérdésére tettek közzé.

A HUSAR név rendkívül hatékony, pilóta nélküli rendszert jelent a felderítés közepes hatótávolságú képalkotással, az EMT Penzberg Luna Next Generationjére épül, amelyet 2010 óta fejlesztenek.

A HUSAR fegyverkezési projekt jelenlegi helyzetével kapcsolatban, különös tekintettel a minősítési mérföldkövek és a kapcsolódó követelmények ellenőrzésére, valamint az EMT gyártó fizetésképtelenségi eljárásának a rendszer bevezetésének ütemtervére gyakorolt lehetséges hatásaira, Silberhorn a következőket válaszolta: "A projektet kísérő követelmények ellenőrzése a szerződésben elfogadott elfogadási és ellenőrzési tervnek megfelelően történik. Így a HUSAR sorozatú rendszerek minősítése folyamatosan zajlik. "A típusjóváhagyás kiadása" mérföldkővel kapcsolatban a projekt körülbelül 16 hónapot késik. A bíróság által elrendelt ideiglenes önigazgatás részeként a meglévő szerződéseket alapvetően megtartják. Ezért a szövetségi kormány megtartja az EMT mérnöki társaság Dipl.-Ing. Hartmut Euer mbH mint szerződéses partner, kivéve, ha a vállalkozó felmondja a szerződést. Még akkor is, ha a sorozatgyártás ütemezése egyelőre nem változik az önigazgatás miatt. Mind a projekt eddigi előrehaladása, mind az új jogi konstelláció arra utal, hogy további késések várhatók. Konkrét időbecslés csak az eljárás további folyamán lesz lehetséges. "

2020. december 4-én az EMT Penzberg sajtóközleményben jelentette be, hogy a vállalat önigazgatásban van a fizetésképtelenségi eljárásokban. „Az alkalmazás oka likviditási problémák. A vevőre kivetett embargó következtében a tervezett szállítások nem történhettek meg, ami jelentős bevételi hiányhoz vezetett. Ezenkívül a közelmúltban késedelmek voltak a megrendelések dokumentációjának kitöltésével kapcsolatban, ami további likviditási hiányosságokat eredményezett. A közelmúltban kudarcot vallottak az ügyfelekkel, ezért volt szükség az önigazgatásra való lépésre "- mondta az EMT a sajtóközleményben.

Az EMT társaság által a Penzbergtől az ES&T felé 2020 közepén nyújtott információk szerint a projekt körülbelül fél évvel késett a tervezettől.Thomas Heinze ügyvezető igazgató a késést többek között a koronajárványnak tulajdonította. A beszállítók tanusítása - például Spanyolországban - utazási és kapcsolattartási korlátozások miatt nem volt lehetséges. Szerinte a kísérleti rendszert, amelyet a Bundeswehr operatív tesztjéhez is használnak, tavaly el kell juttatni a csapatokhoz; majd idén még három rendszert. Heinze elismerte, hogy cége a múltban gazdasági nehézségekbe került. Ezeket azonban most a finanszírozó bankok segítségével tisztázták - mondta akkor.

Fejlesztés

A bajor EMT Penzberg dróngyártót, amely 2010 óta az alvállalkozókkal dolgozik együtt a Luna Next Generation fejlesztésén, kiválasztották egy új terv kidolgozására nappal és éjjel egyaránt. 2016. augusztus 15-én a Bundeswehr főfelügyelője a HUSAR projektben úgy döntött, hogy meghosszabbítja nyolc Luna rendszer élettartamát, és kiegészíti őket három újonnan vásárolt, piacon elérhető rendszerrel. Abban az időben a Luna Next Generation mellett más hasonló rendszerek is voltak a piacon, de a Bundeswehr nyilvánvalóan a verseny ellen döntött.

Az utódmodellben megmaradnak a Luna olyan ismert elvei, mint a katapult indítása, a háló vagy a ejtőernyõs leszállás, az infrastrukturális követelmények nélküli gyorsabb és rugalmasabb használat, például a kifutópályák. A Luna-hoz képest azonban jelentős minőségi javulást kell elérni. Ide tartozik a nagyobb hatótávolság, több mint 100 km, a repülési idő, amely meghaladja a tizenkét órát, a hasznos teher többszöröse, a több hasznos teher és a modern érzékelők forgatható kamerarendszerekkel az optikai és az infravörös frekvenciatartományhoz.


