F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 687
65 874
113
Ebben olyan nagy meglepi nincs. Ez az F-16A és 5000 lábon.
800 KCAS 500 lábon az M1.2
A Ps = 0 M1.2-nél 50% keró és 2xAIM-9-cel 7G-s vonalon van. 5000 méteren.
Szóval, ha engem kérdezel, ezt az eredeti F-16A is tudta...

Persze azért kérdés, hogy akkor hány fok volt és mivel Edwards eleve 2100 ft magasságon van, akkor ez már 3000 közeli.
De lényeg a lényeg, ez nem ordító eltérés az alap A-hoz képest. Igen, tudom, a B nehezebb és nagyobb légellenállása is.
1cLQwoD.png
Különösen annak fényében érdekes ez a komment, hogy bemutatja, a nyers "katalógus" tolóerő mennyire nem fejezi jól ki egy gép valós képességét.
Hiába ugyanis a könnyű B sárkányban a nehéz block 52-esek számára kifejlesztett PW229-es, ha - túl azon, hogy a konkrét tesztgép a megerősítés hiányában nem tudta kihasználni a 9g-s képsségét - egyszerűen a nagyobb sebességeken nincs számottevő különbség.

Másképp fogalmazva: a kifejezetten impozáns F110GE129-esek igazi előnye a konkurens F100PW229-eshez képest a sokkal nagyobb dinamikus tolóerő.
A statikus tolóerp szinte grammra azonos, sőt (bár erről máig vita van) a P&W hjtóműve maximál gázon, földön beépített állapotban, álló helyzetben még valamive erősebb is, a levegőben, repülés közben a mindenkori környezeti hőmérséklethez, légköri nyomáshoz, a pillanatnyi tömeghez, a légellenálláshoz és az aktuális hajtómű rezsimhez viszonyítva a GE129-esek mindig nagyobb energiafelesleget biztosítanak.
Ez a pilóták szubjektív véleménye is.

A "repülő tank" F-15EX a kétfős, nagyobb kabintetővel, CFT-vel, a MAWS (üres) dobozaival, nagyobb strukturális és pillanatnyi tömegével is jobban gyorsul, mint az őt kísérő ANG-s F-15C. Amin persze szárny póttartály volt.

De ennél is jobb példa az F-35A Mach 1 alatti teljesítménye, ahol a szintén kiváló dinamikájú F135PW100-as hajtómű kiegészül az aerodinamikailag teljesen tisztán is harcképes F-35A sárkánnyal.
 
M

molnibalage

Guest
De ennél is jobb példa az F-35A Mach 1 alatti teljesítménye, ahol a szintén kiváló dinamikájú F135PW100-as hajtómű kiegészül az aerodinamikailag teljesen tisztán is harcképes F-35A sárkánnyal.
Ez az, amit nem ért meg a sok gyök2, hogy az F-35A gyorsulása milyen hasznos tartományban és ezt az adminisztratív M1.6 vs M2.5 sebességmaximumból vezeti le az F-15-höz képest.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 860
80 393
113
Dánia további három évig üzemben tartja F-16-os vadászgép-flottáját az Európát fenyegető fokozott biztonsági fenyegetések miatt – közölte hétfőn Morten Bodskov dán védelmi miniszter.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 860
80 393
113
220617-F-XS817-0008.JPG


The first American F-16 to shoot down an enemy MiG aircraft was recently painted with a Desert Camouflage paint scheme.

