F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

Talán nem túl közismert, de az F-16 első felszállása nem tervezett volt, egy gurulópróba során kicsit túllőttek a célon.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes, hogy az új nagy képernyő körül vannak gombok, de mégis mennyire össze van tapizva, érintő képernyő is. A régi MFD-k azok csak gomb vezérlésűek.

72339912_10103234030580582_427962807800037376_n.jpg


72178240_10103234030336072_3190966499686744064_n.jpg
Ez a kabinbelső ez már melyik változatra jellemző?(mármint az érintőkép)
 
Talán nem túl közismert, de az F-16 első felszállása nem tervezett volt, egy gurulópróba során kicsit túllőttek a célon.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes, hogy az új nagy képernyő körül vannak gombok, de mégis mennyire össze van tapizva, érintő képernyő is. A régi MFD-k azok csak gomb vezérlésűek.

72339912_10103234030580582_427962807800037376_n.jpg


72178240_10103234030336072_3190966499686744064_n.jpg
Szerintem működés közben nem zavaró ez. Az órámon is hasonló bevonat van duplán, és ha olyan szögből nézel rá azt hiszed üveg sincs benne (persze tudod, hogy van :) )
 
Amíg az USAF repetoárjában az F-15C volt a domináns gép, az F-16-osok bemutatórepülései is elég unalmasak voltak. A nagy zajon és a régivágású áthúzásokon kívül nem volt semmi érdekfeszítő a repüléseikben.
Aztán jött a Raptor, majd ment előbb az F-15C, végül az E is, maradt az F-16C Pacific és a West Coast Demo csapatok, de a program néhány, látványos megtépésen kívül nem sokban fejlődött.
De mióta van főállású F-35A demo is, muszáj volt valami komolyabbat is felmutatni az amúgy igencsak erőteljes típussal:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Látható, hogy most már nem sporólnak a g-erőkkel, azon is csodálkozom, hogy ebből végül élve szálltak ki, de tény, hogy ennek az új stílusnak lett áldozata idén a RIAT-on is az egyik Spangdahlem-i 16-os vezérsíkja is.
 
Amíg az USAF repetoárjában az F-15C volt a domináns gép, az F-16-osok bemutatórepülései is elég unalmasak voltak. A nagy zajon és a régivágású áthúzásokon kívül nem volt semmi érdekfeszítő a repüléseikben.
Aztán jött a Raptor, majd ment előbb az F-15C, végül az E is, maradt az F-16C Pacific és a West Coast Demo csapatok, de a program néhány, látványos megtépésen kívül nem sokban fejlődött.
De mióta van főállású F-35A demo is, muszáj volt valami komolyabbat is felmutatni az amúgy igencsak erőteljes típussal:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Látható, hogy most már nem sporólnak a g-erőkkel, azon is csodálkozom, hogy ebből végül élve szálltak ki, de tény, hogy ennek az új stílusnak lett áldozata idén a RIAT-on is az egyik Spangdahlem-i 16-os vezérsíkja is.
Nem USAF-es gép repült ehhez közeli demót már, legalábbis a hollandok és belgák is. Bár itt tényleg nagyon sok volt a magas G tartomány, illetve azok végén az orsók és még abból manőver indítás. Ez inkább USAF mércével szokatlan. Az is igen feltűnő, hogy kis sebességen meg sem próbáltak vele semmit mutatni. Esélytelen a F-35A-val szemben azon a téren.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Amíg az USAF repetoárjában az F-15C volt a domináns gép, az F-16-osok bemutatórepülései is elég unalmasak voltak. A nagy zajon és a régivágású áthúzásokon kívül nem volt semmi érdekfeszítő a repüléseikben.
Aztán jött a Raptor, majd ment előbb az F-15C, végül az E is, maradt az F-16C Pacific és a West Coast Demo csapatok, de a program néhány, látványos megtépésen kívül nem sokban fejlődött.
De mióta van főállású F-35A demo is, muszáj volt valami komolyabbat is felmutatni az amúgy igencsak erőteljes típussal:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Látható, hogy most már nem sporólnak a g-erőkkel, azon is csodálkozom, hogy ebből végül élve szálltak ki, de tény, hogy ennek az új stílusnak lett áldozata idén a RIAT-on is az egyik Spangdahlem-i 16-os vezérsíkja is.
Hát ez gyönyörű, kemény bemutató volt, 2,9-től szuperjól nézett ki a több ponton a helyi hangsebességen kialakult kis páracsomó/gyűrű a gép körül!! Le a sisakkal a pilóta előtt!! :):D
 
