M
molnibalage
Guest
Ha a bot balra megy, akkor a jobb csűrő lefelé mozog a bal meg felfelé, ha magam elé képzelem gépet. Így jön ki a gép orsózó mozgáshoz szükséges két erő és abból forgatónyomaték.Na ha így csinálják, akkor pont ez a probléma, ez így nem igazán ellenőrzés!! Anno a PG-ben a repszerelő-inasoknak úgy oktattuk a kormányszervek működésének ellenőrzését, hogy "sorban mindent kitéríteni, és ellenőrizni a hozzá tartozó kormányszerv ÉRTELEMSZERŰ kitérését!" !! Aztán úgy 3 év múlva visszajött egyik inas (ill. addigra már a sárkány-üzemben dolgozott) aki hobbyból vitorlázóval repült, hogy "L. bácsi, jaj de jó hogy itt így tanultam, addig én is csak körbetekertem a botot aztán mozog-e minden, aztán most szépen bele is álltam volna a földbe ha azóta nem úgy csináltam volna ahogy itt tanultam, mert keresztbe volt kötve a csűrő? kötele!" Később, már a Lufthansánál is volt egy ifjú vitorlázó-kolléga, aki nagyon büszke volt, hogy ő nemcsak szerel hanem repül is, aztán egyszer váratlanul feltettem neki a kérdést: "na te Lilienthal, akkor botkormány balra, jobb csűrő merre??" És a kolléga másodpercekig csak bambán nézett maga elé hogy ez így nagyon hirtelen jött, aztán két kézzel mutogatva elkezdte fejben kidolgozni a választ. Az idősebb kolléga meg aki addig is "vizsgáztatta" csak ott vigyorgott mögötte hogy "Ugye mondtam Ádika?!". Szóval kiderült, hogy addig ő is csak körbetekerte a botot hogy mozog-e minden aminek kell, hogy mi merre az már nem számított (már csak azért is, mert nagyon kellett neki gondolkozni, hogy minek mikor jó a kitérés iránya).