F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 447
25 372
113
Talán nem túl közismert, de az F-16 első felszállása nem tervezett volt, egy gurulópróba során kicsit túllőttek a célon.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes, hogy az új nagy képernyő körül vannak gombok, de mégis mennyire össze van tapizva, érintő képernyő is. A régi MFD-k azok csak gomb vezérlésűek.

72339912_10103234030580582_427962807800037376_n.jpg


72178240_10103234030336072_3190966499686744064_n.jpg
Ez a kabinbelső ez már melyik változatra jellemző?(mármint az érintőkép)
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 592
19 650
113
Talán nem túl közismert, de az F-16 első felszállása nem tervezett volt, egy gurulópróba során kicsit túllőttek a célon.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes, hogy az új nagy képernyő körül vannak gombok, de mégis mennyire össze van tapizva, érintő képernyő is. A régi MFD-k azok csak gomb vezérlésűek.

72339912_10103234030580582_427962807800037376_n.jpg


72178240_10103234030336072_3190966499686744064_n.jpg
Szerintem működés közben nem zavaró ez. Az órámon is hasonló bevonat van duplán, és ha olyan szögből nézel rá azt hiszed üveg sincs benne (persze tudod, hogy van :) )
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 901
67 711
113
Amíg az USAF repetoárjában az F-15C volt a domináns gép, az F-16-osok bemutatórepülései is elég unalmasak voltak. A nagy zajon és a régivágású áthúzásokon kívül nem volt semmi érdekfeszítő a repüléseikben.
Aztán jött a Raptor, majd ment előbb az F-15C, végül az E is, maradt az F-16C Pacific és a West Coast Demo csapatok, de a program néhány, látványos megtépésen kívül nem sokban fejlődött.
De mióta van főállású F-35A demo is, muszáj volt valami komolyabbat is felmutatni az amúgy igencsak erőteljes típussal:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Látható, hogy most már nem sporólnak a g-erőkkel, azon is csodálkozom, hogy ebből végül élve szálltak ki, de tény, hogy ennek az új stílusnak lett áldozata idén a RIAT-on is az egyik Spangdahlem-i 16-os vezérsíkja is.
 
M

molnibalage

Guest
Amíg az USAF repetoárjában az F-15C volt a domináns gép, az F-16-osok bemutatórepülései is elég unalmasak voltak. A nagy zajon és a régivágású áthúzásokon kívül nem volt semmi érdekfeszítő a repüléseikben.
Aztán jött a Raptor, majd ment előbb az F-15C, végül az E is, maradt az F-16C Pacific és a West Coast Demo csapatok, de a program néhány, látványos megtépésen kívül nem sokban fejlődött.
De mióta van főállású F-35A demo is, muszáj volt valami komolyabbat is felmutatni az amúgy igencsak erőteljes típussal:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Látható, hogy most már nem sporólnak a g-erőkkel, azon is csodálkozom, hogy ebből végül élve szálltak ki, de tény, hogy ennek az új stílusnak lett áldozata idén a RIAT-on is az egyik Spangdahlem-i 16-os vezérsíkja is.
Nem USAF-es gép repült ehhez közeli demót már, legalábbis a hollandok és belgák is. Bár itt tényleg nagyon sok volt a magas G tartomány, illetve azok végén az orsók és még abból manőver indítás. Ez inkább USAF mércével szokatlan. Az is igen feltűnő, hogy kis sebességen meg sem próbáltak vele semmit mutatni. Esélytelen a F-35A-val szemben azon a téren.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Amíg az USAF repetoárjában az F-15C volt a domináns gép, az F-16-osok bemutatórepülései is elég unalmasak voltak. A nagy zajon és a régivágású áthúzásokon kívül nem volt semmi érdekfeszítő a repüléseikben.
Aztán jött a Raptor, majd ment előbb az F-15C, végül az E is, maradt az F-16C Pacific és a West Coast Demo csapatok, de a program néhány, látványos megtépésen kívül nem sokban fejlődött.
De mióta van főállású F-35A demo is, muszáj volt valami komolyabbat is felmutatni az amúgy igencsak erőteljes típussal:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Látható, hogy most már nem sporólnak a g-erőkkel, azon is csodálkozom, hogy ebből végül élve szálltak ki, de tény, hogy ennek az új stílusnak lett áldozata idén a RIAT-on is az egyik Spangdahlem-i 16-os vezérsíkja is.
Hát ez gyönyörű, kemény bemutató volt, 2,9-től szuperjól nézett ki a több ponton a helyi hangsebességen kialakult kis páracsomó/gyűrű a gép körül!! Le a sisakkal a pilóta előtt!! :):D
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 901
67 711
113
Nem USAF-es gép repült ehhez közeli demót már, legalábbis a hollandok és belgák is. Bár itt tényleg nagyon sok volt a magas G tartomány, illetve azok végén az orsók és még abból manőver indítás. Ez inkább USAF mércével szokatlan. Az is igen feltűnő, hogy kis sebességen meg sem próbáltak vele semmit mutatni. Esélytelen a F-35A-val szemben azon a téren.