Nem USAF-es gép repült ehhez közeli demót már, legalábbis a hollandok és belgák is. Bár itt tényleg nagyon sok volt a magas G tartomány, illetve azok végén az orsók és még abból manőver indítás. Ez inkább USAF mércével szokatlan. Az is igen feltűnő, hogy kis sebességen meg sem próbáltak vele semmit mutatni. Esélytelen a F-35A-val szemben azon a téren.

Nem nagyon tudok olyanról, hogy valaha, valaki kis sebességű elemeket repült volna 16-ossal.
Valahogy nem szokás.
A legendás néhai Neil Anderson, az egykori General Dynamics főpilótájának legelső, az YF-16-ossal bemutatott Le Bourget-i demója óta a Falcon szinte mindig, mindent dinamikusan, hatalmas túlterhelésekkel csinál.
A világ különféle F-16-os demópilótái sose szokták a gépük orrát a MiG-29-esek, F/A-18-asok, vagy Szu-27-esek 350-400km/h alatti világába elhúzni.

Az általam linkelt videóban talán az az érdekes, hogy egyrészt USAF-mércével szokatlanul, már-már "hollandosan-belgásan" sűrű, másrészt nyoma sincs a szokásos biztonsági játéknak, amit csak zajjal kompenzálnak.
A pilóta igen magabiztosan gyorsít földközelben olyan sebességekre, amiből korábban lekapták a gázt, most meg teljes utánégetéssel megtépik a vasat.
Iszonyatosan nagy tempójú, ultraszűk fordulók, amcsiktól szokatlan dobott figurák, manőverkombinációk.

Amúgy az is látszik, hogy földközelben a GE F110-es ezen szériája ezeken a 700-800 km/h-s sebességeken már borzasztóan erős.
Csak érzékeltetésképp, itt már olyan 15-16 tonna tolóerő dolgozik, vagyis a MiG-29-es két hajtóművének együttes fékpadi ereje.
Tempóvesztés nélkül mennek a nagy energiaigényű manőverek.
 
UAE F-16E block 60 Desert Falcon alkonyati bemutató repülés a Dubai Air Show-n.
Máshol amúgy nemigen felbukkanó variáns számomra különös, pulzáló utánégetője nekem eddig nem is tűnt fel. Azt eddig is tudtam, hogy az F110GE132-es utánégetője más, mint a korábbi modelleké, de ez nem ok erre a vibrálásra.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Még MDF nélküli kabin és friss felvétel. Ez kinek a gépe lehet és mire? Mert az F-16N az egy Block 30 modifikáció, ami már két MFD-s.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Még MDF nélküli kabin és friss felvétel. Ez kinek a gépe lehet és mire? Mert az F-16N az egy Block 30 modifikáció, ami már két MFD-s.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Valószínűleg egy USAF által "kiselejtezett" gép amiből lett egy US Navy gyakorló gép :)
 
Valószínűleg egy USAF által "kiselejtezett" gép amiből lett egy US Navy gyakorló gép :)
Ok, de milyen változat? A Block 15-nek volt ilyen kabinja és ennél újabb gépek is vannak az AMARG-ban, pl. az ADF-ek. Ez az lenne? Mert OCU konfigra húzták azokat, de azok meg már MFD-sek.
 
F-16 "taxi" :
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed