Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Amíg az USAF repetoárjában az F-15C volt a domináns gép, az F-16-osok bemutatórepülései is elég unalmasak voltak. A nagy zajon és a régivágású áthúzásokon kívül nem volt semmi érdekfeszítő a repüléseikben.
Aztán jött a Raptor, majd ment előbb az F-15C, végül az E is, maradt az F-16C Pacific és a West Coast Demo csapatok, de a program néhány, látványos megtépésen kívül nem sokban fejlődött.
De mióta van főállású F-35A demo is, muszáj volt valami komolyabbat is felmutatni az amúgy igencsak erőteljes típussal:
Látható, hogy most már nem sporólnak a g-erőkkel, azon is csodálkozom, hogy ebből végül élve szálltak ki, de tény, hogy ennek az új stílusnak lett áldozata idén a RIAT-on is az egyik Spangdahlem-i 16-os vezérsíkja is.
Tekintve, hogy látszik a képen a kérdés fura. Mintha lenne videó két autóról, ahol egyik állva hagyja a másikat, majd megkérdezed, hogy tényleg úgy van -e....A humor részét félretéve a dolognak tényleg ekkora volt a különbség a az F-4 és az F-16 közt(meg úgy általában a két generáció közt)?
Itt van videón és reptéri forduló videók is.A humor részét félretéve a dolognak tényleg ekkora volt a különbség a az F-4 és az F-16 közt(meg úgy általában a két generáció közt)?
Itt van videón és reptéri forduló videók is.
Nah, mégis csak van nálam 3 db diagram.
F-4E 4 db AIM-7-tel és kb. 50% keróval.
F-15C 4xAIM-9 + 4xAIM-7. Szépen megpakolva az F-4-hez képest.
A kis F-16-nak a 4 db AIM-9 az kb. olyan, mint 4 db AIM-7 az F-4-en. Ez kb. DI = 50.
A videó asszem M0.8 táján készült és talán 10 ezer lábon ezért választottam ezt.
Nézzük akkor a fenti diagramok alapján M0.8, a Ps = 0 értékeket 10 ezer lábon
*Azért a 4 db AIM-7 és 4 db AIM-9 tömege a sínekkel együtt vagy úgy majd 1 tonnával több, mint az F-4-nél a 4xAIM-7. Meg ezek légellenállása. A gép 3 db pylon és 4 db adapterrel 15,5 fok/sec-et ér el. Tehát a fenti 14 fok/sec az inkább olyan 15 fok/sec lenne valahol.
- F-4 - 11 fok/sec
- F-15* - 14 fok/sec
- F-16C** 16,5 fok/sec
*PW-229-es hajtóművel, a F-16A-nál ez kicsivel gyengébb, mert gép nehezebb, a hajtómű ezt nem tudja kompenzálni
Nézzük akkor a fenti diagramok alapján M0.9, a Ps = 0 értékeket 10 ezer lábon
*** Azért a 4 db AIM-7 és 4 db AIM-9 tömege a sínekkel együtt vagy úgy majd 1 tonnával több, mint az F-4-nél a 4xAIM-7. Meg ezek légellenállása. A gép 3 db pylon és 4 db adapterrel 15,5 fok/sec-et ér el. Tehát a fenti 14 fok/sec az inkább olyan 15 fok/sec lenne valahol.
- F-4 - 10,5 fok/sec
- F-15*** - 14 fok/sec
- F-16C** 17 fok/sec
Ellenőrizzük a képet. Az F-4 180 fokot fordult.
F-4 = 180 fok / 11 sec/fok = 16,36 sec telt el.
Az F-16 esetén 16,5 fok/sec* 16,36 sec = 270 fok.
A képen pont ez van, az F-16 ennyi idő alatt pont ennyit fordul. Sőt, picit túl van a 270 fokon. Nagyon sok mindent lehet értelmezni, ha az ember veszi a fáradságot.
Sajnos F-16A-ról csak 5, 15 és ezer lábon van doksim. Vagy a két leolvasott F-16A értéket interpolálja aki akarja, de célszerűbb a fenti diagramok görbéi közötti távolság felénél a jelleggel megnézni, hogy azok mit tudnak 5 és 15k lábon.
Csak egyetlen pontot nézek meg. M0.9, 15 ezer láb.
- F-4 9 fok/sec
- F-15 12 fok/sec, de a fentiek szerint korrigálva a kevesebb rakétára ez kb. 12.5 fok/sec
- F-16A 14,2 fok/sec
.
A repteljesítményes cikkem ezeken menne végig üzemanyag fogyasztással és ezzel-azzal megnézve, hogy mit tud, de olyan sok idő (?) kéne hozzá, hogy sanszosan soha (?) nem csinálom meg. Vagy ki tudja. Ha van rá érdeklődés, akkor megmutathatom, hogy hol tart most...
Azért annyit mondjunk még el, hogy az elmúlt időszakban elég meredek dolgokon mentek keresztül a lengyel légierőben üzemeltetési oldalon. Ugye, majdnem 1 évig álltak a MIG-29-eseik a vesszőfutás miatt. Szerintem 8x szétszedték, és összerakták az összeset, hogy még 4-5 évig kannibalizálva, de repülhessen legalább a felük, harmaduk.Lengyel kannibalizációs kényszer:
"The situation is so bad that only 30-40 percent of the fleet is serviceable."
https://air.dfns.net/2020/02/06/poland-cannibalizing-f-16s-to-keep-fleet-operational/
A 2 év support lejárta után ez vár majd a szlovák gépekre is,...
Majd megnézem nekem, hogy mi van. Változat és fegyverzet nélkül ez így nem túl pontos. Azért az elég beszédes, hogy 1500 méteren gyengébben fordul a gép, mint 5000 méteren az F-16 és F-15...MIG-21 (elvileg)
Igen lehetséges, szerintem is ez egy szerencsétlen átmeneti állapot, talán nem hangolták össze a beszerzéseiket a rendelkezésre álló erőforrásaikkal - úgy humán mint anyagiakkal. Aki ép F35-t vesz az nyilván nem hagyja lerohadni a nemrég beszerzett Flacon flottát csak úgy...a lizingünk ellenére nekünk is voltak sz.r időszakok,...pedig lényegébe a szánkba raktak mindent.Szerintem itt kell keresni az F-16 kannibalizáció igazi okát.
Ez az F-16-ba építve igaz?Itt van egy-két diagram:
Ezen még nekem is el kellett gondolkoznom, hogy itt az emelkedő képességről van szó. Csak a baloldali diagramon semmiféle adat nincs, hogy mekkora DI és tömeg és milyen magasságon. Nekem ez erősen tengerszintnek tűnik. Mert egy gyors ellenőrzés után azt látom, hogy más diagramon nincs is Ps = 1200 láb/sec izo vonal.
Ezt a két összevetést nem értem. A MiG-29-es diagramja 5000 méteres magassáról szól, felette meg a 10 ezer láb (3000 méter) F-16CJ van.
Nem mindig szoktam leírni azt, hogy a vizsgálatokat miért szűkítem le egy pontont túl.Reméltem, te majd megfejted őket
Amúgy az f-16.net-ről vannak és ott a Szu-35-ösre is elvégeztek összehasonlítást úgy, hogy sokat nem tudni arról a gépről, csak, hogy nehezebb, meg statikusan erősebb, mint egy Szu-27-es.