Nem nagyon tudok olyanról, hogy valaha, valaki kis sebességű elemeket repült volna 16-ossal.
Valahogy nem szokás.
A legendás néhai Neil Anderson, az egykori General Dynamics főpilótájának legelső, az YF-16-ossal bemutatott Le Bourget-i demója óta a Falcon szinte mindig, mindent dinamikusan, hatalmas túlterhelésekkel csinál.
A világ különféle F-16-os demópilótái sose szokták a gépük orrát a MiG-29-esek, F/A-18-asok, vagy Szu-27-esek 350-400km/h alatti világába elhúzni.

Az általam linkelt videóban talán az az érdekes, hogy egyrészt USAF-mércével szokatlanul, már-már "hollandosan-belgásan" sűrű, másrészt nyoma sincs a szokásos biztonsági játéknak, amit csak zajjal kompenzálnak.
A pilóta igen magabiztosan gyorsít földközelben olyan sebességekre, amiből korábban lekapták a gázt, most meg teljes utánégetéssel megtépik a vasat.
Iszonyatosan nagy tempójú, ultraszűk fordulók, amcsiktól szokatlan dobott figurák, manőverkombinációk.

Amúgy az is látszik, hogy földközelben a GE F110-es ezen szériája ezeken a 700-800 km/h-s sebességeken már borzasztóan erős.
Csak érzékeltetésképp, itt már olyan 15-16 tonna tolóerő dolgozik, vagyis a MiG-29-es két hajtóművének együttes fékpadi ereje.
Tempóvesztés nélkül mennek a nagy energiaigényű manőverek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 901
67 711
113
UAE F-16E block 60 Desert Falcon alkonyati bemutató repülés a Dubai Air Show-n.
Máshol amúgy nemigen felbukkanó variáns számomra különös, pulzáló utánégetője nekem eddig nem is tűnt fel. Azt eddig is tudtam, hogy az F110GE132-es utánégetője más, mint a korábbi modelleké, de ez nem ok erre a vibrálásra.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
Még MDF nélküli kabin és friss felvétel. Ez kinek a gépe lehet és mire? Mert az F-16N az egy Block 30 modifikáció, ami már két MFD-s.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Daniel

New Member
2019. november 27.
21
3
3
Még MDF nélküli kabin és friss felvétel. Ez kinek a gépe lehet és mire? Mert az F-16N az egy Block 30 modifikáció, ami már két MFD-s.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Valószínűleg egy USAF által "kiselejtezett" gép amiből lett egy US Navy gyakorló gép :)
 
M

molnibalage

Guest
Valószínűleg egy USAF által "kiselejtezett" gép amiből lett egy US Navy gyakorló gép :)
Ok, de milyen változat? A Block 15-nek volt ilyen kabinja és ennél újabb gépek is vannak az AMARG-ban, pl. az ADF-ek. Ez az lenne? Mert OCU konfigra húzták azokat, de azok meg már MFD-sek.
 

Schurrer

Well-Known Member
2019. március 9.
1 030
767
113
F-16 "taxi" :
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed