F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

T. molni!
Igyekszem érthetőbben fogalmazni:
1 néhány száz repórával rendelkező gép eladhatatlan, de célgépnek jó lehet! Tehát egyetértünk! /Ellenkező esetben a túléléshez (tehát az üzemidő-hosszabbításhoz) mélyen a zsebbe kéne nyúlni, mely lehet, hogy nem éri meg. - Például a portugál MLU-nál megérte!/

Az első 6 teszt-célgép szerintem rendesen meg lesz gyötörve. Ha "csak úgy" csobbannának, az igen nagy blama lenne az átalakítást végző Boeingnek. Olyannyira, hogy a 126 gép átalakítására valaki más kapná a megbízást! Például a Lockheed...!
 
A leállított gépek nagy részében ezres nagyságrendű repóra tartalék van papíron. Ma használt gépet alig vesznek strukturális felújítás nélkül.

Az első 6 teszt-célgép szerintem rendesen meg lesz gyötörve. Ha "csak úgy" csobbannának, az igen nagy blama lenne az átalakítást végző Boeingnek

Ezt a részt értelmezni sem tudom. Egy célgép sorsa az, hogy előbb utóbb leszedik. Vagy mire gondolsz itt?
 
Nem a célgép, hanem az eladott vagy a majdan eladandó jó állapotú gép a túlélő! Gondolok itt az indonéz Block 25-re, vagy a portugál MLU-ra. Belőlük tán soha nem lesz célgép....
 
"csillei" cseresznye termelők! :D

foto_0000005520130919132523.jpg
 
A hírek szerint 2017-ben befejezodik az F-16 gyártása.
Az eddig szériában legyártott gépek mennyisége.
 
Egy holland F-16-os az irányító toronyot találta el

http://www.flightglobal.com/news/articles/dutch-f-16-pilot-strafes-range-control-tower-392609/
 
http://www.combataircraft.com/en/News/2013/11/06/ACC-Landing-gear-failure-caused-F-16-crash-in-South-Korea/
 
Bahrejn 2014-ben modernizálja F-16 gépeit.
http://www.flightglobal.com/news/articles/bahrain-to-launch-f-16-upgrade-in-2014-392887/
 
Lockheed Martin hopes to keep F-16 line opened till 2020

http://www.reuters.com/article/2013/12/14/lockheed-f-idUSL2N0JT03T20131214

(Jövőre lesz 40 éves a típus. Azaz több mint 45 évig lesz majd gyártásban a típus.)
 
Azért ez így nem teljesen igaz, mert azér a szériagyártás nem az első felszállással kezdődött... Sajon erről a gépről nem fogok olyat írni, mint az F-15-ről, pedig megérdemelné. Jelentkező a feladatra? :)
 
Fú vazz. Nagy lett volna a baj, ha ezt megszórják néhány fürtös bombával.
 
Én is pont erre gondoltam, néhány jól célzott a Nyeva-jéhoz hasonló robbanófej a maga 30,000 repeszével kukázta volna az egész erődemonstrációt.
 
Azért van különbség az orosz és az ami 2020 között!
Az oroszok - néhány vodka után - minden újat 2020-ra akarnak, melyhez viszont kijózanítóan sok pénzre lenne szükség....

Ezzel szemben az amik csak 1 régi vadászgép gyártásának leállítása kapcsán emlegetik a 2020-at.
Ez még néhány whiskey mellett is reálisnak tűnik....

Persze ma a Pentagonban a spórolás a divat!
Bűvös - új eszközöket érintő - dátumról /2040/ csak itt-ott lehet olvasni....
Addig meg még bármi történhet....
 
A wikipedia szerint a cunami a renges utan 10-30 perccel erte el a legkozelebbi erintett regiokat.
A fenti repter itt van: http://goo.gl/maps/yWC6s
Az epicentrum helye a wikipedia oldalon szinten latszik: http://en.wikipedia.org/wiki/2011_T%C5%8Dhoku_earthquake_and_tsunami
A harom mondatbol es a terkepolvasasbol osszerakhato, hogy ha a renges utan egybol tudtak, hogy cunami jon, akkor volt kozepertken 20 percuk osszekaparni x pilotat, felkesziteni a gepeket es elhuzni mashova. Nem eszkerdes volt ez.
(Plussz ha pilota vagyok es tudom, hogy jon a cunami, akkor leszarom a repuloket, menetem a csaladom.)
 
Rosszul végződött a leszállás egy norvég F-16-osnak

http://www.nrk.no/nordland/f16-fly-ble-skadet-under-landing-1.11446305