Beszerzés

2017 júliusában úgy döntöttek, hogy három, a Luna Next Generation alapú HUSAR-rendszert szereznek be, amelyeket 2019-ben kell bevezetni a csapatokho. 2019 júniusában a német Bundestag költségvetési bizottsága mintegy 130 millió eurót hagyott jóvá kilenc további rendszer beszerzésére.

Az volt a szándék, hogy először a KZO-t, amelynek hasznos élettartama közeleg, teljes egészében tizenkét rendszer beszerzésével cseréljék le a 2020 és 2023 közötti évekre, és biztosítsák a VJTF 2023 képességeit. A "régi" LUNA helyettesítésére a jövőben további, esetleg más rendszereket kellene beszerezni. Ezeket az idővonalakat nem sikerült betartani.

2018 decemberében a hadsereg HUSAR-kiképző és tesztvonatot állított fel a HUSAR-rendszer bevezetésének kíséretére, és taktikai műveleti tesztnek vetette alá. "A HUSAR rendszer bevezetésének részeként jelentős hiányosságokat azonosítottak, és ennek eredményeként a rendszer tervezett alkalmazása a multinacionális hírszerző, megfigyelő és felderítő zászlóalj (MN ISRBn) légi felderítésének biztosítására, valamint a multinacionális tüzérségi munkacsoport (MN ArtyTF) légi célzására kizárt " - jelentette be a hadsereg 2020 közepén. Ezért a HUSAR használatát elutasították a VJTF 2023 részeként.

2020. november 18-án Silberhorn államtitkár tájékoztatta a Bundestagot a frissített beszerzési tervekről : „ A vállalkozóval jelenleg egyeztetett ütemterv előírja, hogy az első három sorozat, összesen 15 repülőgépet 2021 elején kezdeti minősítéssel kell használni. (Egy HUSAR rendszer öt drónból áll. ) A már jóváhagyott pilóta rendszer öt repülőgépével együtt elsősorban oktatási célokra kell használni. A célzóképességgel felszerelt többi repülőgép beáramlását jelenleg 2021 végétől tervezik, és 2023-ig be kell fejezni. A jelenlegi Covid-19 járvány miatt a vállalkozóra és szállítóira vonatkozó korlátozások késésekhez vezetnek, ezért a meglévő ütemtervet belátható időn belül ki kell igazítani. "

Csaknem egy hónappal később (Silberhorn válasza december 22-én) a BMVg most további késéseket feltételez, amelyek jelenleg még nem számíthatók.

A HUSAR rendszer

Öt repülőgép mellett a HUSAR-rendszer két földi irányító állomást tartalmaz a hozzá tartozó antennaoszlop-rendszerekkel, két indító katapultot, két hálós leszálló rendszert és műhelyfelszerelést. A repülőgépeket a földi irányító állomásokról irányítják, és felderítési eredményeiket értékelik. Állítólag a HUSAR repülési ideje meghaladja a tizenkét órát, a felderítési távolság pedig 100 km. Az érzékelőnek képesnek kell lennie egy 100 x 100 méteres mező lefedésére.

A rendszer rugalmasan telepíthető, mivel a földi irányító állomás és a műhely felszerelése ballisztikusan védett 20 méteres ISO konténerekben van. Szállítás védett vagy védtelen szállítójárművekkel, de stratégiai tengeri, légi és vasúti szállítás is lehetséges.


(Az önigazgatás az a lehetőség, hogy az adós egy vagyonkezelő felügyelete alatt maga kezelhesse és rendelkezzen a fizetésképtelenségi vagyonnal. )

Rafael Advanced Defense Systems Ltd. felvásárolja a fizetésképtelenné vált német dróngyártót...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 262
81 182
113
Thales Spy’Ranger

Spy%27Ranger_EN.PNG


80358_spyranger330cthales_491337.jpg


Unmanned Spy’Ranger is saving French troops in Mali

Thales has hailed the performance of its Spy’Ranger 330 unmanned air system (UAS) during French army operations in west Africa since the type’s operational debut late last year.

France’s DGA defence procurement agency in 2016 selected the Spy’Ranger 330 to meet the army’s mini reconnaissance drone system (SMDR) requirement. Paris ordered 35 systems, each including three air vehicles and ground control station equipment...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Wilson

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 262
81 182
113
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 262
81 182
113