“This ‘What if’ design pulls cues from the Desert Camouflage Uniform worn during the first Gulf War, and a similar experimental livery of camouflage that was tested at that time,” said Staff Sgt. Michael Cichonsky, 56th Equipment Maintenance Squadron F-35 low observable aircraft structural maintainer. “Very few pictures exist of the test scheme, since it was hand rolled using latex paint, and only lasted a week before being removed. With this design, we not only pay homage to the history of General North and 0778, but it also allows us to reimagine if this paint scheme was selected for use during Operation Southern Watch.”
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 687
65 874
113
F-16AT Falcon 21, egy főképp szuperszonikus repülésre optimalizált verzió NASA anyaga:



F-16-os variánsok:

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 860
80 393
113
WASHINGTON, July 19, 2022 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Belgium of F-16 Sustainment and related equipment for an estimated cost of $127 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of Belgium has requested to buy additional F-16 sustainment support that will be added to a previously implemented case. The original FMS case, valued at $98.4 million, included F-16 sustainment, consisting of AN/ARC-210 radios; classified software, Computer Program Identification Numbers (CPINs), and software integration support; Electronic Warfare (EW) database support; test support and equipment; aircraft and munitions support and support equipment; flight simulator support; additional hardware and software delivery and support; spare and repair parts, consumables and accessories; maintenance and maintenance support; mission planning system sustainment; facilities, utilities, and information technology support at U.S. Air Force bases; classified and unclassified publications and technical documentation; and U.S. Government and contractor engineering, technical and logistics support services, studies and surveys; and other related elements of logistical and program support. This notification will include more of the same items and services. The estimated total cost is $127 million.

This proposed sale will support the foreign policy and national security objectives of the United States by improving the security of a NATO ally which is an important force for political stability and economic progress in Europe.

The proposed sale will improve Belgium’s capability to meet current and future threats by maintaining its F-16 fleet in combat-ready status and providing rotational forces to NATO’s Eastern flank. Belgium will have no difficulty absorbing these articles and services into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The principal contractor will be Lockheed Martin, Bethesda, MD. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.

Implementation of this proposed sale will not require the assignment of any additional U.S. Government or contractor representatives to Belgium.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 687
65 874
113
Ritka pillanat, UAE F-16E a kötelező illeszkedő tartálya nélkül, amikor még Arizonaban volt, mint a helyi kiképző alakulat gépe:


A gép - hasonlóan a Mountain Home AFB-re delegált szingapúri F-15SG gépekhez - az amerikai állomásozás idejére USAF felségjelzést és lajstromot kapott.

A tartályok nélkül ez a gép elképesztő jól gyorsulhatott, hiszen a CFT-kel is nagyon megy, mivel a GE132-esek tolóerejét a megnövekedett tömeghez és légellenálláshoz lőtték be.
Hogy a gyakorlatban mennyire potens ez az F110GE132-es, azt jól mutatja, hogy a kétüléses F-16F berepülésekor a kanadai Billie Flynn a nagy gerices emirátusi kétüléses géppel, illeszkedő tartályokkal is "gond nélkül" elérte a Mach 1.8-at:


Az idézőjel a cikk tartalmának szól, ugyanis Flynn itt pont arról mesél, hogy egy élénksárga csővégzáró műanyag sapka hogyan került a tesztelendő gép tüzelőanyag rendszerébe és okozott majdnem balesetet.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 687
65 874
113
Jó kis ábra az F-16/79-es változtatható keresztmetszetű beömlőjének működéséről:

8305-ea164980ba5d24d2786ad4fb409c3ace.jpg


89727-3a3de1ae4444f047906a5062b676063c.jpg


A gép bár igencsak erőtlen volt a főképp az F-104-esekből és F-4-esekből ismert General Electric J79-es miatt, de pont az egyáramú kialakítás és a szabályozható szívócsatorna miatt a végsebességig sokkal jobban gyorsult. Úgy is, hogy a tolóerő kb a 3/4-es se volt az F100-asénak.


Továbbá egy érdekes jelenséget olvastam az f-16.net-en:

"...Many jets develop what is called "inlet thrust" Look at it this way, the inlet entry is smaller that the engine compressor face. Except for ground runs, there is a high pressure in the inlet due to the ram effect. That pressure pushes on the back side of the inlet surface and generates thrust from its forward acting component.

That pressure also pushes aft on the engine face. What is totally illogical is that in a few F-16 conditions, the force on the engine face is larger than the the engine thrust (.8/30k cruise for instance), so that a small engine mount load is aft-acting on the fuselage..."